als je wilt gaan solliciteren kom je al dat soort termen tegen, word er een beetje moe van.. kom je bijvoorbeeld zo een gast tegen zegt ie: ja ik werk bij HRquote:
Klopt, personeelszaken klinkt nogal oubolligquote:Op maandag 29 juni 2009 14:06 schreef matarazi het volgende:
[..]
als je wil gaan solliciteren kom je al dat soort termen tegen, wordt er een beetje moe van.. kom je bijvoorbeeld zo een gast tegen zegt ie: ja ik werk bij HR
CRMquote:
quote:Op maandag 29 juni 2009 14:03 schreef Juicyhil het volgende:
proffesioneel.
Ik vind HR beter klinken dan Personeelszaken hoor.quote:
PZquote:Op maandag 29 juni 2009 14:12 schreef DoctorB het volgende:
P&O: Pret en ontspanning
HRM: Hele rare meisjes.
nuf said
Je hebt er niet eens mee te maken manquote:
Heb je het zelf door?quote:Op maandag 29 juni 2009 17:32 schreef 3keernix het volgende:
P&A = Personeel & Organisatie. Klinkt cool
A staat voor Organisatie ?? Dat is logisch.. Maarja HRM'ers of PnO'ers zijn over het algemeen niet zo slim.quote:Op maandag 29 juni 2009 17:32 schreef 3keernix het volgende:
Dat dus. Doe ik ook altijd.quote:Op maandag 29 juni 2009 17:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Als je met zulke mensen praat, gewoon stug doorgaan met "Oh, je werkt dus bij Personeelszaken!" zeggen.
van A naar O dat snap ik nietquote:Op maandag 29 juni 2009 17:32 schreef 3keernix het volgende:
P&O - Passe en overbodig.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:12 schreef DoctorB het volgende:
P&O: Pret en ontspanning
HRM: Hele rare meisjes.
nuf said
Klinkt als H&M, waar ze altijd shoppenquote:
Maar het is toch hip om het gewoon stoer af te zeiken met een bekrompen kop?quote:Op maandag 29 juni 2009 19:40 schreef sinadO het volgende:
Oh maar er is een wezenlijk verschil!
P&O zou je oneerbiedig de typmiepen en loonslaven kunnen noemen die je vertellen hoeveel verlofuurtjes je nog hebt en die de declaraties van je zakenlunches verwerken.
HR (of HRM, wat je wil) daarentegen is een (staf)afdeling die het aannamebeleid en daarmee de richting van de organisatie (mede) bepaalt. Human capital, jeweetz!
In feite, als je echt zou willen, zou je P&O onder HRM kunnen laten vallen maar beter is om ze naast elkaar en onafhankelijk van elkaar te laten bestaan.
Slotje, topic over?
Je blijft ook zo'n MBO'er hequote:Op maandag 29 juni 2009 14:03 schreef Juicyhil het volgende:
Klinkt proffesioneel.
Dat is waar.quote:Op maandag 29 juni 2009 20:13 schreef Zith het volgende:
Bij MKBs zitten deze vaak bij de zelfde persoon/afdeling, bij grotere bedrijven is het afgesplitst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |