Om een huis met huursubsidie te krijgen heb je meestal toch een x-aantal jaren inschrijftijd nodig? Weet niet of dat in R'dam ook zo is. Anders zou elke student wel voor jouw optie gaan natuurlijkquote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wij betalen nu huur - huursubsidie 290 in de maand. Voor minder dan dat geld heb je echt geen kamer. Waarom dan toch je doucheen keuken
delen met niet-zelfgekozen mensen?
Neuh, voor sociale woningen wel, maar daar is de wachttijd hier ook acceptabel. Wij huren particulier, en betalen dus 400 - 110 = 290 voor 66m2quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:43 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Om een huis met huursubsidie te krijgen heb je meestal toch een x-aantal jaren inschrijftijd nodig? Weet niet of dat in R'dam ook zo is. Anders zou elke student wel voor jouw optie gaan natuurlijk
Nee, dat kan ook met particuliere huur. Betaal je wel inschrijfgeld enzo, maar dat moet je dan maar in je berekeningen mee nemen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:43 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Om een huis met huursubsidie te krijgen heb je meestal toch een x-aantal jaren inschrijftijd nodig? Weet niet of dat in R'dam ook zo is. Anders zou elke student wel voor jouw optie gaan natuurlijk
Dan vergeet je nog even dat kamers inclusief belastingen, water en energie zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wij betalen nu huur - huursubsidie 290 in de maand. Voor minder dan dat geld heb je echt geen kamer. Waarom dan toch je doucheen keuken
delen met niet-zelfgekozen mensen?
En vaak tv, internet en/of telefoon.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dan vergeet je nog even dat kamers inclusief belastingen, water en energie zijn.
En dan hopen dat je tussendoor ergens zielig genoeg wordt gevonden om Urgentie te krijgen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:56 schreef WHATSHESAID het volgende:
Woonnet, dan mag je je als student wel inschrijven voor een huurhuisje wanneer je van de basisschool afkomt.
Huis aangewezen? Wtf op de website van Woonnet rijnmond kun je met zijn miljoenen op 3 huizen per 2 weken reageren.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:16 schreef DutchTrain het volgende:
Na afstuderen en aanpassen van mijn inkomensgegevens kreeg ik binnen een paar weken een huis aangeboden via Woonnet
Het kán wel, maar sociale huurwoningen zijn blijkbaar niet bestemd voor studenten.
Maar die zijn voor een huurwoning als de onze ook relatief verwaarloosbaar.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dan vergeet je nog even dat kamers inclusief belastingen, water en energie zijn.
Staan toch altijd een aantal honderden woningen op?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:19 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Huis aangewezen? Wtf op de website van Woonnet rijnmond kun je met zijn miljoenen op 3 huizen per 2 weken reageren.
Alsof er in het centrum (dus tussen de westersingel, weena, goudsesingel en de maas) studentenkamers te huur zijn ...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:16 schreef junkiexp het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat je als student liever midden in het centrum woont, dan ergens in zuid.
Als je een beetje mazzel hebt dan hoeft centrum ook niet duur te zijn.
Onze vorig woning was huur, en die koste kaal ¤ 540,00 per maand.
En dat was 85 m2 op de hoek van de Witte de Withstraat, maar je moet even gelukt hebben denk ik.
Ik had na 2 maanden beet. En onze latere zoektocht heeft ook al een aantal keer plekken tussen de 10 en 20 opgeleverd (na +/- 3 maanden na heractivatie van het account (adres wijziging dus je begint weer op 0 ).quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:26 schreef GoeRoe86 het volgende:
Er staan vast honderden woningen op maar zoals ik al zei: er zijn veel meer mensen die een huis nodig hebben. Althans zo lijkt het. Feit is dat men zich in 2000 terwijl de gemiddelde starter echt niet 8 jaar geleden zich al heeft ingeschreven
Nee dat zeg ik ook niet, alleen ik kan me wel voorstellen dat mensen daar naar zoeken.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Alsof er in het centrum (dus tussen de westersingel, weena, goudsesingel en de maas) studentenkamers te huur zijn ...
Ik kan me daar ook echt niets bij voorstellenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:31 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik ook niet, alleen ik kan me wel voorstellen dat mensen daar naar zoeken.
Hmm, ik heb ook 3 1/2 jaar in een soort van studentenhuis gewoon, en dat waren wel topjaren hoor.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik kan me daar ook echt niets bij voorstellen![]()
Als je dan toch geen privacy wilt, blijf dan thuis wonen, of huur je eigen plek
Genoegquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Alsof er in het centrum (dus tussen de westersingel, weena, goudsesingel en de maas) studentenkamers te huur zijn ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |