Als ik niet tour maken ze me dood'
van onze redactie
AMSTERDAM - Michael Jackson keek niet erg uit naar de concerten in Londen. 'Als ik niet tour, maken ze me dood', zei hij meerdere malen tegen vrienden.
Het ging niet goed met Michael Jackson, kan ook zonder het autopsierapport worden geconcludeerd. Hij was moe, uitgestreden en fysiek en mentaal niet in orde.
Maar bovenal wordt steeds meer duideijk dat hij zich extreem onde druk voelde gezet. 'Als ik deze tour niet doe, maken ze me af. Ik heb teveel schulden, overal krijgt iedereen geld van me', zei de popster meerdere malen tegen zijn omgeving. En daarom ging hij maar door, terwijl zijn lijf aangaf niet meer te kunnen.
Volgens verschillende bronnen ging Michael tot het uiterste, meldt The Sun. 'Hij kón niet meer en stond dan toch op het podium te oefenen, onder de medicijnen. Hij was dan vol energie en gaf alles, maar het volgende moment kon hij ineens apathisch voor zich uit kijken en met niemand iets te maken willen hebben.'
De King of Pop werd paranoïde, gaf aan dat hij zich in een hoekje gedrukt voelde en zei dat hij zou overlijden of vermoord zou worden als hij niet op tour ging. Onderwijl werd hij steeds meer geobsedeerd door zijn lijf en vroeg medicijnen voor elk klein wondje dat hij had.
Het beeld van een ster die onder de druk bezweek lijkt steeds duidelijker naar voren te komen. Alle geluiden vanuit zijn omgeving klinken hetzelfde: er werd téveel van hem gevraagd, plastische chirurgen zeiden geen nee meer en artsen gaven hem teveel medicijnen. Niemand behoedde hem voor zichzelf, ookal hoorde dat misschien wel bij het takenpakket van een aantal betrokkenen.
Grote kans dat in dit geval de concertorganisator die hem over het randje duwde en betrokken artsen nog lange tijd een hoop verwijten en schuld zullen krijgen.
bron telegraaf.nl
[ Bericht 0% gewijzigd door shomila op 28-06-2009 19:31:44 ]