Deze vergelijking is natuurlijk krom. Want hoewel de verlaging inderdaad heel gering is, is er wel een huurverhoging van 2,5% geweest. Eigenlijk lopen de mensen die recht hebben op huursubsidie dus dat percentage mis.quote:Huurtoeslag iets omlaag
DEN HAAG - De huurtoeslag gaat iets omlaag. De voormalige huursubsidie daalt volgend jaar met 1,25 euro per maand.
In 2011 gaat de toeslag met 86 cent naar beneden, het jaar daarop met nog eens 73 cent. Dat heeft het kabinet vrijdag besloten.
Volgens minister Eberhard van der Laan (Wonen) wordt het anders te duur voor de overheid. De Woonbond, de landelijke vereniging voor huurders en woningzoekenden, noemde in een reactie de maatregel „onacceptabel”. De bond wees op het regeerakkoord, waarin staat dat de „sterkste schouders de zwaarste lasten zullen moeten dragen”. Volgens de bond gaat deze bezuiniging echter juist ten koste van de mensen met de 'zwakste' schouders, de huurtoeslagontvangers.
Ook Aedes, de vereniging van woningcorporaties, keurde het kabinetsbesluit af. Aedes noemt het „onbegrijpelijk” dat juist huurders met lage inkomens in de huidige economische situatie worden getroffen.
De protesten maakten geen indruk op Van der Laan. Daarvoor zijn de bedragen volgens de minister te gering.
Mijn opmerking was doelde op de opmerking om de gehele huursubsidie af te schaffen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:42 schreef Conflict het volgende:
Ik ben bereid die 1,25 te vergoeden voor een echt schreinend geval in mijn omgeving
da's zieligquote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:44 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Mijn opmerking was doelde op de opmerking om de gehele huursubsidie af te schaffen.
Je moet geen 4 koters nemen als je niet weet waar je aan begint, daarnaast mag de vader het mijn inziens lekker ophoesten, en niet ik.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:38 schreef kdijkstra het volgende:
Wat doe je dan met schreinende gevallen? Bijstand moeders met 4 kinderen? Om maar een voorbeeld te noemen.
Recht.???. Ze mogen blij zijn met elke euro belastinggeld die ze krijgen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:47 schreef LXIV het volgende:
Die 1,25 is een afleiding. Ze hebben natuurlijk gewoon recht op een verhoging van 2,5%, gelijk oplopend met de huur.
Bijstandsmoeder van 4 kinderen en de vader die is op een ongelukkige manier overleden. En dan?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:11 schreef raptorix het volgende:
Je moet geen 4 koters nemen als je niet weet waar je aan begint, daarnaast mag de vader het mijn inziens lekker ophoesten, en niet ik.
Alles wordt natuurlijk duurder, maar inkomens stijgen ook. Die 15 euro per jaar gaat niemand de kop kosten.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:35 schreef LXIV het volgende:
Want hoewel de verlaging inderdaad heel gering is, is er wel een huurverhoging van 2,5% geweest.
Het is een fabel dat de hoogste inkomens het meest profiteren van de HRA. Het zijn met name de mensen die nog niet zo heel lang een woning hebben die er veel van profiteren. Hoge inkomens hebben doorgaans veel overwaarde, waardoor het ewf de aftrek dempt.quote:De hypotheekrente-aftrek is onbeperkt en vooral de hoogste inkomens profiteren hiervan. Vreemd dat er een paar dubbeltjes afgepakt worden van de huurders terwijl het heilige huisje van de HRA -vooralsnog- ongemoeid blijft.
Is men vergeten zich te verzekeren...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:42 schreef kdijkstra het volgende:
Bijstandsmoeder van 4 kinderen en de vader die is op een ongelukkige manier overleden. En dan?
Of weigert de verzekering uit te keren, om wat voor reden dan ook.quote:
Ja en zo kunnen we in elke case wel een zielig geval vinden, nogmaals men moet de eigen verantwoording dragen, en niet haar probleem op andere mensen richten, als je wel de verantwoording weet te nemen om vier kinderen te nemen, dan moet je ook nadenken over de gevolgen als er iets gebeurd.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:22 schreef Seneca het volgende:
[..]
Of weigert de verzekering uit te keren, om wat voor reden dan ook.
Ik ben de laatste om te betwisten dat verzekeringen onder uitkering uit proberen te komen, maar in dit soort gevallen (lijk in de kist) zie ik weinig discussie ontstaan.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:22 schreef Seneca het volgende:
Of weigert de verzekering uit te keren, om wat voor reden dan ook.
Precies. Als je vier kinderen hebt, of gewoon, als je kinderen hebt, dan moet je ook zo moedig zijn om een verzekering af te sluiten die er zorg voor draagt dat als een van de ouders komt te overlijden dat de ander dan voor de kinderen kan blijven zorgen met een fatsoenlijk inkomen... Zo duur zijn levensverzekeringen niet, zeker niet als je ze op jongere leeftijd af sluit.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:56 schreef raptorix het volgende:
als je wel de verantwoording weet te nemen om vier kinderen te nemen, dan moet je ook nadenken over de gevolgen als er iets gebeurd.
De Belastingdienst heeft 30.000 ambtenaren (in totaal). Stel dat je 15.000 daarvan kan laten gaan (stel...) met jouw plan... waar ga je de rest van de 85.000 vandaan halen?quote:
Bij gemeentes, provincies en het ministerie ontwikkelingshulp sluiten en 05% van BNP aan het rode kruis geven jaarlijksquote:Op zaterdag 27 juni 2009 12:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
De Belastingdienst heeft 30.000 ambtenaren (in totaal). Stel dat je 15.000 daarvan kan laten gaan (stel...) met jouw plan... waar ga je de rest van de 85.000 vandaan halen?
(1.000 op zijn hoogst)quote:
(500 zeer ruim ingeschat)quote:provincies
3.000 stuks bij geheel Buza. Laten we daar ook maximaal 1.000 man kunnen schrappen.quote:en het ministerie ontwikkelingshulp sluiten en 05% van BNP aan het rode kruis geven jaarlijks
van de 1 miljoen ambtenaren met er makkelijk 10% weg kunnen, door samenvoeging van minsteries edquote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
(1.000 op zijn hoogst)
[..]
(500 zeer ruim ingeschat)
[..]
3.000 stuks bij geheel Buza. Laten we daar ook maximaal 1.000 man kunnen schrappen.
En de overige 82.500 man ga je waar halen?
Je hebt dus weer eens geen idee...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:21 schreef henkway het volgende:
van de 1 miljoen ambtenaren met er makkelijk 10% weg kunnen, door samenvoeging van minsteries ed
Joh als er iemand is die weet hoe het in ambtenarenorganisaties toegaat, het gaat in een ambtenarenomgeving niet om het werk te doen met zo min mogelijk personeel, maar om het bezet houden van de stoelen, desnoods met extern personeel, als je maar veel mensen hebt op je afdeling.quote:
Ik kom ook nogal eens in ambtelijke omgevingen... Wat jij schrijft geldt iig in veel (ik zou geneigd zijn om te zeggen: de meeste) gevallen niet. Ik ken nl. genoeg organisaties waar men keihard werkt en er gewoon enorm veel werk is om te verzetten.quote:Op zondag 28 juni 2009 01:15 schreef henkway het volgende:
Joh als er iemand is die weet hoe het in ambtenarenorganisaties toegaat
Huurtoeslag is onzin het gaat over inkomenquote:Op zondag 28 juni 2009 13:16 schreef kdijkstra het volgende:
Ik vind al die argumenten leuk en prachtig maar de huurtoeslag is een onderdeel van 1 van de sociale opvangnetten die we in Nederland kennen. Er zijn altijd schreinende gevallen te bedenken waarbij de huurtoeslag belangrijk is. Ik vind het makkelijk om daar overheen te stappen.
Prima wanneer er eens strenger gekeken wordt wie wel of geen recht heeft op huurtoeslag maar het moet er wel blijven.
Zoals ik al eerder zei. Bijstandsmoeder met 4 kinderen. Ga geen redenen verzinnen waarom het haar eigen schuld zou zijn. Er zijn ook situaties te vezinnen waarbij ze geen schuld heeft. Het toverwoord zit in schreinende gevallen.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:24 schreef henkway het volgende:
Huurtoeslag is onzin het gaat over inkomen
Als je onvoldoende inkomen hebt dan ga je maar naar de bijstand
Krijgen we ook een melktoeslag en een inboedeltoeslag?
De overheid moet ophouden alles te subsidiëren en te heffen, ook de HRA en de huurtoeslag
Schrijnende gevallen moet je buiten deze discussie houden, het zijn uitzonderingen en bij mijn weten zijn er genoeg vangnetten.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:37 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei. Bijstandsmoeder met 4 kinderen. Ga geen redenen verzinnen waarom het haar eigen schuld zou zijn. Er zijn ook situaties te vezinnen waarbij ze geen schuld heeft. Het toverwoord zit in schreinende gevallen.
Ik vind het prima dat we het afschaffen maar dan wel een goed antwoord voor de schreinende gevallen. Om nog maar een voorbeeld te noemen: invalide met een aangepaste woning. Het is voor de maatschappij veel goedkoper om die persoon zelfstandig te laten wonen dan op te laten nemen in een verzorgingstehuis.
Ik vind wel dat voor alleenstaandemoeders de bijstand omhoog moet tot de kinderen 16 jaar zijnquote:Op zondag 28 juni 2009 13:37 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei. Bijstandsmoeder met 4 kinderen. Ga geen redenen verzinnen waarom het haar eigen schuld zou zijn. Er zijn ook situaties te vezinnen waarbij ze geen schuld heeft. Het toverwoord zit in schreinende gevallen.
Iemand in de bijstand betaalt helemaal geen 400 euro inkomstenbelasting, dus het is wel erg vreemd dat zoiets 400 euro oplevert voor de laagste inkomens.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:44 schreef RAVW het volgende:
Waar je nu misschien 200 aan Sub krijgt dan kan je met belasting verlaging misschien wel even 400 euro er bij krijgen ..
kijk niet alleen naar de inkomen maar ook de producten gaan om laag en de lasten want als de belasting van 19.5% nu eens naar 16 % gaat moet je kijken hoe goed koop alles weer is en daar bij gaan je Inkomen er wel van omhoog en je lasten naar beneden.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Iemand in de bijstand betaalt helemaal geen 400 euro inkomstenbelasting, dus het is wel erg vreemd dat zoiets 400 euro oplevert voor de laagste inkomens.
En juist die inkomens zijn afhankelijk van de subsidies.
Dus laten we maar niet op Wilders stemmen.
?quote:Op zondag 28 juni 2009 14:00 schreef RAVW het volgende:
kijk niet alleen naar de inkomen maar ook de producten gaan om laag en de lasten want als de belasting van 19.5% nu eens naar 16 % gaat moet je kijken hoe goed koop alles weer is en daar bij gaan je Inkomen er wel van omhoog en je lasten naar beneden.
Schreinende gevallen moet je juist niet uit deze discussie houden. Voor schreinende gevallen bestaat juist de huurtoeslag. Er zijn meer opvangnetten maar dit is er een van en ook een heel belangrijke. Het maakt het mogelijk dat iemand toch wat comfortabeler of ruimer kan wonen zonder dat de persoon in kwestie daar financieel middelen voor heeft.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:47 schreef kawotski het volgende:
Schrijnende gevallen moet je buiten deze discussie houden, het zijn uitzonderingen en bij mijn weten zijn er genoeg vangnetten.
Dar is het dus niet voorquote:Op zondag 28 juni 2009 14:22 schreef kdijkstra het volgende:
[..] Het maakt het mogelijk dat iemand toch wat comfortabeler of ruimer kan wonen zonder dat de persoon in kwestie daar financieel middelen voor heeft.
Hmmm. Dus jij vindt dat een invalide persoon maar niet zelfstandig moet kunnen wonen/werken?quote:Op zondag 28 juni 2009 14:38 schreef henkway het volgende:
Dar is het dus niet voor
mischien wil die persoon ook een grotere auto??
nee, dat hangt niet van geld afquote:Op zondag 28 juni 2009 14:46 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Hmmm. Dus jij vindt dat een invalide persoon maar niet zelfstandig moet kunnen wonen/werken?
Zonder die huursubsidie niet mogelijk.
Ik ken er genoeg die geen Wajong uitkering krijgen over verdere subsidie. Enkel een huurtoeslag. De invalide personen werken allemaal een 40 urige werkweek en leveren een positieve bijdrage aan deze maatschappij. Een handicap betekent niet dat je geen bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Er zijn er genoeg die een universitaire opleiding hebben gevolgd en een voltijdsfunctie erop na houden.quote:Op zondag 28 juni 2009 14:57 schreef henkway het volgende:
nee, dat hangt niet van geld af
een invalide wordt genoeg gesteund om te gaan werken met de wahjong en pemba regelingen
die hoeft niet extra subsidie
Als ik jou zo volg dan is een 'gewone' invalide al een schrijnend geval. Dan kom je er ook nooit uit.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:10 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
De huurtoeslag is voor een groep schreinende gevallen van belang. Je kan eindeloos tegenaan schoppen maar die feit is niet onderuit te halen. Schaf de huursubsidie af dan een andere oplossing voor die schreinende gevallen.
Ja, wat let mij om te stoppen met werken, dan kan die invalide het wel helemaal schudden.quote:Wat let de invalide persoon om dan helemaal te stoppen met werken als werk niets opleverd.
Volgens mij heb ik dat nergens gezegd. Zijn er genoeg die wat moeilijk lopen of last hebben van hun rug die geen subsidie krijgen. Ook heel veel mensen die kleurenblind of kleuren moe zijn. Deze mensen zijn invalide. Nergens heb ik gepost dat deze personen schreinende gevallen zijn dus geen woorden in de mond leggen wat ik niet heb gezegd.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:28 schreef kawotski het volgende:
Als ik jou zo volg dan is een 'gewone' invalide al een schrijnend geval. Dan kom je er ook nooit uit.
Ik zie wel een verschil. Stel dat een invalide persoon geen huursubsidie krijgt. Wat dan? Laten creperen? Zonder een aangepast huis kan die persoon nooit zelfstandig leven. Goed eenmaal is het huis aangepast en dan? Iemand zal de huur betalen. Wat jij verdient spendeer je ook niet alleen maar aan je woning (mag ik hopen). Is het dan redelijk om dat wel van een invalide persoon te verwachten?quote:Op zondag 28 juni 2009 15:28 schreef kawotski het volgende:
Ja, wat let mij om te stoppen met werken, dan kan die invalide het wel helemaal schudden.
Daar zijn weer ander subsidies voor, de AWBZ.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:10 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Een probleem hebben ze wel en dat is hun handicap. Alles moet toegankelijk gemaakt worden voor de handicap. Verlagen van keuken, aangepaste toilet, aangepaste badkamer, etc en daarbij zoveel mogelijk gelijkvloers.
Zelfbetalen is ook geen optie. Die verbouwingen zijn extreem duur. Wat let de invalide persoon om dan helemaal te stoppen met werken als werk niets opleverd.
Dat zou een oplossing kunnen zijn. De twee invaliden die ik ken (zitten in een rolstoel vanaf geboorte) krijgen enkel huursubsidie (en ook niet zo gek veel). Voor de rest zijn ze financieel onafhankelijk. Een van de twee is ook een workaholic zoals ik.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:17 schreef henkway het volgende:
Daar zijn weer ander subsidies voor, de AWBZ.
ja we sterven van de subsidies
http://ms.nextstepsites.n(...)04-8dee-a851e40b3c0equote:Op zondag 28 juni 2009 16:22 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Dat zou een oplossing kunnen zijn. De twee invaliden die ik ken (zitten in een rolstoel vanaf geboorte) krijgen enkel huursubsidie (en ook niet zo gek veel). Voor de rest zijn ze financieel onafhankelijk. Een van de twee is ook een workaholic zoals ik.
Ik denk dat het inderdaad schreinend is dat er vrouwen zijn die bijstand vangen en dan nog 4 kinderen fokken.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:38 schreef kdijkstra het volgende:
Wat doe je dan met schreinende gevallen? Bijstand moeders met 4 kinderen? Om maar een voorbeeld te noemen.
Ik vind het leuk dit soort opmerkingen maar voor de discussievorming is dit vooral ruis. We hebben het over schreinende gevallen en mensen moeten ophouden met een voorbeeld om zeep te helpen. Daar gaat de discussie niet om. We hebben het over een schreinend geval en daar mag ieder zelf een invulling aan geven. Schreinende gevallen bestaan en die mensen hebben in mijn ogen het recht om de huursubsidie te ontvangen.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat het inderdaad schreinend is dat er vrouwen zijn die bijstand vangen en dan nog 4 kinderen fokken.
Alle 5, 6 jaar een kind en je mag vangen van vader staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |