MATA'squote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:32 schreef AryaMehr het volgende:
Mijn oude leraar sprak liever over MATA'S.
Allochtoon volgens het CBS: 'een persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren’quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:29 schreef MoneyTalks het volgende:
Zit ik net even het vragenuurtje op Nederland 1 te kijken, komt op het eind ergens die Boris van der Ham van de D66 aan het woord, begint hij ook al over "Nieuwe Nederlanders".
Ik dacht dat de PvdA destijds al genoeg belachelijk was gemaakt om aan te geven dat het onzin is om allochtonen tegenwoordig Nieuwe Nederlanders te noemen.
Klacht: linksmensen die de woorden Nieuwe Nederlanders serieus blijven gebruiken in plaats van het woord allochtonen.![]()
Geenstijlquote:
Tatta's maar dan anders?quote:
quote:Bakra, belanda, tatta, ptatta: Nederlander, kaaskop.
http://www.dbnl.org/tekst(...)03200001_01_0073.htm
Woorden van de straatquote:
quote:‘Taal mixen is dope, is basis, is spang’
Voel je je soms aangesproken?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:44 schreef Verbal het volgende:
En dan zélf komen met zoiets doms als 'linksmens'
Daar moet je echt een popujopu voor zijn
V.
jezus christusquote:
ach ja, wat je dom noemt. Persoonlijk vind ik het dommer het maar OK te vinden om je woorden telkens op een gouden schaaltje te moeten leggen omdat een zootje (quasi-)religieuze relschoppertjes kilometerslange tenen heeft en de mening van jan agnost/atheist niet op prijs stellen. Hetzelfde als met die bible belters, maar blijkbaar is het wèl bon ton om die groep te bashen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:44 schreef Verbal het volgende:
En dan zélf komen met zoiets doms als 'linksmens'
Daar moet je echt een popujopu voor zijn
V.
Nee, daarvoor is de term te stompzinnigquote:
JOH!quote:(tis trouwens popie jopie, popujopu bestaat niet)
En wat vind je onpersoonlijk?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:54 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
ach ja, wat je dom noemt. Persoonlijk vind ik het dommer het maar OK te vinden om je woorden telkens op een gouden schaaltje te moeten leggen omdat een zootje (quasi-)religieuze relschoppertjes kilometerslange tenen heeft en de mening van jan agnost/atheist niet op prijs stellen.
Typische reactie van iemand die uitgeluld isquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:55 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, daarvoor is de term te stompzinnig![]()
[..]
JOH!
V.
*stil*quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:56 schreef Diederik_Duck het volgende:
Een betere benaming is biculturele kansenjongere.
Ik zit niet in de regering.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:47 schreef RickoKun het volgende:
Christenen (behalve koningdavid, die doet dat niet, hij is een goede christen![]()
) in de regering...
Uitgeluldquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:57 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Typische reactie van iemand die uitgeluld is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mensen die geen respect kunnen opbrengen voor een zo'n aimabel persoon als Jezus.quote:
Mensen diequote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Mensen die geen respect kunnen opbrengen voor een zo'n aimabel persoon als Jezus.
Zwartsmoelen, stadse (?) en vuile varkens? Ga ik door voor de koelkast?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:13 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Hier in Limburg heten die gewoon Zwertmoele, Sjtedse of Voèle Vèèrêkes.
Verbal 'clutching at straws'quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:58 schreef Verbal het volgende:
[..]
UitgeluldHoe kom je daarbij? Daar is echt iemand voor nodig van een ander kaliber dan 'My First Schoolyard Diss'
V.
Hoezo fail ik? Tatta is gewoon straattaal voor Nederlander. Dat het letterlijk iets anders betekent, maakt niet zoveel uit. Kaaskop is ook niet letterlijk bedoeld.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:16 schreef J2ZGTE het volgende:
Meh7 je failt,
Tatta quote?
Tatta=aardappel
En het allergrappigst is Bacra , Ba van je cra ...
Baas van je ziel
Slavendrijver dus
Iemand die dus iemand uitmaakt voor bacra, zegt tegen hem dat hij zijn baas is
Nee hoor, want die jongeren hebben juist vaak geen kansen meer.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:56 schreef Diederik_Duck het volgende:
Van dat derdegeneratie scootertuig zou ik toch geen Nieuwe Nederlander noemen. Die figuren zijn al generaties Nederlander. Een betere benaming is biculturele kansenjongere. Dan weet iedereen ook gelijk waar je het over hebt.
Zwarte bekken, Stadsen en Luie Varkens.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:16 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Zwartsmoelen, stadse (?) en vuile varkens? Ga ik door voor de koelkast?
Dus omdat jij een of andere sloeber die 2000 jaar terug aardig was voor een paar mensen vereert, moet ik respect voor hem hebben? Julius Cesar verdient nog meer respect wat mij betreft en daarvan kan ik ook ongestraft "Julius Cesarquote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Mensen die geen respect kunnen opbrengen voor een zo'n aimabel persoon als Jezus.
Ach, we hebben weer een overenthousiaste internetanti-theïst die niet fatsoenlijk kan lezen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:26 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Dus omdat jij een of andere sloeber die 2000 jaar terug aardig was voor een paar mensen vereert, moet ik respect voor hem hebben?
Een echte Nederlander ben je pas als je in zestien kwartieren kan aantonen dat je van Nederlandse origine bent!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:29 schreef MoneyTalks het volgende:
Zit ik net even het vragenuurtje op Nederland 1 te kijken, komt op het eind ergens die Boris van der Ham van de D66 aan het woord, begint hij ook al over "Nieuwe Nederlanders".
Ik dacht dat de PvdA destijds al genoeg belachelijk was gemaakt om aan te geven dat het onzin is om allochtonen tegenwoordig Nieuwe Nederlanders te noemen.
Klacht: linksmensen die de woorden Nieuwe Nederlanders serieus blijven gebruiken in plaats van het woord allochtonen.![]()
Ach gut, wat ben je toch infantielquote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:22 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja. En toen werd je gillend wakker en had je in je broek gepoept
V.
Dat zeg je maar tegen je pappie als je zakgeld krijgtquote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:52 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ach gut, wat ben je toch infantiel![]()
Knap hoorquote:(is te verwachten van linksmensen!)
Oja, nu kan ik moeilijk lezen. Je insinueert gewoon iets en daar reageer ik op. Ik vind jouwquote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:04 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ach, we hebben weer een overenthousiaste internetanti-theïst die niet fatsoenlijk kan lezen.![]()
Ik zeg niet dat je respect voor hem MOET hebben. Ik zeg alleen dat ik mensen nogal "" vind, die zich respectloos over Jezus uitlaten alleen omdat ze een hekel hebben aan religie. Vrijwel iedereen die ook maar iets van Jezus weet, vind hem tof.
[ afbeelding ]
Ja, zelfs Richard Dawkins (als die naam je iets zegt).
Wie zijn hier de buitenlanders?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:13 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Hier in Limburg heten die gewoon Zwertmoele, Sjtedse of Voèle Vèèrêkes.
Je mag het best zeggen, maar het oogt wat infantiel.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:19 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Oja, nu kan ik moeilijk lezen. Je insinueert gewoon iets en daar reageer ik op. Ik vind jouwmbt geenstijl nogal
Dus waarom zou ik dan niet zoiets mogen zeggen over iets waar jij waardering voor hebt.
Aha dus je kotst op de persoon Jezus vanwege de religieuzen? Vreemd. Maar ok, whatever floats your boat.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:19 schreef pisnicht het volgende:
Het is niet de religie waar ik een hekel aan heb, het zijn de religieuzen. Dat jezus een toffe gast was geloof ik vast. Hij was in elk geval best sociaal dus. Voor de rest is hij voor mij gewoon een persoon die 2000 jaar geleden iets meer in de picture kwam dan gemiddeld en waar mensen vervolgens een mooi sprookje over hebben geschreven. Zwaar overrated dus
achja, hou jezelf eens een spiegel voor zou ik zeggen. Mijnquote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:34 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Je mag het best zeggen, maar het oogt wat infantiel.![]()
[..]
Aha dus je kotst op de persoon Jezus vanwege de religieuzen? Vreemd. Maar ok, whatever floats your boat.
Ach, ik heb gewoon een schijthekel aan Geenstijl. Net als zoveel mensen hier, raak je ook zo opgewonden ervan als anderen vergelijkbare dingen zeggen?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:40 schreef pisnicht het volgende:
[..]
achja, hou jezelf eens een spiegel voor zou ik zeggen. Mijnwas vanwege jouw reactie mbt geenstijl wat natuurlijk wel een heel volwassen reactie was.
"Hij zegt wat naars over Geenstijl, dus ik ga lekker wat naars over Jezus zeggen, whehehehe"quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:40 schreef pisnicht het volgende:
Gezien je naam en geschiedenis is simpel te herleiden wat voor jou iets van betekenis heeft dus vandaar.
En nu is het genoeg ot geweest lijkt me.
Alledrie.quote:
je oogst wat je zaait. God was bij jou volgens mij ook een chromosoom vergeten. Wat een kneus met je "naars"...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:47 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ach, ik heb gewoon een schijthekel aan Geenstijl. Net als zoveel mensen hier, raak je ook zo opgewonden ervan als anderen vergelijkbare dingen zeggen?
[..]
"Hij zegt wat naars over Geenstijl, dus ik ga lekker wat naars over Jezus zeggen, whehehehe"![]()
![]()
![]()
Wat ik zeg dus. Infantiel gedrag.
Stel je voor, iemand gebruikt het Nederlandse woord 'naar'. Hij mist van een chromosoom!quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:08 schreef pisnicht het volgende:
[..]
je oogst wat je zaait. God was bij jou volgens mij ook een chromosoom vergeten. Wat een kneus met je "naars"...
Ik vind dat nogal arrogant. Waarom zou ik zelfvertrouwen missen? En waarom zou ik realiteitsbesef missen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:14 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik denk wel dat mensen die in een god geloven wel iets missen, misschien geen chromosoom, maar wel realiteitsbesef en zelfvertrouwen.
Realiteitsbesef omdat je ergens in gelooft wat er feitelijk niet is. Zelfvertrouwen omdat je blijkbaar niet genoeg vertrouwen in je zelf hebt, want je hebt het geloof in iets "hogers" blijkbaar nodig.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:17 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal arrogant. Waarom zou ik zelfvertrouwen missen? En waarom zou ik realiteitsbesef missen?
D66 is centrum-links ja. Een sociaal-liberale partij.quote:
quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:22 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Realiteitsbesef omdat je ergens in gelooft wat er feitelijk niet is.
Ik kan niks met die amateurpsychologie. Heb je juist niet zelfvertrouwen als je in deze seculiere maatschappij uitkomt voor je geloof? Ik ben geen onzekere meeloper die meeloopt met de atheïstische massa hier.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:22 schreef MoneyTalks het volgende:
Zelfvertrouwen omdat je blijkbaar niet genoeg vertrouwen in je zelf hebt, want je hebt het geloof in iets "hogers" blijkbaar nodig.
Obvious troll is obvious.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:31 schreef Agiath het volgende:
Discussiëren over Jezus, iemand die nooit bestaan heeft
Ik ben echt niet aan het trollen, ik denk gewoon dat jezus niet bestaan heeft.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:33 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Obvious troll is obvious.
Ik ga niet happen, jammer joh.
Dan moet je even je aluhoedje afzetten en je er echt oprecht in gaan verdiepen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:34 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik ben echt niet aan het trollen, ik denk gewoon dat jezus niet bestaan heeft.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:36 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dan moet je even je aluhoedje afzetten en je er echt oprecht in gaan verdiepen.
Dat Jezus echt bestaan heeft betwijfelt niemand met een beetje kennis van zaken.
Dus een naam zegt alles over wat een partij vindt?quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:24 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
D66 is centrum-links ja. Een sociaal-liberale partij.
Mensen die er niets vanaf weten en toch hun zegje willen doen
Ik ben bezig met een historisch-wetenschappelijke documentaire over Jezus. Ik heb wereldwijd geen een klassieke historicus gevonden, die verbonden is aan een universiteit, die niet gelooft dat Jezus echt bestaan heeft. Als jij die wel kan vinden, hoor ik het graag.quote:
Naam? Waar staat in de naam dat ze sociaal-liberaal zijn? Is gewoon algemeen bekend hoor.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:40 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Dus een naam zegt alles over wat een partij vindt?
De wetenschappelijke consensus is ook dat de mens van de apen afstamt, en dat de wereld niet in 6 dagen geschapen is. Ook is de wetenschappelijke consensus dat er geen god is (of goden zijn), en ook dat deze er nooit geweest is (zijn).quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:40 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik ben bezig met een historisch-wetenschappelijke documentaire over Jezus. Ik heb wereldwijd geen een klassieke historicus gevonden, die verbonden is aan een universiteit, die niet gelooft dat Jezus echt bestaan heeft. Als jij die wel kan vinden, hoor ik het graag.
De wetenschappelijke consensus is overduidelijk dat Jezus echt bestaan heeft en dat de historische Jezus verdacht veel weg heeft van die Jezus die in de nieuwtestamentische bronnen beschreven wordt.
Daar sluit ik me dan ook bij aan.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:52 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
De wetenschappelijke consensus is ook dat de mens van de apen afstamt, en dat de wereld niet in 6 dagen geschapen is.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:52 schreef MoneyTalks het volgende:
Ook is de wetenschappelijke consensus dat er geen god is (of goden zijn), en ook dat deze er nooit geweest is (zijn).
Foei, vuige niet-christen!quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:52 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
De wetenschappelijke consensus is ook dat de mens van de apen afstamt
Klopt.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:12 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Foei, vuige niet-christen!
De mensch stamt niet van de aap af. De mensch und der aapf haben eine gemeenschappelijke voorouder!
Wanneer gaan we meeten?quote:
Theologie is per definitie een non-discipline. Het verschijnsel verafgoding (wat jij en de vele anderen christenen, moslims, etc. praktiseren) hoort mijns inziens thuis in de antropologie of de sociologie, misschien wel meer de psychologie.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:55 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Daar sluit ik me dan ook bij aan.
[..]
![]()
![]()
![]()
Je begrijpt echt geen knetter van de wetenschap als je denkt dat ze zich bezighouden met de vraag of God bestaat. Dat is een metafysische vraag die thuishoort in de filosofie en theologie. Wetenschap doet geen uitspraken over het bovennatuurlijke, laat staan dat er een wetenschappelijke consensus over bestaat.![]()
Je moet je bril wat beter op je harses zetten want niet alleen kun je blijkbaar niet begrijpend lezen, je kan ook nog eens niet normaal typen. Daarnaast doe je echt ernstig je best om er wat "moeilijke" woorden uit te kramen om zodoende wat slimmer over te komen maar je faalt jammerlijk alleen heb je dat zelf niet eens door volgens mij...quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:56 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Stel je voor, iemand gebruikt het Nederlandse woord 'naar'. Hij mist van een chromosoom!![]()
![]()
![]()
Je bent on fire mayn, met die goede disses van je.
homofilie is een doodzonde he. Alleen de gedachte al!quote:
Er zijn ook atheïstische theologen hoor? Doen die dan ook aan verafgoding?quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:39 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Theologie is per definitie een non-discipline. Het verschijnsel verafgoding (wat jij en de vele anderen christenen, moslims, etc. praktiseren) hoort mijns inziens thuis in de antropologie of de sociologie, misschien wel meer de psychologie.
Waarin faal ik? Wanneer heb ik iets in die discussies gezegd wat niet klopt?quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:58 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Je moet je bril wat beter op je harses zetten want niet alleen kun je blijkbaar niet begrijpend lezen, je kan ook nog eens niet normaal typen. Daarnaast doe je echt ernstig je best om er wat "moeilijke" woorden uit te kramen om zodoende wat slimmer over te komen maar je faalt jammerlijk alleen heb je dat zelf niet eens door volgens mij...
Hij zei MEETEN hoor, niet MEATENquote:Op woensdag 1 juli 2009 12:58 schreef pisnicht het volgende:
[..]
homofilie is een doodzonde he. Alleen de gedachte al!
mensen die hun zinnen moeten bekrachtigen met elitaire praatquote:Op woensdag 1 juli 2009 13:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Waarin faal ik? Wanneer heb ik iets in die discussies gezegd wat niet klopt?
Ik ben nu eenmaal wat beter belezen dan de meeste mensen hier, daar kan ik ook niks kan doen. Als je de woorden niet begrijpt, zoek je ze maar op in een woordenboek.
koningdavid'ssterretje voelt waarschijnlijk anders net als een 13-jarig breezahsletje hoorquote:
Ik praat gewoon normaal. Dat jij dat opvat als 'elitair' zegt meer over jou dan over mij.quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:07 schreef pisnicht het volgende:
[..]
mensen die hun zinnen moeten bekrachtigen met elitaire praat
jezus, in je vrije tijd ben je zeker een jehova getuige gezien je volhardingsvermogen. Wat ik zeg is dat je poep praat maar probeert om het te verbloemen door er een paar moeilijke woorden in te gooien. Dat je dan ook nog eens gaat doen alsof dergelijk taalgebruik voor jou doodnormaal is geeft alleen maar aan wat voor zielig figuur je feitelijk bent.quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:13 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik praat gewoon normaal. Dat jij dat opvat als 'elitair' zegt meer over jou dan over mij.
Nogmaals, mijns inziens horen die thuis binnen de antropologie, sociologie of psychologie. Verafgoding is een sociaal, cultureel en psychisch verschijnsel, en zou dus in het licht van die disciplines bekeken moeten worden.quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:02 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Er zijn ook atheïstische theologen hoor? Doen die dan ook aan verafgoding?
Waar 'praat ik poep'? Wat heb ik gezegd dat niet klopt?quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:20 schreef pisnicht het volgende:
[..]
jezus, in je vrije tijd ben je zeker een jehova getuige gezien je volhardingsvermogen.
Wat ik zeg is dat je poep praat maar probeert om het te verbloemen door er een paar moeilijke woorden in te gooien.
Citeer eens wat van dat abnormaal taalgebruik van mij dan?quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:20 schreef pisnicht het volgende:
Dat je dan ook nog eens gaat doen alsof dergelijk taalgebruik voor jou doodnormaal is geeft alleen maar aan wat voor zielig figuur je feitelijk bent.
Moeilijk he, vragen beantwoorden.quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:20 schreef pisnicht het volgende:
Meer tijd ga ik ook niet besteden aan deze zinloze discussie. Doe ermee wat je wilt.
Religie wordt natuurlijk ook sociaal, psychisch en antropologisch bekeken. Dat wil niet zeggen dat theologie gelijk nutteloos of een 'non-discipline' is.quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:22 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Nogmaals, mijns inziens horen die thuis binnen de antropologie, sociologie of psychologie. Verafgoding is een sociaal, cultureel en psychisch verschijnsel, en zou dus in het licht van die disciplines bekeken moeten worden.
D66 is niet links of rechts. D66 is liberaal.quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:26 schreef Smart_ass het volgende:
Eens. Echt weer zo'n woord dat van die linkse partijen afkomt.
Sociaal liberaal. Centrum-links.quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:28 schreef Quadesh het volgende:
[..]
D66 is niet links of rechts. D66 is liberaal.
Kan me feitelijk niet zoveel schelen hoe D66'ers zichzelf noemen, feit is dat jullie een linkse partij aanhangen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:14 schreef Quadesh het volgende:
[..]
Ja, zo noemen sommige D66'ers zichzelf. Niet iedereen binnen de partij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |