Brazilie:
Formatie 3-3-1-3:
----- Maicon -- Lucio -- Juan -----
------------- Gilberto Silva----------
Dani Alves ----------------Marcelo (net onder/op de middenlijn)
----------------------------------------
---------------Ronaldinho/Kaka-----
Kaka/Pato------------------ Robinho
---------------Vagner Love---------
Belangrijke tips;
- Vagner Love is net zo sterk als Fabiano, maar wel wat sneller.
- Het is cruciaal dat Marcelo en Dani Alves bij workrate defence op high en attacking op low hebben staan. Zij zijn zeer nuttig bij de opbouw, en ze hoeven absoluut niet defensief te zijn! Ze maken weliswaar niet uit zichzelf voorwaardse runs, maar je kunt ze toch mee naar voren krijgen door één-tweetjes en diepteballen. Vooral diepteballen komen soms goed van pas, omdat ze vaak vrij komen te staan.
Als ze dan naar voren rennen en je verliest de bal, dan blijft de back die aan de andere kant staat achterin, waardoor je dus genoeg man overhoudt om de tegenaanval te pareren. Bovendien zijn Dani Alves en Marcelo supersnel, waardoor ze vaak zelf de bak weer kunnen afpakken.
Het is raadzaam om Gilberto Silva de zelfde verdedigende opdracht mee te geven, maar ik weet niet of dit net zo cruciaal is.
-De drie spitsen moeten enkel aanvallen.
-De aanvallende middenvelder heeft bij mij middelmatig aanvallen en middelmatig verdedigen. Het is niet raadzaam om hem van zijn verdedigende taken te ontzien, omdat het voorin sowieso al erg druk is, en hij mooi de opbouw van de tegenstander kan storen.
- Bovenstaande formatie is het makkelijkst in te voeren door het elftal classic XI te kiezen; dan hoef je alleen het middenveld, de workrate en de pijltjes aan te passen.
- Persoonlijk gebruik ik niet zo vaak pijltjes, omdat ik niet weet wat voor effect ze precies hebben. Het klassieke elftal heeft zijn drie spitsen de opdracht gegeven om tijdens het verdedigen mee terug te gaan. Dat is het proberen misschien waard. De pijltjes van het middenveld zou ik dumpen.
Custom tactic: Ook daar heb ik enige twijfels. Eerste de zaken waar ik zeker van ben:
Crossing : 50
Shooting : 40
Positioning : free
Pressure : 30 (snelle verdedigers, die kunnen het hebben)
Defender line : cover
Onzekere factoren:
Team width : laag ( hoe laag weet ik niet, ik heb het nu op 30 staan.)
Passing : ik heb het op 25 staan. Doordat het middenveld goed bezet is, houd ik makkelijk balbezit. Maar een andere waarde zou misschien beter uitpakken?
Buildup speed: 60 (ik vermoed dat dit wat aan de hoge kant is)
Passing: 30 (Hoe lager je dit zet, hoe meer mannetjes zich zullen aanbieden. Maar dit zorgt er wel voor dat het bereiken van het tegendoel langer duurt. Ik zou de waarde van speed laten bepalen door de ruimte die je tegenstander je gunt. Als hij veel presst: lekker laag houden, als hij weinig presst kan het wellicht wat omhoog.)
Poitioning: free form. Ik moet nog ff kijken wat de voor en nadelen hiervan zijn.
Dat is mijn tactiek. Ik hou mij aanbevolen voor tips!

En ik zou de favoriete tactieken van jullie wel eens willen zien.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !