abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70409530
Vorige deel: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat - deel 59

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

CrazyPrincess
PCOS. Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat). Eind januari begonnen met injecties Gonal-f en dit heeft wel resultaat. 4 maart: start ronde 2.

Leonieke
PCOS - bezig sinds februari 2008 met clomid en menopur/pregnyl (Aalst) - 16/05: start 2e IUI met menopur en pregnyl (UZ Jette)

NieTTus
Gestopt met de pil in 2002... 2004: eileiders verwijderd. 2 ivf-en gehad. Helaas beide mislukt. 6 cryo's over 2 rietjes verdeeld. Al 4 cancels voor een cryo terugplaatsing gehad, omdat er geen plek was in zkh. Ondertussen 2 teruggeplaatst en nu wachten of er ook een tweede streepje verschijnt.

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 naar de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart kijkbuikoperatie gehad en daar was alles gelukkig goed. Per eind maart M. aan de hormonen, hij over 3 maanden controle (juni) en ik over 1 maand controle. In de tussentijd samen veel feestjes bouwen

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. April 2009: 4e ronde met 100 mg alweer...
pi_70409701
Ik dacht, ik open maar een nieuw topic...
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 09:24 schreef leonieke het volgende:
En ondertussen zitten we drie weken na inseminatie... Nu begin ik me eigenlijk echt af te vragen of er misschien geen eisprong is geweest Maar dat zouden ze toch gezien hebben met de bloedprik?

Iemand ervaring hiermee?
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:13 schreef Hobbesje het volgende:
Vanmorgen zijn we naar het ziekenhuis geweest voor de iui. Wat een teleurstelling.... Vorige keer (test of er uberhaupt wel wat zwom) was de telling niet super, maar nu hoefden ze helemaal niet te tellen..... Toch maar wel iui gedaan, maar het is vrij kansloos .
Nu half augustus op gesprek wat nu verder.
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:39 schreef Ticootje het volgende:
oh dat is heel naar!!

De 6e ga ik even naar de dokter. Nu wordt het echt.
en verder hele lieve reacties van meiden die het bericht van Hobbesje en Leonieke ook erg naar vonden...
pi_70410162
En ik leef ook in deeltje 60 naar een heleboel extra bijzondere +jes toe!
pi_70410232
Nog een week.
Pfff.
En de bijwerkingen van de Utrogestan zijn nog veel erger nu ik ze moet slikken.
Geen jeuk meer, maar zó duizelig tot twee uur na het slikken, twee maal daags.
Ik sta dan echt te zwalken. En word er warrig in mijn hoofd van ook.

Als het maar een + wordt vind ik het goed.
1 ei is geen ei
  vrijdag 26 juni 2009 @ 22:27:28 #5
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70410367
Wat is Utrogestan eigenlijk precies? Of wat doet het/hoort het te doen?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_70410513
Dankjewel Mijsje
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_70410619
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 22:27 schreef RockabeIIa het volgende:
Wat is Utrogestan eigenlijk precies? Of wat doet het/hoort het te doen?
Het zijn vagina pilletjes die je in moet brengen van vlak voor een terugplaatsing tot iets na de positestdag.

Dit doet het volgens een site:
quote:
Progesteron wordt bij gezonde vrouwen in de vruchtbare leeftijd iedere maand in de tweede helft van de cyclus door de eierstokken gemaakt. Progesteron speelt onder andere een rol bij het maandelijkse loslaten van het baarmoederslijmvlies en de daaropvolgende menstruatie. Samen met andere hormonen is het onmisbaar bij het tot stand komen van een normale, regelmatige menstruatiecyclus. Enkele dagen na het beëindigen van een kuur met Utrogestan kan het baarmoederslijmvlies loslaten. Dit kan (nét als bij een gewone menstruatie) gepaard gaan met een bloeding.
Maar hierin staat niet wat hij bij IVF doet, volgens mij wordt het dan gebruikt om het baarmoederslijmvlies stevig te houden, om de kans op innestelen zo groot mogelijk te maken.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_70411378
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 22:32 schreef McLaura het volgende:
Dankjewel Mijsje
graag gedaan!

Nou Diddydoos, dat is ook vervelend, ben je klaar met de jeuk, voel je je duizelig en zwalkerig... Ik hoop ook op een +je straks!
  vrijdag 26 juni 2009 @ 23:09:13 #9
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70411606
tnx McLau. Dat was helder en duidelijk.
Succes dan ermee, Ddd. Hopelijk mag je het gebruik ervan gauw staken.
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 26 juni 2009 @ 23:21:29 #10
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_70412031
Hobbesje, dat is goed balen zeg.

En Diddydoos, ik hou mijn vingers gekruisd. Jeuk, duizelig en zwalkerig, dat klinkt niet al te tof.

Grappig, mijn beste vriendin zit in hetzelfde schuitje als ik, ze moet ook de negende prikken alleen is zij nu bezig met een dubbele dosis clomid. Het valt me op at zoveel vrouwen van mij leeftijd (bijna 27 nu) een steuntje in de rug nodig hebben. De gyneacoloog had het er over dat er een vermoeden of iets dergelijks bestaat, dat te jong de pil gebruiken en te lang achter elkaar, toch het lichaam in de war brengt met bijvoorbeeld, de eisprong. Ben benieuwd of daar al onderzoek naar gedaan wordt.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 23:42:44 #11
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_70412717
Didydoos, had je dit vorige keren ook? Er zijn ook andere merken van dat middel he? (Progestan bijv.).. misschien dat die minder bijwerkingen geeft?

Zowieso nog maar een week!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_70417985
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:21 schreef Silmarwen het volgende:
Hobbesje, dat is goed balen zeg.

En Diddydoos, ik hou mijn vingers gekruisd. Jeuk, duizelig en zwalkerig, dat klinkt niet al te tof.

Grappig, mijn beste vriendin zit in hetzelfde schuitje als ik, ze moet ook de negende prikken alleen is zij nu bezig met een dubbele dosis clomid. Het valt me op at zoveel vrouwen van mij leeftijd (bijna 27 nu) een steuntje in de rug nodig hebben. De gyneacoloog had het er over dat er een vermoeden of iets dergelijks bestaat, dat te jong de pil gebruiken en te lang achter elkaar, toch het lichaam in de war brengt met bijvoorbeeld, de eisprong. Ben benieuwd of daar al onderzoek naar gedaan wordt.
Type ik een heel verhaal, is het weg. De kern was in elk geval dat ik vind dat de 'één op de zes stellen met vruchtbaarheidsproblemen' zich in mijn omgeving wel erg raar hebben geconcentreerd :
Beste vriendin : 2 kinderen, geen problemen
Andere zeer goede vriendin : 3 kinderen, 7 zwangerschappen
Haar zusje : eeuwen bezig, zware endometriose, eerste IVF mislukt
Leuke buuf : deze maand eerste IVF poging
Andere buuf : twee hele leuke spontane kinderen
Wij : 3 jaar en een IVF zwanger bijna uitgerekend

Dat zijn toch ook 6 stellen, waarvan er maar 2 géén vruchtbaarheidsproblemen hadden.
pi_70419063
Dames met ijdele mannen, lees dit artikel even. Dat kan het probleem bij ons iig niet zijn.

Frappant hoor McLaura, dat is een vriendenclubje dat het gemiddelde behoorlijk omhoog helpt!

Didy, hopelijk is de jeuk snel weer over...
pi_70419473
Bedankt voor de berichtjes. Gisteren personeelsfeest, dus beetje late reactie
Ik denk dat ik nog even afwacht en als ik volgende week nog niet ongesteld ben, dan bel ik eens naar het CRG. Ik wil nu ook niet zo ongeduldig overkomen
Twee dagen voor de inseminatie waren er twee follikels van meer dan 17 mm (had ik nog nooit meegemaakt) en dan moest ik pregnyl spuiten. Het lijkt me nogal logisch dat er dan toch een eisprong zou geweest zijn. En anders lijkt het me dat ze dat toch tijdens het bloedonderzoek zouden moeten vastgesteld hebben, moest het niet zo geweest zijn Mijn lichaam doet volgens mij gewoon weer raar. Misschien heeft het wel iets met het warme weer te maken ofzo (of zit ik nu echt excuses te zoeken voor mijn lichaam )

Hobbesje wat naar dat je al direct met zo'n gevoel aan de wachtweken begint Ik hoop echt nog op een wonder voor jou!
Maar stel nu dat het niet gelukt is, doen ze dan de volgende keer weer IUI of gaan ze dan met de kwaliteit van het zaad een andere kant op gaan?

Didydoos: moet je de utrogestan oraal nemen (of heb ik het nu verkeerd gelezen)? Ik moet eerlijk toegeven dat ik minder last heb van de vaginale versie dan van de orale (behalve dan de afscheiding die je er gratis bij krijgt).

Ticootje: wat goed! Wat spannend het zal zo vlug de 6e zijn

En nu wil ik +'jes of streepjes zien, dus komop dames
pi_70424638
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 09:26 schreef McLaura het volgende:

[..]

Type ik een heel verhaal, is het weg. De kern was in elk geval dat ik vind dat de 'één op de zes stellen met vruchtbaarheidsproblemen' zich in mijn omgeving wel erg raar hebben geconcentreerd :
Beste vriendin : 2 kinderen, geen problemen
Andere zeer goede vriendin : 3 kinderen, 7 zwangerschappen
Haar zusje : eeuwen bezig, zware endometriose, eerste IVF mislukt
Leuke buuf : deze maand eerste IVF poging
Andere buuf : twee hele leuke spontane kinderen
Wij : 3 jaar en een IVF zwanger bijna uitgerekend

Dat zijn toch ook 6 stellen, waarvan er maar 2 géén vruchtbaarheidsproblemen hadden.
Hier is het eigenlijk wel realiteit... alleen mijn beste vriendin en ik zijn de enige met problemen geweest in mijn omgeving. We hebben allebei Puregon en Pregnyl gebruikt.. zij stond op de lijst voor IVF, maar bleek vlak daarvoor zwanger te zijn. Verder is iedereen spontaan zwanger geraakt. Tuurlijk ken ik nog wel wat meer mensen waarbij het ook niet vanzelf is gegaan, maar in mijn directe omgeving dus eigenlijk weinig tot geen vruchtbaarheidsproblemen...

Wat wisselend dan, he?

Leonieke, wat gek zeg... sterkte met afwachten...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zondag 28 juni 2009 @ 10:30:20 #16
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_70442218
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 11:30 schreef leonieke het volgende:
Bedankt voor de berichtjes. Gisteren personeelsfeest, dus beetje late reactie
Ik denk dat ik nog even afwacht en als ik volgende week nog niet ongesteld ben, dan bel ik eens naar het CRG. Ik wil nu ook niet zo ongeduldig overkomen
Twee dagen voor de inseminatie waren er twee follikels van meer dan 17 mm (had ik nog nooit meegemaakt) en dan moest ik pregnyl spuiten. Het lijkt me nogal logisch dat er dan toch een eisprong zou geweest zijn. En anders lijkt het me dat ze dat toch tijdens het bloedonderzoek zouden moeten vastgesteld hebben, moest het niet zo geweest zijn Mijn lichaam doet volgens mij gewoon weer raar. Misschien heeft het wel iets met het warme weer te maken ofzo (of zit ik nu echt excuses te zoeken voor mijn lichaam )

Hobbesje wat naar dat je al direct met zo'n gevoel aan de wachtweken begint Ik hoop echt nog op een wonder voor jou!
Maar stel nu dat het niet gelukt is, doen ze dan de volgende keer weer IUI of gaan ze dan met de kwaliteit van het zaad een andere kant op gaan?

Didydoos: moet je de utrogestan oraal nemen (of heb ik het nu verkeerd gelezen)? Ik moet eerlijk toegeven dat ik minder last heb van de vaginale versie dan van de orale (behalve dan de afscheiding die je er gratis bij krijgt).

Ticootje: wat goed! Wat spannend het zal zo vlug de 6e zijn

En nu wil ik +'jes of streepjes zien, dus komop dames
Vervelend dat je zo lang moet wachten. Mijn lichaam houdt me met warm weer bijna altijd voor de gek (tot wel een week uitloop). Maar hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

Idd balen dat we zo moeten gaan wachten. Het is eigenlijk alleen wachten tot weer komt.... dan lekker op vakantie en daarna kijken we wel weer verder.
Geen idee of ze weer iui willen proberen. Met 'slecht sporadisch een beweeglijke of onbeweeglijke zaadcel' denk ik dat we verderop gestuurd gaan worden of dat ze eerst nog een keer kijken wat erin zit (manlief heeft wel ergens een keertje koorts gehad een paar weken geleden).
pi_70450875
Wat zou je doen als ze je gewoon weer een IUI laten doen? Ik zou waarschijnlijk eerst een nieuw spermaonderzoek vragen (zeg ik nu natuurlijk met mijn grote mond ). Maar nee, serieus, het zou me wel interessant lijken als je eerst weet of het aan die koorts lag of niet, hé?

Ik vraag me eigenlijk af hoe ze dat hier in België zouden doen en vooral, als een poging eens moet afgebroken worden of die dan meetelt of niet (ik heb recht op 6 pogingen normaalgezien).

en de duivels zijn nog steeds niet toegekomen nog een geluk dat ik een nuchtere man heb en geen last heb van één of ander kwaaltje of ik had mijn kop al helemaal zot gemaakt
pi_70452042
Kun je niet gewoon zelf nog een keer testen Leonie? Zou ik zeker gedaan hebben iig.
pi_70452340
Ben je gek?
Ik heb echt nog maar één keer getest in heel mijn leven en ben me er wel van bewust dat een bloedtest wel heel duidelijk is (tot mijn grote frustratie eigenlijk...). Ik bedoel: een thuistest kan nog eens mislukken, maar een bloedonderzoek? Daar zitten ze toch gewoon recht op?
pi_70453356
Ja, dat is natuurlijk ook zo. Maar als het zo lang weg zou blijven had ik het denk ik toch gedaan... het blijven mensen die die tests doen. Al wil ik je helemaal geen valse hoop geven ofzo hoor, groot gelijk dat je het niet doet.
pi_70453635
Mja, het is vooral dat ik die teleurstelling niet nog eens wil zien ook. Ik heb het al te horen gekregen en dat was voor mij al meer dan genoeg. het klinkt zo belachelijk als ik het zo opnieuw lees, want ik weet toch wat het resultaat gaat zijn dus het zou eigenlijk geen extra teleurstelling mogen zijn... maar negatief testen is gewoon zo kl*te
pi_70453673
Och meisje, ik vind het zo oneerlijk allemaal. Jij verdiend gewoon een wolk van een roze baby. Nu.
pi_70453727
Maar hierin ben ik zeker niet alleen, hoor, pze
We verdienen het hier in mijn ogen ook, ik niet meer dan een ander.

Wat spreken we af? Volgende poging allebei naar Z&G?
pi_70453814
Goed plan. Het is in elk geval de hoogste tijd.
pi_70453981

wij gaan naar Z&G! Wij gaan naar Z&G!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')