Nogmaals: dat jij anders bent, betekent niet dat anderen dan ook moeten zijn. Zonder de excessen begrijp ik het wel, zonder dat ik zelf ook zo ben.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:55 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Een dergelijk afgoderij is mij vreemd, daar ben ik te individualistisch voor, denk ik. Mijn helden zijn over het algemeen dood, dat is heel overzichtelijk. Dan kun je de hele carrière, het hele leven van die persoon in ogenschouw nemen en op basis daarvan bepalen of het je held is of niet. Bij nog levende mensen vind ik dat te risky.
Ik vind dat je dit nogal zwart-wit bekijkt, als ik zo vrij mag zijn.quote:[..]
Fans die in doen en laten bezit nemen van een publieke figuur richten vooral schade aan.
Ik zeg helemaal niet dat anderen zo moeten zijn als ik, ik zeg alleen dat ik het niet begrijp.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nogmaals: dat jij anders bent, betekent niet dat anderen dan ook moeten zijn. Zonder de excessen begrijp ik het wel, zonder dat ik zelf ook zo ben.
Zo vrij mag je zijn. Maar menig "celebrity" wordt een normaal leven, even een blokje om of even naar de supermarkt, onmogelijk gemaakt.quote:Ik vind dat je dit nogal zwart-wit bekijkt, als ik zo vrij mag zijn.
Ja, maar als een fan nu 5 dagen van de leg is en een potje heeft zitten janken, misschien zelfs 2, kan ik daar best enig begrip voor opbrengen.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:11 schreef Scrutinizer het volgende:
Zo vrij mag je zijn. Maar menig "celebrity" wordt een normaal leven, even een blokje om of even naar de supermarkt, onmogelijk gemaakt.
Een pak melk halen zonder fans achter je aan was er niet bij?quote:Disclaimer:
Scrutinizer was een bekende dorpeling als zoontje van de dokter. Dat heeft een negatieve impact op mijn jeugd gehad.
Vertel dat maar eens aan Ruud van BB. Leuk joh, als je op weg bent naar een begrafenis en je wordt vergezeld door een groep die van alles loopt te roepen. "Ruudje, Ruudje. Effe knuffelen. La je niet gekmakuh!"quote:Op zondag 28 juni 2009 13:16 schreef peaceman het volgende:
Helaas komt dit veel voor, maar valt het relatief gezien in Nederland heel erg mee.
Vrienden maken is een stuk lastiger als sommige kinderen niet bij je thuis durven te komen omdat ze dan de dokter tegen kunnen komen of als sommige kinderen van hun ouders te horen krijgen dat ze maar niet meer naast mij in de klas moeten gaan zitten omdat het voor mij toch niet van belang is of ik m'n best doe op school of niet. Een pak melk halen bij de supermarkt was er idd niet bij in mijn jeugd omdat in die tijd m'n ouders er op aangesproken werden als we niet alles bij de plaatselijke middenstand haalden. Want dat "hoort zo" als notabele.quote:[..]
Een pak melk halen zonder fans achter je aan was er niet bij?
Ben het wel met je eens.quote:Op zondag 28 juni 2009 14:02 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Vertel dat maar eens aan Ruud van BB. Leuk joh, als je op weg bent naar een begrafenis en je wordt vergezeld door een groep die van alles loopt te roepen. "Ruudje, Ruudje. Effe knuffelen. La je niet gekmakuh!"
[..]
Vrienden maken is een stuk lastiger als sommige kinderen niet bij je thuis durven te komen omdat ze dan de dokter tegen kunnen komen of als sommige kinderen van hun ouders te horen krijgen dat ze maar niet meer naast mij in de klas moeten gaan zitten omdat het voor mij toch niet van belang is of ik m'n best doe op school of niet. Een pak melk halen bij de supermarkt was er idd niet bij in mijn jeugd omdat in die tijd m'n ouders er op aangesproken werden als we niet alles bij de plaatselijke middenstand haalden. Want dat "hoort zo" als notabele.
Een voorbeeld van een exces, niet van de norm, toch?quote:Op zondag 28 juni 2009 14:02 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Vertel dat maar eens aan Ruud van BB. Leuk joh, als je op weg bent naar een begrafenis en je wordt vergezeld door een groep die van alles loopt te roepen. "Ruudje, Ruudje. Effe knuffelen. La je niet gekmakuh!"
Tja, als klein jongetje is dat zuurquote:Vrienden maken is een stuk lastiger als sommige kinderen niet bij je thuis durven te komen omdat ze dan de dokter tegen kunnen komen of als sommige kinderen van hun ouders te horen krijgen dat ze maar niet meer naast mij in de klas moeten gaan zitten omdat het voor mij toch niet van belang is of ik m'n best doe op school of niet.
Daar hebben ze zich toch niets van aangetrokken neem ik aan?quote:Een pak melk halen bij de supermarkt was er idd niet bij in mijn jeugd omdat in die tijd m'n ouders er op aangesproken werden als we niet alles bij de plaatselijke middenstand haalden. Want dat "hoort zo" als notabele.
Vergis je niet hoor. Als je kop bekend is van televisie ben je vogelvrij. Een beginnend soap-sterretje met een gewichtsprobleem krijgt, ook in Nederland, nare opmerkingen als ze naar maatstaven van de andere supermarktbezoekers teveel snoepgoed en/of chocola in haar karretje heeft.quote:Op zondag 28 juni 2009 14:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Een voorbeeld van een exces, niet van de norm, toch?
Eens. Net als fans, die denken ook niet normaal. Als de zoons van PdL kattekwaad zouden uithalen is er ook wel direct een fan die meent dat hij of zij mag ingrijpen omdat dat de zoontjes van het idool zijn.quote:[..]
Tja, als klein jongetje is dat zuur, maar je bent toch met mij eens dat die ouders dan gewoon niet normaal denken?
Helaas was mijn moeder daar wel erg gevoelig voor.quote:[..]
Daar hebben ze zich toch niets van aangetrokken neem ik aan?![]()
Anonimiteit roeleert grote tijdquote:Overigens wel 1 van de bekende 'problemen' van het dorpswezen. Mede daarom woon ik graag in een (middel) grote stad.
Ik had wel met haar te doen. Later bleek ook nog eens dat zij niet de slechte rol had die haar toebedeeld was.quote:Op zondag 28 juni 2009 14:11 schreef qonmann het volgende:
Maar het is niet meer te stoppen, je zal maar Yolanthe zijn, staat altijd wel iemand klaar om verklikken wat je doet en er is altijd wel iemand die het publiceert
Dan is het gekke dat vele buitenlandse bekenden graag naar Nederland komen, omdat ze zoveel vrijer rond kunnen lopen.quote:Op zondag 28 juni 2009 14:35 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Vergis je niet hoor. Als je kop bekend is van televisie ben je vogelvrij. Een beginnend soap-sterretje met een gewichtsprobleem krijgt, ook in Nederland, nare opmerkingen als ze naar maatstaven van de andere supermarktbezoekers teveel snoepgoed en/of chocola in haar karretje heeft.
Een vraag: wat is voor jou de definitie van een fan dan?quote:Eens. Net als fans, die denken ook niet normaal. Als de zoons van PdL kattekwaad zouden uithalen is er ook wel direct een fan die meent dat hij of zij mag ingrijpen omdat dat de zoontjes van het idool zijn.
[..]
Tja, vriendschap op grond van wat iemand doet, is simpelweg dwaas. Het klikt of het klikt niet.quote:Anonimiteit roeleert grote tijdJe moest eens weten hoe mensen soms opeens heel anders tegen me doen als ze horen wat voor werk ik doe. Positief of negatief, maakt niet uit, voor mij hebben ze dan vaak al afgedaan. Collega's van mij merken hetzelfde, dat levert wel leuke gesprekken op. Zo heb ik lange tijd in gezelschap met onbekenden volgehouden dat ik cv-installateur was, anderen zeggen dat ze vuilnisman zijn of bij de belastingdienst werken.
Maar kom op zeg... het is geen dagelijkse kost (in Nederland) wat hier aan de hand was.quote:Op zondag 28 juni 2009 14:11 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens.
Helaas zijn er zeer veel mensen die Privé of Story oid. kopen of Boulevard kijken , waardoor die lui nog meer lastig worden gevallen en publiek bezit worden.
Maar het is niet meer te stoppen, je zal maar Yolanthe zijn, staat altijd wel iemand klaar om verklikken wat je doet en er is altijd wel iemand die het publiceert
...en ik doe er zelf ook aan mee.
Dat is ook wel zo. Nederland is ivm vele landen veel nuchterder wat dat betreft, zeker hier in Amsterdam of in Hilversum. De beelden van Amsterdam toen MJ hier was, weerspreken dat dan weer. Afgoderij strookt niet met de reformatie. Dat die reformatie in deze contreien ontstaan is zegt ook iets over de volksaard.quote:Op zondag 28 juni 2009 14:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dan is het gekke dat vele buitenlandse bekenden graag naar Nederland komen, omdat ze zoveel vrijer rond kunnen lopen.
Pfff, dat is moeilijk. Verafgoding van een ideaalbeeld vaak leidend tot een door de fan veronderstelde band tussen fan en idool.quote:[..]
Een vraag: wat is voor jou de definitie van een fan dan?
Mijn beroep is minstens zo belangrijk en/of onbelangrijk als het jouwe in die voorkomende gevallen.quote:[..]
Tja, vriendschap op grond van wat iemand doet, is simpelweg dwaas. Het klikt of het klikt niet.
Maar goed, misschien denk ik daar wel een beetje simpel over en is mijn beroep te simpel of te saai.
Kijk daar. Hier verschillen wij dus dag en nacht.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:01 schreef Scrutinizer het volgende:
Pfff, dat is moeilijk. Verafgoding van een ideaalbeeld vaak leidend tot een door de fan veronderstelde band tussen fan en idool.
[..]
Misschien zie je er uit als een Wim (Bosboomquote:Mijn beroep is minstens zo belangrijk en/of onbelangrijk als het jouwe in die voorkomende gevallen.
Vorig jaar was ik op een verjaardag van een vriendin. Ik zat tussen twee mensen die met elkaar praatten. Die ene vriendin, gescheiden moeder van mijn leeftijd, gunde mij geen blik waardig, praatte niet met mij, deed alsof ik er niet bij was. Toen ze al besloten had weer op huis aan te gaan hoorde ze wat ik voor werk ik deed op dat moment. Ze zei toen letterlijk dat ze het jammer vond dat ze, net nu ze naar huis ging, zo'n interessante man ontmoet had. Dat ging van kwaad tot erger: ze zei vervolgens dat ze nooit verwacht had dat iemand zoals ik zulk werk zou doen. Hoe moet ik dat nou weer opvatten?? Bij het afscheid, een paar minuten later, noemde ze me Wim, terwijl ik toch echt niet zo heet
Als ze me zo interessant vond had ze toen ik me aan haar voorstelde, slechts een uur daarvoor, wel beter geluisterd.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:08 schreef peaceman het volgende:
Misschien zie je er uit als een Wim (Bosboom)...
Leuk !quote:Op zondag 28 juni 2009 21:04 schreef Diaan73 het volgende:
Zijn we de enigen hier??
Pfff ik ben de hele middag met Twan bij de open dag van FC Twente geweest, best vermoeiend... maar Twan had een geweldige middag.
Ja, was erg leuk. Hij heeft ook van een paar spelers de handtekening in zn kidsclubboekje.. hij was supertrots natuurlijk.quote:Op zondag 28 juni 2009 21:08 schreef qonmann het volgende:
[..]
Leuk !
Heeft ie talent ?
(klef weertje trouwens, in het Oosten ook ? )
Ze zijn inderdaad 2e geworden, erg goedquote:Op zondag 28 juni 2009 21:36 schreef qonmann het volgende:
..Twente gaat goed nu, komt goed uit
Tweede dacht ik. Ze zijn nooit kampioen geworden, een keer scheelde het weinig.
..Eenmaal zullen wij de kampioen zijn..:)
Succes net z'n voetballoopbaan !
(7 is wel jong)
quote:achter het huis is wel tof
Het huis bedoel je? De weblog heb ik de laatste niet echt meer bijgewerkt, heb ook geen idee over er uberhaupt naar gekeken wordt... komt nog wel weer. Er zijn ook al wat dingen veranderd in huis trouwens....quote:Op zondag 28 juni 2009 21:45 schreef qonmann het volgende:
Heb even op de weblog geklikt ..mooi hoor !
De man op de foto herken ik niet ..maar doe maar geen hints
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |