abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 juni 2009 @ 22:35:23 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70410613
quote:
Huurtoeslag iets omlaag

DEN HAAG - De huurtoeslag gaat iets omlaag. De voormalige huursubsidie daalt volgend jaar met 1,25 euro per maand.

In 2011 gaat de toeslag met 86 cent naar beneden, het jaar daarop met nog eens 73 cent. Dat heeft het kabinet vrijdag besloten.
Volgens minister Eberhard van der Laan (Wonen) wordt het anders te duur voor de overheid. De Woonbond, de landelijke vereniging voor huurders en woningzoekenden, noemde in een reactie de maatregel „onacceptabel”. De bond wees op het regeerakkoord, waarin staat dat de „sterkste schouders de zwaarste lasten zullen moeten dragen”. Volgens de bond gaat deze bezuiniging echter juist ten koste van de mensen met de 'zwakste' schouders, de huurtoeslagontvangers.
Ook Aedes, de vereniging van woningcorporaties, keurde het kabinetsbesluit af. Aedes noemt het „onbegrijpelijk” dat juist huurders met lage inkomens in de huidige economische situatie worden getroffen.
De protesten maakten geen indruk op Van der Laan. Daarvoor zijn de bedragen volgens de minister te gering.
Deze vergelijking is natuurlijk krom. Want hoewel de verlaging inderdaad heel gering is, is er wel een huurverhoging van 2,5% geweest. Eigenlijk lopen de mensen die recht hebben op huursubsidie dus dat percentage mis.

De huursubsidie is voor de laagste inkomens en beperkt tot een paar honderd euro per maand. Waarbij de laagste inkomens de meeste subsidies krijgen. De hypotheekrente-aftrek is onbeperkt en vooral de hoogste inkomens profiteren hiervan. Vreemd dat er een paar dubbeltjes afgepakt worden van de huurders terwijl het heilige huisje van de HRA -vooralsnog- ongemoeid blijft.

Hoeveel mensen zouden huursubsidie ontvangen? Een miljoen? Dan levert dit dus 12 miljoen per jaar op. Helemaal niks dus. Nog geen 2,5 promille van het bedrag dat vandaag naar de ABN-Amro ging.

Zelf heb ik trouwens huursubsidie noch HRA, maar wilde dit toch gezegd hebben. Het beste zou zijn wanneer alle woonsubsidies werden afgeschaft, zodat er voldoende keuze op de markt was en betaalbaar voor iedereen. Maar dat zal de meesten hier wel duidelijk zijn.
The End Times are wild
pi_70410704
Wat doe je dan met schreinende gevallen? Bijstand moeders met 4 kinderen? Om maar een voorbeeld te noemen.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_70410781
Ik ben bereid die 1,25 te vergoeden voor een echt schreinend geval in mijn omgeving
pi_70410842
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 22:42 schreef Conflict het volgende:
Ik ben bereid die 1,25 te vergoeden voor een echt schreinend geval in mijn omgeving
Mijn opmerking was doelde op de opmerking om de gehele huursubsidie af te schaffen.
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_70410882
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 22:44 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Mijn opmerking was doelde op de opmerking om de gehele huursubsidie af te schaffen.
da's zielig
  vrijdag 26 juni 2009 @ 22:47:18 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70410937
Die 1,25 is een afleiding. Ze hebben natuurlijk gewoon recht op een verhoging van 2,5%, gelijk oplopend met de huur.
The End Times are wild
pi_70410972
Leuke actie van de Pvda?
pi_70411008
en maar klagen zodra de blauwe envelopjes arriveren.......

Ik vind dit soort bezuiginingen alleen maar goed. Nu nog bij het hele koninklijk huis de balkenende-norm handhaven, dat zou een goed begin zijn.
pi_70413589
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 22:38 schreef kdijkstra het volgende:
Wat doe je dan met schreinende gevallen? Bijstand moeders met 4 kinderen? Om maar een voorbeeld te noemen.
Je moet geen 4 koters nemen als je niet weet waar je aan begint, daarnaast mag de vader het mijn inziens lekker ophoesten, en niet ik.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 27 juni 2009 @ 01:19:09 #10
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_70415404
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 22:47 schreef LXIV het volgende:
Die 1,25 is een afleiding. Ze hebben natuurlijk gewoon recht op een verhoging van 2,5%, gelijk oplopend met de huur.
Recht.???. Ze mogen blij zijn met elke euro belastinggeld die ze krijgen.
De belasting inkomsten dalen dat betekend dat iedereen zal moeten inleveren. Niet alleen plukken van de werkende Nederland maar ook korten bij de mensen zonder baan of met een halve baan.
pi_70418132
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:11 schreef raptorix het volgende:
Je moet geen 4 koters nemen als je niet weet waar je aan begint, daarnaast mag de vader het mijn inziens lekker ophoesten, en niet ik.
Bijstandsmoeder van 4 kinderen en de vader die is op een ongelukkige manier overleden. En dan?
pi_70418405
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 22:35 schreef LXIV het volgende:

Want hoewel de verlaging inderdaad heel gering is, is er wel een huurverhoging van 2,5% geweest.
Alles wordt natuurlijk duurder, maar inkomens stijgen ook. Die 15 euro per jaar gaat niemand de kop kosten.
quote:
De hypotheekrente-aftrek is onbeperkt en vooral de hoogste inkomens profiteren hiervan. Vreemd dat er een paar dubbeltjes afgepakt worden van de huurders terwijl het heilige huisje van de HRA -vooralsnog- ongemoeid blijft.
Het is een fabel dat de hoogste inkomens het meest profiteren van de HRA. Het zijn met name de mensen die nog niet zo heel lang een woning hebben die er veel van profiteren. Hoge inkomens hebben doorgaans veel overwaarde, waardoor het ewf de aftrek dempt.

Dat de HRA niet is aangepakt is ook onzinnig. Er wordt om de paar jaar een maatregel doorgevoerd waarmee ook de onbeperktheid eraf is (30 jaar, bijleenregeling, aanmerking woning als belegging boven 1 mio (schandalig!)) en vooral de hogere inkomens worden daarbij genaaid.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70418427
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 09:42 schreef kdijkstra het volgende:

Bijstandsmoeder van 4 kinderen en de vader die is op een ongelukkige manier overleden. En dan?
Is men vergeten zich te verzekeren...
pi_70418536
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 10:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Of weigert de verzekering uit te keren, om wat voor reden dan ook.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_70418941
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 10:22 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ja en zo kunnen we in elke case wel een zielig geval vinden, nogmaals men moet de eigen verantwoording dragen, en niet haar probleem op andere mensen richten, als je wel de verantwoording weet te nemen om vier kinderen te nemen, dan moet je ook nadenken over de gevolgen als er iets gebeurd.
pi_70419173
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 10:22 schreef Seneca het volgende:

Ik ben de laatste om te betwisten dat verzekeringen onder uitkering uit proberen te komen, maar in dit soort gevallen (lijk in de kist) zie ik weinig discussie ontstaan.
pi_70419249
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 10:56 schreef raptorix het volgende:

als je wel de verantwoording weet te nemen om vier kinderen te nemen, dan moet je ook nadenken over de gevolgen als er iets gebeurd.
Precies. Als je vier kinderen hebt, of gewoon, als je kinderen hebt, dan moet je ook zo moedig zijn om een verzekering af te sluiten die er zorg voor draagt dat als een van de ouders komt te overlijden dat de ander dan voor de kinderen kan blijven zorgen met een fatsoenlijk inkomen... Zo duur zijn levensverzekeringen niet, zeker niet als je ze op jongere leeftijd af sluit.
pi_70420627
Ik ben ervoor om alle subsidies, teruggaven, bijtellingen en derg af te schaffen

en voor de mensen die niet uitkomen met hun salaris is er de bijstand en de bijzondere bijstand,
dat maakt de belastingopgaaf een stuk simpeler

en kunnen er 100.000 ambtenaren minder
pi_70421022
Ik vind de hele huursubsidie krom. Kortom gezegd verdiend iemand dan te weinig om zich in leven te houden. Alleen al dat zoiets kan verteld ons al dat het leven hier te duur is.

Ik ben ervoor om alle subsidies en toeslagen af te schaffen en alle overheidsbemoeienis, die niet voor veiligheid zorgen. Laat de vrije markt maar zijn gang gaan, deze streeft namelijk altijd naar maximale winst en niet hoge prijzen. En nee, beiden zijn niet hetzelfde.

Veel keer lage prijs is vaak meer winst dan weinig keer hoge prijs (kijk maar naar supermarkten).

Voor schrijnende gevallen kan de overheid voedselbonnen uitgeven, maar voor de rest is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten. Keuzen maken levert ook consequenties op (ook consequenties die je niet van te voren kan bedenken).

Hoewel dit ontzettend weinig is en eigenlijk verwaarloosbaar, is dit al een stap in de goede richting.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_70421160
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 12:29 schreef henkway het volgende:

en kunnen er 100.000 ambtenaren minder
De Belastingdienst heeft 30.000 ambtenaren (in totaal). Stel dat je 15.000 daarvan kan laten gaan (stel...) met jouw plan... waar ga je de rest van de 85.000 vandaan halen?
pi_70421387
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 12:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

De Belastingdienst heeft 30.000 ambtenaren (in totaal). Stel dat je 15.000 daarvan kan laten gaan (stel...) met jouw plan... waar ga je de rest van de 85.000 vandaan halen?
Bij gemeentes, provincies en het ministerie ontwikkelingshulp sluiten en 05% van BNP aan het rode kruis geven jaarlijks
pi_70421616
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 13:05 schreef henkway het volgende:

Bij gemeentes,
(1.000 op zijn hoogst)
quote:
provincies
(500 zeer ruim ingeschat)
quote:
en het ministerie ontwikkelingshulp sluiten en 05% van BNP aan het rode kruis geven jaarlijks
3.000 stuks bij geheel Buza. Laten we daar ook maximaal 1.000 man kunnen schrappen.

En de overige 82.500 man ga je waar halen?
pi_70421755
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 13:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

(1.000 op zijn hoogst)
[..]

(500 zeer ruim ingeschat)
[..]

3.000 stuks bij geheel Buza. Laten we daar ook maximaal 1.000 man kunnen schrappen.

En de overige 82.500 man ga je waar halen?
van de 1 miljoen ambtenaren met er makkelijk 10% weg kunnen, door samenvoeging van minsteries ed
  zaterdag 27 juni 2009 @ 13:26:23 #24
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_70421835
Ik ben momenteel blij dat die huurtoeslag bestaat, maakt het toch net even iets makkelijker om rond te komen.
Ook door omstandigheden in de situatie gekomen dat we samen moeten rondkomen van een minimaal bedrag en dan is het wel zo prettig om dit soort toeslagen aan te kunnen vragen zodat je niet met een zware schuldenlast (qua achterstallige rekeningen) zit wanneer je weer uit die situatie bent.
Denk ook niet dat er veel mensen zeuren dat het een paar euro naar beneden gaat de komende jaren.
pi_70438413
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 13:21 schreef henkway het volgende:

van de 1 miljoen ambtenaren met er makkelijk 10% weg kunnen, door samenvoeging van minsteries ed
Je hebt dus weer eens geen idee...
pi_70439498
quote:
Op zondag 28 juni 2009 00:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je hebt dus weer eens geen idee...
Joh als er iemand is die weet hoe het in ambtenarenorganisaties toegaat, het gaat in een ambtenarenomgeving niet om het werk te doen met zo min mogelijk personeel, maar om het bezet houden van de stoelen, desnoods met extern personeel, als je maar veel mensen hebt op je afdeling.
Ik heb ook werk af moeten staan, om dat zulke (vaak externe) mensen anders niets te doen hadden, ik zelf een programma gemaakt en dan moesten zij er mee werken.
En iedere keer is er niets te doen, nee het is een beetje dun he,.
Ga maar wat lezen, zeggen ze dan tegen hen , weet je wat die mensen kosten?
En eindeloos overleggen, en het wordt steeds erger

[ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 28-06-2009 04:32:12 ]
pi_70441256
Ik heb ook leuke verhalen gehoord van mensen die werkten bij CWI, hadden allemaal eigen BV'tjes die zelf inhuurden om "rapporten" te schrijven, toen de account eens ging kijken of die rapporten er echt waren, moesten die nog haastig geschreven worden....
pi_70442613
quote:
Op zondag 28 juni 2009 01:15 schreef henkway het volgende:

Joh als er iemand is die weet hoe het in ambtenarenorganisaties toegaat
Ik kom ook nogal eens in ambtelijke omgevingen... Wat jij schrijft geldt iig in veel (ik zou geneigd zijn om te zeggen: de meeste) gevallen niet. Ik ken nl. genoeg organisaties waar men keihard werkt en er gewoon enorm veel werk is om te verzetten.

Wat ik wel vaak zie is dat ambtenaren teveel de neiging hebben om te vergaderen, consensus te verkrijgen, veel papierwerk ipv uitvoering... Maar dat is iets anders dan de stoelen bezet te houden. Dat is meer dat in het hoofd van veel ambtenaren de zoektocht naar problemen plaatsvindt. En men als het probleem gevonden is een rapport over het probleem wordt geschreven (ipv een rapport over mogelijke oplossingen).

Dus efficiënt werkt het vaak niet (soms ook wel...), maar 100.000 eruit knallen (waar jij er nog geen 20% van kan aanwijzen en dat verwijt ik je, want je was weer eens ongefundeerd aan het kletsen, koppelde het ook letterlijk aan ondoordachte hervormingen in de subsidiesfeer) laat de rest niet efficiënt werken. Dat zorgt er hoogstens voor dat de uitvoering nog minder ter hand wordt genomen.

Als je minder ambtenaren wil, dan moet je de structuren wijzigen en de organisatie langzaamaan opleiden om efficiënt te gaan werken. Dat kan niet van de ene op de andere dag. Mensen die 10 jaar gewend zijn om alles linksom te doen, die gaan niet ineens rechtsom werken. Dat is een utopie.
pi_70445143
Ik vind al die argumenten leuk en prachtig maar de huurtoeslag is een onderdeel van 1 van de sociale opvangnetten die we in Nederland kennen. Er zijn altijd schreinende gevallen te bedenken waarbij de huurtoeslag belangrijk is. Ik vind het makkelijk om daar overheen te stappen.

Prima wanneer er eens strenger gekeken wordt wie wel of geen recht heeft op huurtoeslag maar het moet er wel blijven.
pi_70445307
quote:
Op zondag 28 juni 2009 13:16 schreef kdijkstra het volgende:
Ik vind al die argumenten leuk en prachtig maar de huurtoeslag is een onderdeel van 1 van de sociale opvangnetten die we in Nederland kennen. Er zijn altijd schreinende gevallen te bedenken waarbij de huurtoeslag belangrijk is. Ik vind het makkelijk om daar overheen te stappen.

Prima wanneer er eens strenger gekeken wordt wie wel of geen recht heeft op huurtoeslag maar het moet er wel blijven.
Huurtoeslag is onzin het gaat over inkomen
Als je onvoldoende inkomen hebt dan ga je maar naar de bijstand

Krijgen we ook een melktoeslag en een inboedeltoeslag?

De overheid moet ophouden alles te subsidiëren en te heffen, ook de HRA en de huurtoeslag
pi_70445634
quote:
Op zondag 28 juni 2009 13:24 schreef henkway het volgende:
Huurtoeslag is onzin het gaat over inkomen
Als je onvoldoende inkomen hebt dan ga je maar naar de bijstand

Krijgen we ook een melktoeslag en een inboedeltoeslag?

De overheid moet ophouden alles te subsidiëren en te heffen, ook de HRA en de huurtoeslag
Zoals ik al eerder zei. Bijstandsmoeder met 4 kinderen. Ga geen redenen verzinnen waarom het haar eigen schuld zou zijn. Er zijn ook situaties te vezinnen waarbij ze geen schuld heeft. Het toverwoord zit in schreinende gevallen.

Ik vind het prima dat we het afschaffen maar dan wel een goed antwoord voor de schreinende gevallen. Om nog maar een voorbeeld te noemen: invalide met een aangepaste woning. Het is voor de maatschappij veel goedkoper om die persoon zelfstandig te laten wonen dan op te laten nemen in een verzorgingstehuis.
  zondag 28 juni 2009 @ 13:44:45 #32
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_70445778
wel vreemd dat dit hier allemaal besproken wordt ..

Want de een zegt niet toe pasen de andere zegt wel ..
Waarom dan niet gewoon op Wilders stemmen ..
LEES zijn partij programma nou eens even ..

Als je alle sub af zou schaffen kunnen de belastingen weer een heel stuk omlaag.

Waar je nu misschien 200 aan Sub krijgt dan kan je met belasting verlaging misschien wel even 400 euro er bij krijgen ..

Per maand dus dan heb je geen sub nodig en heb je zelf nog over .
Maar ja de meeste lezen niets en lopen alleen maar hun L*L achter na en kijken niet verder dan nodig is.

Want als idereen er gewoon wat bij krijgt kunnen al vele dingen vervallen.
maar over al sub op gooien wil al zeggen dat de lonen in het land veel te laag liggen en dus echt vele malen hoger moeten zijn.

maar ja dat willen de heren in Den haag niet in zien ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zondag 28 juni 2009 @ 13:47:39 #33
132605 kawotski
Il Dottore
pi_70445845
quote:
Op zondag 28 juni 2009 13:37 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei. Bijstandsmoeder met 4 kinderen. Ga geen redenen verzinnen waarom het haar eigen schuld zou zijn. Er zijn ook situaties te vezinnen waarbij ze geen schuld heeft. Het toverwoord zit in schreinende gevallen.

Ik vind het prima dat we het afschaffen maar dan wel een goed antwoord voor de schreinende gevallen. Om nog maar een voorbeeld te noemen: invalide met een aangepaste woning. Het is voor de maatschappij veel goedkoper om die persoon zelfstandig te laten wonen dan op te laten nemen in een verzorgingstehuis.
Schrijnende gevallen moet je buiten deze discussie houden, het zijn uitzonderingen en bij mijn weten zijn er genoeg vangnetten.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_70445883
quote:
Op zondag 28 juni 2009 13:37 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Ik vind wel dat voor alleenstaandemoeders de bijstand omhoog moet tot de kinderen 16 jaar zijn
maar die toeslagen en teruggaven heffingen en subsidies is onzin

Regel moet zijn wie niet werkt, in de bijstand

Ook AOW ers
AOW afschaffen per direct
Overigens is de netto AOW even hoog als de bijstand, maar het gaat meer om burgemeester en derg. van >65 jaar, mensen dus die de AOW helemaal niet nodig hebben
pi_70446021
quote:
Op zondag 28 juni 2009 13:44 schreef RAVW het volgende:

Waar je nu misschien 200 aan Sub krijgt dan kan je met belasting verlaging misschien wel even 400 euro er bij krijgen ..
Iemand in de bijstand betaalt helemaal geen 400 euro inkomstenbelasting, dus het is wel erg vreemd dat zoiets 400 euro oplevert voor de laagste inkomens.

En juist die inkomens zijn afhankelijk van de subsidies.

Dus laten we maar niet op Wilders stemmen.
  zondag 28 juni 2009 @ 14:00:47 #36
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_70446165
quote:
Op zondag 28 juni 2009 13:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Iemand in de bijstand betaalt helemaal geen 400 euro inkomstenbelasting, dus het is wel erg vreemd dat zoiets 400 euro oplevert voor de laagste inkomens.

En juist die inkomens zijn afhankelijk van de subsidies.

Dus laten we maar niet op Wilders stemmen.
kijk niet alleen naar de inkomen maar ook de producten gaan om laag en de lasten want als de belasting van 19.5% nu eens naar 16 % gaat moet je kijken hoe goed koop alles weer is en daar bij gaan je Inkomen er wel van omhoog en je lasten naar beneden.

Dus je houd dan inderdaad veel meer over dan wat er nu beschreven wordt
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_70446250
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:00 schreef RAVW het volgende:

kijk niet alleen naar de inkomen maar ook de producten gaan om laag en de lasten want als de belasting van 19.5% nu eens naar 16 % gaat moet je kijken hoe goed koop alles weer is en daar bij gaan je Inkomen er wel van omhoog en je lasten naar beneden.

?
pi_70446722
quote:
Op zondag 28 juni 2009 13:47 schreef kawotski het volgende:
Schrijnende gevallen moet je buiten deze discussie houden, het zijn uitzonderingen en bij mijn weten zijn er genoeg vangnetten.
Schreinende gevallen moet je juist niet uit deze discussie houden. Voor schreinende gevallen bestaat juist de huurtoeslag. Er zijn meer opvangnetten maar dit is er een van en ook een heel belangrijke. Het maakt het mogelijk dat iemand toch wat comfortabeler of ruimer kan wonen zonder dat de persoon in kwestie daar financieel middelen voor heeft.

Een invalide in rolstoel is denk ik heel veel bij gebaat wanneer die persoon zelfstandig kan wonen/werken en niet afhankelijk is van anderen. Verbouw van huis/appartement is een dure aangelegenheid en kan ook niet overal. Zlefde geld voor bijstandsmoeders met veel kinderen en zo zijn er wel meer gevallen te bedenken.

Ik vind het prima dat de huurtoeslag verdwijnt maar dan wel een goede oplossing voor de schreinende gevallen.
pi_70447087
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:22 schreef kdijkstra het volgende:

[..] Het maakt het mogelijk dat iemand toch wat comfortabeler of ruimer kan wonen zonder dat de persoon in kwestie daar financieel middelen voor heeft.
Dar is het dus niet voor

mischien wil die persoon ook een grotere auto??
pi_70447206
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

?
Duidelijk geindoctrineerd.
pi_70447255
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:38 schreef henkway het volgende:
Dar is het dus niet voor

mischien wil die persoon ook een grotere auto??
Hmmm. Dus jij vindt dat een invalide persoon maar niet zelfstandig moet kunnen wonen/werken?
Zonder die huursubsidie niet mogelijk.

Ik vind dat die mogelijkheid er wel moet zijn en dan voor schreinende gevallen. Daar is de huursubsidie voor en is een van de opvangnetten die we in dit land hebben. Er wordt te makkelijk gedacht om zomaar subsidies af te schaffen zonder erbij na te denken wat voor gevolgen het heeft voor de sociaal zwakkeren.
pi_70447520
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:46 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Hmmm. Dus jij vindt dat een invalide persoon maar niet zelfstandig moet kunnen wonen/werken?
Zonder die huursubsidie niet mogelijk.
nee, dat hangt niet van geld af
een invalide wordt genoeg gesteund om te gaan werken met de wahjong en pemba regelingen
die hoeft niet extra subsidie
pi_70447805
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:57 schreef henkway het volgende:
nee, dat hangt niet van geld af
een invalide wordt genoeg gesteund om te gaan werken met de wahjong en pemba regelingen
die hoeft niet extra subsidie
Ik ken er genoeg die geen Wajong uitkering krijgen over verdere subsidie. Enkel een huurtoeslag. De invalide personen werken allemaal een 40 urige werkweek en leveren een positieve bijdrage aan deze maatschappij. Een handicap betekent niet dat je geen bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Er zijn er genoeg die een universitaire opleiding hebben gevolgd en een voltijdsfunctie erop na houden.

Een probleem hebben ze wel en dat is hun handicap. Alles moet toegankelijk gemaakt worden voor de handicap. Verlagen van keuken, aangepaste toilet, aangepaste badkamer, etc en daarbij zoveel mogelijk gelijkvloers.

Zelfbetalen is ook geen optie. Die verbouwingen zijn extreem duur. Wat let de invalide persoon om dan helemaal te stoppen met werken als werk niets opleverd.

De huurtoeslag is voor een groep schreinende gevallen van belang. Je kan eindeloos tegenaan schoppen maar die feit is niet onderuit te halen. Schaf de huursubsidie af dan een andere oplossing voor die schreinende gevallen.
  zondag 28 juni 2009 @ 15:28:57 #44
132605 kawotski
Il Dottore
pi_70448221
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:10 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

De huurtoeslag is voor een groep schreinende gevallen van belang. Je kan eindeloos tegenaan schoppen maar die feit is niet onderuit te halen. Schaf de huursubsidie af dan een andere oplossing voor die schreinende gevallen.
Als ik jou zo volg dan is een 'gewone' invalide al een schrijnend geval. Dan kom je er ook nooit uit.
quote:
Wat let de invalide persoon om dan helemaal te stoppen met werken als werk niets opleverd.
Ja, wat let mij om te stoppen met werken, dan kan die invalide het wel helemaal schudden.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_70448449
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:28 schreef kawotski het volgende:
Als ik jou zo volg dan is een 'gewone' invalide al een schrijnend geval. Dan kom je er ook nooit uit.
Volgens mij heb ik dat nergens gezegd. Zijn er genoeg die wat moeilijk lopen of last hebben van hun rug die geen subsidie krijgen. Ook heel veel mensen die kleurenblind of kleuren moe zijn. Deze mensen zijn invalide. Nergens heb ik gepost dat deze personen schreinende gevallen zijn dus geen woorden in de mond leggen wat ik niet heb gezegd.
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:28 schreef kawotski het volgende:
Ja, wat let mij om te stoppen met werken, dan kan die invalide het wel helemaal schudden.
Ik zie wel een verschil. Stel dat een invalide persoon geen huursubsidie krijgt. Wat dan? Laten creperen? Zonder een aangepast huis kan die persoon nooit zelfstandig leven. Goed eenmaal is het huis aangepast en dan? Iemand zal de huur betalen. Wat jij verdient spendeer je ook niet alleen maar aan je woning (mag ik hopen). Is het dan redelijk om dat wel van een invalide persoon te verwachten?

Voor de rest heeft de invalide persoon het toch al moeilijk. Probeer eens een leuke reis naar het buitenland te maken. Zelfstandig op familiebezoek te gaan. Naar een concert of een museumbezoek. Alles kan maar het is voor een invalide persoon allemaal moeilijker. Het is zeker niet zo dat alles voor een invalide persoon vergoed wordt en een invalide persoon die net zo maatschappelijk betrokken is als een niet invalide persoon maakt bijna altijd meer kosten.

Jij werkt om dat je het leuk vindt (ik neem aan dat dat je eerste motivatie is) en om er financieel ook beter van te worden. Ik zie geen enkele reden waarom een invalide persoon die kan werken niet dezelfde doelstelling mag hebben. Ik zie niet in waarom een invalide persoon na 40 uur werken in de week gelijk zijn/haar loon mag inleveren om de aangepaste huis te betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door kdijkstra op 28-06-2009 15:54:23 ]
pi_70449297
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:10 schreef kdijkstra het volgende:

[..]
Een probleem hebben ze wel en dat is hun handicap. Alles moet toegankelijk gemaakt worden voor de handicap. Verlagen van keuken, aangepaste toilet, aangepaste badkamer, etc en daarbij zoveel mogelijk gelijkvloers.

Zelfbetalen is ook geen optie. Die verbouwingen zijn extreem duur. Wat let de invalide persoon om dan helemaal te stoppen met werken als werk niets opleverd.
Daar zijn weer ander subsidies voor, de AWBZ.

ja we sterven van de subsidies
pi_70449430
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:17 schreef henkway het volgende:
Daar zijn weer ander subsidies voor, de AWBZ.

ja we sterven van de subsidies
Dat zou een oplossing kunnen zijn. De twee invaliden die ik ken (zitten in een rolstoel vanaf geboorte) krijgen enkel huursubsidie (en ook niet zo gek veel). Voor de rest zijn ze financieel onafhankelijk. Een van de twee is ook een workaholic zoals ik.
pi_70450207
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:22 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Dat zou een oplossing kunnen zijn. De twee invaliden die ik ken (zitten in een rolstoel vanaf geboorte) krijgen enkel huursubsidie (en ook niet zo gek veel). Voor de rest zijn ze financieel onafhankelijk. Een van de twee is ook een workaholic zoals ik.
http://ms.nextstepsites.n(...)04-8dee-a851e40b3c0e
  zondag 28 juni 2009 @ 17:04:17 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70450632
quote:
Ik denk dat het inderdaad schreinend is dat er vrouwen zijn die bijstand vangen en dan nog 4 kinderen fokken.
Alle 5, 6 jaar een kind en je mag vangen van vader staat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_70450971
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat het inderdaad schreinend is dat er vrouwen zijn die bijstand vangen en dan nog 4 kinderen fokken.
Alle 5, 6 jaar een kind en je mag vangen van vader staat.
Ik vind het leuk dit soort opmerkingen maar voor de discussievorming is dit vooral ruis. We hebben het over schreinende gevallen en mensen moeten ophouden met een voorbeeld om zeep te helpen. Daar gaat de discussie niet om. We hebben het over een schreinend geval en daar mag ieder zelf een invulling aan geven. Schreinende gevallen bestaan en die mensen hebben in mijn ogen het recht om de huursubsidie te ontvangen.

Ik vind het wel erg zielig als mensen niet in staat zijn om een klein beetje verder te kijken. En dan doel ik op de persoon die hierover extra ruis genereerd. Ongetwijfeld weer veel mensen die toehappen maar de topic gaat over de huurtoeslag en niet over bijstandsmoeder die wel/niet huursubsidie dient te onvangen. Als de bijstandsmoeder niet een schreinend geval is verzin dan zelf een schreinend geval.
  zondag 28 juni 2009 @ 17:18:30 #51
45206 Pietverdriet
pi_70451055
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:16 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Ik vind het leuk dit soort opmerkingen maar voor de discussievorming is dit vooral ruis. We hebben het over schreinende gevallen en mensen moeten ophouden met een voorbeeld om zeep te helpen. Daar gaat de discussie niet om. We hebben het over een schreinend geval en daar mag ieder zelf een invulling aan geven. Schreinende gevallen bestaan en die mensen hebben in mijn ogen het recht om de huursubsidie te ontvangen.

Ik vind het wel erg zielig als mensen niet in staat zijn om een klein beetje verder te kijken. En dan doel ik op de persoon die hierover extra ruis genereerd. Ongetwijfeld weer veel mensen die toehappen maar de topic gaat over de huurtoeslag en niet over bijstandsmoeder die wel/niet huursubsidie dient te onvangen. Als de bijstandsmoeder niet een schreinend geval is verzin dan zelf een schreinend geval.
Ik ben het toch met je eens dat een bijstandsmoeder met 4 kinderen een schreinend geval is, alleen om andere redenen dan dat jij dat vind.
  zondag 28 juni 2009 @ 17:19:18 #52
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70451087
Feit blijft natuurlijk dat er ook heel veel niet- schrijnende gevallen zijn die ook huursubsidie krijgen. Mezelf incluis, terwijl ik het niet nodig heb.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zondag 28 juni 2009 @ 17:22:25 #53
45206 Pietverdriet
pi_70451178
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:19 schreef Hukkie het volgende:
Feit blijft natuurlijk dat er ook heel veel niet- schrijnende gevallen zijn die ook huursubsidie krijgen. Mezelf incluis, terwijl ik het niet nodig heb.
Het zelfde geld voor de HRA, of kindergeld, iedere euro die zo wordt uitgekeerd kost de belasting betaler 2 euro, voor de overhead van de overheid.
pi_70451435
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:19 schreef Hukkie het volgende:
Ik ken er wel meer.

Iemand tijdens een studie in een goedkoop appartement + huurtoeslag. Nu heeft de persoon een goede baan en verdient 2-3x modaal maar betaald een huur van nog geen 500 euro. Huurtoeslag is welliswaar weg maar die persoon blijft nu wel in een goedkope appartement hangen. Ergens vind ik dit ook erg fout.
  zondag 28 juni 2009 @ 17:34:06 #55
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70451526
Maar die discussie loopt (of liep, kan niet zo snel vinden) in een ander topic.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_70452334
Een enkele keer scheinend... ala...

Maar zovaak als ik schreinend lees... dat vind ik nou eens schrijnend.
pi_70452922
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:09 schreef DS4 het volgende:
Een enkele keer scheinend... ala...

Maar zovaak als ik schreinend lees... dat vind ik nou eens schrijnend.
Eerst schreinende gevallen aanvallen en nu belachelijk maken. Zo voorspelbaar....
pi_70452957
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:39 schreef kdijkstra het volgende:

Eerst schreinende gevallen aanvallen en nu belachelijk maken. Zo voorspelbaar....
Na erop gewezen te zijn had je het goed mogen spellen vind ik.

Waar val ik ze overigens aan?
pi_70453071
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:41 schreef DS4 het volgende:
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 10:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 11:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben de laatste om te betwisten dat verzekeringen onder uitkering uit proberen te komen, maar in dit soort gevallen (lijk in de kist) zie ik weinig discussie ontstaan.
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 11:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Precies. Als je vier kinderen hebt, of gewoon, als je kinderen hebt, dan moet je ook zo moedig zijn om een verzekering af te sluiten die er zorg voor draagt dat als een van de ouders komt te overlijden dat de ander dan voor de kinderen kan blijven zorgen met een fatsoenlijk inkomen... Zo duur zijn levensverzekeringen niet, zeker niet als je ze op jongere leeftijd af sluit.
Voor de rest scroll je maar terug.
pi_70453295
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:31 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Ik ken er wel meer.

Iemand tijdens een studie in een goedkoop appartement + huurtoeslag. Nu heeft de persoon een goede baan en verdient 2-3x modaal maar betaald een huur van nog geen 500 euro. Huurtoeslag is welliswaar weg maar die persoon blijft nu wel in een goedkope appartement hangen. Ergens vind ik dit ook erg fout.
men moet proberen om beïnvloeding door de overheid of anderszins weg te halen, iedereen heeft het over marktwerking maar past het niet of andersom toe

Als die persoon daar woont dan heeft hij dat goed gedaan, wil hij naar een groter appartement of een woning kopen, dan komt het leeg

maar alle subsidies moeten stoppen ook HRA, de basis moet de bijstand zijn en dan doen we het 100 keer beter dan alle landen om ons heen.
  zondag 28 juni 2009 @ 19:11:02 #61
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_70453645
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:41 schreef DS4 het volgende:

Nergens, maar kdijkstra is zeer goed in dingen 'erbij bedenken'
pi_70453860
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:11 schreef ExTec het volgende:
Nergens, maar kdijkstra is zeer goed in dingen 'erbij bedenken'
Tuurlijk Extec. Ik meen anders dat ik voldoende bewijs hebt gepost. Als je een valide opmerking hebt graag plaatsen en anders een topic niet vervuilen.
pi_70453880
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:45 schreef kdijkstra het volgende:

Voor de rest scroll je maar terug.
Jij vindt niet dat mensen zichzelf moeten verzekeren voor risico's die ze niet kunnen dragen?
  zondag 28 juni 2009 @ 19:22:11 #64
6484 ExTec
pi_70453927
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:19 schreef kdijkstra het volgende:

Ik meen
En daar gaat het al mis. Damn shame.

Maar zoals eerder opgemerkt, is het feit dat jij dat 'meent' geen bewijs.
pi_70453951
quote:

Ik meen anders dat ik voldoende bewijs hebt gepost.
Ik val niemand aan, ik merk alleen terecht op dat je jezelf moet verzekeren (en dat was met name op jouw vreemde voorbeeld gericht, want veruit de meeste mensen hebben iets geregeld voor hun partner bij overlijden).
  zondag 28 juni 2009 @ 19:23:23 #66
6484 ExTec
pi_70453955
quote:

Als je een valide opmerking hebt graag plaatsen en anders een topic niet vervuilen.
Nou, vooruit;

De poster die mensen wijst op eigen verantwoordelijkheid, is niet mensen aan het 'aanvallen'.
pi_70453973
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:20 schreef DS4 het volgende:
Jij vindt niet dat mensen zichzelf moeten verzekeren voor risico's die ze niet kunnen dragen?
Wat ik daarvan vind is niet de discussie. Daar gaat deze topic niet om. DS4 we weten beide waar ik op doel laat ik het nog een keer quoten. Houden voor de domme is niet iets wat ik van je gewend bent. Ondanks dat we hier en daar meningsverschillen hebben kun je prima debatteren en laten we het on the point houden.
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:16 schreef kdijkstra het volgende:

pi_70454002
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:23 schreef ExTec het volgende:
Nou, vooruit;

De poster die mensen wijst op eigen verantwoordelijkheid, is niet mensen aan het 'aanvallen'.
Fout!!. Gaat de discussie niet over. Ga ergens anders trollen extec.
  Moderator zondag 28 juni 2009 @ 19:31:37 #69
249559 crew  Lavenderr
pi_70454169
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:23 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nou, vooruit;

Nee, ik zie ook het 'aanvallen' niet. Mensen wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid, dat was alles. En daar ben ik het mee eens. Gewoon verzekeren dus.

En de schrijnende gevallen worden er aan de haren bijgesleept. Dat vertroebelt de discussie vind ik.
pi_70454325
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:31 schreef Lavenderr het volgende:
Nee, ik zie ook het 'aanvallen' niet. Mensen wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid, dat was alles. En daar ben ik het mee eens. Gewoon verzekeren dus.
Vind ik ook. Mensen moeten verzekeren.
Alleen hoeveel heeft dit met de discussie over huurtoeslag te maken?

Mensen dwalen af. Ik heb aan het begin enkel een bijstandsmoeder met 4 kinderen als voorbeeld genoemd. Als je dat geen schrijnend geval vindt neem dan een ander schrijnend beeld in gedachte. De bijstandsmoeder die wel of niet verzekerd is heeft helemaal niets (nul komma nul, nada) met het gesprek te maken en is enkel ruis. Er is teveel op die bijstandsmoeder gefixeerd terwijl de discussie toch echt over huursubsidie gaat en schrijnende gevallen.

De een na de ander struikelt over de bijstandsmoeder terwijl dat toch echt bijzaak is. De nadruk moet liggen op schrijnende gevallen en die bijstandsmoeder is bijzaak en alles wat met de bijstandsmoeder daarna te maken heeft (dus ook discussie wel/niet verzekeren) is ruis.
pi_70454493
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik val niemand aan, ik merk alleen terecht op dat je jezelf moet verzekeren (en dat was met name op jouw vreemde voorbeeld gericht, want veruit de meeste mensen hebben iets geregeld voor hun partner bij overlijden).
Vaak gebeurd het via de werkgever en weet men zelf er nauwelijks nog iets van
pi_70454706
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:23 schreef DS4 het volgende:
Aangezien iedereen toch hierover begint.

Bijstandsmoeder met 4 kinderen en de vader is emotioneel onstabiel en pleegt zelfmoord. De verzekeringsbedrijf heeft op grond van zelfdoding alle levensverzekeringen ongegrond verklaard. De bijstandsmoeder is failliet en in de schuldhulpverlening terecht gekomen. Hun koophuis met inboedel hebben ze achter moeten laten. Door de executie verkoop gecombineerd met de kredietcrisis zijn de schulden zeer hoog opgelopen. Van de bijstand wordt maandelijks xx euro's ingehouden en over xx jaren zijn de schulden afbetaald.

Zo is het nu wat beter?
pi_70455025
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:48 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Aangezien iedereen toch hierover begint.

Bijstandsmoeder met 4 kinderen en de vader is emotioneel onstabiel en pleegt zelfmoord. De verzekeringsbedrijf heeft op grond van zelfdoding alle levensverzekeringen ongegrond verklaard. De bijstandsmoeder is failliet en in de schuldhulpverlening terecht gekomen. Hun koophuis met inboedel hebben ze achter moeten laten. Door de executie verkoop gecombineerd met de kredietcrisis zijn de schulden zeer hoog opgelopen. Van de bijstand wordt maandelijks xx euro's ingehouden en over xx jaren zijn de schulden afbetaald.

Zo is het nu wat beter?
shitt happens
maar vanaf nu gaat het weer beter zeggen we dan
pi_70455156
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:59 schreef henkway het volgende:
shitt happens
maar vanaf nu gaat het weer beter zeggen we dan
Als de bijstandsmoeder er 15-20 jaar (geen idee of met schuldhulpverlening het aantal jaren aan een maximum worden gesteld) mag nagenieten denk ik wel dat ze financieel ondersteuning mag hebben. Het plaatsen in een 1 kamer appartement lijkt me niet echt een optie met 4 kinderen. Full time werken ook niet.

Wanneer de huurtoeslag zouden afschaffen dan zou ik wel graag zien dat voor dit soort schrijnende gevallen een oplossing worden bedacht. De huurtoeslag is een sociaal opvangnet die bij schrijnende gevallen belangrijk kunnen zijn.
pi_70455241
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:42 schreef henkway het volgende:

Vaak gebeurd het via de werkgever
Klopt.
quote:
en weet men zelf er nauwelijks nog iets van
Dat vind ik altijd verbazingwekkend. Net zoals veel mensen geen donder weten van hun pensioen.
pi_70455347
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:48 schreef kdijkstra het volgende:

Bijstandsmoeder met 4 kinderen en de vader is emotioneel onstabiel en pleegt zelfmoord.]De verzekeringsbedrijf heeft op grond van zelfdoding alle levensverzekeringen ongegrond verklaard.
Dat mag volgens mij maar voor één jaar uitgesloten worden.

Maar goed, het gaat niet om het voorbeeld en schrijnende gevallen zijn in dezen volgens mij niet zo interessant. Daar kun je geen beleid op maken...

Wat blijft staan is dat huurtoeslag gewoon niet af te schaffen is, want itt HRA is dat geen sigaar uit eigen doos, dus minder belasting, enz. gaat nooit voldoende compensatie zijn.

Goedkopere woningen zit er ook realistisch gezien niet in, dus is huurtoeslag een noodzakelijk kwaad. Een kwaad, maar wel een noodzakelijk kwaad...
pi_70455349
quote:
Op zondag 28 juni 2009 20:05 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Als de bijstandsmoeder er 15-20 jaar (geen idee of met schuldhulpverlening het aantal jaren aan een maximum worden gesteld) mag nagenieten denk ik wel dat ze financieel ondersteuning mag hebben. Het plaatsen in een 1 kamer appartement lijkt me niet echt een optie met 4 kinderen. Full time werken ook niet.

Wanneer de huurtoeslag zouden afschaffen dan zou ik wel graag zien dat voor dit soort schrijnende gevallen een oplossing worden bedacht. De huurtoeslag is een sociaal opvangnet die bij schrijnende gevallen belangrijk kunnen zijn.
Zoals ik zei voor vrouwen met kinderen zal de bijstand iets hoger moeten zijn, eigenlijk is die er al, de bijzondere bijstand, ter compensatie van de kindertoeslag en de huurtoeslag, zeg maar bij tijdelijke uitzondering, dan kan ze zelf naar een kleine onderkomen om zo op die manier geld te besparen.
Laat eens iets over aan hun eigen initiatief
  Moderator zondag 28 juni 2009 @ 20:11:38 #78
249559 crew  Lavenderr
pi_70455351
quote:

[..]

Voor schrijnende gevallen (ik krijg langzamerhand een schrijnend gevoel, heb het woord schrijnend zelden zo vaak achter elkaar gelezen ) zullen heus wel regelingen getroffen worden hoor.
Verder kan die bijstandsmoeder op een gegeven moment natuurlijk best gaan werken, als haar kinderen wat groter zijn.

Trouwens, die 1,25 euro huurtoeslag per maand minder, dat stelt toch bijna niets voor?
pi_70455369
quote:

geen idee of met schuldhulpverlening het aantal jaren aan een maximum worden gesteld
Maximaal 3 jaar.
pi_70455426
quote:
Op zondag 28 juni 2009 20:11 schreef henkway het volgende:

Zoals ik zei voor vrouwen met kinderen zal de bijstand iets hoger moeten zijn
Voor iedereen? Dan krijg je dat sommigen er op vooruit gaan (met name in omgevingen waar wonen relatief goedkoop is) en sommigen er op achteruit (en we weten hoop ik allemaal dat er niet veel ruimte zit in het budget).
pi_70455444
quote:
Op zondag 28 juni 2009 20:11 schreef DS4 het volgende:
Dat mag volgens mij maar voor één jaar uitgesloten worden.
Volgens mij is het per verzekeringsbedrijf anders en sommigen hanteren 3 jaar. Ingewikkeld wordt het wanneer de man werkt voor een buitenlands bedrijf (bijvoorbeeld VS), Die keren helemaal niets uit bij zelfdoding. Afijn er valt altijd wel wat te verzinnen.

Ik vind wel dat je een beleid moet vormen op schreinende gevallen. Niet de hoofdlijnen maar wel de sociale opvangnette zo (her)organiseren dat de echt schrijnende gevallen niet buiten de boot vallen.
pi_70455483
quote:
Op zondag 28 juni 2009 20:11 schreef henkway het volgende:
Zoals ik zei voor vrouwen met kinderen zal de bijstand iets hoger moeten zijn, eigenlijk is die er al, de bijzondere bijstand, ter compensatie van de kindertoeslag en de huurtoeslag, zeg maar bij tijdelijke uitzondering, dan kan ze zelf naar een kleine onderkomen om zo op die manier geld te besparen.
Laat eens iets over aan hun eigen initiatief
Geen idee wat er dan gebeurt met inhouden van inkomen door de schuldhulpverlening. Wordt dat beetje extra waar jij het over hebt niet gelijk ingepikt door de schuldhulpverlening?
pi_70455504
quote:
Op zondag 28 juni 2009 20:15 schreef kdijkstra het volgende:

Volgens mij is het per verzekeringsbedrijf anders en sommigen hanteren 3 jaar.
Nou laat je jezelf verleiden tot de detaildiscussie...
quote:
Ik vind wel dat je een beleid moet vormen op schreinende gevallen. Niet de hoofdlijnen maar wel de sociale opvangnette zo (her)organiseren dat de echt schrijnende gevallen niet buiten de boot vallen.
Ik zou dat in maatwerk verwerkt willen zien. Gewoon: aantonen dat je niet rond kan komen zonder dat je gek doet (en dan hoort roken ook onder gek doen) en je kan een extra toelage krijgen.
  zondag 28 juni 2009 @ 20:19:15 #84
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70455576
quote:
Condooms uitdelen?
censuur :O
pi_70455657
quote:
Op zondag 28 juni 2009 20:16 schreef DS4 het volgende:

Nou laat je jezelf verleiden tot de detaildiscussie...
Klopt maar dat had ik al gedaan nadat ik de situatie van de bijstandsmoeder verder had uitgelegd.

Wat bedoel je met 3 jaar schuldhulpverlening? Drie jaar helpen zij jou de schulden in kaart te brengen en je boekhouding balanceren. Na de 3 jaar kun je nog steeds xx jaren in de schulden zitten maar door de gemaakte afspraken met de schuldeisers ben je na xx jaren van de schulden of.

Of bedoel je dat na de 3 jaar alle schulden zijn kwijtgescholden ongeacht wat je terugbetaald hebt. De schuldeisers kunnen na de 3 jaar fluiten naar hun centen.

Als dat laatste het geval is heb ik een beetje een dubbel gevoel bij.
pi_70455750
quote:
Op zondag 28 juni 2009 20:22 schreef kdijkstra het volgende:

Of bedoel je dat na de 3 jaar alle schulden zijn kwijtgescholden ongeacht wat je terugbetaald hebt. De schuldeisers kunnen na de 3 jaar fluiten naar hun centen.

Als dat laatste het geval is heb ik een beetje een dubbel gevoel bij.
Het laatste is inderdaad het geval. Zie WSNP.

Overigens zijn er wel grenzen aan toepassing van WSNP. Dat gaat te ver om die hier te bespreken, maar als jij bijvoorbeeld het huis van de buren in de fik hebt gestoken en je krijgt van hun verzekering aan aansprakelijkheid om de oren van twee ton dan zit de WSNP er niet in.
pi_70455964
quote:
Op zondag 28 juni 2009 20:25 schreef DS4 het volgende:
Het laatste is inderdaad het geval. Zie WSNP.

Overigens zijn er wel grenzen aan toepassing van WSNP. Dat gaat te ver om die hier te bespreken, maar als jij bijvoorbeeld het huis van de buren in de fik hebt gestoken en je krijgt van hun verzekering aan aansprakelijkheid om de oren van twee ton dan zit de WSNP er niet in.
Ik lees even snel dat rechtbank bepaald of je de 'schone lei' krijgt. Staat geen jaren bij maar dat zal wel na 3 jaar zijn.

Maar goed dan is de bijstandsmoeder met 4 kinderen na 3 jaar van de schulden af dan nog kan ze op basis van inkomen niet ruim wonen. Wat mij betreft blijft ze een schrijnend geval. Dan kijk ik niet direct naar de moeder maar veel meer naar de kinderen. Die hebben denk ik het meeste te lijden.
pi_70456353
quote:
Op zondag 28 juni 2009 20:32 schreef kdijkstra het volgende:

Maar goed dan is de bijstandsmoeder met 4 kinderen na 3 jaar van de schulden af dan nog kan ze op basis van inkomen niet ruim wonen. Wat mij betreft blijft ze een schrijnend geval. Dan kijk ik niet direct naar de moeder maar veel meer naar de kinderen. Die hebben denk ik het meeste te lijden.
Ik denk dat wij het in hoofdzaak met elkaar eens zijn en ik heb hetzelfde met alleenstaanden hoor... iedereen moet gewoon fatsoenlijk kunnen leven. En een fatsoenlijke woning hoort daarbij.
pi_70456488
quote:
Op zondag 28 juni 2009 20:16 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Geen idee wat er dan gebeurt met inhouden van inkomen door de schuldhulpverlening. Wordt dat beetje extra waar jij het over hebt niet gelijk ingepikt door de schuldhulpverlening?
nee de schuldhulpverlening zal een basis toekennen, maar is het niet beter dat men niet bij de schuldhulpverlening terecht komt??

In Azie zit men op straat dat gebeurd hier niet, In Moskou deelt men een flat en woont met 12 mensen in een tweekamer appartement, bekijk het positief
pi_70458304
quote:
Op zondag 28 juni 2009 20:48 schreef henkway het volgende:
nee de schuldhulpverlening zal een basis toekennen, maar is het niet beter dat men niet bij de schuldhulpverlening terecht komt??

In Azie zit men op straat dat gebeurd hier niet, In Moskou deelt men een flat en woont met 12 mensen in een tweekamer appartement, bekijk het positief
Volgens mij verandert er niets aan de basis. Dus zal dat beetje extra in de schuldhulpverlening terecht komen. DS4 gaf al aan dat dat na 3 jaar (met goed gedrag) vanaf bent dus daarna is het wel voor de bijstandsmoeder.

Het is hier sowieso veel beter geregeld dan in de genoemde landen. Ook in de VS zetten je zonder pardon op straat. Kinderen of geen kinderen. Denk dat dit soort verworvenheden niet zomaar te grabbel moet gooien door de huurtoeslag in een keer af te schaffen.
pi_70458452
quote:
Op zondag 28 juni 2009 21:36 schreef kdijkstra het volgende:

Het is hier sowieso veel beter geregeld dan in de genoemde landen. Ook in de VS zetten je zonder pardon op straat. Kinderen of geen kinderen. Denk dat dit soort verworvenheden niet zomaar te grabbel moet gooien door de huurtoeslag in een keer af te schaffen.
Het is hier veel te goed geregeld, dat kunnen we never nooit niet blijven betalen

Alle subsidies moeten weg
AOW moet weg , AWBZ moet weg
Loonheffing moet naar de 25%

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 28-06-2009 22:14:11 ]
pi_70460294
quote:
Op zondag 28 juni 2009 21:40 schreef henkway het volgende:

Het is hier veel te goed geregeld, dat kunnen we never nooit niet blijven betalen

Jawel hoor. Je moet alleen zorgen dat het naar de juiste mensen gaat.
pi_70460444
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jawel hoor. Je moet alleen zorgen dat het naar de juiste mensen gaat.
Het persee alle mensen thuis willen verzorgen, kost de samenleving vele, vele, miljarden per jaar
wat is hier de gedachte achter??
Als ik zie hoe gezellig mijn moeder het in het verzorgingstehuis heeft, met daagjes uit enzo, dan denk ik dat is toch veel beter en denk ik veel goedkoper

Ze levert haar AOW in en krijgt er verzorging voor terug, prima toch

We moeten weer bejaardenhuizen gaan bouwen en snel
En niet gelijk de directeur een salaris van 400.000 euro geven
pi_70460481
quote:
Op zondag 28 juni 2009 20:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Voor schrijnende gevallen (ik krijg langzamerhand een schrijnend gevoel, heb het woord schrijnend zelden zo vaak achter elkaar gelezen ) zullen heus wel regelingen getroffen worden hoor.
Verder kan die bijstandsmoeder op een gegeven moment natuurlijk best gaan werken, als haar kinderen wat groter zijn.

Trouwens, die 1,25 euro huurtoeslag per maand minder, dat stelt toch bijna niets voor?
Het gaat niet om die 1,25 euro omlaag.
Het gaat er om dat het ook niet meestijgt met de huurverhoging...
pi_70460837
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:24 schreef henkway het volgende:
Het persee alle mensen thuis willen verzorgen, kost de samenleving vele, vele, miljarden per jaar
Als ik zie hoe gezellig mijn moeder het in het verzorgingstehuis heeft, met daagjes uit enzo, dan denk ik dat is toch veel beter en denk ik veel goedkoper

Ze levert haar AOW in en krijgt er verzorging voor terug, prima toch

We moeten weer bejaardenhuizen gaan bouwen en snel
En niet gelijk de directeur een salaris van 400.000 euro geven
Thuis verzorgen is veel goedkoper dan in een verzorgingstehuis. Alleen wel doen bij mensen die het echt nodig hebben.

Ik denk dat merendeel van de CEO's hun salaris wel waard zijn. Mag maatschappelijk gevoelig liggen maar een goede CEO heeft een enorme waarde voor een bedrijf. Denk maar eens aan Scheepbouwer bij KPN. Voordat hij aantrad was KPN geen schim van wat het nu is. Zelfde geldt voor Moberg die AH toch weer aardig op de rit heeft gezet en ook in deze tijd Ahold winstgevend houdt. Over bonussen kunnen we praten maar de vaste salaris van de CEO's is volgens mij niet echt een discissie punt geweest. Die 400.000 die jij noemt valt in het niet bij de totale cash flow die een grote onderneming heeft. Nogmaals merendeel. Dat betekent niet allemaal.
pi_70461295
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:33 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Thuis verzorgen is veel goedkoper dan in een verzorgingstehuis.
Daar geloof ik dus helemaal niets van
Die mensen hebben ook tafeltje dekje en taxivervoer en een persoonsgebonden budget
pi_70462446
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:24 schreef henkway het volgende:

Als jij hulpbehoevend wordt begrijp je misschien wel dat mensen het beste in eigen omgeving kunnen blijven. En dat is niet vanwege de kosten, ook als zijn die bij thuisverzorging juist lager.
pi_70462992
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:46 schreef henkway het volgende:
Daar geloof ik dus helemaal niets van
Die mensen hebben ook tafeltje dekje en taxivervoer en een persoonsgebonden budget
Zijn genoeg voorbeelden te vinden hoor. Mensen die een zwakke rug hebben en niet goed meer kunnen bukken. Hebben enkel wat hulp in de huishouding nodig. Of mensen die invalide zijn en al in een volledige aangepaste woning wonen. Er zijn zeer veel voorbeelden te noemen en in heel veel gevallen is thuiszorg aanzienlijk goedkoper dan een verpleeghuis.

Zolang thuiszorg kan is thuiszorg goedkoper dan een verpleeghuis. De clue zit in het woord verpleeg. In een verpleeghuis staat 24 uur per dag een arts paraat of in ieder geval vlakbij. Verder is er sprake van veel meer verzorging die in veel gevallen niet nodig is. Ga zelf kijken op internet die dit ook bevestigen.
  maandag 29 juni 2009 @ 10:35:18 #99
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_70470897
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 09:42 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

dan heb je nog een verzekering of een weduwenuiterking / pensioen en uiteraard je spaargeld of misschien gewoon gaan werken, dat kan natuurlijk ook.

natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen te bedenken maar waarom in godsnaam dit hele dure stelsel vol subsidies, uiterkingen, etc. Er zijn hele volksstammen alleen maar bezig met de taak om geld rond te pompen, dat slaat compleet negens op en dankzij het oerwoud aan regeltjes , heffingen en subsidies loont het vaak ook niet om te gaan werken of om uberhaupt hard te gaan werken, je kan toch alles gelijk weer inleveren.

Een exvriendin van mij woonde in een leuke flat , 4 kamers betaalde daar slechts 400 euro per maand huur voor (sociale woningbouw), kreeg nog huursubsidie (dacht 200 euro) en betaalde dus netto slechts 200 euro huur. Ze had geen zin om veel uren te gaan draaien want dan verviel het recht op de huursubsidie en kon ze al het geld wat ze extra verdiende dus direct weer inleveren. Uitendelijk was haar besteedbare inkomen even groot als wat ik had, alleen werk ik er 40 uur per week voor, krijg ik nergens subsidies voor en kon zij het af met tussen de 20 en 30 uur per week werken.

Dat soort kromme dingen krijg je door al die debiele regeltjes. Het loont gewoon niet om (hard) te gaan werken

Beter verlagen ze de inkomstenbelastingen, verhogen ze de bijstandsuitkering en flikkeren ze de rest van al die subsidies ed weg. Schrijnende gevallen worden daarna nog per geval bekeken of ze in aanmerking komen voor extra hulp.

[ Bericht 57% gewijzigd door Metro2005 op 29-06-2009 10:49:48 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_70472695
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:35 schreef Metro2005 het volgende:

[..]natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen te bedenken maar waarom in godsnaam dit hele dure stelsel vol subsidies, uiterkingen, etc. Er zijn hele volksstammen alleen maar bezig met de taak om geld rond te pompen, dat slaat compleet negens op en dankzij het oerwoud aan regeltjes , heffingen en subsidies loont het vaak ook niet om te gaan werken of om uberhaupt hard te gaan werken, je kan toch alles gelijk weer inleveren.
Inderdaad, we zijn helemaal de weg kwijt hier

De halve bevolking leeft van de subsidies en teruggaven en uitkeringen die de goed bedoelende andere helft moet ophoesten
Mijn buurvrouw heet ook een zwakke rug en een hernia zegt ze, maar wel de caravan soppen jaarlijks

Alles stoppen en wie niet werkt in de bijstand, dan doen we het nog honderd keer beter dan Azie en de USA

[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 29-06-2009 11:42:14 ]
pi_70475196
Ik ben er sterk voorstander van om de huursubsidie af te schaffen. Mijn vrouw en ik werken ook voor ons geld en wij krijgen geen subsidies omdat wij teveel verdienen. Echter moet ik wel de overheid mijn studiekosten terugbetalen (via de ib-groep wat op 400 euro per maand zit). Ok, het is mijn keuze om 2 hbo studies te doen, maar dan nog? Ik ken mensen die wel 300 euro huursubsidie krijgen en alleenstaand zijn en in een 5 kamerhuis met voor/achtertuin wonen in een goede wijk en niet werken! Dat is toch absurd? Steek het geld van de huursubsidie in een betere zorg en betere gratis opleidingen (op welk niveau dan ook).

Daarnaast ben ik voorstander om de bijstand tijdelijk te maken voor een periode van maximaal 5 jaar. Ik ken genoeg mensen die hun hele leven nog niet gewerkt hebben of alleen vrijwilligerswerk doen af en toe en maar mooi de poen opstrijken waarvoor ik belasting betaal.

Tot slot de ontwikkelingshulp korten, geen kinderbijslag meer aan mensen die in het buitenland verblijven en mijn belastingcenten kunnen voor 50% omlaag en mijn netto inkomen gaat minimaal met 500 euro per maand omhoog.
pi_70475331
Gratis opleidingen? Je bedoeld gefinancieerd met mijn centen....
pi_70475669
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:01 schreef raptorix het volgende:
Gratis opleidingen? Je bedoeld gefinancieerd met mijn centen....
Je betaald nu toch ook voor de ib-groep / ov jaarkaart middels de belastingen. Door afschaffen van o.a. de huursubsidie houd je zeker 15% meer loon over op jaarbasis en met wat extra maatregelen zijn de opleidingen gratis en hebben mensen in de bijstand geen reden meer om niks te doen.

En natuurlijk per geval alles bekijken, zorgt gelijk voor werkgelegenheid.

Ohja, zorgtoeslag ook opheffen en ziekenfonds weer terug of zorg betaalbaarder dan nu en dan doel ik op maximaal 50 euro per persoon per maand.
pi_70475831
quote:
Op maandag 29 juni 2009 12:56 schreef willempjewever het volgende:
Daarnaast ben ik voorstander om de bijstand tijdelijk te maken voor een periode van maximaal 5 jaar. Ik ken genoeg mensen die hun hele leven nog niet gewerkt hebben of alleen vrijwilligerswerk doen af en toe en maar mooi de poen opstrijken waarvoor ik belasting betaal.
Nee als de bijstand wegvalt krijgen we Aziatische en Chinese toestanden, dat moet je niet willen, mensen die langer dan twee jaar in de bijstand zitten zonder goede reden, krijgen sowieso nergens werk meer, en maar beter ook
pi_70475845
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:10 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Je betaald nu toch ook voor de ib-groep / ov jaarkaart middels de belastingen. Door afschaffen van o.a. de huursubsidie houd je zeker 15% meer loon over op jaarbasis en met wat extra maatregelen zijn de opleidingen gratis en hebben mensen in de bijstand geen reden meer om niks te doen.

En natuurlijk per geval alles bekijken, zorgt gelijk voor werkgelegenheid.

Ohja, zorgtoeslag ook opheffen en ziekenfonds weer terug of zorg betaalbaarder dan nu en dan doel ik op maximaal 50 euro per persoon per maand.
Dat bedoel ik, zelf heb ik niet gestudeerd, maar ik betaal wel mee aan mijn toekomstige concurrenten op de arbeidsmarkt, ik vind dit gewoon concurrentie vervalsing, ik moet mijn opleidingen ook gewoon zelf betalen.
pi_70580327
Ook ik vind dat de huurtoeslag afgeschaft kan worden.

de woningstichtingen, of tegenwoordig bedrijven hebben genoeg geld in kas.
ze zijn alleen hun eigenlijke functie uit het oog verloren.
deze "stichtingen" zijn ooit in het leven geroepen om te zorgen voor sociale woningvoorziening.
Helaas is dit al lang niet meer het geval.

ze houden zich nu meer bezig met andere zaken: koopwoningen, cruiseschepen, en andere bijactiviteiten en dochterondernemingen. (neem het verhaal van de ss rotterdam)
Ik vind het ook schandalig dat dit soort praktijken hier zomaar mogelijk zijn.

De huren blijven maar stijgen, en "goedkope" huurwoningen worden hier met wijken tegelijk tegen de vlakte gegooit, om er woningen van minimaal 550 euro per maand voor terug te zetten.
tot een paar maanden geleden in mijn vorigge woning, betaalde ik maar 205 euro huur per maand, waar ik nu in mijn nieuwe woning meer dan 550 euro betaal. (en zo zijn er nog honderden woningen alleen al in mijn oude wijk gesloopt)

In mijn oude woning heb ik bijna 10 jaar gewoond, zonder recht op huurtoeslag (1e jaar wel ongeveer 8 gulden per maand toen, daarna niet meer met als reden: huur te laag)
raar dat er toen mensen in mijn omgeving met duurdere, grotere en betere woning wel huurtoeslag kregen en uiteindelijk zelfs nog minder zelf betaalden dan ik. (ik had beter kunnen verhuizen naar een grotere en duurdere woning met huurtoeslag)

schandalig dat de woningbedrijven het op deze manier onmogelijk maken om van ongeveer 800 euro per maand inkomen, zelf een woning te huren zonder huurtoeslag !
schandalig dat directeuren van dit soort woningcooperaties zichzelf verrijken (uitzonderlijk hoge inkomens) op kosten van de belastingbetaler !

Om de huurtoeslag af te kunen schaffen, moeten eerst de woningverhuurders weer zorgen voor goede betaalbare huurwoningen, voor iedereen.. ook voor mensen met lage inkomens. (terug naar de oude vertrouwde woningstichting)

het is toch te gek dat terwijl deze bedrijven volop geld in kas hebben, en zichzelf verijken door uitzonderlijk hoge salarissen en dubbele functies, de staat (de belastingbetaler) hier honderden miljoenen per jaar inpompt in de vorm van een huurtoeslag !

ik moet nu stoppen voordat mijn bloeddruk me ogen uit me kop drukt !
Democratie zijn 3 wolven en een schaap die een voorgerecht kiezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')