abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 juni 2009 @ 21:52:26 #101
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_70494205
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:50 schreef gelly het volgende:

[..]

En welke tijd mag dat dan zijn ?
De jaren 20-40?
What lies in the shadow of the statue?
  maandag 29 juni 2009 @ 21:52:27 #102
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_70494206
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:38 schreef Dartanion het volgende:
Even een reactie voor de slimme reageerders

1 meisje word in elkaar getrapt: 3 kijken braaf toe
Meisje 1 is half dood geschopt en meisje nr 2 kan het niet mee aanzien en werpt zich op de dame (beter laat dan nooit zullen we maar zeggen) 2 meisjes kijken braaf toe

Nieuwe (gewenste situatie):

1 meisje word in elkaar getrapt: 3 helden schoppen dader in elkaar.

Waarom gewenst? Omdat ik het belachelijk vind dat je wel de moed hebt om je op iemand te werpen, maar niet het benul om voordat dat nodig is in te grijpen. Ohjah, dan zouden die 2 kijkende schaapjes zich ook nog nuttig hebben gemaakt want ze hebben ook geen duidelijk signalement of kenteken van de scooter onthouden
Die meiden wisten niet wat ze overkwam, dat verwacht toch geen mens dat je door een stel inteelt schoffies zonder enige reden op een dergelijke manier in elkaar gerost wordt..

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 29-06-2009 21:55:34 (op de man = onnodig) ]
  maandag 29 juni 2009 @ 21:52:39 #103
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70494212
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:45 schreef pussydeluxe het volgende:

[..]

Geef die meisjes maar de schuld . Ik ken Nederland uit een tijd toen het een land was om trots op te zijn en waar je als vrouw gewoon over straat kon lopen, zonder lastig te worden gevallen door jongens die: "Hey pssst meisje" roepen. Die meiden verwachten niet dat ze uit het niet aangevallen worden door 2 van die ontzettende losers.
Tijden veranderen, het probleem is er. Je kan er alleen nog maar op reageren. Ik vind het ook heel jammer dat een dame niet meer in haar eentje overstraat kan. Maar dat konden ze 40 jaar geleden al niet. En 80 jaar geleden ook niet. Dus ik weet niet naar welke geweldslose periode jij verwijst?
Verder vind ik het heel jammer dat zij 2 vriendinnen heeft waar zij in nood niet op kan rekenen.
:-)
pi_70494224
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:50 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Chinezen hebben ook zo nu en dan hun vooroordelen. Bijv. menig Chinees kijkt neer op een zwarte.
Alsof Marokkanen dat niet doen. Het is niet leuk om te zeggen maar er zitten bij elk volk wel mensen die neerkijken op zwarten en negers.
  maandag 29 juni 2009 @ 21:53:09 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70494233
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En dat is dus onlogisch, alsof racisme een op een te vergelijken is met bevolkingsgroepen. Zo zullen in de VS in bepaalde delen aziaten meer racistisch bejegend worden dan negers. De correlatie ontgaat me.
Als Marokkanen zich normaal zouden hebben gedragen, of gewoon gemiddeld, dan was er echt niks aan de hand geweest nu.

Ja. Marokkanen worden ondertussen door de meerderheid van de bevolking met de nek aangekeken. Maar weinig bedrijven durven er nog eentje aan te nemen. Veel mensen zijn gewoon bang voor hen. Een groot deel van de bevolking zou ze inderdaad liever deporteren. Er is zelfs een deel dat er geen probleem mee zou hebben wanneer ze eenvoudigweg uitgeroeid zouden worden. En ja, dat is racisme.

Maar je moet je afvragen hoe dat gekomen is. Hebben de Marokkanen hier dan zelf helemaal geen debet aan? Is het allemaal de schuld van die boze, blanke Hollanders?
The End Times are wild
  maandag 29 juni 2009 @ 21:53:10 #106
188345 Py
op zich
pi_70494234
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik doe een gooi: het is stoer, het mag, het kan, er is een zondebok gevonden, wat vreemd is lusten we niet.

Naar ik meen is er fors op Wilders gestemd buiten de probleemsteden, dus aan de kutmarokkaantjes kan het niet liggen.
Wat een kul dit en vreselijk achterhaald.

En dat van buiten de probleemsteden is ook onzin.
pi_70494244
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:51 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

In Rotterdam is er veel op Wilders gestemd en Overvecht Utrecht, wel degelijk probleem steden/wijken dus.
Hoe hoog was de opkomst? Heb ik de afgelopen verkiezingen gemist?
Allah Al Watan Al Malik
pi_70494268
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:49 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wat een walgelijk goed-praat-mannetje ben jij.
Hij is alleen maar hier zodat het topic een andere wending krijgt en dat is gelukt, gaat in elk Marokkanen topic zo.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  maandag 29 juni 2009 @ 21:54:32 #109
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70494288
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:52 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

die meiden wisten niet wat ze overkwam, dat verwacht toch geen mens dat je door een stel inteelt schoffies zonder enige reden op een dergelijke manier in elkaar gerost wordt..
Als zo iets bij een van mn vrienden gebeurd dan ben ik de eerste die helpt. Maar ik vind het wel leuk dat je direct aan een internetheld denkt, slaat misschien meer op jou dan op mij?

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 29-06-2009 21:56:17 ]
pi_70494297
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:52 schreef Ghazi het volgende:

[..]

De jaren 20-40?
Ik kan me geen tijd herinneren dat je in Nederland als vrouw wel ongestoord over straat kon lopen dus ik ben benieuwd. Zeker als PR figuur van FOK! heb je je feiten op een rij neem ik aan.
  maandag 29 juni 2009 @ 21:54:57 #111
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_70494305
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:52 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Alsof Marokkanen dat niet doen.
Klopt, racisme komt onder Marokkaanse jongeren ook veel voor. Maar de vraag is of het diepgewortelde racisme is of racisme uit baldadigheid om de mensen te stangen en te provoceren? Ik denk met name de laatste.
What lies in the shadow of the statue?
pi_70494307
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoe hoog was de opkomst? Heb ik de afgelopen verkiezingen gemist?
Nee die EU verkiezingen bedoel ik dan natuurlijk, ik ging er vanuit dat zij het ook daarover had.
  maandag 29 juni 2009 @ 21:55:19 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70494315
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:52 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Tijden veranderen, het probleem is er. Je kan er alleen nog maar op reageren. Ik vind het ook heel jammer dat een dame niet meer in haar eentje overstraat kan. Maar dat konden ze 40 jaar geleden al niet. En 80 jaar geleden ook niet. Dus ik weet niet naar welke geweldslose periode jij verwijst?
Verder vind ik het heel jammer dat zij 2 vriendinnen heeft waar zij in nood niet op kan rekenen.
Nog geen 20 jaar geleden konden vrouwen met een gerust hart alleen over straat lopen hoor!!! Ook 's avonds. Dat jij alleen al denkt dat de huidige situatie normaal is zegt genoeg!

Waar ik woon fietsen vrouwen 's avonds ook gewoon alleen over straat. Maar dat is dan niet in de Randstad. Ik zou ook nooit daar willen wonen en als het over 10 jaar hier hetzelfde is dan ben ik weg.
The End Times are wild
  † In Memoriam † maandag 29 juni 2009 @ 21:55:38 #114
137949 Disana
pi_70494326
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:53 schreef Py het volgende:

[..]

Wat een kul dit en vreselijk achterhaald.

En dat van buiten de probleemsteden is ook onzin.
Het is geen onzin, je mag het zelf nazoeken.
  maandag 29 juni 2009 @ 21:55:44 #115
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_70494333
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:52 schreef Ghazi het volgende:

[..]

De jaren 20-40?
De jaren 60 van de vorige eeuw bijvoorbeeld.
Toen je nog gewoon voor jezelf op kon komn zonder het risico te lopen de volgende dag opgewacht te worden door de vrienden en kennissen van je tegenstrever die verhaal komen halen met messen en ander wapentuig zoals tegenwoordig.
pi_70494335
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als Marokkanen zich normaal zouden hebben gedragen, of gewoon gemiddeld, dan was er echt niks aan de hand geweest nu.

Ja. Marokkanen worden ondertussen door de meerderheid van de bevolking met de nek aangekeken. Maar weinig bedrijven durven er nog eentje aan te nemen. Veel mensen zijn gewoon bang voor hen. Een groot deel van de bevolking zou ze inderdaad liever deporteren. Er is zelfs een deel dat er geen probleem mee zou hebben wanneer ze eenvoudigweg uitgeroeid zouden worden. En ja, dat is racisme.

Maar je moet je afvragen hoe dat gekomen is. Hebben de Marokkanen hier dan zelf helemaal geen debet aan? Is het allemaal de schuld van die boze, blanke Hollanders?
Een van de redenen is dat ze eindeloos verdedigd worden door andere Marokkkanen
Ook in dit topic.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  maandag 29 juni 2009 @ 21:56:03 #117
134683 pussydeluxe
MsPascalita
pi_70494355
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:50 schreef gelly het volgende:

[..]

En welke tijd mag dat dan zijn ?
Toen Remlof en ik nog doktertje speelden natuurlijk .
Ik ben zelf van Indische afkomst en ik ben in mijn jeugd goed gediscrimeerd. Echter, de Indische Nederlanders hebben zich zonder al te veel problemen aangepast in Nederland. Chinezen ook. Hindoestanen zijn in Den Haag alleen de grootste groep allochtonen. Daar hoor je nooit iets over.
pi_70494363
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:53 schreef LXIV het volgende:
Onzin, kijk alleen al naar hetgeen Turken ondervinden in de praktijk.
quote:
Ja. Marokkanen worden ondertussen door de meerderheid van de bevolking met de nek aangekeken.
Onzin.
quote:
Maar weinig bedrijven durven er nog eentje aan te nemen.
Onzin.
quote:
Veel mensen zijn gewoon bang voor hen.
Onzin.
quote:
Een groot deel van de bevolking zou ze inderdaad liever deporteren.
Onzin.
quote:
Er is zelfs een deel dat er geen probleem mee zou hebben wanneer ze eenvoudigweg uitgeroeid zouden worden. En ja, dat is racisme.
Klopt.
quote:
Nee hoor, alleen de schuldvraag is nu wel behoorlijk verschoven.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 29 juni 2009 @ 21:56:33 #119
188345 Py
op zich
pi_70494383
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, indien de reactie structurele discriminatie blijkt te zijn, is dat erger. Normaal gesproken zou zo'n afweging niet moeten hoeven, omdat je dan uit gaat van rationele mensen die kunnen relativeren.
Moet je hem hier nu uit de hoogte zien zitten doen zeg

Als het steeds dezelfden zijn en dat wordt benoemd dan is dat geen dicriminatie dan is dat het beestje bij zijn naam noemen.
pi_70494405
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:56 schreef pussydeluxe het volgende:

[..]

Toen Remlof en ik nog doktertje speelden natuurlijk .
Ik ben zelf van Indische afkomst en ik ben in mijn jeugd goed gediscrimeerd. Echter, de Indische Nederlanders hebben zich zonder al te veel problemen aangepast in Nederland. Chinezen ook. Hindoestanen zijn in Den Haag alleen de grootste groep allochtonen. Daar hoor je nooit iets over.
pi_70494413
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:55 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

De jaren 60 van de vorige eeuw bijvoorbeeld.
Toen je nog gewoon voor jezelf op kon komn zonder het risico te lopen de volgende dag opgewacht te worden door de vrienden en kennissen van je tegenstrever die verhaal komen halen met messen en ander wapentuig zoals tegenwoordig.
Wat hebben sommige mensen toch een bizarre visie op het verleden van dit land...
pi_70494422
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nog geen 20 jaar geleden konden vrouwen met een gerust hart alleen over straat lopen hoor!!! Ook 's avonds. Dat jij alleen al denkt dat de huidige situatie normaal is zegt genoeg!

Waar ik woon fietsen vrouwen 's avonds ook gewoon alleen over straat. Maar dat is dan niet in de Randstad. Ik zou ook nooit daar willen wonen en als het over 10 jaar hier hetzelfde is dan ben ik weg.
Ik woon in een redelijk zwarte wijk in R'dam, om 1 uur 2 uur snachts fietsen bloedmooie blanke blonde dames door mijn straat.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 29 juni 2009 @ 21:57:44 #123
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_70494424
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:54 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Als zo iets bij een van mn vrienden gebeurd dan ben ik de eerste die helpt. Maar ik vind het wel leuk dat je direct aan een internetheld denkt, slaat misschien meer op jou dan op mij?
We praten hier over vrouwen muts.
Niet over jou en je stoere maatjes.
  maandag 29 juni 2009 @ 21:58:22 #124
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70494455
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

20 Jaar geleden kon het ook al niet. Zeker niet in de grotere steden. Ik vind het niet normaal dat het niet kan, dat geef ik ook nergens aan. Het enige wat ik wilde aangeven is dat het probleem er is en je dus niet moet gaan janken dat het "vroegah" wel kon. Maar actie moet ondernemen.
pi_70494476
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:56 schreef Py het volgende:

[..]

Moet je hem hier nu uit de hoogte zien zitten doen zeg

Als het steeds dezelfden zijn en dat wordt benoemd dan is dat geen dicriminatie dan is dat het beestje bij zijn naam noemen.
Ik noem het benoemen zelf geen discriminatie, je moet leren lezen knul. Ik zeg dat de daaruit voortvloeiende reacties discriminatoir kunnen zijn, zodanig dat het de gehele bevolkingsgroep aantast.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')