abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 juni 2009 @ 16:24:41 #126
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70449474
innepin, ik moest ff heel hard lachen om je supermarkttafereel!

kersjes, waarom moet je na de bevalling aan een infuus?

fta, fijn dat de ctg beter was. nu hopen dat alles goed blijft gaan.

miss_sly, wat goed dat je suikerwaardes weer op orde lijken te zijn!
gaat dat nou zo blijven, of moet je wel onder controle blijven van de gyn?

huup, ik vind je heel stoer dat je je er zo goed onder houdt met je vochtpootjes!

BJ, het is al gezegd, maar let op je lichaam, en maak gebruik van je recht op extra pauze.

asy, dikke voor jou! je energieniveau wordt wrs met een paar weken weer beter. je lichaam is nogal wat aan het bouwen op het moment. niet alleen baby, ook placenta, je vaten worden wijder, je produceert extra bloed, je hormonen zijn uit balans (goh ) nou, tel uit je winst! over een paar weken heb je weer een nieuw evenwicht en gaat je energieniveau ook weer omhoog.

@ tinu, thx! en we hebben nog onze eigen kleertjes, uiteraard

chan, 33 weken!
sssserptente, 28 weken!
en mensen met minder an 100 dagen!

Nijna,

mn bekken is aan het verweken! het kraakt weer soms bij het traplopen!
das goed! want bij de zw.schap van eli kraakte het alleen de dag dat ik bij de fysio was, dus dat betekent dat eea nog los is en niet verkrampt en zo! pfoe, opluchting

groeien jullie nagels ook sneller?
heb nooit zo het geduld om mn nagels te knippen, en nou moet het weer!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_70449830
Nou wat is t weer warm vandaag..ik hou t haast niet vol met kleren aan binnen te zitten.
Heb nu gewoon een driekwart legging en topje aan (ben toch thuis dus alleen mijn vriend ziet me).
De baby is ook de laatste twee dagen erg aan t bewegen.
Normaal zou ik hem nu toch minder moeten voelen als hij al is ingedaald en al 3 kilo is?
Hij draait eigenlijk constant heen en weer nu.
Gisteravond/nacht toen we een dvd aant kijken waren was de baby echt overdruk! Volgens mij voelde hij gewoon de spanning die ik had terwijl ik me inleefde in de film.

Ik ben benieuwd hoe hij gaat zijn als hij geboren is.
Nog 3,5 week en dan ben ik uitgerekend dus nog effe volhouden in dit weer.

Mijn nagels groeien inderdaad ook veeel sneller!
Alleen mijn haartjes op mijn benen juist weer trager..normaal scheer ik ze elke morgen en zitten er savonds alweer stoppeltjes en nu zijn ze de dag erna nog steeds glad.

Voor de mensen die nog veel langer moeten succes! Ik weet hoe vervelend het is om zo hoogzwanger rond te lopen in deze hitte. Het maakt je erg sloom en zou er nu echt niet aan moeten denken om nog elke dag te gaan werken!

Maar ja we weten waar we het voor doen he
  Moderator zondag 28 juni 2009 @ 16:46:21 #128
5428 crew  miss_sly
pi_70450054
mijlpalen
Chan 33 weken, wat lang he
Ssserpente, 28 weken, het schiet echt op

Nijna, wat rot dat je zo weinig energie hebt. Laat je wel zo nu en dan even weten hoe het gaat?

BJ, fijn dat het wat beter ging op het werk. En dat de airco het weer doet, met dit weer geen luxe!

Duchess, hopelijk slaat de fysio snel aan, zodat je minder pijn hebt. Zo vervelend en dan ook nog dit weer. Sterkte

Davinia,fijn dat je kraakt en mijn nagels groeien ook sneller. Had ook geen zin om ze te knippen, dus heb ze een tijdje goed lang gehad. Werd alleen wat lastig met lenzen uit doen, dus heb ze toch maar geknipt.

panda, bijna meldpilcht!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_70450127
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:46 schreef miss_sly het volgende:
mijlpalen
Chan 33 weken, wat lang he
Ssserpente, 28 weken, het schiet echt op

Nijna, wat rot dat je zo weinig energie hebt. Laat je wel zo nu en dan even weten hoe het gaat?

BJ, fijn dat het wat beter ging op het werk. En dat de airco het weer doet, met dit weer geen luxe!

Duchess, hopelijk slaat de fysio snel aan, zodat je minder pijn hebt. Zo vervelend en dan ook nog dit weer. Sterkte

Davinia,fijn dat je kraakt en mijn nagels groeien ook sneller. Had ook geen zin om ze te knippen, dus heb ze een tijdje goed lang gehad. Werd alleen wat lastig met lenzen uit doen, dus heb ze toch maar geknipt.

panda, bijna meldpilcht!
Wat is meldtplicht?
  Moderator zondag 28 juni 2009 @ 16:59:58 #130
5428 crew  miss_sly
pi_70450494
In dit topic is de 'regel' dat je vanaf 37 weken iedere dag even meldt dat je nog niet bevallen bent.
Op die manier hoeven we ons niet iedere dag met z'n allen af te vragen of we panda al gezien hebben en of ze misschien al bevallen is.

Dit geldt natuurlijk niet voor innepin, die is nog hartstikke pril, dus die heeft pas meldplicht vanaf 2 dagen voor de bevalling (achteraf vast te stellen)
pi_70450591
Ah zo die regel wist ik nog niet, goed dat je het me effe verteld
Ik heb eigenlijk haast nooit last van harde buiken en weeen heb ik ook nog niet gevoeld.
Ook de baby beweegt nog erg veel.
Kan het dan goed zijn dat hij blijft zitten tot week 42 of heeft dat er niet veel mee te maken?
  Moderator zondag 28 juni 2009 @ 17:08:12 #132
5428 crew  miss_sly
pi_70450742
Ik ben geen expert, maar het is geen exacte wetenschap he. Wat ik ervan begrepen heb, is dat het zomaar kan beginnen, maar ook dat je weken lang gerommel kunt hebben. Je kunt je slijmprop al vroeg kwijtraken, maar ook pas op het laatst. Je kunt er gewoon iets van zeggen, alleen maar afwachten.
  zondag 28 juni 2009 @ 17:12:50 #133
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_70450877
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 23:38 schreef Memmel het volgende:
Ik wil alle zwangeren even heel veel succes wensen met deze hitte! Hou vol!!
Thanks
Dat kunnen we altijd wel gebruiken!

Nijna, het is knap lastig om je als (hoog)zwangere vrouwNIET lomp te voelen in bepaalde situaties
Neem lekker je rust en hopelijk voel je je gauw weer wat energieker, tot snel

Davinia, na mijn 2e ziekenhuisopname bleek ik draagster te zijn van de GBS-bacterie (Groep B Streptokok). Potentieel zeer gevaarlijk voor pasgeboren baby's, die besmet kunnen raken tijdens de bevalling. Vandaar dat ik (en dus ook de baby) antibiotica toegediend ga krijgen zodra de bevalling van start gaat.
En dat van die nagels heb ik ook!!!

Asyniur, hopelijk voel je je gauw weer beter! En Poppejans ook, dat misselijke gedoe moet nou maar eens overgaan vind ik

BJ, fijn dat het beter ging op je werk

Duchess, slaap ze
.... met gevoel voor drama....
  zondag 28 juni 2009 @ 17:14:40 #134
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70450924
Davinia goed dat je kraakt! haha
lijkt me wel gek... kraakt dat nou hard?

oooh en die nagels! dus toch!! ik had mezelf al voor gek verklaard; doe niet zo raar, tuurlijk groeit het niet sneller. Maar wel dus
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70451695
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:59 schreef miss_sly het volgende:
Dit geldt natuurlijk niet voor innepin, die is nog hartstikke pril, dus die heeft pas meldplicht vanaf 2 dagen voor de bevalling (achteraf vast te stellen)

Davinia, yay

ik denk dat ik trouwens voor het "wekenlang rommelen" ga, miss sly. Continu harde buiken, rare pijntjes... en bij alles natuurlijk meteen " HET ZAL TOCH NIET NU AL...." denken Hoe maak je jezelf gek, les 1!

Ohhh ik moest nog even iets anders kwijt... Vriendje zegt ineens dat ie terug moest denken aan de bevalling van zijn oudste dochter. Dus ik vraag wat meer details, hoe ging het?
Nou, in drie uur van eerste wee naar baby, zonder scheuren of weeënstorm, en de vrouw in kwestie heeft nauwelijks wat geroepen tijdens het hele gebeuren, die was nog best kalm ook.
Ja jezus hee daar kan ik natuurlijk niet tegenop hè En nou maak ik me helemaal druk, want zal je zien dat het bij mij 3 dagen duurt en met alle mogelijke problemen en scheuren en knippen en vacuum of keizersnee en weet ik veel wat voor drama, en dat hij dan denkt "Nou, dat ging destijds toch een stuk makkelijker" ofzo.
slaat nergens op maar ik kan het niet helpen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_70452594
Ahw Innepin, wat hormonen toch met je doen he . Alsof je vriend daarna op je gaat mopperen dat je er telang of te moeilijk over gedaan hebt ofzo

Nog een voor alle mijlpalen natuurlijk. En ook een voor iedereen, want zwanger zijn met dit weer moet echt wel heel zwaar zijn!

Huup, ik kwam weer een foto van jouw pootjes tegen. Jeetje, het is echt wel erg bij jou he. Stoer dat je het zo goed vol houdt hoor!
Duchess, hopelijk heb je snel ietsjes meer energie, en tot die tijd, gewoon lekker relaxen op jullie nieuwe bank, laat je lekker verwennen door Juup hoor
Davinia, fijn dat je zo kraakt haha Ik wist niet dat dat goed was. Ik dacht dat ik van mijn gekraak af was, maar het is weer begonnen. Elke keer als ik geslapen heb en ik sta op, dan knakt het echt zoooo hard, ik schrik er steeds weer van. Maar als het niet gebeurt, dan loop ik voor een paar uur echt zooo moeilijk, dus das ook niks. Hoop dat het nog over gaat...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 28 juni 2009 @ 18:34:10 #137
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_70452819
Jullie zijn allemaal lief en na een uurtje geslapen te hebben vanmiddag gaat het weer een beetje beter.
Ik had gewoon niet gedacht dat het zo'n impact zou hebben. Ik ben blij om te horen dat het echt iets van de eerste 12-14 weken is...
Respect voor de mensen die een fysiek zware baan hebben en/of nog (kleine) kindertjes hebben rondlopen.

Ik heb in elk geval besloten om het na de eerste echo over 2,5 week maar te vertellen op mijn werk, zodat ik tenminste extra pauze kan nemen.
  zondag 28 juni 2009 @ 18:45:47 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70453081
Panda, even voor de zekerheid, die meldplicht is wel met een hele dikke knipoog hoor! Dat je niet denkt dat je je echt elke ochtend om 8 uur moet komen melden...

aan allen btw.
Hier gaat alles nog gewoon lekker. Same old, same old.
  Moderator zondag 28 juni 2009 @ 18:50:19 #139
5428 crew  miss_sly
pi_70453178
Ow ja, natuurlijk, wat BE zegt! Daarom had ik regel al tussen '' gezet, maar dit is duidelijker
  zondag 28 juni 2009 @ 18:51:28 #140
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70453204
Asynur fijn dat het weer wat beter gaat!

En Davinia fijn dat je lekker kraakt

Pff wat kan een mens last van de warmte hebben zeg. Ik kan normaal al niet goed tegen hitte, maar nu mijn bloeddruk in de zwangerschap zo laag is, is het helemaal prut. Steeds last van harde buiken.

Vanmiddag uiteindelijk 3 uur geslapen en daarna Linde in het badje op het balkon gezet en ik kreeg van mijn een badje om lekker met mijn voeten in te zitten. Heeeeerlijk. Heb mijn ringen trouwens ook maar alvast af gedaan want mijn vingers worden alweer dikker. En dan wordt het einde van de week rond de 30 graden Gelukkig is Linde met dit weer ook lekker loom en waren mijn ouders zo lief om gisteren met mij boodschappen te gaan doen met de auto. Vanmorgen zijn ze met haar naar de speeltuin geweest. Zo kan mama lekker uitpuffen en kan Linde toch lekker spelen
  zondag 28 juni 2009 @ 19:00:33 #141
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70453398
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:34 schreef Asyniur het volgende:
Jullie zijn allemaal lief en na een uurtje geslapen te hebben vanmiddag gaat het weer een beetje beter.
Ik had gewoon niet gedacht dat het zo'n impact zou hebben. Ik ben blij om te horen dat het echt iets van de eerste 12-14 weken is...
Respect voor de mensen die een fysiek zware baan hebben en/of nog (kleine) kindertjes hebben rondlopen.

Ik heb in elk geval besloten om het na de eerste echo over 2,5 week maar te vertellen op mijn werk, zodat ik tenminste extra pauze kan nemen.
Fijn dat het ietsjes beter ging na het slapen Asyniur misschien inderdaad verstandig om het wat eerder te vertellen op je werk dan. Alle kleine beetjes helpen en zo'n extra pauze kan misschien net een beetje verlichting bieden.

En ahw Innepin haha arm ding. Komt vast helemaal goed joh bij jouw bevalling die nog laaaaaang niet voor de deur staat enzo.

Tessie en Davinia mafketels tuurlijk is t niet stoer! dr zit weinig anders op dan gewoon door te hobbelen op mn gnorfjes Maar wel lief van jullie

Stiemie fijn weer he? Voetenbadjes en waterijsjes dan maar, er zijn ergere dingen
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 28 juni 2009 @ 19:05:46 #142
57497 happyme28
I'm so happy
pi_70453519
Hajooooo we zijn weer thuis!
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:34 schreef Asyniur het volgende:

Heel herkenbaar Asy! Hier ook erg moe. Het weekend was heerlijk op de boot, maar vooral geslapen, gelegen, geluierd. Maar ik zit me nu al zorgen de maken over de komende werkweek.

Misschien kun jij ook, net als ik, gewoon ongezien wat extra pauzes inlassen op je werk. Even vaker wat te drinken halen, wat langer doen over het toilet. Even met een collega gaan kletsen. En je werktempo gewoon wat verlagen. Doe ik momenteel ook en dat ging tot nu toe redelijk.

De misselijkheid is ook slopend trouwens. Alleen tijdens het eten en ca. een uurtje daarna is het weg en daarna komt het weer. Eigenlijk wil ik niet te vaak een tussendoortje nemen, maar soms moet het echt want dan is het niet te houden.

*nu even alles teruglezen*
pi_70453921
Hopen dat je misselijkheid snel over is Happy
Hier gaat het 's morgens wel, even wat eten en het is weg, maar na het avondeten komt het wel woest opzetten steeds, heel vervelend.

Ik vond trouwens 0,0% bavaria-bier altijd best lekker, maar nu vind ik het zó smerig. Alles met alcohol ruikt ook misselijkmakend trouwens

Volgens mij zitten wij hier met het weer wel prima, het is hier niet heel erg heet, wel een beetje benauwd.
Ik begin het nu wel weer te merken trouwens, wij wonen op 2,5 hoog (de garage boxen zijn level 0,5 zeg maar ) en we hebben geen lift. E zonet moest ik met de oudste in de armen de trappen op, normaal huppel ik zo even naar boven, maar nu was het een stuk zwaarder ineens!
  zondag 28 juni 2009 @ 19:25:06 #144
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_70454000
nou dames, ben nu echt Te moe, om nog bij te lezen, maar wens julliie nog even allemaal een fijne zondagavond!!

ik ga lekker vroeg slapen, zodat ik er morgen weer vroeg tegenaan kan
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 28 juni 2009 @ 19:41:13 #145
57497 happyme28
I'm so happy
pi_70454456
FTA, fijn dat je je kleintje weer wat vaker voelt. Hopenlijk blijft je beebje lekker actief.

Groetjes aan Duch op haar heerlijke hoekbank. Hoi hoi , lig je lekker?

voor alle zwangere meiden die last hebben van het weer! Ik beneid jullie niet hoor, nu hoogzwanger met de zomer nog voor de boeg.

miss_sly, fijn dat de waardes er nu goed uitzien. Hopenlijk blijft dat zo!

Chan, nog minder dan 50 !! Rocka nog minder dan 100 dagen !! Mèèènnn.. wat gaat 't hard.

Beessie-Jen, goed naar je lichaam luister hoor, je bent met z'n 2-en nu. Slaap lekker iig!!

Huup, er is al veel gezegd over je voetjes, maar jeetje meis, voor jou te hopen dat het niet nog veel warmer wordt.

Ssserpente.. jeuj... 3e trimester!! (da's de laatste )

Trouwens, last van je liezen? Is dat ook iets dat erbij hoort? Kan me niet van de vorige keer herinneren, maar af en toe trekt het in mijn lies, raar gevoel is dat, soms wat pijnlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door happyme28 op 28-06-2009 19:53:21 ]
pi_70454632
Duch, hoe gaat het nu met je? wat vervelend dat je je zo moe voelt, en dat je zo'n pijn hebt... ik hoop het gauw wat beter met je gaat... ook aan Juup
pi_70455097
Huup! Ik wil je vriendje zijn! Ik had gister ook lollifantenvoetjes! ok, niet leuk natuurlijk als het zo lang duurt als bij jou, maar ik vond het zo'n grappig gezicht..zelfs met sokken aan had ik klompvoetjes...

Verder even en voor iedereen die het nodig heeft, want na 2 dagen niet lezen is het teveel om op te noemen!
Lotte!
Noah!
  zondag 28 juni 2009 @ 20:14:02 #148
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70455419
Linda! Fantevriendje
ik moet er ook nog steeds om lachen hoor het ziet er ook gewoon belachelijk uit.

Welcome Back Happy! Was het leuk?
Vervelend van de misselijkheid.
Pijn in je liezen kon dat niet gewoon van bandenpijn komen? Ik heb eigenlijk nauwelijks last gehad van bandenpijn, alleen in het begon een enkele keer bij het opstaan van de wc vooral ( )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 28 juni 2009 @ 20:18:36 #149
57497 happyme28
I'm so happy
pi_70455558
quote:
Op zondag 28 juni 2009 20:14 schreef huuphuup het volgende:
Welcome Back Happy! Was het leuk?
Vervelend van de misselijkheid.
Pijn in je liezen kon dat niet gewoon van bandenpijn komen? Ik heb eigenlijk nauwelijks last gehad van bandenpijn, alleen in het begon een enkele keer bij het opstaan van de wc vooral ( )
Ja het was heerlijk op het water, was regen voorspeld, maar het was heerlijk op de Vinkeveense plassen. Heerlijk gezwommen en zoals gezegd: vooral niets gedaan

Bandenpijn? In je liezen? Ik dacht altijd dat dat in je buik zat? Ik heb wel vaak soort van spierpijn links en rechts in mijn buik, soort van buikspieren maar dan aan de zijkant. Maar misschien is die liespijn ook wel bandenpijn.
  zondag 28 juni 2009 @ 20:26:22 #150
143848 huuphuup
Dorksided
pi_70455772
Ja ik weet het ook niet. Het lijkt mij ook sterk, maar misschien hangen je banden waar je baarmoeder in hangt weer op 1 of andere manier vast aan spieren die ook naar je lies lopen ofzo?
Volgens mij denk ik veel te ver en te ingewikkeld
misschien heb je gewoon een spiertje verrekt ofzo. Ik heb het in elk geval nog nooit in mn liezen gevoeld nee.

Fijn dat het zo lekker was even helemaal niets. Heerlijk!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')