Lol, en dat stangen en provoceren bestaat tegenwoordig uit dames het ziekenhuis in slaan?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:54 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Klopt, racisme komt onder Marokkaanse jongeren ook veel voor. Maar de vraag is of het diepgewortelde racisme is of racisme uit baldadigheid om de mensen te stangen en te provoceren? Ik denk met name de laatste.
Die sloegen vrouwen echt niet half dood.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:59 schreef Ghazi het volgende:
[..]
En dat langharige werkschuwe tuig (nozems) die met hun puch de straten terroriseerden en de vrouwen lastig vielen?
Hoeveel meisjes zijn er van hun fiets af getrapt en verkracht midden in de stad? Hoeveel zijn er van hun fiets afgetrapt in een park of bos en daar overvallen en verkracht - ik ben benieuwd.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Niet zo slim van die meisjes dan, ooit zij een agent tegen mij je kan beter door het bos fietsen dan door de stad.
Ja maar als je dit soort dingen nooit hebt meegemaakt weet je misschien wel helemaal niet wat je moet doen en sta je alleen maar dom te kijken, dat kan.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:00 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ik ken genoeg vrouwen die hun vriendin zouden helpen, nee geen manwijven maar gewone jonge dame's. Die wel weten dat schaapachtig toekijken niet hoort.
Toen werden er geen vrouwen lastig gevallen en verkracht, ofzo ? Dat is pas sinds een paar decennia zo ?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:59 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik heb er al een halve eeuw op zitten, en geloof me in de jaren 60/70 kon een vrouw gewoon 's nachts naar huis lopen na een avondje stappen.
Dat is de dagelijkse gang van zaken blijkbaar omdat jij dat zo goed weet.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:00 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ik ken genoeg vrouwen die hun vriendin zouden helpen, nee geen manwijven maar gewone jonge dame's. Die wel weten dat schaapachtig toekijken niet hoort.
Ja ik ook.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoeveel meisjes zijn er van hun fiets af getrapt en verkracht midden in de stad? Hoeveel zijn er van hun fiets afgetrapt in een park of bos en daar overvallen en verkracht - ik ben benieuwd.
Natuurlijk gebeurde dat toen ook. Maar door enge mannetjes die ze achter de bosjes opwachtten. Met een heel andere motivatie dan bij dit incident.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Toen werden er geen vrouwen lastig gevallen en verkracht, ofzo ? Dat is pas sinds een paar decennia zo ?
Ja zo werkt dat. Straalt af. Net als het succes van Aboutaleb ook een beetje afstraalt op de andere Marokkanen.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik noem het benoemen zelf geen discriminatie, je moet leren lezen knul. Ik zeg dat de daaruit voortvloeiende reacties discriminatoir kunnen zijn, zodanig dat het de gehele bevolkingsgroep aantast.
Het zal incidenteel vast ook wel eens gebeurt zijn, maar het was geen schering en inslag zoals tegenwoordig.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Toen werden er geen vrouwen lastig gevallen en verkracht, ofzo ? Dat is pas sinds een paar decennia zo ?
quote:Op maandag 29 juni 2009 22:04 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het zal incidenteel vast ook wel eens gebeurt zijn, maar het was geen schering en inslag zoals tegenwoordig.
En ik ken genoeg vrouwen die toentertijd gewoon 's nachts naar huis liepn na een avondje stappen en er gebeurde nooit iets.
Aboutaleb straalt af naar andere Marokkanen? Dat heb ik niet meegemaakt, net zo min dat Najib Amhali, Hafid Bouazza of wat dan ook afstraalt. Jij weet net zo goed als ik dat negatieve aspecten langer en beter blijven hangen, er is niets mis met het beestje bij zijn naam noemen. Maar men moet zeker in de gaten houden wat voor reacties dat oplevert, als het volk er niet mee om kan gaan dan moet daar maar geen openheid over worden gegeven.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:04 schreef Py het volgende:
[..]
Ja zo werkt dat. Straalt af. Net als het succes van Aboutaleb ook een beetje afstraalt op de andere Marokkanen.
En het beestje bij zijn naam noemen is gewoon handig bij het communiceren. Iedereen weet dat je met die kutmarokkanen niet Aboutaleb bedoeld. Dus het is alleen jij die dan denkt dat het over álle Marokkanen gaat.
Of net wil doen alsof het over alle Marokkanen gaat
En nu worden alle vrouwen die je kent onderweg naar huis verkracht?quote:Op maandag 29 juni 2009 22:04 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het zal incidenteel vast ook wel eens gebeurt zijn, maar het was geen schering en inslag zoals tegenwoordig.
En ik ken genoeg vrouwen die toentertijd gewoon 's nachts naar huis liepn na een avondje stappen en er gebeurde nooit iets.
Nederlanders laten nog juist veel over zich heenlopen. Een Nederlandse jongen moet eens proberen om een Marokkaanse moeder te beroven en daarbij te mishandelen. Dan krijgt die Nederlandse jongen meteen de zoon van die Marokkaanse moeder en z'n vrienden over zich heen "om verhaal te halen".quote:Op maandag 29 juni 2009 22:07 schreef Mutant01 het volgende:
Maar men moet zeker in de gaten houden wat voor reacties dat oplevert, als het volk er niet mee om kan gaan dan moet daar maar geen openheid over worden gegeven.
Nederlanders weten dondersgoed wat ze wel en niet moeten en kunnen doen.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nederlanders laten nog juist veel over zich heenlopen. Een Nederlandse jongen moet eens proberen om een Marokkaanse moeder te beroven en daarbij te mishandelen. Dan krijgt die Nederlandse jongen meteen de zoon van die Marokkaanse moeder en z'n vrienden over zich heen "om verhaal te halen".
Ga nova maar kijken, overigens had netwerk ook een mooie reportage vandaag.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:10 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt me wel ontzettend kut om een "goede" Marokkaan te zijn, die niet crimineel is, zijn studie afgemaakt heeft, gewoon werkt voor zijn geld en nooit iemand lastigvalt, en ondertussen door heel veel mensen met de nek aangekeken worden "daar heb je er weer zo eentje" Of dat van je verwacht wordt dat je telkens weer het gedrag van je landgenoten veroordeelt.
Iedereen zou daar op den duur beroerd van worden.
Ik ken ook genoeg vrouwen die dat nu doen en nooit problemen hebben. Is dat een argument of zullen we het gewoon bij de feiten houden ? Ook nu zijn het incidenten, je kunt ook nu als vrouw prima over straat. Het is zelfs veiliger dan "vroeger" op straat.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:04 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Alleen niet altijd he..quote:Op maandag 29 juni 2009 22:12 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik ken ook genoeg vrouwen die dat nu doen en nooit problemen hebben. Is dat een argument of zullen we het gewoon bij de feiten houden ? Ook nu zijn het incidenten, je kunt ook nu als vrouw prima over straat. Het is zelfs veiliger dan "vroeger" op straat.
Heb je je visie gecorrigeerd op de bevolkingsgroei en het feit dat er nu zoiets is als massamedia/internet?quote:Op maandag 29 juni 2009 22:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk gebeurde dat toen ook. Maar door enge mannetjes die ze achter de bosjes opwachtten. Met een heel andere motivatie dan bij dit incident.
DIe enge mannetjes zijn er ook nog steeds. De amokmakers zijn er bij gekomen. De schaal waarop het gebeurt is veel groter geworden. Vroeger waren het echt incidenten, nu lees ik iedere week wel een dergelijk bericht.
Snap je het gewoon niet of wat ?quote:Op maandag 29 juni 2009 22:13 schreef qonmann het volgende:
[..]
Alleen niet altijd he..
Filmpje al bekeken ?
De Marokkanen die ik ken die 'goed' zijn (WO studie, goede baan), gedragen zich ook niet als kut-marokkaan.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:10 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt me wel ontzettend kut om een "goede" Marokkaan te zijn, die niet crimineel is, zijn studie afgemaakt heeft, gewoon werkt voor zijn geld en nooit iemand lastigvalt, en ondertussen door heel veel mensen met de nek aangekeken worden "daar heb je er weer zo eentje" Of dat van je verwacht wordt dat je telkens weer het gedrag van je landgenoten veroordeelt.
Dus alle "slechte mensen" zijn buitenlanders. Wat is deze visie heerlijk naïef en simplistisch. No offence.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:15 schreef capricia het volgende:
[..]
De Marokkanen die ik ken die 'goed' zijn (WO studie, goede baan), gedragen zich ook niet als kut-marokkaan.
Voorbeeld op mijn werk in de consultancy:
Ze hebben geen bondkraagje om het zo maar te zeggen, dragen gewoon een goed pak, en op de zaak normaal casual. Wonen niet in Kanaleneiland. Rijden een normale leaseauto. Spreken gewoon abn net als jij en ik. Ze bidden ook niet tijdens werk. Ramadan doen ze dan weer wel, maar alleen als je vraagt of ze er aan mee doen praten ze er over.
Net als dat ik Indo's niet als 'buitenlanders' zie, zo zie ik die mensen eigenlijk ook niet als 'buitenlander'.
Omdat Aboutaleb in zijn eentje ook niet al die rottigheid van de rest kan wegpoetsen. Hij sneeuwt onder.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Aboutaleb straalt af naar andere Marokkanen? Dat heb ik niet meegemaakt, net zo min dat Najib Amhali, Hafid Bouazza of wat dan ook afstraalt. Jij weet net zo goed als ik dat negatieve aspecten langer en beter blijven hangen, er is niets mis met het beestje bij zijn naam noemen. Maar men moet zeker in de gaten houden wat voor reacties dat oplevert, als het volk er niet mee om kan gaan dan moet daar maar geen openheid over worden gegeven.
Er zijn heel veel goede Marokkanen. Alleen loopt een deel v/d goede Marokkanen dat irriterende gedrag van rotjongens constant goed te paraten. En daarmee daalt het imago van Marokkanen in het algemeen nog verder naar beneden.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:15 schreef capricia het volgende:
[..]
De Marokkanen die ik ken die 'goed' zijn (WO studie, goede baan), gedragen zich ook niet als kut-marokkaan.
Ze hebben geen bondkraagje om het zo maar te zeggen, dragen gewoon een goed pak, en op de zaak normaal casual. Wonen niet in Kanaleneiland. Rijden een normale leaseauto. Spreken gewoon abn net als jij en ik. Ze bidden ook niet tijdens werk. Ramadan doen ze dan weer wel, maar alleen als je vraagt of ze er aan mee doen praten ze er over.
Net als dat ik Indo's niet als 'buitenlanders' zie, zo zie ik die mensen eigenlijk ook niet als 'buitenlander'.
Het probleem is wel dat juist die Marokkanen het op een zeker moment gezien hebben in Nederland en denken "zoek het maar uit"' en vervolgens met hun opleiding ergens anders naar toe verliezen.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Je schreef eerder zelf dat het afstraalt:quote:Op maandag 29 juni 2009 22:17 schreef Py het volgende:
[..]
Omdat Aboutaleb in zijn eentje ook niet al die rottigheid van de rest kan wegpoetsen. Hij sneeuwt onder.
Als er alleen Aboutaleb en Najib waren geweest had iedereen Marokkanen toffe lui gevonden.
quote:Op maandag 29 juni 2009 22:04 schreef Py het volgende:
[..]
Ja zo werkt dat. Straalt af. Net als het succes van Aboutaleb ook een beetje afstraalt op de andere Marokkanen.
En het beestje bij zijn naam noemen is gewoon handig bij het communiceren. Iedereen weet dat je met die kutmarokkanen niet Aboutaleb bedoeld. Dus het is alleen jij die dan denkt dat het over álle Marokkanen gaat.
Of net wil doen alsof het over alle Marokkanen gaat
Ik moet daar ook iedere week zijn.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:17 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nederlanders weten dat als ze een probleem met één van die ratten hebben, dat er vanuit het niets ineens 20 anderen zich er mee gaan bemoeien en bedreigen. Laffe honden zijn het.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nederlanders laten nog juist veel over zich heenlopen. Een Nederlandse jongen moet eens proberen om een Marokkaanse moeder te beroven en daarbij te mishandelen. Dan krijgt die Nederlandse jongen meteen de zoon van die Marokkaanse moeder en z'n vrienden over zich heen "om verhaal te halen".
Nee, want dan zou er spontaan gesproken worden over "Nederlanders" het fenomeen komt ook vaker voor op TV trouwens - goede Marokkanen zijn "Nederlanders". Anderen niet. Dus Marokkanen zouden dan niet eens bestaan.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:17 schreef Py het volgende:
[..]
Omdat Aboutaleb in zijn eentje ook niet al die rottigheid van de rest kan wegpoetsen. Hij sneeuwt onder.
Als er alleen Aboutaleb en Najib waren geweest had iedereen Marokkanen toffe lui gevonden.
Dat is het grote verschil met Niet-Marokkanenquote:Op maandag 29 juni 2009 22:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er zijn heel veel goede Marokkanen. Alleen loopt een deel v/d goede Marokkanen dat irriterende gedrag van rotjongens constant goed te paraten. En daarmee daalt het negatieve imago van Marokkanen in het algemeen nog verder naar beneden.
quote:Op maandag 29 juni 2009 22:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want dan zou er spontaan gesproken worden over "Nederlanders" het fenomeen komt ook vaker voor op TV trouwens - goede Marokkanen zijn "Nederlanders". Anderen niet. Dus Marokkanen zouden dan niet eens bestaan.
Marokkanen hebben politici geleverd, kunstenaars, schrijvers en caberatiers. Ze zitten op allerlei posities in Nederland. Daar hoor ik niemand over. Hoeveel Chinezen zie je die positie bekleden. Daarentegen zijn er ook slechte zaken te benoemen, die Chinezen weer niet hebben.
Relativeren, op een rationele manier, ik ga nu nova kijken.
Waar zeg ik dat dan precies?quote:Op maandag 29 juni 2009 22:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus alle "slechte mensen" zijn buitenlanders. Wat is deze visie heerlijk naïef en simplistisch. No offence.
Ik denk dat de meeste mensen liever willen dat mensen van een willekeurige bevolkingsgroep zich gewoon fatsoenlijk gedragen en dan maar geen prominenten aflevert op TV en in de kunst.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want dan zou er spontaan gesproken worden over "Nederlanders" het fenomeen komt ook vaker voor op TV trouwens - goede Marokkanen zijn "Nederlanders". Anderen niet. Dus Marokkanen zouden dan niet eens bestaan.
Marokkanen hebben politici geleverd, kunstenaars, schrijvers en caberatiers. Ze zitten op allerlei posities in Nederland. Daar hoor ik niemand over. Hoeveel Chinezen zie je die positie bekleden. Daarentegen zijn er ook slechte zaken te benoemen, die Chinezen weer niet hebben.
Heb je ook zo een voorbeeld waar dat gebeurt ? Ze zijn het enkel een beetje zat steeds maar weer verantwoording te moeten afleggen voor figuren en incidenten waar ze zelf part noch deel van zijn, behalve hun gedeelde afkomst. Ik ken maar weinig mensen die zich excuseren voor rottigheid die andere mensen uithalen enkel omdat hun ouders uit hetzelfde land komen. Jij wel ?quote:Op maandag 29 juni 2009 22:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er zijn heel veel goede Marokkanen. Alleen loopt een deel v/d goede Marokkanen dat irriterende gedrag van rotjongens constant goed te paraten. En daarmee daalt het imago van Marokkanen in het algemeen nog verder naar beneden.
Ja maar als er dan weer vier Marokkanen een meid de auto intrekken en twee anderen er een paar meiden de vernieling inslaan omdat de meiden niet op "psst psst" ingingen. Aboutaleb kan in zijn eentje tegen duizenden van zijn kutlandgenoten niet het beeld doen kantelen.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Je schreef eerder zelf dat het afstraalt:
[..]
Vreemd genoeg komt dat juist omdat zij overlast veroorzaken. Met positieve discriminatie probeert de regering de groep weer op het rechte pad te krijgen. "Zie je wel dat je ook kunt opklimmen als je je best doet!"quote:Op maandag 29 juni 2009 22:20 schreef Mutant01 het volgende:
filmpje al bekeken intussen?quote:Op maandag 29 juni 2009 22:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Heb je ook zo een voorbeeld waar dat gebeurt ? Ze zijn het enkel een beetje zat steeds maar weer verantwoording te moeten afleggen voor figuren en incidenten waar ze zelf part noch deel van zijn, behalve hun gedeelde afkomst. Ik ken maar weinig mensen die zich excuseren voor rottigheid die andere mensen uithalen enkel omdat hun ouders uit hetzelfde land komen. Jij wel ?
Daarom is het ook zo verdomde hypocriet om dat van "Marokkanen" wel te verlangen.
En wat is 'het antwoord'?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Doe dat, het antwoord (hoe oneenduidig het ook is) is talloze malen gegeven in talloze topics. Je loopt hier lang rond, dus het lijkt mij erg sterk dat jij dat niet meegekregen hebt.
Links discrimineert idd de minderheidsgroepen die zich in het algemeen wel fatsoenlijk kunnen gedragen. Die krijgen echt niet zomaar zoveel gratis subsidies.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vreemd genoeg komt dat juist omdat zij overlast veroorzaken. Met positieve discriminatie probeert de regering de groep weer op het rechte pad te krijgen. "Zie je wel dat je ook kunt opklimmen als je je best doet!"
Net zoals er keer op keer bakken met geld naar Marokkaanse probleemgroepen gaan. De Chinezen krijgen nooit iets. Net zoals de Nederlanders. Die moeten er zelf voor knokken en werken.
Ik heb geen medelijden met ze. Ook zij praten de daden van dat tuig goed en ontkennen dat er een structureel probleem is met die gastenquote:Op maandag 29 juni 2009 22:10 schreef LXIV het volgende:
Autochtonen ook niet. Die moeten zelf ook hard knokken voor hun kinderen e.d.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Links discrimineert idd de minderheidsgroepen die zich in het algemeen wel fatsoenlijk kunnen gedragen. Die krijgen echt niet zomaar zoveel gratis subsidies.
Waarom zou je subsidies moeten geven voor het bestrijden van specifiek wangedrag aan groepen die dergelijke wangedrag niet vertonen ? Die logica ontgaat mij even. En wat "Links" daarmee van doen heeft evenmin.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Links discrimineert idd de minderheidsgroepen die zich in het algemeen wel fatsoenlijk kunnen gedragen. Die krijgen echt niet zomaar zoveel gratis subsidies.
Dan hoeven ze niet alsnog dat rotjochie-gedrag goed gaan lopen te praten.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Heb je ook zo een voorbeeld waar dat gebeurt ? Ze zijn het enkel een beetje zat steeds maar weer verantwoording te moeten afleggen voor figuren en incidenten waar ze zelf part noch deel van zijn, behalve hun gedeelde afkomst. Ik ken maar weinig mensen die zich excuseren voor rottigheid die andere mensen uithalen enkel omdat hun ouders uit hetzelfde land komen. Jij wel ?
Daarom is het ook zo verdomde hypocriet om dat van "Marokkanen" wel te verlangen.
Het kan kut zijn als je überhaupt een niet westerse allochttoon bent, ik neem een klein beetje aanstoot aan je post. Ik praat helemaal niets goedquote:Op maandag 29 juni 2009 22:26 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Ik heb geen medelijden met ze. Ook zij praten de daden van dat tuig goed en ontkennen dat er een structureel probleem is met die gasten
Nee, er zijn niet talloze projecten en subsidies om autochtone jeugd e.d. te vermaken ? Ik vind het mooi dat je een mening hebt, maar het is natuurlijk nog mooier als je het gewoon bij de feiten houdt en niet je eigen wereldbeeld voor waarheid predikt.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Autochtonen ook niet. Die moeten zelf ook hard knokken voor hun kinderen e.d.
Logisch toch? Ik hoor zelden over criminele praktijken van Chinezen. Die zullen er ongetwijfeld zijn, maar daar worden kennelijk weinig mensen bij in elkaar geslagen of aangerand. Met alle respect, maar dat soort berichten zijn behoorlijk vaak in het nieuws gekomen als het over Marokkanen gaat. Mensen geven geen fuck om goed nieuws. Goed nieuws heeft geen invloed op mensen. Slecht nieuws wel. Slecht nieuws vormt een bedreiging.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat elke minderheidsgroep problemen heeft. Andere minderheidsgroepen krijgen lang niet zoveel subsidie als Marokkanen om hun problemen op te lossen. Terwijl er bij Marokkanen ook nog een heel stel jongens zit die dit hele land overhoop lopen te halen.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom zou je subsidies moeten geven voor het bestrijden van specifiek wangedrag aan groepen die dergelijke wangedrag niet vertonen ? Die logica ontgaat mij even. En wat "Links" daarmee van doen heeft evenmin.
Ik vroeg dus om een voorbeeld waarbij dat gebeurt. En ik wacht nog steeds.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan hoeven ze niet alsnog dat rotjochie-gedrag goed gaan lopen te praten.
Wat ?quote:Er is een verschil tussen zeggen "ik heb er niks mee te maken, ze hebben toevallig hetzelfde huidskleurtje als mij en "bwehhhh het ligt niet aan ons, het ligt aan de onbeschofte Nederlanders, bwehh, andere minderheidsgroepen kunnen zich wel gedragen maar-dat-vergeet-ik-maar-even"
Op zich wel grappig. Hoeveel zijn ervan en ken je? Er zijn er maar ze vallen niet op OMDAT er geen rottigheid is met chinezen. Zo zijn er vast wel meer buitenlanders die hier iets doen, ze vallen niet zo op omdat ze ergens vandaan komen waar we geen kutzooi aan kunnen linken. ( in nederland)quote:Op maandag 29 juni 2009 22:20 schreef Mutant01 het volgende:
Marokkanen hebben politici geleverd, kunstenaars, schrijvers en caberatiers. Ze zitten op allerlei posities in Nederland. Daar hoor ik niemand over. Hoeveel Chinezen zie je die positie bekleden.
Die maken vooral elkaar het leven zuur. Afpersingen, mishandelingen, moord. Kennelijk ben je enorm goed aangepast en niemand tot last als je niemand op straat lastig valt. Dat lijkt mij persoonlijk een vorm van oogkleppenmentaliteit waar de linkse kerk nog een puntje aan kan zuigen, vind je niet ?quote:Op maandag 29 juni 2009 22:30 schreef Disorder het volgende:
[..]
Logisch toch? Ik hoor zelden over criminele praktijken van Chinezen. Die zullen er ongetwijfeld zijn, maar daar worden kennelijk weinig mensen bij in elkaar geslagen of aangerand.
Ik zeg niet dat ze er niet zijn, maar ze zijn er een stuk minder dan Marokkanen. Zowel in positieve als in negatieve zin, dat kan je niet ontkennen en dat hoef je ook niet te ontkennen.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:31 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Op zich wel grappig. Hoeveel zijn ervan en ken je? Er zijn er maar ze vallen niet op OMDAT er geen rottigheid is met chinezen. Zo zijn er vast wel meer buitenlanders die hier iets doen, ze vallen niet zo op omdat ze ergens vandaan komen waar we geen kutzooi aan kunnen linken. ( in nederland)
Eigen ervaring. Ik ga zelf veel allochtonen om, dus ook met Marokkanen. En een deel van hen wijst inderdaad het gedrag van rotjochies af. Maar een ander deel loopt alles goed te praten.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:30 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vroeg dus om een voorbeeld waarbij dat gebeurt. En ik wacht nog steeds.
[..]
Wat ?
Zeg ik dan dat er geen subsidies zijn voor de autochtone jeugd? Selectief lezen is ook een kunst...hè.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, er zijn niet talloze projecten en subsidies om autochtone jeugd e.d. te vermaken ? Ik vind het mooi dat je een mening hebt, maar het is natuurlijk nog mooier als je het gewoon bij de feiten houdt en niet je eigen wereldbeeld voor waarheid predikt.
Vreemd, maar ik lees niet zo vaak (lees nooit) dat er een Chinees is vermoord. Heb je hier misschien een bron van?quote:Op maandag 29 juni 2009 22:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Die maken vooral elkaar het leven zuur. Afpersingen, mishandelingen, moord. Kennelijk ben je enorm goed aangepast en niemand tot last als je niemand op straat lastig valt. Dat lijkt mij persoonlijk een vorm van oogkleppenmentaliteit waar de linkse kerk nog een puntje aan kan zuigen, vind je niet ?
Men praat het gedrag van die rotjochies niet goed, men ageert tegen de mongolen (want dat zijn het) aan de andere kant die zich niet kunnen gedragen zodra dit onderwerp aan de kaak wordt gesteld. Probeer maar eens een fatsoenlijke discussie te beginnen m.b.t. de problematiek, binnen no time een troll post met overdrijvingen en generalisering.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan hoeven ze niet alsnog dat rotjochie-gedrag goed gaan lopen te praten.
Er is een verschil tussen zeggen "ik heb er niks mee te maken, ze hebben toevallig hetzelfde huidskleurtje als mij en "bwehhhh het ligt niet aan ons, het ligt aan de onbeschofte Nederlanders, bwehh, andere minderheidsgroepen kunnen zich wel gedragen maar-dat-vergeet-ik-maar-even"
Oh, ik dacht de autochtone slachtofferrol te herkennen waarin gejammerd werd dat een ander alles krijgt en "hij" overal zelf voor moet opdraaien.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeg ik dan dat er geen subsidies zijn voor de autochtone jeugd? Selectief lezen is ook een kunst...hè.
Chinezen vermoorden elkaar. Daar hebben Nederlanders geen last van. Behalve dan als er weer eens over en weer geschoten wordt op de A4 ofzo.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:36 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Vreemd, maar ik lees niet zo vaak (lees nooit) dat er een Chinees is vermoord. Heb je hier misschien een bron van?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |