abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71812912
Dat scheelt inderdaad nog wel een hoop. Voordeel van dit ticket is wel dat er een overstap in Hongkong is waar je dan nog een hele dag kunt rondkijken (aankomst 07:00 vertrek 21:00).
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_71814949
Infp, ga je niet naar het zuidereiland (omdat je vliegt naar Auckland en weer terug vanaf Wellington)? Dat is het échte Nieuw-Zeeland vind ik, met hoge bergen, veel meren en rivieren en veel ruigere natuur!
pi_71815604
Jawel, dat is wel de bedoeling...
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  woensdag 12 augustus 2009 @ 12:48:17 #79
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_71815963
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:44 schreef Liejannuh het volgende:
Je kunt toch gewoon een cheap ass vlucht boeken naar Christchurch ofzo? Vrijdagavond vliegen, zondagavond terug naar Auckland.
Zit ik aan te denken ja, maar ik denk dat de eerstvolgende keer een treintocht naar Wellington en bezoek aan Te Papa op de planning komt. Niet dat ik al een datum heb, zal ergens 2010/2011 worden. Dus dan zou het Zuidereiland in 2014 aan de beurt zijn.

Heb wel een keer een tussenlanding in Christchurch gehad inclusief prachtige uitzichten over de bergen. Vliegtuig was nagenoeg leeg dus iedereen kon bij de raampjes zitten, wat vrijwel iedereen dan ook deed.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_71817111
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:28 schreef infp2009 het volgende:
Ik wil met een vriend drie weken gaan backpacken in februari, wat gaat me dat naast de ticket (ong. 1200e gevonden) ongeveer kosten? We vliegen dan op Auckland en terug vanaf Wellington. Grove ballpark guess is natuurlijk goed genoeg.
Misschien moet je nog even verder zoeken naar een goedkoper ticket? Ik heb onlangs een ticket geboekt naar Auckland in februari komend jaar voor 457 euro met Singapore Airlines (weliswaar vanaf London maar voor 117 euro heb je een retourtje vanaf Amsterdam) dus alles inclusief voor 574euro. Gewoon een kwestie van aanbiedingen een beetje in de gaten houden!
pi_71818624
En dat is een retourticket? En waar heb je die geboekt als ik vragen mag?

[ Bericht 46% gewijzigd door infp2009 op 12-08-2009 14:25:36 ]
pi_71819124
Jup retourticket, paar weken geleden geboekt op site van Singapore Airlines. En dan een retourtje Amsterdam-Heathrow met BMI. Als je http://www.kayak.com/buzz af en toe checkt met vertrekdatum LON en je bent een beetje flexibel met je data dan moet je een goedkoop ticket kunnen vinden. Succes!
pi_71819231
pi_71877747
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 08:52 schreef lizardtattoo het volgende:
Ik heb bijna dezelfde foto
[ afbeelding ]
Iedereen die de Tongariro crossing heeft gelopen heeft die foto gemaakt Die van mij ziet er exact hetzelfde uit.

Het is alweer vijf jaar geleden dat ik er geweest ben
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 07:41:29 #85
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71895356
Over de Tongariro crossing gesproken, die wil ik nog heel graag doen!

Nu is het zo dat ik over een paar weken in NZ ben voor een paar daagjes. Weet iemand wat de beste manier is om, zo snel mogelijk, die crossing te doen? Bijvoorbeeld 's avonds daar aankomen, volgende dag de crossing en dan 's avonds weer terug?

Het is opzich niet heel ver rijden vanaf Auckland kan ik me herinneren (uurtje of 4?), maar ik heb geen eigen auto dit keer...

Tips?
The line is a dot to you!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:22:32 #86
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_71897054
Ik heb een lang weekend uitgekozen en op zaterdag de bus heen gepakt (vanaf de Skytower, kan je daarbinnen reserveren), nachtje in een backpackers bij het meer, in de backpackers kan je dan ook een busje reserveren dat je naar het startpunt brengt en je na de tocht ook weer bij het eindpunt ophaalt. Dan na nog een nachtje in de backpackers op maandagochtend de bus terug naar Auckland (als je terugkomt van de Crossing ben je a) kapot en b) te laat voor de bus terug).
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_72115465
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:11 schreef Aotearoa het volgende:
Even denken hoor...

Deze tips zijn allemaal voor het Zuidereiland, want die is velen malen mooier dan het Noordereiland vind ik!

...

• Ohh, en wat betreft de pinguins: niet in Oamaru doen. Moet je voor betalen en het is nog duur ook. Ga in plaats daarvan naar het zuiden van het zuidereiland: de Otago Peninsula bij Dunedin (daar kun je op een strandje waar je niet hoeft te betalen zowel zeeleeuwen en yellow-eyed penguins zien) of het nationale park The Catlins. Daar kun je trouwens ook zonder enige kosten met dolfijnen zwemmen. Even aan de locals vragen waar dat precies kan, en je kunt gewoon het water inspringen en ze komen vanzelf! Echt suuuuuuuuupervet

Haha ik heb zoveel meegemaakt, het gaat weer helemaal kriebelen. Ik houd van NZ. Wanneer ga je?
  • mmm ... zie dat nu pas, wilde eigenlijk daar pinguins kijken omdat ik dacht dat het gratis was daar ... is het dan misschien handiger om vanuit Christchurch richting Oamaru te rijden, daar even rond te kijken (was wel een mooie plaats volgens inet) en dan maar meteen door te gaan naar Dunedin? We willen daar zowiezo naar de Otago Peninsula ... Volgens internet zou dat in totaal ongeveer 4,5 uur rijden zijn, is dat reeel?
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:20:50 #88
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_72134684
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 11:22 schreef lizardtattoo het volgende:
    Ik heb een lang weekend uitgekozen en op zaterdag de bus heen gepakt (vanaf de Skytower, kan je daarbinnen reserveren), nachtje in een backpackers bij het meer, in de backpackers kan je dan ook een busje reserveren dat je naar het startpunt brengt en je na de tocht ook weer bij het eindpunt ophaalt. Dan na nog een nachtje in de backpackers op maandagochtend de bus terug naar Auckland (als je terugkomt van de Crossing ben je a) kapot en b) te laat voor de bus terug).
    Nice, bedankt! Ga ik zeker doen
    The line is a dot to you!
      Redactie Frontpage dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:59:48 #89
    21273 JeMoeder
    MijnMoeder
    pi_72143414
    quote:
    Op maandag 3 augustus 2009 17:11 schreef Aotearoa het volgende:
  • Ohh, en wat betreft de pinguins: niet in Oamaru doen. Moet je voor betalen en het is nog duur ook.
  • Als je zelf niet even van de gebaande paden afgaat moet je inderdaad betalen. Zowel geelogen als kleine blauwe pinguins kan je gewoon gratis en langdurig van zeer dichtbij bekijken. Was geen enkel probleem toen ik daar was.
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 16:58 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

mmm ... zie dat nu pas, wilde eigenlijk daar pinguins kijken omdat ik dacht dat het gratis was daar ... is het dan misschien handiger om vanuit Christchurch richting Oamaru te rijden, daar even rond te kijken (was wel een mooie plaats volgens inet) en dan maar meteen door te gaan naar Dunedin? We willen daar zowiezo naar de Otago Peninsula ... Volgens internet zou dat in totaal ongeveer 4,5 uur rijden zijn, is dat reeel?
    Hier gratis geelogen te zien
    Hier gratis blauwe dwergpinguins te zien - vanaf Esplanade tot het einde van de pier komen ze tegen de schemering binnen. Er zit idd ook een betaalde afzetting daar, maar daar hoef je heul niet naar toe. Let wel op dat het in het donker verboden is foto's te maken, daarvan raken de pinguins zeer in de stress en er wordt streng op gecontroleerd.

Een aantal uur voordat de blauwe pinguins binnenkomen kan je de geelogen binnen zien komen (geen garanties, maar vaak komen ze wel aan land en blijven ze 's nachts niet in zee. Voor de geelogen loop je het pad helemaal af. Je komt dan bij een soort uitkijkhut. Zowel bij de hut als op het pad komen ze langs de klif omhoog springen/lopen en komen ze tot op een paar centimeter van je en kijken ze je dom aan
    Ta mère
    El Coño
    ウイスキー
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:27:04 #90
    189229 Eva4Evah
    Niet teveel zuipen
    pi_72146349
    Ik meld mij ook hier

Van 28 november 2008 t/m 14 januari dit jaar heb ik gebackpackt door Nieuw-Zeeland, echt een fantastische ervaring. Ik zat op de Kiwi Experience bus en dat was echt een groot avontuur, ze hebben me werkelijk alles laten zien Hoewel ik de volgende keer met een auto/camper zou gaan omdat je dan meer vrijheid hebt, maar ik was in m'n eentje en dan kan je goed gezelschap wel gebruiken, vandaar de kiwibus. Helaas (en daar baal ik heel erg van) heb ik de Tongariro Crossing niet kunnen doen, omdat het weer toen te slecht was Verder wel de bekendste dingen gedaan, zoals zwemmen met dolfijnen in Kaikoura, Hobbiton gezien, Milford Sound bezocht (hoewel het met bakken uit de hemel kwam), oudjaar in Queenstown hehe Maargoed, ik heb dus zeker nog een reden om terug te gaan naar dit fantastisch mooie land
    pi_72147147
    Even een tvp. Op dit moment geen tijd om het topic door te lezen maar er zelf anderhalf jaar geleden 3 maanden gezeten.

Binnenkort gaat een vriend van me er heen en ik ga hem nog een avondje informeren
    Boodschap van algemeen nut.
      dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:32:16 #92
    161275 Smash-it
    Zelfs m'n naam is mooi
    pi_72148266
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 17:27 schreef Eva4Evah het volgende:
    oudjaar in Queenstown hehe
    Ahh, wat zal dat vet zijn geweest!!!
    pi_72808015
    Het gaat vrijwel zeker door. Tickets zijn nu net iets meer dan 1000 pp, Amsterdam naar Auckland, terugweg vliegen we vanaf Christchurch eerst naar Auckland (Air New Zealand). En drie weken is vijf weken geworden

Enige robleempje is dat we allebei korter dan 2 jaar ons rijbewijs hebben. We wilden namelijk zo'n slaapbusje huren daar. Werkt zo'n flexipass een beetje?
      Redactie Frontpage donderdag 17 september 2009 @ 08:42:52 #94
    21273 JeMoeder
    MijnMoeder
    pi_72829918
    quote:
    Op woensdag 16 september 2009 16:48 schreef infp2009 het volgende:
    Het gaat vrijwel zeker door. Tickets zijn nu net iets meer dan 1000 pp, Amsterdam naar Auckland, terugweg vliegen we vanaf Christchurch eerst naar Auckland (Air New Zealand). En drie weken is vijf weken geworden

Enige robleempje is dat we allebei korter dan 2 jaar ons rijbewijs hebben. We wilden namelijk zo'n slaapbusje huren daar. Werkt zo'n flexipass een beetje?
    De bussen rijden daar genoeg, volgens mij kan je een paar keer per dag opstappen op vaste routes, zodat je rustig je tijd kan nemen om dingen te bekijken. Kiwi experience (en de ander waarvan ik de naam ben vergeten) rijden af en aan.
    Ta mère
    El Coño
    ウイスキー
    pi_72830468
    Ow mooi, dat valt dan weer mee Ik heb der zin an.
      Redactie Frontpage donderdag 17 september 2009 @ 10:25:47 #96
    21273 JeMoeder
    MijnMoeder
    pi_72832309
    Oh de andere is magicbus

www.magicbus.co.nz
    www.kiwiexperience.com

Daar kan je een beetje dingen uitzoeken, en dan beslissen welke je neemt. Toen ik er zat ging bijna iedereen met magic.
    Ta mère
    El Coño
    ウイスキー
      donderdag 17 september 2009 @ 14:13:23 #97
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_72838855
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 13:25 schreef DeGroteBosatlas het volgende:

[..]

Misschien moet je nog even verder zoeken naar een goedkoper ticket? Ik heb onlangs een ticket geboekt naar Auckland in februari komend jaar voor 457 euro met Singapore Airlines (weliswaar vanaf London maar voor 117 euro heb je een retourtje vanaf Amsterdam) dus alles inclusief voor 574euro. Gewoon een kwestie van aanbiedingen een beetje in de gaten houden!
    Dat is wel extreem goedkoop. Ik wil komend voorjaar ook naar Nieuw-Zeeland, maar het goedkoopste ticket dat ik heb weten te vinden is 950 euro met Singapore Airlines.
    Giallo e nero è il tuo colore,
    giallo e nero Roda nel cuore.
      Redactie Frontpage donderdag 17 september 2009 @ 14:41:16 #98
    21273 JeMoeder
    MijnMoeder
    pi_72839785
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 14:13 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is wel extreem goedkoop. Ik wil komend voorjaar ook naar Nieuw-Zeeland, maar het goedkoopste ticket dat ik heb weten te vinden is 950 euro met Singapore Airlines.
    Dat is raar. Hij gaat in het hoogseizoen (onze winter) en jij gaat in de bijna-herfst en jij bent duurder uit
    Ta mère
    El Coño
    ウイスキー
      donderdag 17 september 2009 @ 14:44:40 #99
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_72839891
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 14:41 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat is raar. Hij gaat in het hoogseizoen (onze winter) en jij gaat in de bijna-herfst en jij bent duurder uit
    Ik heb nog niet geboekt, maar ik heb voor de periode maart/april 2010 nog geen goedkopere tickets weten te vinden, zelfs niet vanuit Londen.
    Giallo e nero è il tuo colore,
    giallo e nero Roda nel cuore.
      Redactie Frontpage donderdag 17 september 2009 @ 15:40:49 #100
    21273 JeMoeder
    MijnMoeder
    pi_72841860
    quote:
    Op donderdag 17 september 2009 14:44 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik heb nog niet geboekt, maar ik heb voor de periode maart/april 2010 nog geen goedkopere tickets weten te vinden, zelfs niet vanuit Londen.
    Moet je in Nieuw-Zeeland ook nog een binnenlandse vlucht? Ik heb ik 2006/2007 een retour, compleet met binnenlandse retourvlucht geboekt voor 1380 euro (6 maanden tussen - heen en terugreis, waardoor een ticket al veel duurder wordt) - dat is best goedkoop. Ticket laten samenstellen door World Ticket Centre. Ik zou dat niet online proberen te doen, bel ze gewoon ff op, ze geven je daar gratis advies.
    Ta mère
    El Coño
    ウイスキー
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')