abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70731928
quote:
Sequential treatment of drug-resistant tumors with targeted minicells containing siRNA or a cytotoxic drug.

Macdiarmid JA, Amaro-Mugridge NB, Madrid-Weiss J, Sedliarou I, Wetzel S, Kochar K, Brahmbhatt VN, Phillips L, Pattison ST, Petti C, Stillman B, Graham RM, Brahmbhatt H.
EnGeneIC Pty Ltd., Sydney, New South Wales, Australia.

The dose-limiting toxicity of chemotherapeutics, heterogeneity and drug resistance of cancer cells, and difficulties of targeted delivery to tumors all pose daunting challenges to effective cancer therapy. We report that small interfering RNA (siRNA) duplexes readily penetrate intact bacterially derived minicells previously shown to cause tumor stabilization and regression when packaged with chemotherapeutics. When targeted via antibodies to tumor-cell-surface receptors, minicells can specifically and sequentially deliver to tumor xenografts first siRNAs or short hairpin RNA (shRNA)-encoding plasmids to compromise drug resistance by knocking down a multidrug resistance protein. Subsequent administration of targeted minicells containing cytotoxic drugs eliminate formerly drug-resistant tumors. The two waves of treatment, involving minicells loaded with both types of payload, enable complete survival without toxicity in mice with tumor xenografts, while involving several thousandfold less drug, siRNA and antibody than needed for conventional systemic administration of cancer therapies.
Het staat in Nature ( http://www.nature.com/nbt/journal/vaop/ncurrent/abs/nbt.1547.html ).

Ik heb zelf te weinig kennis van zaken om het artikel volledig te kunnen begrijpen, al heb ik m'n best gedaan om het te lezen . We zullen de reacties uit de wetenschappelijke wereld moeten afwachten, het is tenslotte nog een zeer recent artikel (van 28 juni). Als het echt zo geweldig is zullen er binnenkort wel publicaties verschijnen die het bevestigen.

Al die berichten die je nu leest zou ik maar met een korreltje zout nemen. Die zijn toch samengesteld door PR-afdelingen en journalisten, allen zonder gerichte kennis van zaken.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:05:17 #262
262 Re
Kiss & Swallow
pi_70732253
De wetenschappelijke redacteuren van kranten etc zijn allemaal goed opgeleide mensen met verstand van zaken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:08:20 #263
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70732347
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:05 schreef Re het volgende:
De wetenschappelijke redacteuren van kranten etc zijn allemaal goed opgeleide mensen met verstand van zaken
Ironisch? De kwaliteit van wetenschapskaternen en berichten zoals in de OP is hemeltergend als je het mij vraagt. Elke nuance is ze werkelijk vreemd. AIDS en kanker is al 1000 keer de wereld uit als je mainstream media moet geloven.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70732492
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:05 schreef Re het volgende:
Ow zeker... en het artikel is vast ook langs verschillende reviewers gegaan voordat Nature het plaatst. Maar ik bedoel meer dat die mensen het onderzoek niet zelf geverifieerd hebben. Nu is het nog maar vanuit één bron gemeld. Zodra er meerdere wetenschappers zijn die de experimenten met succes hebben kunnen nabootsen wordt het interessanter.

Maar ik geloof niet dat de redactie van Spits genoeg verstand van zaken heeft. Die hebben gewoon het persbericht dat aan de publicatie vooraf ging overgenomen vermoed ik. Pas zelf ook nog meegemaakt, dat er een semi-populair persbericht uit ging over een ontdekking, maar de daadwerkelijke inhoud van het gepubliceerde ging toch eigenlijk ergens anders over. Maar dat is niet te verkopen aan de massa.

Als het echt zo zou zijn als Spitsnieuws het brengt, dan had Nature ook wel een andere kop dan "Sequential treatment of drug-resistant tumors with targeted minicells containing siRNA or a cytotoxic drug" gebruikt denk ik zo.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:45:12 #265
262 Re
Kiss & Swallow
pi_70733426
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:08 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ironisch? De kwaliteit van wetenschapskaternen en berichten zoals in de OP is hemeltergend als je het mij vraagt. Elke nuance is ze werkelijk vreemd. AIDS en kanker is al 1000 keer de wereld uit als je mainstream media moet geloven.
Alternatief is om het allemaal gewoon niet te melden en er achteraf achter komen dat je een van de grootste doorbraken in de wetenschap compleet hebt gemist

Maar je hebt wel gelijk hoor (maar ik refereerde misschien naar iets wetenschappelijkere bronnen zoals WebMD, medscape, Science Daily, Reuters etc....), als ik iets lees over een doorbraak ergens dan ga ik zelf wel eerst op zoek naar wat de daadwerkelijke studie resultaten zijn.

vooralsnog als je een muis bent met een humane vorm van kanker heb je iig iets aan dit onderzoek
pi_70733494
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:13 schreef HuHu het volgende:

[..]

Ow zeker... en het artikel is vast ook langs verschillende reviewers gegaan voordat Nature het plaatst. Maar ik bedoel meer dat die mensen het onderzoek niet zelf geverifieerd hebben. Nu is het nog maar vanuit één bron gemeld. Zodra er meerdere wetenschappers zijn die de experimenten met succes hebben kunnen nabootsen wordt het interessanter.
Dat valt reuze mee hoor wanneer het een goed uitgevoerd experiment is dat dient als een 'proof of concept'.
Natuurlijk zit er nog wel een verschil tussen een succesvolle proof of concept bij muizen (ik meen tenminste dat het hier een experiment op muizen betrof) en een daadwerkelijke concrete toepassing in mensen.
quote:
Maar ik geloof niet dat de redactie van Spits genoeg verstand van zaken heeft. Die hebben gewoon het persbericht dat aan de publicatie vooraf ging overgenomen vermoed ik. Pas zelf ook nog meegemaakt, dat er een semi-populair persbericht uit ging over een ontdekking, maar de daadwerkelijke inhoud van het gepubliceerde ging toch eigenlijk ergens anders over. Maar dat is niet te verkopen aan de massa.

Als het echt zo zou zijn als Spitsnieuws het brengt, dan had Nature ook wel een andere kop dan "Sequential treatment of drug-resistant tumors with targeted minicells containing siRNA or a cytotoxic drug" gebruikt denk ik zo.
Nee dat doet Nature niet. Artikelen in Nature zijn van een hele andere aard en voor een heel ander publiek bedoeld dan artikelen in mainstream pers. Ook al kun je natuurlijk wel stellen dat het gemiddelde artikel over de publicatie in de mainstream pers op z'n minst nog wat voorbarig is. Daarbij komt ook nog eens dat er bij de betere kranten weliswaar over het algemeen een prima wetenschapsredactie is, maar dat veel van dit soort 'revolutionaire wetenschapsnieuws' niet in het wetenschapskatern te vinden is en daardoor vaak wat sensationeler dan waneer het door het filter van de wetenschapsredactie zou zijn gegaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 7 juli 2009 @ 13:55:43 #267
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_70737702
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:24 schreef Lambiekje het volgende:
[geblaat]
Tok nou eens een eind op dwaas.
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:58 schreef Re het volgende:
is alleen lastig discusieren met zo'n psychoot die er constant tussen zit...
Precies m'n punt. In plaats van dat 't een interessante normale discussie wordt, loopt het weer eens uit op een Lambiek versus de rest topic.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:00:58 #268
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_70737917
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:47 schreef Monolith het volgende:
Dat valt reuze mee hoor wanneer het een goed uitgevoerd experiment is dat dient als een 'proof of concept'.
Natuurlijk zit er nog wel een verschil tussen een succesvolle proof of concept bij muizen (ik meen tenminste dat het hier een experiment op muizen betrof) en een daadwerkelijke concrete toepassing in mensen.
Yup. Iets publiceren waar makkelijk gaten in te schieten is kan gewoon het einde van je carriere betekenen. Dus voordat je in Nature kan publiceren moet zo'n publicatie door een hoop filters heen.

En wat betreft de manier waarop de spits 't nieuws brengt: tja, het is en blijft een telegraaf krant. Mij boeit het niet zo hoe ze het brengen, ik weet toch wel dat als ik wil weten hoe het echt zit bij de brong moet gaan kijken.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:13:54 #269
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_70738437
Ah kijk naast Rife, Hoxsey is er ook nog een Gerson methode.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_70738542
quote:
Juicing is an essential component of the Gerson Therapy. To ensure reliable results, the Gerson patient will need to purchase an appropriate juicer. Dr. Gerson's research indicates that cancer patients must have a two- stage juicer with a separate grinder and hydraulic press.
.
pi_70738582
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:00 schreef Catbert het volgende:

[..]

Yup. Iets publiceren waar makkelijk gaten in te schieten is kan gewoon het einde van je carriere betekenen. Dus voordat je in Nature kan publiceren moet zo'n publicatie door een hoop filters heen.
Dat valt ook wel weer mee, maar bij het peer review proces en zeker dat van een blad als Nature wordt echt wel nauwkeurig bekeken of claims in conclusie of discussie redelijkerwijs uit de resultaten volgen. Daarnaast is het bij literatuuronderzoek ook wel prettig dat je niet hoeft te zoeken naar 'cures for cancer', maar gerichter kan zoeken op bepaalde technieken, methodes, etcetera.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:19:03 #272
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_70738640
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:45 schreef Re het volgende:

[..]

Alternatief is om het allemaal gewoon niet te melden en er achteraf achter komen dat je een van de grootste doorbraken in de wetenschap compleet hebt gemist

Maar je hebt wel gelijk hoor (maar ik refereerde misschien naar iets wetenschappelijkere bronnen zoals WebMD, medscape, Science Daily, Reuters etc....), als ik iets lees over een doorbraak ergens dan ga ik zelf wel eerst op zoek naar wat de daadwerkelijke studie resultaten zijn.

vooralsnog als je een muis bent met een humane vorm van kanker heb je iig iets aan dit onderzoek
ja maar wat als wetenschappelijk publicaties dus op quatsch/ghostwriting berust zoals laatst wel gebleken is doordat Elsevier 6tal nepvaktijdschriften uitbracht.

Wat heeft wetenschap nog voor waarde als zelfs een platform waar nieuwe ontwikkelingen gepubliseerd (kunnen) worden ook al berust op bedrog naast dat het gros van de onderzoeken (2/3) op natte vingerwerk berust.

Wees objectief, wat voor andere doel heeft het om de boel daarmee te misleiden en grof geld te incasseren middels onwerkzame producten en/of subsidies.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_70738686
Kun je een objectieve bron geven voor die 2/3 natte-vingerwerk?
pi_70738692
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:13 schreef Lambiekje het volgende:
Ah kijk naast Rife, Hoxsey is er ook nog een Gerson methode.
quote:
Dr. Max Gerson, began observing that cancer could be cured with nutrition in tandem with systemic
detoxification [...] Caution: Do not start the Gerson Therapy without referring to Charlotte Gerson's Book, "Healing the Gerson Way", or without the supervision of a Gerson Doctor if any of the following conditions apply:

Chemotherapy
Diabetes
Brain metastases
Severe kidney damage
Foreign bodies such as pacemakers, breast implants, steel plates or screws.
Patients must be able to eat, drink and eliminate normally.

The Gerson Therapy cannot be administered to organ transplant recipients.
Zo...oftewel...goede voeding naast een goede gedegen behandeling (nogmaals, je zult mij nooit horen zeggen dat goede voeding onbelangrijk is, maar genezen van een terminale ziekte zul je er niet van!)
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:41:38 #275
262 Re
Kiss & Swallow
pi_70739566
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:19 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ja maar wat als wetenschappelijk publicaties dus op quatsch/ghostwriting berust zoals laatst wel gebleken is doordat Elsevier 6tal nepvaktijdschriften uitbracht.

Wat heeft wetenschap nog voor waarde als zelfs een platform waar nieuwe ontwikkelingen gepubliseerd (kunnen) worden ook al berust op bedrog naast dat het gros van de onderzoeken (2/3) op natte vingerwerk berust.

Wees objectief, wat voor andere doel heeft het om de boel daarmee te misleiden en grof geld te incasseren middels onwerkzame producten en/of subsidies.
zit die kras nog steeds op die plaat?, maar goed weer ontzettend offtopic en weer zonder enige onderbouwing

Dat Elsevier dingetje was in 2003 in Australie trouwens en niets meer dan een bundel verzamelde artikelen...
pi_70739612
Ondertussen wacht ik nog op gedegen bronnen.
Mr. Prolapse 2009
pi_70739689
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:19 schreef Dragorius het volgende:

[..]

[..]

Zo...oftewel...goede voeding naast een goede gedegen behandeling (nogmaals, je zult mij nooit horen zeggen dat goede voeding onbelangrijk is, maar genezen van een terminale ziekte zul je er niet van!)
Ja en het ironische is dat onze grote strijder tegen de BigPharma zich makkelijk voor het karretje van BigNutrition laat spannen. Ook een miljardenindustrie inmiddels en in tegenstelling tot de farmaceutische industrie voornamelijk uit gebakken lucht bestaat.
pi_70739994
Even mbt vaccinaties die "slecht" zouden zijn...hoe zit dat dan met dieren? Als wij ons kitten niet hadden ingeënt was ie nu overleden aan niesziekte. Dankzij de antibiotica heeft ie er ook geen last meer van.
Of werkt dat bij dieren anders?
Mr. Prolapse 2009
pi_70740119
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:51 schreef Dragorius het volgende:
Even mbt vaccinaties die "slecht" zouden zijn...hoe zit dat dan met dieren? Als wij ons kitten niet hadden ingeënt was ie nu overleden aan niesziekte. Dankzij de antibiotica heeft ie er ook geen last meer van.
Of werkt dat bij dieren anders?
Ik denk dat de niesziekte een product is van de BigAnimalPharma die een overeenkomst heeft gesloten met Felix Kattenvoer, om zo het virus te verspreiden onder de huisdieren. Daarna ging iedereen massaal vaccinaties bestellen bij BigAnimalPharma, die de winst weer deelde met Felix Kattenvoer.

Als je kat gewoon meer vitamine B1,2 had gekregen was er niets aan de hand geweest.
pi_70740185
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:54 schreef HuHu het volgende:

[..]

Ik denk dat de niesziekte een product is van de BigAnimalPharma die een overeenkomst heeft gesloten met Felix Kattenvoer, om zo het virus te verspreiden onder de huisdieren. Daarna ging iedereen massaal vaccinaties bestellen bij BigAnimalPharma, die de winst weer deelde met Felix Kattenvoer.

Als je kat gewoon meer vitamine B1,2 had gekregen was er niets aan de hand geweest.
Maar wij geven alleen Royal Canin....
Mr. Prolapse 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')