abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:14:07 #1
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_69223690
Topman Gerrit Zalm heeft aan minister Bos extra kapitaal gevraagd voor ABN Amro en Fortis Bank Nederland. ABN heeft onvoldoende reserves om op eigen benen te staan. De nieuwe kapitaalinjectie komt bovenop de 16,8 mrd euro die de Staat betaalde voor de Nederlandse activiteiten van Fortis. De gedwongen verkoop van HBU aan Deutsche Bank verzwakt de reserves van ABN. De integratie van Fortis en ABN kost een vijfde van het personeel, waarbij gedwongen ontslagen niet zijn uitgesloten. (FD, p.1)

Gaat lekker daarzo

En eh salaris van Zalm van zo een 800.000 euro is natuurlijk terecht bij deze overheidsinstantie
Niet te vergeten zijn bonus

Waar is de balkenende norm gebleven
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:17:59 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69223826
ik heb er zelf gewerkt bij de ABNAMRO en sneu voor de mensen die ik er ken. Maar het is wel welletjes geweest met de steun.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_69224429
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:17 schreef Megumi het volgende:
ik heb er zelf gewerkt bij de ABNAMRO en sneu voor de mensen die ik er ken. Maar het is wel welletjes geweest met de steun.
Ik vind juist voor de ABN dat die wel nog steun moeten krijgen. Het is immers door bos zn achterlijke beslissingen dat het zo enorm in de soep loopt. Hij had het verkopen gewoon tegen moeten gaan. Je gaat toch geen goed werkend bedrijf compleet uit mekaar laten halen omdat de heren aandeelhouders vinden dat de waarde niet snel genoeg stijgt? en het dan over laten nemen door bedrijven waarvan iedereen zo zn twijfels had over of ze het wel kunnen betalen?

Zonder deze verkoop was de crisis in nederland waarschijnlijk een stuk minder hard aangekomen. Dit gezeur heeft de consument en aandeelhouders zoveel zorgen opgeleverd en zo'n media hype gecreerd dat iedereen er even met zn neus boven op is gezet dat het "crisis" was terwijl er op dat moment inderdaad financieel wat problemen waren maar die eigenlijk niet gigantisch waren voor de nederlandse banken.
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:45:30 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69224786
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:35 schreef VNA9216 het volgende:

[..]

Ik vind juist voor de ABN dat die wel nog steun moeten krijgen. Het is immers door bos zn achterlijke beslissingen dat het zo enorm in de soep loopt. Hij had het verkopen gewoon tegen moeten gaan. Je gaat toch geen goed werkend bedrijf compleet uit mekaar laten halen omdat de heren aandeelhouders vinden dat de waarde niet snel genoeg stijgt? en het dan over laten nemen door bedrijven waarvan iedereen zo zn twijfels had over of ze het wel kunnen betalen?

Zonder deze verkoop was de crisis in nederland waarschijnlijk een stuk minder hard aangekomen. Dit gezeur heeft de consument en aandeelhouders zoveel zorgen opgeleverd en zo'n media hype gecreerd dat iedereen er even met zn neus boven op is gezet dat het "crisis" was terwijl er op dat moment inderdaad financieel wat problemen waren maar die eigenlijk niet gigantisch waren voor de nederlandse banken.
Dus nog meer geld weggeven en maar zien wat we er voor terug krijgen. Mensen worden aan alle kanten ontslagen en moeten het zelf maar zien te redden. En de graaiers blijven we steunen. Ik snap wel dat je banken niet zomaar kan laten omvallen. Maar rechtvaardig is anders. Los van Wouter Bos. Maar het verbaast mij dat bijvoorbeeld Wellink van de DNB als toezichthouder de meest verantwoordelijke nog zijn baan heeft.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:48:40 #5
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_69224910
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:14 schreef ikweethetookniet het volgende:

En eh salaris van Zalm van zo een 800.000 euro is natuurlijk terecht bij deze overheidsinstantie
Niet te vergeten zijn bonus

Waar is de balkenende norm gebleven
Voor minder was Zalm gewoon lekker bij zijn oude werkgever blijven werken..
Waarom er in salaris op achteruit gaan?

Dat eruit werken van een hoop mensen is wel weer goed voor de verkoop bonus die hij tegemoet kan zien.
Maar ik hoop dat Zalm bij de verkoop heel veel bonus krijgt want dat betekend dat Nederland veel geld krijgt voor ABN.
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:59:43 #6
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_69225267
ABN Amro heeft extra geld nodig, ministerie weet van niks

De kranten stonden er vol van deze ochtend: "ABN Amro vraagt Bos om extra geld" en "ABN Amro heeft extra geld nodig". Grappig, want zoiets hoorden wij vorige week al. Maar na een telefoontje naar het ministerie werd ons gemeld dat er absoluut "geen sprake was van extra kapitaalinjecties in de financiële sector". Hmm, interessant. Gevalletje Pinokkio?

Dus maar weer even gebeld met het ministerie hoe het kan dat ABN nu toch geld nodig heeft.
"De situatie is niet veranderd," aldus woordvoerder Saskia Kranendonk.
Maar Zalm heeft toch om extra geld gevraagd?
"Daar weten wij niks van."
Maar het staat in alle kranten dat hij om extra geld heeft gevraagd.
"Nee hoor."
Dus het is niet waar.
"Het ministerie moet nog goedkeuring geven aan verschillende plannen van ABN Amro."
Ik zeg niet dat jullie al geld hebben gegeven, maar Zalm heeft het in elk geval gevraagd.
"Daar weten wij niks van."

Amai zeg, hier moeten wij dus mee werken.

Vooraanstaande kranten meenden toch iets anders te hebben opgevangen van Zalm. Het Financieele Dagblad schrijft: "ABN Amro Nederland heeft onvoldoende reserves om op eigen benen te staan en samen met Fortis Nederland een nieuwe bank te vormen. Topman Gerrit Zalm heeft daarom extra kapitaal gevraagd aan het ministerie van Financiën, dat 100% van de aandelen bezit."

NRC Handelsblad, toch ook niet echt het plaatstelijke sufferdje, meldt: "ABN Amro moet opnieuw een beroep doen op de Nederlandse staat. De in oktober genationaliseerde bank is in onderhandeling met het ministerie van Financiën en de Europese Commissie over een noodzakelijke kapitaalinjectie om het 'zelfstandig voortbestaan' van de bank te kunnen garanderen."

Zalm wilde niet zeggen om hoeveel geld het gaat maar "het gaat al snel om grote bedragen". Wij hoorden vorige week het bedrag van ¤3 miljard. Het zou zomaar eens waar kunnen zijn.

De woordvoerder van ABN Amro zat "in vergadering" dus was niet bereikbaar voor commentaar.

Update 12:05 Financiën meldt dat er vandaag een brief naar de Tweede Kamer wordt gestuurd over het onderwerp, maar blijft er bij dat Zalm nog niet om geld heeft gevraagd. "Er is in breder verband wel gesproken over herkapitalisatie, maar het is nu niet aan de orde." En nog steeds niks gehoord van ABN...
Ook de pr is dus in orde daar

Bron: http://925.nl/archief/200(...)sterie-weet-van-niks
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:02:38 #7
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_69225362
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:48 schreef HarryP het volgende:[..]Voor minder was Zalm gewoon lekker bij zijn oude werkgever blijven werken..
...................................................
dacht het niet

Vraag maar aan Frank de Grave

De Grave snel weg bij DSB

Frank de Grave al weer weg bij DSB [ na 2 maanden !!!]
pi_69225431
Ik ga ook maar eens wat steun vragen, een miljoen vind ik al prima. Peanuts tov de banken!
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:08:05 #9
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_69225540
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:04 schreef Pheno het volgende:Ik ga ook maar eens wat steun vragen, een miljoen vind ik al prima. Peanuts tov de banken!
Je krijgt het alleen als je er domme dingen mee doet maar dat moet toch lukken dacht ik zo

Oja en zorg even dat de gever er ook van af weet voor als de pers het checkt
pi_69225733
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:08 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Je krijgt het alleen als je er domme dingen mee doet maar dat moet toch lukken dacht ik zo

Oja en zorg even dat de gever er ook van af weet voor als de pers het checkt
Met dat geld wil ik een klein gedeelte best wel achterlijk beleggen of zo.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69226156
sterker nog, bos en de nederlandse bank hadden de banken hun gang moeten laten gaan, ook NA de staatsteun.

Het toezicht is nu te sterk en op een verkeerd tijdstip, bos en wellink houden de banken in een houdgreep omdat ze pas kredieten mogen verstrekken wanneer ze een bepaalde ratio eigen vermogen hebben.
jammer is alleen dat wanneer het economisch slecht gaat, of wanneer er paniek heerst dat de beurzen inklappen, en daarmee dus het eigen vermogen. Doordat beurshandelaren niet rationeel handelen heeft het zover kunnen komen dat gezonde banken voor staatssteun moesten aankloppen.
Het is nu een vicieuze circkel waar de banken pas uit komen wanneer de economie aantrekt, en die trekt pas weer aan wanneer er kredieten mogen worden verstrekt en dat pas wanneer het eigen vermogen toeneemt.

Bos moet NU de teugels laten vieren en de eisen minder streng stellen, en wanneer het goed gaat met de economie die banken aan banden leggen en strenger toezicht hanteren.

Wanneer systeembanken niet beursgenoteerd zouden zijn waren ze ook niet zo hard getroffen. Rabobank heeft bijvoorbeeld alleen last van de subprime crisis gehad en niet van een verdamping van het EV, iig niet in de mate zoals ING of ABN.
  woensdag 20 mei 2009 @ 15:48:46 #12
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_69228949
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:02 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

dacht het niet

Vraag maar aan Frank de Grave

De Grave snel weg bij DSB

Frank de Grave al weer weg bij DSB [ na 2 maanden !!!]
Frank de Grave is Gerrit Zalm niet.
  woensdag 20 mei 2009 @ 17:26:54 #13
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_69232214
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:48 schreef HarryP het volgende:

[..]Frank de Grave is Gerrit Zalm niet.
dat klopt maar puinhoop bij DSB blijft puinhoop bij DSB
  woensdag 20 mei 2009 @ 17:30:31 #14
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_69232307
Brief
Deze brief van Bos aan de Tweede Kamer komt net binnen via het ministerie:

Geachte voorzitter,

Verschillende media, waaronder het Financieele Dagblad, hebben gisteren en vandaag bericht over de toekomstplannen van ABN AMRO Nederland en Fortis Bank Nederland. Om misverstanden te voorkomen lijkt het me juist deze berichten in perspectief te plaatsen.

Met de overname van Fortis Bank Nederland Holding, inclusief het belang in RFS Holdings, werd de Staat geplaatst voor de uitdaging een toekomst te creëren voor twee afgesplitste banken. In november 2008 is daartoe een strategische richting uitgezet en heb ik Gerrit Zalm gevraagd de transitie naar een nieuwe bank te leiden.

De ontwikkeling van een levensvatbare, volwaardige bank brengt een reeks van strategische keuzes met zich mee. Het transitieteam van de heer Zalm ziet het als zijn taak de medewerkers van beide banken hierover regelmatig te informeren, ook als er nog geen sprake is van formele besluitvorming. De heer Zalm heeft daarbij aangegeven dat de gisteren bekend gemaakte hoofdlijnen nog nader zullen worden uitgewerkt tot een plan waarover onder meer de aandeelhouder zich nog moet uitspreken. In dit kader heeft de heer Zalm de kapitalisatie van de nieuwe bank opgebracht.

Ik hecht eraan te benadrukken dat ABN AMRO nu voldoende ruim is gekapitaliseerd. Om de fusie tussen door de Staat verworven deel van ABN AMRO (N-share) en Fortis Bank Nederland mogelijk te maken, moet het N-Share worden afgesplitst van de door RBS verworven activiteiten. In dat kader moet zowel de strategie als de kapitaalbehoefte van de nieuwe bank worden vastgesteld. Behalve de Staat dient ook de Europese Commissie zijn goedkeuring daaraan te geven. Zoals u bekend heeft de Europese Commissie de afstoting van bepaalde bedrijfsonderdelen als voorwaarde voor de beoogde fusie gesteld. We staan dus meer aan het begin van een traject dan aan het einde daarvan.

Ik zeg u toe dat er geen besluiten over de kapitalisatie van ABN AMRO en Fortis zullen worden genomen zonder tevoren de Kamer volledig in te lichten.

Het tijdskader is daarbij, vanwege de veelheid aan actoren en koppeling van complexe dossiers, niet precies te geven, maar de besluitvorming is erop gericht de splitsing, die voorzien is voor november 2009, mogelijk te maken.

Evenwichtige besluitvorming over deze complexe materie is niet gediend met vroegtijdige niet-specifieke publiciteit en al helemaal niet als de Kamer daarmee de indruk zou krijgen geen rol te kunnen spelen, hetgeen zoals gezegd juist wél mijn bedoeling is. In dit licht was de mededeling van de heer Zalm prematuur. Dit heb ik hem vanochtend ook laten weten, waarna hij zijn verontschuldigingen heeft aangeboden .

De Minister van Financiën,

Wouter Bos
pi_69235186
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 17:30 schreef ikweethetookniet het volgende:

Evenwichtige besluitvorming over deze complexe materie is niet gediend met vroegtijdige niet-specifieke publiciteit en al helemaal niet als de Kamer daarmee de indruk zou krijgen geen rol te kunnen spelen, hetgeen zoals gezegd juist wél mijn bedoeling is. In dit licht was de mededeling van de heer Zalm prematuur. Dit heb ik hem vanochtend ook laten weten, waarna hij zijn verontschuldigingen heeft aangeboden .

De Minister van Financiën,

Wouter Bos
Wat had je dan gewild? Dat zalm gestenigd zou moeten worden? Of aan de galg vanwege zijn misschien niet slimme opmerkingen?? De maatschappij is immers gewoon van excuses aanbieden. Wat is daar mis aan?

Dit soort kleine foutjes van Zalm is alleen maar voeding voor mensen die een gruwelijke hekel hebben aan alles wat ook maar werkt in de financiele sector en die zich voelen genaaid door de overheid, en bij elke keer overheid al een misselijke bedoening krijgen. Vandaar, overheid! overheid! overheid!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69250364
Ik vind het wel een toffe actie van Zalm.
  donderdag 21 mei 2009 @ 11:58:19 #17
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_69255776
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 02:14 schreef Bolkesteijn het volgende:Ik vind het wel een toffe actie van Zalm.
want
pi_69255831
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 11:58 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

want
Hij zet de deur al heel slim open voor verdere staatssteun, vanuit de onderneming bezien is dat een goede zet.
pi_69257156
Bos tegen Zalm.

Extra centen? Geen probleem, wat is nou een paar miljard, en bovendien geven we het niet uit: we lenen het maar. Als we het maar zo inkleden dat het past in mijn imago als strenge hoeder des vaderlands.

Toneel.
pi_69259423
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 17:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Brief
Deze brief van Bos aan de Tweede Kamer komt net binnen via het ministerie:

Geachte voorzitter,
Krijg je dit soort post op je werk (c.q. wat doe je voor werk), of heb je deze ergens op internet opgedoken?
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  donderdag 21 mei 2009 @ 16:33:59 #21
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_69263873
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 13:59 schreef shilizous_88 het volgende:[..]
Krijg je dit soort post op je werk (c.q. wat doe je voor werk), of heb je deze ergens op internet opgedoken?
iets met administratie en

Bron: http://925.nl/archief/200(...)-heeft-geld-nodig-ii
pi_69264411
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 16:33 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

iets met administratie en

Bron: http://925.nl/archief/200(...)-heeft-geld-nodig-ii
aha!
lijkt me een leuke baan trouwens
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  vrijdag 22 mei 2009 @ 16:38:49 #23
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_69296157
Ze moeten eens kappen met steun geven, de banken moeten zelf maar eerst eens flink gaan saneren!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 18:29:38 #24
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_70521338
Zalm: ABN AMRO heeft nog meer geld nodig

Wouter Bos zal, na de injectie van 2,5 miljard van afgelopen vrijdag, nog meer geld in ABN AMRO moeten steken. De oppositie raakt geïrriteerd.

Gerrit Zalm vraagt om nog meer geld Gerrit Zalm vraagt om nog meer geld

Kort nadat hij in de Tweede Kamer een toelichting gaf op de steun aan ABN AMRO bevestigde Zalm voor de camera van RTL-7 dat minister van Financiën Wouter Bos (PvdA) later dit jaar nog meer geld in ABN AMRO zal moeten steken. De injectie van afgelopen vrijdag noemde Zalm ‘een flinke eerste stap’. Maar ‘waarschijnlijk zal de minister nogmaals naar de Tweede Kamer moeten,’ zei de ABN AMRO-topman.

De bank heeft nog meer geld nodig om de strategie uit te kunnen voeren. Bovendien zal de verkoop van een onderdeel, HBU, waarschijnlijk een boekverlies van enkele honderden miljoenen euro’s opleveren. Hoeveel extra geld er nog in de bank gestoken moet worden, wilde Zalm niet prijsgeven. Later dit jaar verwacht hij daar duidelijkheid over te kunnen verschaffen.

Irritatie
In de Tweede Kamer groeit de weerstand tegen de kapitaalinjecties en de salamitactiek die Bos daarbij hanteert. In oktober 2008 legde Bos 16,8 miljard euro op tafel voor ABN AMRO Nederland, Fortis Bank Nederland en de Nederlandse verzekeringsactiviteiten van Fortis. Bos noemde dit een ‘marktconforme prijs’. De Algemene Rekenkamer constateerde eerder deze maand dat Bos in feite 23,3 miljard euro heeft betaald voor de twee banken en de verzekeraar. Bos noemde het verschil van 6,5 miljard euro ‘een technische verhanging’, die ‘met gesloten beurzen’ heeft plaatsgevonden.

'Eerste keer'
Afgelopen vrijdag maakte Bos bekend dat hij 2,5 miljard euro in ABN AMRO steekt. ‘Dat is nodig om de klanten goed te bedienen en het vertrouwen van spaarders te behouden,’ meent Zalm. Hij benadrukt dat dit de eerste keer is, dat de staat geld in de bank stopt. De 16,8 miljard die Bos in oktober uittrok is ‘naar Brussel gegaan, niet in de bank gestoken’, stelde Zalm.

Kritiek
Vooral de oppositiepartijen zijn kritisch. Maar Zalm pareert de kritiek. ‘Het is bepaald geen bodemloze put,’ stelt hij. Hij streeft naar een ‘kostenbewuste bank die weer een behoorlijke winst gaat maken’. Hij gaat zijn ‘uiterste best doen om ervoor te zorgen dat het geld dat er nu ingestopt wordt, er later bij de verkoop weer uitkomt’.
-------------------------------------
Hmzzzz....
quote:
Hij gaat zijn ‘uiterste best doen om ervoor te zorgen dat het geld dat er nu ingestopt wordt, er later bij de verkoop weer uitkomt’.
Nou geloof me maar die bank gaat voorlopig niet onder de hamer (de komende 3 jr)... en als dat gebeurd is dat met dik verlies. In de tussentijd vliegen de miljarden weer in de open haard om het financiele stelsel draaiende te houden.

Man man... wat heeft Groenlink dit toch slim gedaan. De hete aardappel op tijd door verkopen
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:35:22 #25
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')