Nee, omdat het ook niet van hetzelfde merk is.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:43 schreef 68Chevelle het volgende:
Voor 15000 Euro kun je ook 2 Dacia's kopen, omdat je dan 2 keer 4 cilinders tot je beschikking hebt ga je toch ook niet lopen roepen dat je iets gelijkwaardigs aan een Porsche hebt?
En in hoeverre is dat relevant mbt mijn punt?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, omdat het ook niet van hetzelfde merk is.. Niet eens dezelfde groep.
Ik zeg ook nergens dat een Matiz gelijkwaardig is aan een Corvette. Waarom leg jij me woorden in de mond?
Als ik een echter Matiz koop, kan ik met recht zeggen dat ik rijd in een auto die gemaakt is door dezelfde makers van een hoop Corvettes. Tegenwoordig is Corvette een apart merk, dacht ik.
Geeft ook wel het failliet van de Amerikaanse autoindustrie aan, Koreaanse auto's rebadgen tot Amerikanen in een slappe poging een beetje voet aan de grond te krijgen in Europa.
Porsches hebben maar 6 cilindersquote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:43 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Voor 15000 Euro kun je ook 2 Dacia's kopen, omdat je dan 2 keer 4 cilinders tot je beschikking hebt ga je toch ook niet lopen roepen dat je iets gelijkwaardigs aan een Porsche hebt?
Ik ga niet happen, ik heb al een zware kluif gepakt met Mr. Johnnyquote:
2cv's hebben 2 cilinders DUS alle Citroëns hebben 2 cilindersquote:
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:52 schreef 68Chevelle het volgende:
Ik ga niet happen, ik heb al een zware kluif gepakt met Mr. Johnny
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:01 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
2cv's hebben 2 cilinders DUS alle Citroëns hebben 2 cilinders
[..]Zag 'm al maar ik hap wel. Wil wel eens weten waar dit toe leidt.
Ik reageerde enkel op je "punt" dat je Chevrolets spleetogenchevrolets noemde.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:48 schreef 68Chevelle het volgende:
En in hoeverre is dat relevant mbt mijn punt?
quote:Je komt niet bijster intelligent over op dit moment, ik hoop dat het weleens anders is?
Er zijn toch geen porsches met V8 ofwel? Zo wel danquote:
Mijn punt was dat een Matiz een spleetogenchevrolet is, gaarne het hele bericht erbijhalen aubquote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik reageerde enkel op je "punt" dat je Chevrolets spleetogenchevrolets noemde..
[..].
Die zijn er welquote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:24 schreef fathank het volgende:
[..]
Er zijn toch geen porsches met V8 ofwel? Zo wel dan.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=3057&jaar=1989&cache=noquote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:24 schreef fathank het volgende:
[..]
Er zijn toch geen porsches met V8 ofwel? Zo wel dan.
En mijn punt dat andere mensen dat anders zien, die zijn trots dat ze een auto hebben van de makers van de Chevrolet.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:52 schreef 68Chevelle het volgende:
Mijn punt was dat een Matiz een spleetogenchevrolet is, gaarne het hele bericht erbijhalen aub
Je punt is iets te positief:quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
En mijn punt dat andere mensen dat anders zien, die zijn trots dat ze een auto hebben van de makers van de Chevrolet..
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het beste van twee werelden: Nietszeggend design en kraakplastic in het interieur.
vanaf nu gaan er berichten in de prullenbak verdwijnen...quote:
Ik kan me wel vinden in je avatarquote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:39 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
vanaf nu gaan er berichten in de prullenbak verdwijnen...
ONTOPIC !!!!
Dit is niet correct, er ligt gewoon een V8 in hoor.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:03 schreef kevin20vt het volgende:
[..]
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=3057&jaar=1989&cache=no
Wel met een lijn 8 motor
Ik voorzie:quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Anyway, ik ben wel benieuwd (na die post van die keurmeester) hoeveel ton staal Turquazdinges allemaal in zijn Uno gaat stoppen om hem door de keuring te krijgen.
Na al dat offtopic geblaat, gaan we weer ONTOPICquote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Het liefst zie ik natuurlijk dat Turq dit helemaal oppietoppie aanpakt en met een unieke, gekeurde, verzekerde auto op de proppen komt maar die kans acht ik 0.
BET'S ON!
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:35 schreef kevin20vt het volgende:
LOL dankje, maarre dacht je dat dat vol gas was??
Ik had m'n moeder in de auto gek, dan ga je toch niet vol gas rijden?
Gaat je veel geld kostenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Na al dat offtopic geblaat, gaan we weer ONTOPIC![]()
En weetje, Googol.. ik wil deze auto ook omlaten keuren tot een unieke gekeurde en verzekerde auto.. ongeacht wat ik er voor moet doen![]()
Heb alle tijd v.d. wereld en maak me nergens zorgen om
quote:
Echt nietquote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:00 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mjah ... ik gok zo'n eutje of 15000 als je het echt goed wilt doen.
Zo'n 10000 als je overal een vriendje voor hebt.
Zo'n 5000 als je echt alles zelf kunt.
Thanks, hier heb ik wat aanquote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:01 schreef PlarkPlark het volgende:
Ik zal je wat tips geven, want (zie mijn vorige post) blijkbaar is dit geen grap. OMdat jij op dezelfde openbare weg als mij en mijn vrouw + kinderen rijd,
DUs daarom
1 ) versterk je dorpel met een overzetdorpel (misschien zelfs van een ander type auto) Maak de opstaande rand van de dorpel schoon, en proplas de dorpel over de oude heen, zo krijg je nog enige stevigheid
2) Maak een beugel voor torsiestijfheid; Zie golf 1 cabrio
3) versterk je A stijl,
Meet aan de hand van richttekeningen of je chassis (als je daar al over mag praten bij zon zelfdragend geval) niet al krom is. Dan gaan straks je deuren niet meer open of word ergens een puntlas zo zwaar belast dat deze uiteindelijk losknapt en je hele auto doorzakt. Echt doormidden breken zie ik niet zomaar gebeuren, maar bij een ongeluk wel.
Let ook op dat een 'plaatje lassen verstoerjeweet' er voor zorgt dat het metaal verzwakt rond de las, en de auto gaat altijd doorzakken op de zwakste plek. Ik zou me laten adviseren door een carrosseriebedrijf die b.v. diepladers bouwt, die kunnen wel een sterkteberekening maken
Vragen waar ik tegenaan zou lopen zijn
-Hoe ga je de aansluiting van je dak aan de A stijl maken?
-Hoe ga je de gordelbevestiging maken? Toch niet met een boerenbout (M12x1,5 spoed? Let ook op dat je een hoge treksterkte bout hiervoor gebruikt! (geen 8.8 of 4.8)
-enz
Veel suc6.
Mensen hebben tijd te veelquote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
Jezus wat een kleine kinderen bij elkaar hier. Van Turq zijn topic gaat het over naar mijn auto en daarna naar een Chevrolet
Ja goed! Heb vanmorgen de sideskirts en de spiegels weer gespoten met compressor en 3 componenten lak en ligt nu uit te harden. Hoest met je Uno?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:04 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Mensen hebben tijd te veel![]()
![]()
Hoe is het nog met jou Galant..?
Yep, er komen scharnieren op van een Civc hatchback op.. Zodat deze naar onderen scharniert.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:51 schreef Googolplexian het volgende:
Wat ga je trouwens met de achterkant doen, Turq? Wordt dat nog een bruikbare kofferbak ofzo?
Zoals gewoonlijk, onder een zeil op het prive terrein..quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:37 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja goed! Heb vanmorgen de sideskirts en de spiegels weer gespoten met compressor en 3 componenten lak en ligt nu uit te harden. Hoest met je Uno?
Ik zou 'm dichtlassen ... mooie afsluitbare klep erop.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:55 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Yep, er komen scharnieren op van een Civc hatchback op.. Zodat deze naar onderen scharniert.
Open dan je eigen topic met dingen die jij zou doen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik zou 'm dichtlassen ... mooie afsluitbare klep erop.
Beetje triest om een topic te openen met als onderwerp wat ik zou doen met andermans auto, niet?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Open dan je eigen topic met dingen die jij zou doen.
OT: Wat voor dingen heb je nog gekauft dan
Zown Turkse Dudes of Hazzard luchthornquote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Open dan je eigen topic met dingen die jij zou doen.
OT: Wat voor dingen heb je nog gekauft dan
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Beetje triest om een topic te openen met als onderwerp wat ik zou doen met andermans auto, niet?
Hmm.. Ziet er niet verkeerd uit, maar ik ben niet zo'n fan van dat zijraampjes.. aangezien ik wat uit mijn deurstijl heb gehaald en maar 1 raam heb..quote:Op zondag 12 juli 2009 10:57 schreef Googolplexian het volgende:
De reden dat ik de kofferbak dicht zou lassen is omdat je dan een doos maakt .
Dozen zijn bij constructie één van de verstevigende vormen (kijk bijv. naar scheepsbouw).
Je kunt nog een doos vormen door veerpootbruggen te gebruiken.
De veerpoten vormen dan een ook een vierkant ("doos") met de veerpootbruggen (voor en achter).
Achter heb je er twee nodig, voor ééntje.
Zoals Plarkplark al zegt zul je echt je dorpels moeten verstevigen.
Als je toch met een kooiconstructie gaat werken kun je dorpelkappen oplassen en de kooi daardoorheen laten lopen. Ik ben bang dat alleen een overzetdorpel niet genoeg is ... Deze zijn vaak bedoelt om verrotte dorpels van auto's te vervangen die nog wel hun zelfdragende carrosserie hebben. Voor extra stevigheid zul je waarschijnlijk twee driehoeken moeten maken waar de C-stijl bij de dorpel komt ... je weet wat ik bedoel (zoals hier ook te zien is).
Ultieme stevigheidswinst krijg je natuurlijk door een Dukes of Hazzard uit te halen en de deuren dicht te lassenDe kooi dan door de deuren heen lopen.
Om je een beetje te helpen met je visie heb ik effe zitten shoppen. Laat maar weten wat er nog waar moet komen (hij's nog niet af). Als 'ie wat meer compleet is kun je de PSD van me krijgen.
Tot nu toe is op de foto veranderd (effe niet gelet op budget ofzo):
- dorpel is dikker
- deur is langer (dit zou in het echt de stevigheid alleen maar verslechteren)
- andere velgen
- voorstoelen iets naar achteren
- A-stijl verstevigd, zij-raampjes toegevoegd
- deurgreep vervangen
- achterbumper in kleur ... voor moet nog
- richtingaanwijzer in spatbord aangepast
- tikkie verlaagd
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |