quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:24 schreef leonieke het volgende:
En ondertussen zitten we drie weken na inseminatie... Nu begin ik me eigenlijk echt af te vragen of er misschien geen eisprong is geweestMaar dat zouden ze toch gezien hebben met de bloedprik?
![]()
Iemand ervaring hiermee?
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:13 schreef Hobbesje het volgende:
Vanmorgen zijn we naar het ziekenhuis geweest voor de iui. Wat een teleurstelling.... Vorige keer (test of er uberhaupt wel wat zwom) was de telling niet super, maar nu hoefden ze helemaal niet te tellen.....Toch maar wel iui gedaan, maar het is vrij kansloos
.
Nu half augustus op gesprek wat nu verder.
en verder hele lieve reacties van meiden die het bericht van Hobbesje en Leonieke ook erg naar vonden...quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:39 schreef Ticootje het volgende:
oh dat is heel naar!!
De 6e ga ik even naar de dokter. Nu wordt het echt.
Het zijn vagina pilletjes die je in moet brengen van vlak voor een terugplaatsing tot iets na de positestdag.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:27 schreef RockabeIIa het volgende:
Wat is Utrogestan eigenlijk precies? Of wat doet het/hoort het te doen?
Maar hierin staat niet wat hij bij IVF doet, volgens mij wordt het dan gebruikt om het baarmoederslijmvlies stevig te houden, om de kans op innestelen zo groot mogelijk te maken.quote:Progesteron wordt bij gezonde vrouwen in de vruchtbare leeftijd iedere maand in de tweede helft van de cyclus door de eierstokken gemaakt. Progesteron speelt onder andere een rol bij het maandelijkse loslaten van het baarmoederslijmvlies en de daaropvolgende menstruatie. Samen met andere hormonen is het onmisbaar bij het tot stand komen van een normale, regelmatige menstruatiecyclus. Enkele dagen na het beëindigen van een kuur met Utrogestan kan het baarmoederslijmvlies loslaten. Dit kan (nét als bij een gewone menstruatie) gepaard gaan met een bloeding.
quote:
Type ik een heel verhaal, is het weg. De kern was in elk geval dat ik vind dat de 'één op de zes stellen met vruchtbaarheidsproblemen' zich in mijn omgeving wel erg raar hebben geconcentreerd :quote:Op vrijdag 26 juni 2009 23:21 schreef Silmarwen het volgende:
Hobbesje, dat is goed balen zeg.
En Diddydoos, ik hou mijn vingers gekruisd. Jeuk, duizelig en zwalkerig, dat klinkt niet al te tof.
Grappig, mijn beste vriendin zit in hetzelfde schuitje als ik, ze moet ook de negende prikken alleen is zij nu bezig met een dubbele dosis clomid. Het valt me op at zoveel vrouwen van mij leeftijd (bijna 27 nu) een steuntje in de rug nodig hebben. De gyneacoloog had het er over dat er een vermoeden of iets dergelijks bestaat, dat te jong de pil gebruiken en te lang achter elkaar, toch het lichaam in de war brengt met bijvoorbeeld, de eisprong. Ben benieuwd of daar al onderzoek naar gedaan wordt.
Hier is het eigenlijk wel realiteit... alleen mijn beste vriendin en ik zijn de enige met problemen geweest in mijn omgeving. We hebben allebei Puregon en Pregnyl gebruikt.. zij stond op de lijst voor IVF, maar bleek vlak daarvoor zwanger te zijn. Verder is iedereen spontaan zwanger geraakt. Tuurlijk ken ik nog wel wat meer mensen waarbij het ook niet vanzelf is gegaan, maar in mijn directe omgeving dus eigenlijk weinig tot geen vruchtbaarheidsproblemen...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:26 schreef McLaura het volgende:
[..]
Type ik een heel verhaal, is het weg. De kern was in elk geval dat ik vind dat de 'één op de zes stellen met vruchtbaarheidsproblemen' zich in mijn omgeving wel erg raar hebben geconcentreerd :
Beste vriendin : 2 kinderen, geen problemen
Andere zeer goede vriendin : 3 kinderen, 7 zwangerschappen
Haar zusje : eeuwen bezig, zware endometriose, eerste IVF mislukt
Leuke buuf : deze maand eerste IVF poging
Andere buuf : twee hele leuke spontane kinderen
Wij : 3 jaar en een IVF zwanger bijna uitgerekend
Dat zijn toch ook 6 stellen, waarvan er maar 2 géén vruchtbaarheidsproblemen hadden.
Vervelend dat je zo lang moet wachten. Mijn lichaam houdt me met warm weer bijna altijd voor de gek (tot wel een week uitloop). Maar hoop dat je snel duidelijkheid hebt!quote:Op zaterdag 27 juni 2009 11:30 schreef leonieke het volgende:
Bedankt voor de berichtjes. Gisteren personeelsfeest, dus beetje late reactie
Ik denk dat ik nog even afwacht en als ik volgende week nog niet ongesteld ben, dan bel ik eens naar het CRG. Ik wil nu ook niet zo ongeduldig overkomen![]()
Twee dagen voor de inseminatie waren er twee follikels van meer dan 17 mm (had ik nog nooit meegemaakt) en dan moest ik pregnyl spuiten. Het lijkt me nogal logisch dat er dan toch een eisprong zou geweest zijn. En anders lijkt het me dat ze dat toch tijdens het bloedonderzoek zouden moeten vastgesteld hebben, moest het niet zo geweest zijnMijn lichaam doet volgens mij gewoon weer raar. Misschien heeft het wel iets met het warme weer te maken ofzo
(of zit ik nu echt excuses te zoeken voor mijn lichaam
)
Hobbesje wat naar dat je al direct met zo'n gevoel aan de wachtweken begintIk hoop echt nog op een wonder voor jou!
Maar stel nu dat het niet gelukt is, doen ze dan de volgende keer weer IUI of gaan ze dan met de kwaliteit van het zaad een andere kant op gaan?
Didydoos: moet je de utrogestan oraal nemen (of heb ik het nu verkeerd gelezen)? Ik moet eerlijk toegeven dat ik minder last heb van de vaginale versie dan van de orale (behalve dan de afscheiding die je er gratis bij krijgt).
Ticootje: wat goed! Wat spannendhet zal zo vlug de 6e zijn
![]()
En nu wil ik +'jes of streepjes zien, dus komop dames
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |