ik vind het helemaal geen belachelijke hype, ben fan van z'n muziek en het werd tijd dat hij nog een keer 'positief' (niet zijn dood natuurlijk)) in het nieuws kwam. Hij werd meteen een hype op het internet en er worden nu weer duizenden cd's verkocht, volgens mij zijn er meer mensen grote fan van MJ, maar durfden ze gewoon weg zijn muziek niet te kopen of te draaien om negatieve reacties te krijgen. Want de laatste tijd hoorde je bijna alleen maar negatieve dingen over MJ. Nu is die schaamte weg en gaan ze massaal liedjes kopen. Ook is het een beetje psychologisch, het is een soort van eerbetoon aan die persoon, denk maar aan de film 'The Dark Knight', die werd één van de best uitverkochte films allertijden (bijna 1 miljard inkomsten) . Daarin speelde Heath Ledger de Joker, maar hij stierf nog voor de film in première ging, het was z'n dood die volgens mij de film zo populair heeft gemaakt. De dood is voor de mensen iets onvatbaar, ondenkbaar, en vaak worden mensen dat nieuwsgierig naar die persoon.
En btw Michael Jackson wordt waarschijnlijk vrijdag op Neverland begrafen, eerste wil de familie afscheid van hem nemen en dan de wereld , ze hebben Neverland om twee redenen gekozen. Ten eerste omdat het zo reusachtig groot is en de 1 miljoen fans een kans bieden om afscheid te nemen van MJ (wat gaat dat een mediagebeuren zijn zeg, ik hoop maar dat ze het live op tv uit zenden). En ten tweede omdat naar verluidt MJ op Neverland de mooiste jaren van z'n leven heeft beleefd