abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70583179
gister in de oprah show ging het hier ookal over
2 jochies van 11 die (die elkaar overigens niet kende) hadden ook zelfmoord gepleeft doormiddel van
verhanging.. de schijnbare reden was dat ze werden gepest op school

[ Bericht 2% gewijzigd door eva-diva op 02-07-2009 16:45:29 ]
pi_70583237
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:17 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nou mee te maken?
Met de suggestie dat kinderen van tien jaar in staat zijn bewust dergelijke keuzes te kunnen maken.
  donderdag 2 juli 2009 @ 16:26:34 #253
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70583510
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:18 schreef nikk het volgende:

[..]

Met de suggestie dat kinderen van tien jaar in staat zijn bewust dergelijke keuzes te kunnen maken.
Dat zijn 2 verschillende dingen. Met 10 is een kind (bijna altijd) seksueel nog niet rijp, hij heeft dus ook geen seksuele verlangens.

Een kind kan wel verstandelijk rijp zijn. Zelf als zou een kind verstandelijk bewust kiezen voor een seksrelatie met een ouder persoon, dan is die relatie vooral gericht op het bevredigen van de seksuele lust van die oudere persoon.

Het kind zou seks hebben zonder er zelf plezier aan te beleven. Moet ik er nog aan toe voegen dat dit niet okay is?
  donderdag 2 juli 2009 @ 16:30:50 #254
92279 N.icka
Windforce 11
pi_70583667
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:03 schreef Bastard het volgende:
Hij had in ieder geval niet het idee dat hij bij zn ouders terecht kon met zijn problemen.
Wat een ongelooflijke kut opmerking
  donderdag 2 juli 2009 @ 16:36:11 #255
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_70583835
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 15:48 schreef nikk het volgende:

[..]

Intelligentie is niet hetzelfde als handelings- of geestesbekwaam zijn. Toon mij één tienjarige die op dit gebied een weloverwogen keuze kan maken. Of op welk ander gebied dan ook inzake belangrijke levensvraagstukken.
Tja, dat zou makkelijk zijn als ik dat kon hè.
Maar ja aan de andere kant, jij kan ook niet aantonen dat er echt geen kinderen zijn die daar weloverwogen keuzes over kunnen maken, om de simpele reden dat dit nog nooit, in ieder geval niet in Nederland, is onderzocht zover ik weet. Of zover die kinderpsycholoog wist in de Gelderlander.

Het lijkt me persoonlijk ook niet dat het vaak zal voorkomen dat er kinderen zijn die wel overwogen zo'n beslissing maken, enkel ik sluit het gewoon weg niet uit.

Net als jij, heb ik die jongen niet gekend, weet niet wat er speelde, heb geen idee wat er in hem om ging, dus kan met geen mogelijkheid een conclusie trekken, vreemd is dat jij dat toch poogt te doen.

Grappig is dat ik het me, net zoals jij, me niet kan voorstellen, enkel dat sluit nog steeds niet uit dat het wel voorkomt, vandaar dat ik me wat dat betreft op de oppervlakte houd wbt een conclusie of mening.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 2 juli 2009 @ 16:39:50 #256
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_70583952
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Soortgelijke reacties kan je vast ook lezen op de website van Martijn.
Beetje flauwe opmerking en zo'n eentje die elke discussie doodslaat of een goed onderzoek naar dit fenomeen kinderen die zelfmoord plegen danig in de weg kan zitten, lijkt me.

Wat precies is de bedoeling van jou in dit topic? Dat we jou maar gewoon gelijk gaan geven in jou visie? Welke overigens behoorlijk beperkt kan zijn, maar dat terzijde.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_70584021
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:36 schreef Semisane het volgende:

[..]

Tja, dat zou makkelijk zijn als ik dat kon hè.
Maar ja aan de andere kant, jij kan ook niet aantonen dat er echt geen kinderen zijn die daar weloverwogen keuzes over kunnen maken, om de simpele reden dat dit nog nooit, in ieder geval niet in Nederland, is onderzocht zover ik weet. Of zover die kinderpsycholoog wist in de Gelderlander.

Het lijkt me persoonlijk ook niet dat het vaak zal voorkomen dat er kinderen zijn die wel overwogen zo'n beslissing maken, enkel ik sluit het gewoon weg niet uit.

Net als jij, heb ik die jongen niet gekend, weet niet wat er speelde, heb geen idee wat er in hem om ging, dus kan met geen mogelijkheid een conclusie trekken, vreemd is dat jij dat toch poogt te doen.

Grappig is dat ik het me, net zoals jij, me niet kan voorstellen, enkel dat sluit nog steeds niet uit dat het wel voorkomt, vandaar dat ik me wat dat betreft op de oppervlakte houd wbt een conclusie of mening.
Ik heb begrip voor hetgeen dat je zegt. Je moet natuurlijk alle mogelijkheden open houden, maar ik vind niet dat dat ook het uitgangspunt moet zijn.
pi_70584049
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:39 schreef Semisane het volgende:

[..]

Beetje flauwe opmerking en zo'n eentje die elke discussie doodslaat of een goed onderzoek naar dit fenomeen kinderen die zelfmoord plegen danig in de weg kan zitten, lijkt me.

Wat precies is de bedoeling van jou in dit topic? Dat we jou maar gewoon gelijk gaan geven in jou visie? Welke overigens behoorlijk beperkt kan zijn, maar dat terzijde.
Wat ik al een heel lange tijd aan het zeggen ben. Acht- of tienjarigen zijn per definitie niet handelings- en geestesbekwaam.
  donderdag 2 juli 2009 @ 16:53:09 #259
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_70584394
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:42 schreef nikk het volgende:

[..]

Wat ik al een heel lange tijd aan het zeggen ben. Acht- of tienjarigen zijn per definitie niet handelings- en geestesbekwaam.
Voor de wet zeker ja, maar zolang er geen onderzoek naar is gedaan, kan je gewoon weg niet concluderen dat geen enkel kind een wel overwogen keuze kan maken over zelfmoord, hoe onwaarschijnlijk dat ook klinkt of hoe je er ook persoonlijk over denkt.

Zoals ik al eerder aangaf, het gaat ook mijn voorstellingsvermogen te boven, maar ik zie liever dat men dit gaat onderzoeken, dan dat men dit af doet als "stom ongeluk, stom kind, stomme ouders", om het maar een beetje plat te zeggen.

Kennelijk gebeurt het toch vaker, even dat voorbeeld van die Oprah tv uitzending er bij nemen. Daarbij meen ik me een soort gelijk geval te herinneren jaren geleden van een 14 jarige jongen in AlkmaarIs dan wel geen 10, maar toch wel behoorlijk jong, die overigens blijkbaar zeer erg gepest werd, maar dat is dik 15 jaar geleden, dus verwacht niet dat ik daar iets terug van gaat vinden.
pi_70585301
quote:

[..]

Jij weet helemaal niks van dit specifieke voorval, en de specifieke situatie. Je moet het doen met een uitspraak uit een krant. Dat je daar je mening op baseert, prima. Maar je denkt gelijk te hebben, en dat is het irritante aan jouw reacties. Vind ik.
pi_70585560
quote:

[..]

Waar baseer je dat op?
pi_70585579
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 15:45 schreef nikk het volgende:

[..]

Gelukkig bestaat mijn omgeving niet uit posters op FOK!.
Het is vast gezellig in je woonwagenkamp.
pi_70585902
Ik droeg vroeger ook vaak een hoed.
  donderdag 2 juli 2009 @ 18:37:26 #264
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_70586981
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 17:48 schreef Geqxon het volgende:
Ik droeg vroeger ook vaak een hoed.
Ik ook. Een cowboyhoed. Ik had ook een indianentooi. Maar die cowboyhoed vond ik leuker.
Holster om, klappertjespistool erin. En achter al die andere vreemde kinderen aanrennen die ook al zo gek waren om een cowboyhoed of een indianentooi op te zetten.
Wij pestten elkaar niet, wij schoten elkaar dood met klappertjespistolen en pijl en bogen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_70587074
Ik kan ook de opmerking van het 'respect voor de keuze' niet begrijpen. Waarschijnlijk ben ik als moeder dus niet in het bezit van de hoogste vorm van liefde voor mijn kind, maar van een hevige laag-bij-de-grondse oerdrift. Ik zou zielsverdrietig, suicidaal, gefrustreerd en woedend zijn.

Respect voor de keuzes van je kind? Bon, als het gaat over liever achter de kassa bij de HEMA zitten dan te gaan studeren, emigreren naar Zuid-Afrika of iedere maand van partner wisselen. Maar voor zelfmoord? Nee.
pi_70587143
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:41 schreef Laureline het volgende:
Ik kan ook de opmerking van het 'respect voor de keuze' niet begrijpen. Waarschijnlijk ben ik als moeder dus niet in het bezit van de hoogste vorm van liefde voor mijn kind, maar van een hevige laag-bij-de-grondse oerdrift. Ik zou zielsverdrietig, suicidaal, gefrustreerd en woedend zijn.

Respect voor de keuzes van je kind? Bon, als het gaat over liever achter de kassa bij de HEMA zitten dan te gaan studeren, emigreren naar Zuid-Afrika of iedere maand van partner wisselen. Maar voor zelfmoord? Nee.
Maar je kan je wel voorstellen dat er een specifieke en misschien speciale situatie omtrent het kind is waardoor de ouders (of jij, als je je in die situaite kunt inleven) uiteindelijk WEL tot zo'n opvatting komen?

[ Bericht 0% gewijzigd door vanhal op 02-07-2009 18:52:22 ]
pi_70587212
quote:

Jij zou boos zijn op je kind?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_70587252
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Jij zou boos zijn op je kind?
Onmacht, is misschien een goed woord?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_70587258
ach grut, wat een vreselijk verhaal, wat een onbegrepen mannetje wat ontzettend...

rust in vrede Bas
pi_70587281
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Onmacht, is misschien een goed woord?
Het kunnen respecteren wil niet zeggen dat je dan niet boos kunt zijn. Boos op de omstandigheden, boos dat je hem niet kon helpen of wat dan ook.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_70587288
quote:

Waarom kan je dat respect dan niet opbrengen? Als hij misschien zo ongelukkig was? En waarom mag jij wel suicidaal zijn en je kind niet?
  donderdag 2 juli 2009 @ 19:02:23 #272
92279 N.icka
Windforce 11
pi_70587501
Ik vind het wel mooi hoor om als ouders over je eigen kind te kunnen zeggen dat je zijn beslissing respecteerd. Zij kennen hem het beste
pi_70587528
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 19:02 schreef N.icka het volgende:
Ik vind het wel mooi hoor om als ouders over je eigen kind te kunnen zeggen dat je zijn beslissing respecteerd. Zij kennen hem het beste
Nou, precies!
pi_70587759
Dat ze zijn keuze respecteren vat ik op als "we vinden het verschrikkelijk en zijn buiten onszelf van verdriet, maar onze liefde voor hem is er niet minder om en we nemen 'm niets kwalijk".

Of ik dat goed interpreteer weet ik niet, of anderen die het anders interpreteren het bij het juiste eind hebben weet ik niet, wel weet ik dat ik het maar raar vind om als buitenstaander negatief te gaan oordelen over de ouders of over wie dan ook, op basis van een paar zinnetjes in een krantenbericht.
pi_70589933
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:45 schreef vanhal het volgende:

[..]

Maar je kan je wel voorstellen dat er een specifieke en misschien speciale situatie omtrent het kind is waardoor de ouders (of jij, als je je in die situaite kunt inleven) uiteindelijk WEL tot zo'n opvatting komen?
Hm, even nadenken. Eigenlijk alleen wanneer er sprake zou zijn van een dodelijke, zeer pijnlijke ziekte. Bij iedere andere situatie lijken me nog zoveel andere mogelijkheden voorhanden...die minder tragisch zijn.,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')