abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70431353
Ik heb dit jaar mijn vwo afgerond en nu ga ik een tussenjaartje tegemoet.
Ik kan gaan studeren, maar aangezien ik niet weet wat ik wil, wil ik nu een jaar gaan werken.
Nu weet ik alleen niet goed waar ik het best kan kijken voor een baan.
Ik wil een beetje een goede baan waar ik ook echt wel wat mee verdien.
Bijv. supermarkt, promotiewerk en schoonmaken zijn niet aan de orde.
Misschien kunnen jullie mij vertellen hoe en waar ik het beste kan zoeken naar een baan.
Graag tips dus

p.s. Ik ben 18.
pi_70431392
Hoe wil je zonder opleiding een goede baan krijgen, en dat al helemaal in deze tijd?

Wat zou je willen doen?
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_70431395
Inschrijven bij een uitzendbureau
pi_70431515
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:14 schreef Wackyduck het volgende:
Hoe wil je zonder opleiding een goede baan krijgen, en dat al helemaal in deze tijd?

Wat zou je willen doen?
Ik heb juist niet echt een idee wat ik wil doen.
En ik verwacht natuurlijk niet meteen de beste baan die er is, maar ik bedoel meer dat ik niet een baan wil als in de supermarkt waar ik maar ¤4 zou verdienen.
pi_70431632
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:18 schreef Bobooo het volgende:

[..]

Ik heb juist niet echt een idee wat ik wil doen.
En ik verwacht natuurlijk niet meteen de beste baan die er is, maar ik bedoel meer dat ik niet een baan wil als in de supermarkt waar ik maar ¤4 zou verdienen.
Met promotiewerk zit je al snel aan het dubbele, maar je wilt als tussenjaar een jaar fulltime werken in Nederland?
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_70431686
Kies iets dat je een beetje leuk lijkt en haal de P, dan kun je daarna verder kijken.
pi_70431728
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:21 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Met promotiewerk zit je al snel aan het dubbele, maar je wilt als tussenjaar een jaar fulltime werken in Nederland?
Ja.
pi_70431934
tjah... als je alles wat enigszins beter verdiend al niet wil.... kan je dan niet beter gewoon naar school gaan?

Uitzendbureau, solliciteren op vacatures in de krant... etc...
pi_70431996
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:32 schreef LilDutchPrincess het volgende:
tjah... als je alles wat enigszins beter verdiend al niet wil.... kan je dan niet beter gewoon naar school gaan?

Uitzendbureau, solliciteren op vacatures in de krant... etc...
Bedoel je dan promotie en schoonmaken?
Schoonmaken zou ik nog wel overwegen.
Bijv. thuiszorg zou ik ook nog wel overwegen.
Supermarkt en promotiewerk daarentegen is niks voor mij.
pi_70432233
Wat voor vakkenpakket had je, TS? Misschien is het NIVRA iets om te gaan doen?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  zaterdag 27 juni 2009 @ 19:46:27 #11
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_70432324
Zonder werk ervaring en/of diploma's krijg je toch geen fatsoenlijke baan. Je hebt je VWO afgemaakt wat alleen maar betekent dat je goed kan leren en snel dingen oppikt. Meer niet.

Hier krijg je dus geen goed baantje mee. En ¤4/uur voor een 18 jarige is nog redelijk toch?
To doom or not to doom
pi_70432397
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:46 schreef A-mineur het volgende:
Zonder werk ervaring en/of diploma's krijg je toch geen fatsoenlijke baan. Je hebt je VWO afgemaakt wat alleen maar betekent dat je goed kan leren en snel dingen oppikt. Meer niet.

Hier krijg je dus geen goed baantje mee. En ¤4/uur voor een 18 jarige is nog redelijk toch?
Dat is dus de vraag, TS heeft inderdaad het VWO gehaald, wat al een hele goede basis is. De vraag is, in mijn beleving, moet ze het jaartje er tussenuit gaan om hier een daar een baantje te hebben wat eigenlijk verspilling van het jaar is. Koop dan een backpack en vlieg naar Australië met een working permit voor een jaar.

Of kijk of je in dat jaar bijvoorbeeld constructies als het Nivra kan opstarten. Werken en leren.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_70432401
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:46 schreef A-mineur het volgende:

Er zijn beter betaalde baantjes. Vorig jaar was ik 17 en kreeg 4,14 via Randstad.
pi_70432440
Kijk eens of je in een leuke winkel aan de slag kan. Iets waar je interesses liggen. Een fotograaf als je van fotografie houdt, een kledingwinkel als mode wel iets voor jouw is. Veel hogere ogen zal je niet gooien met jouw leeftijd, ervaring en opleidingsniveau.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_70432546
Wat in mijn ogen veel belangrijker is als je er toch een jaar tussenuit gaat, is genieten van het leven! Ik heb zelf de tijd van mijn leven gehad na mijn VWO. Dat baantje is fijn om geld te verdienen om zo je hobbies te betalen, maar werk jezelf niet helemaal kapot in een of ander lullig baantje!
pi_70432616
Ga langs het uitzendbureau. Ik heb voordat ik ging studeren ook zoiets gedaan, en heb toen een administratief baantje gekregen bij een grote multinational. Kreeg ik toch bijna ¤10,- per uur als 18 jarige.
pi_70433856
Thanks tot zover. Vakkenpakket/profiel: E&M
pi_70433936
Heb hetzelfde gedaan. Vorig jaar mijn havo gehaald. Wou toelating bij conservatorium doen maar dacht dat ik nog niet goed genoeg was. Heb dus een jaar gewerkt (ongeveer 30 uur/week, bakkerij, nachtwerk) met extra gitaarlessen. Helaas niet toegelaten maar heb geen spijt van het jaar bijna 10.000 euro gespaard en veel kennis erbij. Ben nu 17 als ik in september met een hbo begin.
pi_70435271
Je hebt wel vaak van die baantjes bij de ABN bijv. Je krijgt dan een opleiding van hun, en daarna kun je aan de slag als klantenservicemedewerker in een callcenter (is wel iets hoger werk dan 'normaal' callcenter-klantenservice werk) of doorgroeien geloof ik naar een functie bij de bank zelf. Het verdient volgens mij voor jouw leeftijd erg goed.

De opleiding wordt voor je betaald, maar je hebt dan wel de verplichting er een jaar lang te werken. Ga je eerder weg, dan moet je de opleiding terugbetalen en dat is best duur.
Maar als je zeker weet dat je een jaar gaat werken is dit wel een goede optie: het staat hoog aangeschreven (als bijbaan), verdient goed, opleiding erbij, en mocht je toch willen blijven werken zijn er volgens mij doorgroeimogelijkheden.
  zondag 28 juni 2009 @ 11:44:22 #20
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_70443299
Bulbjes > Als TS van plan is om 1 jaar te werken, zijn er praktisch geen bedrijven, behalve facilitaire callcentra die haar zullen aannemen. Het is zonde om zo'n 4 weken in iemand te investeren qua opleiding en hem.haar vervolgens na een klein jaar weer te zien vertrekken.

Er is een hoog verloop in die branche, dus dat lijkt me uitgesloten. Maargoed, afhankelijk van waar je woont kan je wel aan de slag bij een extern callcentrum, en dan zou ik gaan voor inbound werkzaamheden. Dan hoef je alleen telefoon te beantwoorden ipv. zelf te bellen.

ohja: je krijgt het best en snelst een baan als je aan je vriendenkring en familie kenbaar maakt dat je opzoek bent naar een baan, en of zij eens willen rondkijken voor je. Daar moet je zelf dan wel pro-actief in zijn, dus af en toe even vragen hoe 'het ermee staat...' Meer dan de helft van alle banen wordt verkregen door te netwerken.

Succes!
Het leven is wat je ervan maakt!
  zondag 28 juni 2009 @ 17:00:37 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70450517
Dus geen opleiding en nog eisen stellen ook? Veel succes dan maar.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 28 juni 2009 @ 23:19:46 #22
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_70462618
Ik zou lekker naar het buitenland gaan. Hup...

Studie uitkiezen waar je geen bindend studie advies hebt (dat je niet na een jaar van je studie getyft wordt), maximaal bijlenen en voor die 950 euro die je elke maand binnenkrijgt lekker naar Azie of Zuid-Amerika gaan.. Spaans leren, vrijwilligerswerk doen of wat dan ook..

Dat zou ik doen
pi_70462705
quote:
Op zondag 28 juni 2009 23:19 schreef Elkafila het volgende:
Ik zou lekker naar het buitenland gaan. Hup...

Studie uitkiezen waar je geen bindend studie advies hebt (dat je niet na een jaar van je studie getyft wordt), maximaal bijlenen en voor die 950 euro die je elke maand binnenkrijgt lekker naar Azie of Zuid-Amerika gaan.. Spaans leren, vrijwilligerswerk doen of wat dan ook..

Dat zou ik doen
Wat ontzettend dom Werk dan gewoon een half jaar en ga met het geld dat je daar verdient op vakantie. Niet eerst je studie verkloten en een jaar stufi kwijt zijn voor een vakantie.
  maandag 29 juni 2009 @ 01:03:14 #24
238709 Elkafila
pi_70465863
quote:
Op zondag 28 juni 2009 23:22 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Wat ontzettend dom Werk dan gewoon een half jaar en ga met het geld dat je daar verdient op vakantie. Niet eerst je studie verkloten en een jaar stufi kwijt zijn voor een vakantie.
Dude, wat ontzettend slim zul je bedoelen..

Als je nu een half jaar gaat werken voor een eurotje of 5 per uur haal je bijna niets binnen.
Gedurende en tegen het einde van je studie haal je makkelijk 10 euro per uur. Dan hoef je dus maar de helft van de tijd te werken voor het bedrag wat je op vakantie/reis gaat. Laat staan als je later een baan hebt waar je nog meer verdient...

Het enige probleem is dat je het geld nu niet hebt. Oplossing: Lenen bij IB voor bijna niets...

Lenen (bij de IB groep) is echt zo slecht nog niet..

Als ik 18 jaar was en aan het begin ipv het einde van mijn studie had gestaan, dan had ik het wel geweten...
  maandag 29 juni 2009 @ 08:57:12 #25
152789 karr-1
pi_70468943
En dan eindigen met een mega studieschuld?
  donderdag 2 juli 2009 @ 18:22:06 #26
238709 Elkafila
pi_70586613
quote:
Op maandag 29 juni 2009 08:57 schreef karr-1 het volgende:
En dan eindigen met een mega studieschuld?
Een jaar maximaal bijlenen geeft je ongeveer 9000 euro schuld, dat noem ik niet echt mega...
pi_70586873
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:22 schreef Elkafila het volgende:

[..]

Een jaar maximaal bijlenen geeft je ongeveer 9000 euro schuld, dat noem ik niet echt mega...
En dankzij die mentaliteit is de Amerikaanse huizenmarkt ingestort.
pi_70586956
Liggen je ouders te pitten?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 2 juli 2009 @ 22:01:31 #29
152789 karr-1
pi_70593428
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 18:22 schreef Elkafila het volgende:

[..]

Ik vind het meer dan genoeg om me zorgen over te maken.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')