XP SP2?quote:Op maandag 29 juni 2009 15:11 schreef Qwea het volgende:
Ik word er helemaal schijt en schijt ziek van. Werkelijk, ik kan er niet meer tegen hoor
Kolere tering.
Eerst kan ik enkel nog wireless beveiligen met WEP, terwijl WPA /2 altijd prima ging. Maar van de 1 op de andere dag had ik probs met mn netwerk kaart, laptop her geinstalled (ghost gedaan) en toen opeens kon ik niet meer wpa2 installen, noch wpa. Raar, want je laptop heeft bij mijn weten geen FUCK met je router te maken.
Afijn, WEP dan maar. Gaan we ook niet dood aan. Maar elke fucking keer flikkert de verbinding weg. Om schijtziek van te wordenDus op aanraden van de beste buurman maar mac filter ingesteld. Sinds zaterdag ofzo. Ging prima. Alhoewel ik gisteren niet echt online ben geweest. En zaterdag ook niet.
Dus ik flikker mijn laptop aan vanochtend, niks aan de hand. ff weg, weer laptop ff aan 's middags, alles prima. Tot een uur geledenWeer telkens 1mbps , en dan weer geen signaal.
Ik netstumbler gepakt, tig netwerken hiero, en iedereen zit op kanaal 11Ik mijn kanaal op 12 zetten, maar dat kutding geen verbinding meer. Ik krijg mn netwerk niet eens in de netwerk lijst te zien.
Gods kolere zeg. Ik zit nu hard, maar ik word er echt totaal flauw van. Idiote is, mn vriend heeft zn mac ook draadloos, en die heeft geen enkel probleem met de verbinding
Ik zit er praktisch naast (de router) dus de verbinding kan niet slecht zijn
Iemand enig idee? Resetten naar FD gaat denk ik ook niet werken vermoed ik zo.
XP, sp3quote:
heb je hem al gereset naar de fabrieksinstellingen?quote:Op maandag 29 juni 2009 15:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
XP, sp3
ooh en een mooie linksys/cisco wtr54g2 v1 router
Lees eens boven je ofzo.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:17 schreef HuHu het volgende:
Ja, het is vrij lastig in Windows 95. Of gebruik je dat niet? Wees eens compleet met je informatie.
En zet je kanaal niet op 12 als de rest op 11 zit, gooi hem verder omlaag naar 5 ofzo.
Nee. Maar voordat ik dat ga doen (alles opnieuw in moeten voeren duurt ffquote:Op maandag 29 juni 2009 15:17 schreef Matty___ het volgende:
[..]
heb je hem al gereset naar de fabrieksinstellingen?
nou, ik zit nu op 4quote:Op maandag 29 juni 2009 15:17 schreef HuHu het volgende:
Ja, het is vrij lastig in Windows 95. Of gebruik je dat niet? Wees eens compleet met je informatie.
En zet je kanaal niet op 12 als de rest op 11 zit, gooi hem verder omlaag naar 5 ofzo.
De enige fout die bij mijn weten tegelijkertijd dit soort effecten geeft is de user-errorquote:Op maandag 29 juni 2009 15:11 schreef Qwea het volgende:
Ik word er helemaal schijt en schijt ziek van. Werkelijk, ik kan er niet meer tegen hoor
Kolere tering.
Eerst kan ik enkel nog wireless beveiligen met WEP, terwijl WPA /2 altijd prima ging. Maar van de 1 op de andere dag had ik probs met mn netwerk kaart, laptop her geinstalled (ghost gedaan) en toen opeens kon ik niet meer wpa2 installen, noch wpa. Raar, want je laptop heeft bij mijn weten geen FUCK met je router te maken.
Afijn, WEP dan maar. Gaan we ook niet dood aan. Maar elke fucking keer flikkert de verbinding weg. Om schijtziek van te wordenDus op aanraden van de beste buurman maar mac filter ingesteld. Sinds zaterdag ofzo. Ging prima. Alhoewel ik gisteren niet echt online ben geweest. En zaterdag ook niet.
Dus ik flikker mijn laptop aan vanochtend, niks aan de hand. ff weg, weer laptop ff aan 's middags, alles prima. Tot een uur geledenWeer telkens 1mbps , en dan weer geen signaal.
Ik netstumbler gepakt, tig netwerken hiero, en iedereen zit op kanaal 11Ik mijn kanaal op 12 zetten, maar dat kutding geen verbinding meer. Ik krijg mn netwerk niet eens in de netwerk lijst te zien.
Gods kolere zeg. Ik zit nu hard, maar ik word er echt totaal flauw van. Idiote is, mn vriend heeft zn mac ook draadloos, en die heeft geen enkel probleem met de verbinding
Ik zit er praktisch naast (de router) dus de verbinding kan niet slecht zijn
Iemand enig idee? Resetten naar FD gaat denk ik ook niet werken vermoed ik zo.
kun je niet ergens een losse netwerkkaart halen en het even testen. ?quote:Op maandag 29 juni 2009 15:22 schreef Qwea het volgende:
ik heb in iedergeval weer draadloos een verbinding... maar goed, dat zegt niet zo veel. De vraag is dan nu waarom hij telkens wegvalt.
vind ik knap. Want dan wil ik erg graag weten wát ik fout doe.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:22 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
De enige fout die bij mijn weten tegelijkertijd dit soort effecten geeft is de user-error
Mikey's PC staat uit. Hij is er niet, dus er zijn geen downloads aan de gang. Meeliften kan niet, althans nu niet want ik heb 2 mac adressen de toegang gegeven. Als je niet bij die 2 hoort, kom je er niet op.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Heb je al gekeken of er tķch niet iemand stiekem meelift op je verbinding?
In adminstratorscherm op je router kun je bij status zien hoeveel IP-adressen je router heeft uitgedeeld.
Of is Mikeydinges gewoon vet veel p0rn0 aan het downloaden?
Een beetje hacker schrik je niet af met een mac-filter hoorquote:Op maandag 29 juni 2009 15:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mikey's PC staat uit. Hij is er niet, dus er zijn geen downloads aan de gang. Meeliften kan niet, althans nu niet want ik heb 2 mac adressen de toegang gegeven. Als je niet bij die 2 hoort, kom je er niet op.
En ook bij status, staat maar 1 IP adres.
Klinkt misschien een beetje dom, maar wordt je router en/of laptop niet gewoon veel te warm met dit weer?quote:Op maandag 29 juni 2009 15:27 schreef Qwea het volgende:
Mikey's PC staat uit. Hij is er niet, dus er zijn geen downloads aan de gang. Meeliften kan niet, althans nu niet want ik heb 2 mac adressen de toegang gegeven. Als je niet bij die 2 hoort, kom je er niet op.
En ook bij status, staat maar 1 IP adres.
als er al een "hacker" bezig zou zijn, waarom heb ik er dan altijd enkel last van? MM's verbinding moet dan ook wegflikkeren. Die doet het verdomme altijdquote:Op maandag 29 juni 2009 15:28 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Een beetje hacker schrik je niet af met een mac-filter hoor
Niet dom, heb ik aan zitten denken. Ware het niet dat dit probleem al ruim een halve maand bestaat.... en ook toen het regende en niet warm was, had ik soms geen verbindingquote:Op maandag 29 juni 2009 15:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Klinkt misschien een beetje dom, maar wordt je router en/of laptop niet gewoon veel te warm met dit weer?.
Okeuj, okeuj. 5 it wil bequote:Op maandag 29 juni 2009 15:30 schreef HuHu het volgende:
[..]
Ik zei 5 muts. 1, 5, 9 of 13 zijn de beste kanalen om te kiezen. Waarom neem je dan 4?
Dan moet je 1 nemen, of 9, of desnoods 13. Als je maar zo ver mogelijk bij de andere kanalen vandaan zit qua nummer. Als ze allemaal al bezet zijn ga je zitten bij degene met de minste gebruikers.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Okeuj, okeuj. 5 it wil be![]()
Ik nam 4, omdat op 5 ook al wat zit
eh nee hoor, 1, 6 en 11 zijn non overlapping. En dat betekent dus dat wanneer jij op 1 zit en iemand anders op 6 je geen last van hem heb. Zit er iemand op 4 dan wel.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:30 schreef HuHu het volgende:
[..]
Ik zei 5 muts. 1, 5, 9 of 13 zijn de beste kanalen om te kiezen. Waarom neem je dan 4?
Drivers opnieuw installeren? Via apparaatbeheer alles verwijderen en dan vind ie automatisch je hardware en dan dus de drivers opnieuw installeren.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
vind ik knap. Want dan wil ik erg graag weten wát ik fout doe.
Van de 1 op de andere dag niet meer wpa willen doen, maar wel wep, dan wegvallen, dan opeens wel mac filter willen, prima draaien ff, en dan opeens weer weg flikkeren
Geen 3rd party, gewoon puur vanuit de netwerklijst.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:29 schreef Crashman112 het volgende:
Misschien eens op je laptop in de device manager je wireless kaart even uninstallen en opnieuw laten detecteren?
En als je gebruik maakt van 3rd party software om wireless verbinding te maken, deze ook te verwijderen en weer te installeren.
quote:Op maandag 29 juni 2009 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
eh nee hoor, 1, 6 en 11 zijn non overlapping.
Volgens mij zit Qwea in Europa?quote:three non-overlapped channels in the U.S.: 1, 6, 11, and three or four in Europe: 1, 5, 9, 13 can be used
Gaat dus niet werken. Dat was o.a het probleem waar ik de vorige keer mee zat.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:33 schreef editoor het volgende:
[..]
Drivers opnieuw installeren? Via apparaatbeheer alles verwijderen en dan vind ie automatisch je hardware en dan dus de drivers opnieuw installeren.
Draadloze netwerken zijn breder dan 1 kanaal.quote:k netstumbler gepakt, tig netwerken hiero, en iedereen zit op kanaal 11 Ik mijn kanaal op 12 zetten, maar dat kutding geen verbinding meer. Ik krijg mn netwerk niet eens in de netwerk lijst te zien.
Alleen zijn bijna alle routers uitgerust op US frequencies waaraan alleen 2 extra kanalen zijn toegevoegd.quote:
Eerst alle beveiligingen en mac-filters uitzetten. Dan evt windows zero-configurator inschakelen op je laptop ipv 3rd party wireless software. Deze standaard win-app blijkt vaak stabieler te zijnquote:Op maandag 29 juni 2009 15:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
vind ik knap. Want dan wil ik erg graag weten wát ik fout doe.
Van de 1 op de andere dag niet meer wpa willen doen, maar wel wep, dan wegvallen, dan opeens wel mac filter willen, prima draaien ff, en dan opeens weer weg flikkeren
Daar is je probleem al, goedkope kutnetwerkkaart met dito drivers.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Geen 3rd party, gewoon puur vanuit de netwerklijst.
En dat uninstallen gaan we maar niet doen, aangezien ik een inprocomm netwerkkaart heb (of iets van die strekking) de fabrikant niet meer bestaat, en de laatste update erg erg erg erg lang geleden is uitgekomen, en de vorige keer toen ik zo liep te kutten met mn netwerkkaart, heb ik de drivers ook opnieuw geinstalled, wat niet wilde, en ben uiteindelijk maar gaan ghosten.
Maar als het niet gelukt is hoe heb je het dan voor elkaar gekregen om toch de drivers van je netwerk te installeren?quote:Op maandag 29 juni 2009 15:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Gaat dus niet werken. Dat was o.a het probleem waar ik de vorige keer mee zat.
nou ja, ik had dus als reden dat de rest niet ging werkenquote:Op maandag 29 juni 2009 15:36 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Eerst alle beveiligingen en mac-filters uitzetten. Dan evt windows zero-configurator inschakelen op je laptop ipv 3rd party wireless software. Deze standaard win-app blijkt vaak stabieler te zijn
Nu pas proberen welk channel geen probs geeft (1 tm 11 !!) en instellen. En daarna WPA instellen. Mac-filters zou ik niet aan beginnen als je geen speciale reden hebt; beveiliging via mac stelt geen biet voor, daarvoor hoef je het niet te doen. En WPA(2) is voorlopig safe. Als je tenminste een custom netwerknaam of / en wpa-sleutel kiest.
jawel, want nu doet dat kreng het ff weer. Maar voor hoelangquote:Op maandag 29 juni 2009 15:37 schreef rihago het volgende:
dus nu kan je niet op balkon zitten??
ik zit wel op balkon...*zwaait naar qwea*
Ja, dat weet ik eigenlijk niet. Maar de vraag is dan... ligt dit ook daadwerkelijk aan de netwerkkaart?quote:Op maandag 29 juni 2009 15:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom koop je niet gewoon voor een scheet en 2 knikkers een USB netwerkadaptertje?
Tja, voor die 14,95 lijkt het me niet echt een probleem om eens te proberen of wel?quote:Op maandag 29 juni 2009 15:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik eigenlijk niet. Maar de vraag reist dan... ligt dit ook daadwerkelijk aan de netwerkkaart?
Hij valt weg/verbreekt, dan is dus het netwerk ook weg in de lijst. Soms als ik ipconfig /renew doe, is het er weer, maar soms ook niet.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:36 schreef ElTigris het volgende:
Valt de verbinding nou weg, of verbreekt het ding de verbinding n.a.v. (misschien niet eens zichtbare) fouten?
Slechte oplossing imo. De hele tijd zo'n dongel (...) aan je laptop hebben hangen is niet okquote:Op maandag 29 juni 2009 15:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom koop je niet gewoon voor een scheet en 2 knikkers een USB netwerkadaptertje?
Ik had het ook niet over het geld. Zo'n ding is nooit weg natuurlijk.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, voor die 14,95 lijkt het me niet echt een probleem om eens te proberen of wel?
Hell, PM me je adres en ik stuur je er 1.
Er zijn tegenwoordig USB adapters die 1cm uit je laptop steken. Ja... verschrikkelijk. Veel makkelijker om ergens een minipci te scoren en dan je laptop open te schroeven om hem te vervangen.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:40 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Slechte oplossing imo. De hele tijd zo'n dongel (...) aan je laptop hebben hangen is niet ok
Ander mini-pci kaartje insteken lijkt me beter. Intel 2200BG bijv. voor 54mbps werkt voor mij prima
Heb ik al gedaan. Werkt dus niet.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:39 schreef Quir het volgende:
Hard-reset. Vrouwproof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |