Helaas is het een koopwoning en daarnaast is het niet echt een buurman die je vriendelijk wat kan vragen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:14 schreef huismerk het volgende:
In principe mag je eerst bij de woningbouw of bij de politie klagen wanneer er last is voor 8 uur s'ochtends en na 10 uur s'avonds. Mocht de overlast overdag van een dermate lange duur of volume zijn, dat er sprake is van zware en of langdurige overlast, dan mag je daar over ook je beklag doen bij de woningbouw/politie.
De politie kan dan de zogenaamde buurtregie inschakelen die het probleem onder de loep neemt, en indien nodig, sancties oplegt en in het uiterste geval (als het om een huurwoning gaat) de overlast gevende huurder uitzet. Via de vereniging van eigenaren zou je in een koopcomplex ook nog wat sancties kunnen opleggen, maar wanneer het een woning is op een eigen stukje kadaster dan ben je fucked. Tenzij je de rechter kan overtuigen dat het echt een heel groot probleem is. (dan zou het koopcontract zelfs ontbonden kunnen worden, of zou een gedwongen verkoop plaats moeten vinden)
Echter is het beter om voordat je naar de woningbouw/politie stapt, de buurman op zijn gedrag aan te spreken.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:20 schreef HunterSThompson het volgende:
Ik ben niet de hele dag aan het boren hoor. Soms kijk ik ook op Fok.
Groeten,
Je Buurman
Probeer anders eens met wat andere bewoners te gaan praten, als hun ook last hebben dan zou je als buurt of als VvE actie kunnen ondernemen. Wellicht dat wanneer er meerdere buren met de man in kwestie praten dat hij tot inkeer komt. Bij overlast voor 8-en en na 10-en kan je altijd de politie bellen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:19 schreef Mpdrichel het volgende:
[..]
Helaas is het een koopwoning en daarnaast is het niet echt een buurman die je vriendelijk wat kan vragen.
Er is nagenoeg niemand in de buurt die nog met hem omgaat.
Maar ik zal maandag eens contact opnemen met de gemeente.
Meld dan gelijk ook even het zwartwerken.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:19 schreef Mpdrichel het volgende:
[..]
Helaas is het een koopwoning en daarnaast is het niet echt een buurman die je vriendelijk wat kan vragen.
Er is nagenoeg niemand in de buurt die nog met hem omgaat.
Maar ik zal maandag eens contact opnemen met de gemeente.
De mijnen zijn in Limburg, lutser.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:14 schreef Mr.Cooper het volgende:
Zeg er wat van tegen hem, niet tegen mijn.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:14 schreef Mr.Cooper het volgende:
quote:Op zondag 28 juni 2009 12:00 schreef Mirjam het volgende:
spreek 'm dan aan, of stop lafjes een anonieme brief in z'n bus.
Je wat?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:14 schreef Mr.Cooper het volgende:
jij kan niet samenvattenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:33 schreef Meh7 het volgende:
Even samengevat, klacht: buurman boort niet op zondag?
Dan doe jij dat toch!
quote:
quote:Op zondag 28 juni 2009 09:20 schreef Marurk het volgende:
Misschien wil je buurman jou graag wel een keertje in je kontje boren, TS
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |