Deze vergelijking is natuurlijk krom. Want hoewel de verlaging inderdaad heel gering is, is er wel een huurverhoging van 2,5% geweest. Eigenlijk lopen de mensen die recht hebben op huursubsidie dus dat percentage mis.quote:Huurtoeslag iets omlaag
DEN HAAG - De huurtoeslag gaat iets omlaag. De voormalige huursubsidie daalt volgend jaar met 1,25 euro per maand.
In 2011 gaat de toeslag met 86 cent naar beneden, het jaar daarop met nog eens 73 cent. Dat heeft het kabinet vrijdag besloten.
Volgens minister Eberhard van der Laan (Wonen) wordt het anders te duur voor de overheid. De Woonbond, de landelijke vereniging voor huurders en woningzoekenden, noemde in een reactie de maatregel „onacceptabel”. De bond wees op het regeerakkoord, waarin staat dat de „sterkste schouders de zwaarste lasten zullen moeten dragen”. Volgens de bond gaat deze bezuiniging echter juist ten koste van de mensen met de 'zwakste' schouders, de huurtoeslagontvangers.
Ook Aedes, de vereniging van woningcorporaties, keurde het kabinetsbesluit af. Aedes noemt het „onbegrijpelijk” dat juist huurders met lage inkomens in de huidige economische situatie worden getroffen.
De protesten maakten geen indruk op Van der Laan. Daarvoor zijn de bedragen volgens de minister te gering.
Mijn opmerking was doelde op de opmerking om de gehele huursubsidie af te schaffen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:42 schreef Conflict het volgende:
Ik ben bereid die 1,25 te vergoeden voor een echt schreinend geval in mijn omgeving
da's zieligquote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:44 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Mijn opmerking was doelde op de opmerking om de gehele huursubsidie af te schaffen.
Je moet geen 4 koters nemen als je niet weet waar je aan begint, daarnaast mag de vader het mijn inziens lekker ophoesten, en niet ik.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:38 schreef kdijkstra het volgende:
Wat doe je dan met schreinende gevallen? Bijstand moeders met 4 kinderen? Om maar een voorbeeld te noemen.
Recht.???. Ze mogen blij zijn met elke euro belastinggeld die ze krijgen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:47 schreef LXIV het volgende:
Die 1,25 is een afleiding. Ze hebben natuurlijk gewoon recht op een verhoging van 2,5%, gelijk oplopend met de huur.
Bijstandsmoeder van 4 kinderen en de vader die is op een ongelukkige manier overleden. En dan?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:11 schreef raptorix het volgende:
Je moet geen 4 koters nemen als je niet weet waar je aan begint, daarnaast mag de vader het mijn inziens lekker ophoesten, en niet ik.
Alles wordt natuurlijk duurder, maar inkomens stijgen ook. Die 15 euro per jaar gaat niemand de kop kosten.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:35 schreef LXIV het volgende:
Want hoewel de verlaging inderdaad heel gering is, is er wel een huurverhoging van 2,5% geweest.
Het is een fabel dat de hoogste inkomens het meest profiteren van de HRA. Het zijn met name de mensen die nog niet zo heel lang een woning hebben die er veel van profiteren. Hoge inkomens hebben doorgaans veel overwaarde, waardoor het ewf de aftrek dempt.quote:De hypotheekrente-aftrek is onbeperkt en vooral de hoogste inkomens profiteren hiervan. Vreemd dat er een paar dubbeltjes afgepakt worden van de huurders terwijl het heilige huisje van de HRA -vooralsnog- ongemoeid blijft.
Is men vergeten zich te verzekeren...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:42 schreef kdijkstra het volgende:
Bijstandsmoeder van 4 kinderen en de vader die is op een ongelukkige manier overleden. En dan?
Of weigert de verzekering uit te keren, om wat voor reden dan ook.quote:
Ja en zo kunnen we in elke case wel een zielig geval vinden, nogmaals men moet de eigen verantwoording dragen, en niet haar probleem op andere mensen richten, als je wel de verantwoording weet te nemen om vier kinderen te nemen, dan moet je ook nadenken over de gevolgen als er iets gebeurd.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:22 schreef Seneca het volgende:
[..]
Of weigert de verzekering uit te keren, om wat voor reden dan ook.
Ik ben de laatste om te betwisten dat verzekeringen onder uitkering uit proberen te komen, maar in dit soort gevallen (lijk in de kist) zie ik weinig discussie ontstaan.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:22 schreef Seneca het volgende:
Of weigert de verzekering uit te keren, om wat voor reden dan ook.
Precies. Als je vier kinderen hebt, of gewoon, als je kinderen hebt, dan moet je ook zo moedig zijn om een verzekering af te sluiten die er zorg voor draagt dat als een van de ouders komt te overlijden dat de ander dan voor de kinderen kan blijven zorgen met een fatsoenlijk inkomen... Zo duur zijn levensverzekeringen niet, zeker niet als je ze op jongere leeftijd af sluit.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:56 schreef raptorix het volgende:
als je wel de verantwoording weet te nemen om vier kinderen te nemen, dan moet je ook nadenken over de gevolgen als er iets gebeurd.
De Belastingdienst heeft 30.000 ambtenaren (in totaal). Stel dat je 15.000 daarvan kan laten gaan (stel...) met jouw plan... waar ga je de rest van de 85.000 vandaan halen?quote:
Bij gemeentes, provincies en het ministerie ontwikkelingshulp sluiten en 05% van BNP aan het rode kruis geven jaarlijksquote:Op zaterdag 27 juni 2009 12:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
De Belastingdienst heeft 30.000 ambtenaren (in totaal). Stel dat je 15.000 daarvan kan laten gaan (stel...) met jouw plan... waar ga je de rest van de 85.000 vandaan halen?
(1.000 op zijn hoogst)quote:
(500 zeer ruim ingeschat)quote:provincies
3.000 stuks bij geheel Buza. Laten we daar ook maximaal 1.000 man kunnen schrappen.quote:en het ministerie ontwikkelingshulp sluiten en 05% van BNP aan het rode kruis geven jaarlijks
van de 1 miljoen ambtenaren met er makkelijk 10% weg kunnen, door samenvoeging van minsteries edquote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
(1.000 op zijn hoogst)
[..]
(500 zeer ruim ingeschat)
[..]
3.000 stuks bij geheel Buza. Laten we daar ook maximaal 1.000 man kunnen schrappen.
En de overige 82.500 man ga je waar halen?
Je hebt dus weer eens geen idee...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:21 schreef henkway het volgende:
van de 1 miljoen ambtenaren met er makkelijk 10% weg kunnen, door samenvoeging van minsteries ed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |