abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70500657
Van de week plofte een mail in m'n inbox van een oude bekende waar ik jaren geleden wel eens mee deed chatten op Amerikaanse bulletin boards en AIM, zeg maar MSN in het zuur voornamelijk gebruikt door Amerikanen (omdat 't van AOL, een van de grootste Internet-boeren, af komt). Het leek me wel leuk om weer eens met haar bij te kletsen en dusdanig besloot ik om weer eens AIM te installeren en in te loggen. Warempel, na 15 minuten aan wachtwoorden raden zat ik er eindelijk in en mijn 'buddy list' was nog intact.

Al gauw werd ik aangesproken door mensen die verrast waren mij na 4 jaren weer online te zien en er werd flink bij gepraat. In tegenstelling tot 4 jaren geleden, toen het nog over Playstations en spelletjes ging, was de gespreksstof nu uiteraard ietwat volwassener. Al snel kwamen we op het onderwerp auto's uit. En daar viel me toch wat op wat mij nog nooit eerder zo erg duidelijk was: Wat zijn Amerikanen toch vréselijk hebzuchtig en patserig als het op auto's aankomt.

Waar je hier meiden van 18 jaar die net hun rijbewijs hebben, met een bescheiden Peugeot`je 206 of een Opel Corsa ziet rijden, nemen Amerikaanse BrEeZaHs niet genoegen met iets dat minder motorinhoud heeft dan 3.0 liter en niet minimaal het formaat SUV heeft. Hartstikke toffe bakken zoals een Ford Mustang GT of een Chevrolet Camaro worden daar afgeschilderd als 'wijvenbakken' en 'boodschappenauto`tjes'.

Wat mij dan nog meer irriteert, is dat Amerikanen nog meer dan Nederlanders kunnen zeiken over de financiële crisis, maar wel zo gemakzuchtig doen over het hebben van een tank van een auto die waarschijnlijk nog meer zuipt dan ik op een gemiddelde zaterdagavond. Dat terwijl wij ons hier blauw betalen aan allerlei milieuheffingen en belastingen t.b.v. het behoud van de Aarde.

pi_70500720
verenigde staten
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:21:11 #3
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_70500748
IK heb ook een Amerikaan

Haat je me nu ook ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:21:15 #4
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_70500751
Wellicht komt dat doordat benzine daar 40 cent per liter kost.
Primum non nocere
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:21:16 #5
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_70500753
Gewoon omdat het kan.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_70500823

.
pi_70500835
En jij geeft ze ongelijk!?

American Muscle
SUV's

Edit: vergeet de nette bakken als RR
pi_70500865
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:23 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[ afbeelding ]

.
Ik vind dat nou echt zo'n typische Taxi auto.

En psst, het is niet dat ik Amerikaanse auto's haat of zo. Integendeel. Dat haantjesgedrag van Amerikanen daarentegen...
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:25:01 #9
261271 GladdeGerard
glijdende grijpgrage Gerard
pi_70500871
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:23 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[ afbeelding ]

.
Mooie auto, beetje erg verlaagd hier alleen
ganz geile Gerard
pi_70500930
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:21 schreef Florian_ het volgende:
Wellicht komt dat doordat benzine daar 40 cent per liter kost.
Inderdaad. Plus wat hier de in de OP genoemde Peugeot 206 of Opel Corsa kosten, betaal je daar voor de in de OP genoemde Ford Mustang GT of Chevrolet Camaro. Maar goed, aan de andere kant was het ook wel een vreemde gewaarwording om de hier zo bekende Sjonnie Golf daar tussen alle SUV's en Pickups te zien rijden. Ik kan me dan wel voorstellen dat je als zelfrespecterend Amerikaan liever zo'n tank koopt.

Voor het geld hoef je het feitelijk niet te laten als je vergelijkt met wat autorijden in Nederland kost.

Veranderd overigens niks aan het feit dat de grootte van de auto's gewoon lichtelijk overdreven is. Maar goed, wachten is nu op de "TS is jaloers" reacties.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:28:32 #11
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_70500969
Ik ga ook emigreren naar Amerika. Het enige wat hier goedkoper is is drank.

Levi's voor 30 dollar, refill bij restaurants, iPhones en andere troep veel goedkoper.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_70500996
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:24 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]
En psst, het is niet dat ik Amerikaanse auto's haat of zo. Integendeel. Dat haantjesgedrag van Amerikanen daarentegen...
Eens
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:25 schreef GladdeGerard het volgende:

[..]

Mooie auto, beetje erg verlaagd hier alleen
Die zal de Nederlandse drempels niet overleven inderdaad
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:30:03 #13
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_70501013

Ik ben inmiddels overleden
pi_70501022
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:27 schreef BobbyB het volgende:
Maar goed, wachten is nu op de "TS is jaloers" reacties.
Mwoah, ik vind een terreinwagen ook wel 'iets' hebben. Mij maak je echter blijer met een mooie zakelijke Audi of Volkswagen sedan.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:32:41 #15
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_70501067
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:28 schreef Skylark. het volgende:

Levi's voor 30 dollar, refill bij restaurants, iPhones en andere troep veel goedkoper.
Ik weet nog een leuk huisje vlakbij Brokeback Mountain..
Primum non nocere
pi_70501073
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:30 schreef Enchanter het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het verbaast me dat je de Prius niet erbij hebt gezet om mee te spotten
pi_70501078
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:28 schreef Skylark. het volgende:

Daarentegen zul je wel samen moeten leven met een stel hypocrieten en mensen die nogal gemaakt aardig lopen te doen. Verder kan het wel leuk volk zijn hoor. Erg sociaal, ligt wel een de streek natuurlijk, maar dan nog zijn zelfs inwoners van LA socialer dan 90% van de NLse bevolking.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:33:43 #18
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70501105
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:30 schreef Enchanter het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Die Panda is 100x meer zum kotsen dan de Multipla.
Panda's/Marbella's zijn gewoon de meest afzichtelijke grafbakken die er rondrijden.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_70501127
De Escalade mag niet missen:

pi_70501138
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:30 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Mwoah, ik vind een terreinwagen ook wel 'iets' hebben. Mij maak je echter blijer met een mooie zakelijke Audi of Volkswagen sedan.
Natuurlijk, het zijn wel indrukwekkende bakken, m'n vriendin heeft zo'n 300c maar ik zie er het nut gewoon niet van in, zeker in Nederland.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:36:46 #21
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_70501169
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:32 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Daarentegen zul je wel samen moeten leven met een stel hypocrieten en mensen die nogal gemaakt aardig lopen te doen. Verder kan het wel leuk volk zijn hoor. Erg sociaal, ligt wel een de streek natuurlijk, maar dan nog zijn zelfs inwoners van LA socialer dan 90% van de NLse bevolking.
Ja, ik vind dat sociale juist geweldig. Ik ga momenteel op met 5 Amerikanen die in Nederland zijn voor 2 weken en zij zijn echt geweldig. En ze kunnen gemaakt doen, maar ze zijn denk ik oprechter qua gevoelens dan de meeste Europeanen. Het enige wat me zo stoort is het materialisme van sommigen, het conservatieve en het domme. Maar ik denk dat ik daar wel mee kan leven.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:37:47 #22
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_70501197
Dit wordt wel mijn eerste auto zodra ik mijn rijbewijs heb, hoor!

maar wel in het rood
Feyenoord Rotterdam
pi_70501286
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:36 schreef Skylark. het volgende:

[..]

Ja, ik vind dat sociale juist geweldig. Ik ga momenteel op met 5 Amerikanen die in Nederland zijn voor 2 weken en zij zijn echt geweldig. En ze kunnen gemaakt doen, maar ze zijn denk ik oprechter qua gevoelens dan de meeste Europeanen. Het enige wat me zo stoort is het materialisme van sommigen, het conservatieve en het domme. Maar ik denk dat ik daar wel mee kan leven.
Ach, dat materialisme begint hier ook steeds erger te worden. Men zit niet voor niks zo in de schulden. En je ziet steeds vaker van die grote bakken rijden. Escalades, Hummers, pickups, 300c etc

Eigenlijk zou ik dit jaar naar Amerika gaan verhuizen, maar dat hebben we in verband met de crisis etc maar even uitgesteld
pi_70501301
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:37 schreef o.us het volgende:
[ afbeelding ]

maar wel in het rood
D'r is ook niks mis mee. Als het maar rijdt. Een multipla daarentegen
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:43:16 #25
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70501371
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:37 schreef o.us het volgende:
[ afbeelding ]

maar wel in het rood
Echt, wat een gedrocht
Zou nog liever op een brommer gaan rijden dan in zo'n ding
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')