Al geprobeerd, was toch iets te hoog gegrepen voor mijquote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:32 schreef Cmonv het volgende:
Moet je een echte studie gaan doen..
Is dat de reden dat je altijd zo afgeeft op Delft? Bedoel,..tja TBquote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:33 schreef zquing het volgende:
[..]
Al geprobeerd, was toch iets te hoog gegrepen voor mij
Ik geef niet af op delft, respect voor iedereen die een fatsoenlijke studie daar doet. Ik kan 't niet, ik behoor tot 't afvalputje van delft. Op IO en bouwkunde na danquote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:34 schreef Bolter het volgende:
[..]
Is dat de reden dat je altijd zo afgeeft op Delft? Bedoel,..tja TB^2
goed idee, VU ook toevoegen aan klachtquote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:36 schreef TNA het volgende:
De VU
Verplichte colleges
Universiteit die HBO wordt
TB is leuk voor een minor of hier en daar een vakje maar meer ook niet. Maar goed, je gaf wel vaker af op "de Delftenaar" viel me op, maar ontkennen mag. Maar economie is prima toch? Ik dacht (correct me if I'm wrong) dat de UvA niet heel erg hoog staat aangeschreven qua economie?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:35 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik geef niet af op delft, respect voor iedereen die een fatsoenlijke studie daar doet. Ik kan 't niet, ik behoor tot 't afvalputje van delft. Op IO en bouwkunde na dan
Owjah, ik vind TB wel leuk, alleen stelt 't qua studie niet zoveel voor als je 't vergeljikt met elektro
Al helemaal stomvervelend als je een keer van tevoren de stof leestquote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:37 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Verplichte colleges. Mag je daar naar die 3 voorbeelden te verduidelijking van de 3 herhalingen van hetzelfde principe gaan luisteren.![]()
Opzich prima, maar het is niet mn primaire studie, ik doe 't alleen omdat ik meer kennis wil. Wil ik dus economie blijven doen zal dat ten koste gaan van mn inzet bij TBquote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:37 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Ik vind het niet raar dat je een minimum aan punten moet halen in het eerste jaar. Mensen die zich niet in zetten voor een studie die gaan maar lekker wat anders doen.
Tegenwoordig is het ongeveer vanzelfsprekend dat iedereen een universitaire studie kan behalen, in mijn ogen mogen er veel meer mensen afvallen.
Het gaat me eigenlijk alleen voor een beetje extra verdieping en ik was sowieso van plan een studie in amsterdam te gaan doen als ik er nog iets naast ging doen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:38 schreef Bolter het volgende:
[..]
TB is leuk voor een minor of hier en daar een vakje maar meer ook niet. Maar goed, je gaf wel vaker af op "de Delftenaar" viel me op, maar ontkennen mag. Maar economie is prima toch? Ik dacht (correct me if I'm wrong) dat de UvA niet heel erg hoog staat aangeschreven qua economie?
Volgens het onderzoek van de Elsevier gemiddeld.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:38 schreef Bolter het volgende:
Ik dacht (correct me if I'm wrong) dat de UvA niet heel erg hoog staat aangeschreven qua economie?
Allesquote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:39 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
Wat is er mis met de VU dan?
Vakken ga ik wel halen, alleen de verplichte werkcolleges spreken me niet aanquote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:39 schreef Muzz_ het volgende:
Eerste jaar Economie aan de UvA
Beetje herhaling Wiskunde A![]()
Basis Statistiek
Beetje Marketing
Beetje Geschiedenis
Basis Boekhouden
Micro/Macro Economie
Als je dat niet haalt tel je niet meer mee
Locatie, overdreven discipline, mensen, sfeer, kortom, alles.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:39 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
Wat is er mis met de VU dan?
EUR pwns UvA op Economisch gebied.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:38 schreef Bolter het volgende:
[..]
Ik dacht (correct me if I'm wrong) dat de UvA niet heel erg hoog staat aangeschreven qua economie?
Ja, dat is ook echt de klacht van TS.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:43 schreef Sjibble het volgende:
Mensen die zichzelf zelfs te goed voor een universiteit vinden. Autisten
Je vergeet de grote hoeveelheid allochtonen op de grotere studiesquote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:43 schreef TNA het volgende:
[..]
Locatie, overdreven discipline, mensen, sfeer, kortom, alles.
Inzetten en college lopen zijn niet 1 op 1 hetzelfde.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:37 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Ik vind het niet raar dat je een minimum aan punten moet halen in het eerste jaar. Mensen die zich niet in zetten voor een studie die gaan maar lekker wat anders doen.
Tegenwoordig is het ongeveer vanzelfsprekend dat iedereen een universitaire studie kan behalen, in mijn ogen mogen er veel meer mensen afvallen.
Gelukkig maakt niemand die foutquote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:38 schreef TNA het volgende:
[..]
Al helemaal stomvervelend als je een keer van tevoren de stof leest
Nee. Universiteit wordt gewoon met het jaar schoolser.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:32 schreef banaantjeEE het volgende:
Ja lol dat is toch altijd al zo geweest?
waarschijnlijk wel, zie post 3quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:45 schreef patatmetfriet het volgende:
Is het niet "verscholing", danwel "verschoolsing"?
Met als gevolg meer opbrengsten voor de universiteiten en verplichte irritante discipline voor de mensen die zonder schoolse werkgroepjes kunnen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:45 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nee. Universiteit wordt gewoon met het jaar schoolser.
Met resultaten trouwens. Helemaal bij de wat algemenere studies verbeteren de prestaties spectaculair, wanneer je studenten verplicht om colleges bij te wonen en huiswerk te doen.
Maar het doet af aan het principe van studeren. Ik begrijp natuurlijk wel het z'n redenen heeft, maar voor mij is het bijzonder onhandig, ik was niet van plan meer dan 30 punten te gaan halenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:45 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nee. Universiteit wordt gewoon met het jaar schoolser.
Met resultaten trouwens. Helemaal bij de wat algemenere studies verbeteren de prestaties spectaculair, wanneer je studenten verplicht om colleges bij te wonen en huiswerk te doen.
Dit soort mensen kom je idd alleen maar tegen op fok!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:43 schreef Sjibble het volgende:
Mensen die zichzelf zelfs te goed voor een universiteit vinden. Autisten
Mja, ik vind het ook kut. Maar je moet toch wat als de helft van de studenten te laks zijn om met die verantwoordelijkheid om te gaan...quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:49 schreef zquing het volgende:
[..]
Maar het doet af aan het principe van studeren. Ik begrijp natuurlijk wel het z'n redenen heeft, maar voor mij is het bijzonder onhandig, ik was niet van plan meer dan 30 punten te gaan halen
Het is nooit te laat om hbo af te kraken. Geef je topic eens een fijne wending.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:58 schreef zquing het volgende:
Als ik het HBO had afgekraakt was dit wel een succesvol topic geweest
Internationale HEAO opleidingen aan de HES hebben meer waarde dan een Economie theorie-examen aan de UvA, Zij lopen tenminste 6 maanden stage bij multinationals en krijgen les in het Engels.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:58 schreef zquing het volgende:
Als ik het HBO had afgekraakt was dit wel een succesvol topic geweest
Meer waarde voor wie? Voor werkgevers die personeel zoeken dat hersenloos data kan inkloppen? Vertel.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:02 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Internationale HEAO opleidingen aan de HES hebben meer waarde dan een Economie theorie-examen aan de UvA, Zij lopen tenminste 6 maanden stage bij multinationals en krijgen les in het Engels.
Ik dacht dat ik een keer een topic maakte voor de elite van Fok, waar we ons niet hoefden te begeven onder het proletariaatquote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:02 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Het is nooit te laat om hbo af te kraken. Geef je topic eens een fijne wending.
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:05 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik een keer een topic maakte voor de elite van Fok, waar we ons niet hoefden te begeven onder het proletariaatEen plaats waar ruimte was voor een verhitte discussie op nivea over de voors en tegens van de verscholing van ons universitair onderwijs.
Het verschil wordt steeds kleinerquote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:04 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Meer waarde voor wie? Voor werkgevers die personeel zoeken dat hersenloos data kan inkloppen? Vertel.
Volgens mij is het verschil tussen hbo en wo nog niet helemaal bij je doorgedrongen.
quote:
Ooei, les in het Engels. Als je dat niet al kan hoor je niet op de Uva (of een ander universiteit thuis).quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:02 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Internationale HEAO opleidingen aan de HES hebben meer waarde dan een Economie theorie-examen aan de UvA, Zij lopen tenminste 6 maanden stage bij multinationals en krijgen les in het Engels.
Wie zou jij als werkgever liever hebben? Iemand die vloeiend Engels spreekt, buitenland en praktijkervaring heeft of zo'n WO boekenwurm met weinig ervaring en de kans groot is dat ie wellicht faalt in de praktijk? Als die übermensch van een I-HBO'er ook een master doet pwnt hij de WO'er helemaalquote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:04 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Meer waarde voor wie? Voor werkgevers die personeel zoeken dat hersenloos data kan inkloppen? Vertel.
Volgens mij is het verschil tussen hbo en wo nog niet helemaal bij je doorgedrongen.
Wat schattig dat al die kindertjes de marketingafdeling nablaten.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:18 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Wie zou jij als werkgever liever hebben? Iemand die vloeiend Engels spreekt, buitenland en praktijkervaring heeft of zo'n WO boekenwurm met weinig ervaring en de kans groot is dat ie wellicht faalt in de praktijk? Als die übermensch van een I-HBO'er ook een master doet pwnt hij de WO'er helemaal
Ik zou iemand nemen die verder kan kijken dan zijn eerste sollicitatie.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:18 schreef Muzz_ het volgende:
Wie zou jij als werkgever liever hebben? Iemand die vloeiend Engels spreekt, buitenland en praktijkervaring heeft of zo'n WO boekenwurm met weinig ervaring en de kans groot is dat ie wellicht faalt in de praktijk?
Hoeveel uur per week is dat?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:28 schreef Lakitu het volgende:
Echt maar 1 vak waar je verplicht bij moet zijn, maar dat is meestal zo.
2. Alleen een werkcollege.quote:
Driekwart van die ventjes daar kan na 4 jaar 'in het Engels' les te hebben gekregen amper een fatsoenlijke en grammatisch correcte zijn uit hun mond persen. Vloeiend Engels, mijn achterwerk. En de UvA heeft ook gewoon opleidingen in het Engels, hoor.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:18 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Wie zou jij als werkgever liever hebben? Iemand die vloeiend Engels spreekt, buitenland en praktijkervaring heeft of zo'n WO boekenwurm met weinig ervaring en de kans groot is dat ie wellicht faalt in de praktijk? Als die übermensch van een I-HBO'er ook een master doet pwnt hij de WO'er helemaal
Dat valt nog wel mee, is dat nog een beetje in te plannen of ben afhankelijk van de roostermakers?quote:
Nou, ik heb het niet geprobeerd om te verzetten of iets dergelijks, maar volgens mij ben je redelijk afhankelijk van de roostermakers. Je wordt gewoon ingedeeld in een klas, en je wordt verwacht alle verplichte lessen met die klas te volgen. Maar als je een goeie reden hebt, kun je volgens mij best worden overgeplaatst naar een andere klas.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:36 schreef zquing het volgende:
[..]
Dat valt nog wel mee, is dat nog een beetje in te plannen of ben afhankelijk van de roostermakers?
Bedankt voor deze bijdrage, ik ga over 2 maanden naar de EURquote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:39 schreef Rotter het volgende:
EUR![]()
![]()
Kut universiteit. Ben blij dat ik wegmag naar 4 jaar irritatie...
Verplichte colleges, weinig tot geen interesse vanuit EUR voor studenten, reetkevers
Verplichte taaltoets voor jou, jongeman.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:39 schreef Rotter het volgende:
EUR![]()
![]()
Kut universiteit. Ben blij dat ik wegmag naar 4 jaar irritatie...
Verplichte colleges, weinig tot geen interesse vanuit EUR voor studenten, reetkevers
dankequote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:38 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Nou, ik heb het niet geprobeerd om te verzetten of iets dergelijks, maar volgens mij ben je redelijk afhankelijk van de roostermakers. Je wordt gewoon ingedeeld in een klas, en je wordt verwacht alle verplichte lessen met die klas te volgen. Maar als je een goeie reden hebt, kun je volgens mij best worden overgeplaatst naar een andere klas.
Voor een opleiding kan ik 't begrijpen, maar we hebben het hier over een studiequote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:46 schreef Heroinjunk het volgende:
Je moet sowieso op iedere opleiding in het eerste jaar een bepaald aantal punten halen om over te kunnen. Ook zijn alle niveaus van de HBO's (universiteiten kan ik niet over oordelen, maar lijkt me ook wel) bedroevend laag. HBO kun je op je sokken halen.
Het laatste jaar van de bachelor en de gehele master is in het engels met economie. Ten tweede studeer ik nu als uitwisselings student in Barcelona. Ten derde kan je kiezen ook een stage doen als je aan de universiteit studeert.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:02 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Dat gebouw.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:43 schreef TNA het volgende:
[..]
Bij elektro was ik nog voor de hardeknip, maar bij TB ga ik sowieso vertraging oplopen, ben wel blij dat ik geen BSA hebquote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:46 schreef Agiath het volgende:
Zelfs TU krijgt BSA volgend jaar, en de harde knip is er ook al, kankerzooi.
Eerst je bachelor dan pas je master, vroeger kon je na 3 jaar beginnen aan je master ookal moest je bachelor vakken halen. Vroeger kon je nog gewoon aan je master beginnen voordat je je P hadquote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:49 schreef wikwakka2 het volgende:
Wat is de harde knip nou weer?
Ach, dat lijkt mij nog redelijk gerechtvaardigdquote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:51 schreef zquing het volgende:
[..]
Eerst je bachelor dan pas je master, vroeger kon je na 3 jaar beginnen aan je master ookal moest je bachelor vakken halen. Vroeger kon je nog gewoon aan je master beginnen voordat je je P had
40 van de 60 moet je er toch wel kunnen halen. Dan kun je 1/3 van de punten laten schieten.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:48 schreef zquing het volgende:
[..]
Bij elektro was ik nog voor de hardeknip, maar bij TB ga ik sowieso vertraging oplopen, ben wel blij dat ik geen BSA heb
En ik vraag me af hoeveel punten de BSA's gaan worden, bij sommige studies zijn 40punten gewoon heel veel wil je nog een soort van sociaal leven hebben
Maakt niet uit, het moet gewoon.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:05 schreef zquing het volgende:
[..]
danke
[..]
Voor een opleiding kan ik 't begrijpen, maar we hebben het hier over een studie
Helaas is de inrichting zeer passend bij het uiterlijk van het gebouwquote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:38 schreef Galenus het volgende:
[..]
Dat gebouw.![]()
Als je zin hebt om depressief te worden moet je naar de VU gaan.
Mogelijkheden vakken eerder te doen weg halen, saaie colleges verplichten . Volgens mij worden juist die goede studenten het meest gepest met deze maatregelen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:51 schreef zquing het volgende:
[..]
Eerst je bachelor dan pas je master, vroeger kon je na 3 jaar beginnen aan je master ookal moest je bachelor vakken halen. Vroeger kon je nog gewoon aan je master beginnen voordat je je P had
50 punten zelfs...... Ik weet nog dat vroeger BSA's iets van 32 punten warenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:32 schreef Biels het volgende:
Ik moet 50 punten halen om te mogen beginnen aan het 2e jaar. Met huiswerk inderdaad en alles. Om droefgeestig van te worden.
Ik krijg geen BSa, ik mag gewoon niet aan m'n 2e jaar beginnenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:09 schreef zquing het volgende:
[..]
50 punten zelfs...... Ik weet nog dat vroeger BSA's iets van 32 punten waren
Damn, wat voor studie doe je?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:26 schreef Biels het volgende:
[..]
Ik krijg geen BSa, ik mag gewoon niet aan m'n 2e jaar beginnen.
BSA wordt 30 punten aan de TU. Stelt dus niks voor, aangezien je er al 29,9 krijgt voor alleen je projecten. Dan nog één of twee vakken halen en je bent er.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:48 schreef zquing het volgende:
[..]
Bij elektro was ik nog voor de hardeknip, maar bij TB ga ik sowieso vertraging oplopen, ben wel blij dat ik geen BSA heb
En ik vraag me af hoeveel punten de BSA's gaan worden, bij sommige studies zijn 40punten gewoon heel veel wil je nog een soort van sociaal leven hebben
lol wutquote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:26 schreef Biels het volgende:
[..]
Ik krijg geen BSa, ik mag gewoon niet aan m'n 2e jaar beginnen.
Dit jaar krijg ik maar 8 punten uit projecten, bij elektro waren dat er 15..... Mjah, niet dat de vakken iets voorstellen bij TBquote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
BSA wordt 30 punten aan de TU. Stelt dus niks voor, aangezien je er al 29,9 krijgt voor alleen je projecten. Dan nog één of twee vakken halen en je bent er.
Dus jij onderschat de waarde van officiële Cambridge certificaten die aan dat soort opleidingen zijn gekoppeld?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:34 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Driekwart van die ventjes daar kan na 4 jaar 'in het Engels' les te hebben gekregen amper een fatsoenlijke en grammatisch correcte zijn uit hun mond persen. Vloeiend Engels, mijn achterwerk. En de UvA heeft ook gewoon opleidingen in het Engels, hoor.
Dat ik 2ejaars help met het maken van opdrachten zonder dat ik de HBO opleiding doe wil niet helpen aan het beeld dat ik heb van het HBOquote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:42 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Dus jij onderschat de waarde van officiële Cambridge certificaten die aan dat soort opleidingen zijn gekoppeld?
WO'ers die denken dat HBO'ers vier jaar lang uit hun neus vreten.
Alle HBO opleidingen zijn natuurlijk ook precies hetzelfde, hé?.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:43 schreef zquing het volgende:
[..]
Dat ik 2ejaars help met het maken van opdrachten zonder dat ik de HBO opleiding doe wil niet helpen aan het beeld dat ik heb van het HBO
Nee tuurlijk nietquote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:46 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Alle HBO opleidingen zijn natuurlijk ook precies hetzelfde, hé?.
Mag ik vragen van welke opleiding die studenten afkomstig waren? Zeker PABO, SJD, Toegepaste Psychologie, MER oid.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:47 schreef zquing het volgende:
[..]
Nee tuurlijk nietMaar het is toch niet meer dan normaal dat je je ervaringen generaliseert
Ik moet toch wat als ik in amsterdam wil gaan studerenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:29 schreef koffiegast het volgende:
gezeik op VU over buitenlanders, hoogstaand gedoe en dan op de UvA zittenkom nou...
Volgens mij is het 30. bij wb iig. dat is nog wel te doen hoorquote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:48 schreef zquing het volgende:
[..]
Voor alleen projecten dit jaar kreeg ik 17 punten, dus ik weet niet waar je die 29,9 vandaan haaltquote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
BSA wordt 30 punten aan de TU. Stelt dus niks voor, aangezien je er al 29,9 krijgt voor alleen je projecten. Dan nog één of twee vakken halen en je bent er.
Ik chargeerde.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:38 schreef Agiath het volgende:
[..]
Voor alleen projecten dit jaar kreeg ik 17 punten, dus ik weet niet waar je die 29,9 vandaan haalt
Waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:54 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
PABO, SJD, Toegepaste Psychologie, MER oid.
Dat soort opleidingen zijn inderdaad vrij ''.
Je gaat toch niet beweren dat die opleidingen iets voorstellenquote:
Waarom stellen ze volgens jou niets voor dan?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:12 schreef zquing het volgende:
[..]
Je gaat toch niet beweren dat die opleidingen iets voorstellen
Leuk? Het moet niet leuk zijn. Dat trekt lowlifes aan.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 12:57 schreef Smart_ass het volgende:
Eens. Al die verplichte dingen maken het er niet leuker op.
De WO varianten stellen niets voor, lijkt me dat de HBO varianten al helemaal waardeloos zijn. En PABOquote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:23 schreef TvhN het volgende:
[..]
Waarom stellen ze volgens jou niets voor dan?
Wellicht dat jij wel over de juiste competenties beschikt, maar ik weet zeker dat er genoeg studenten van HBO-niveau moeite zullen hebben met bijvoorbeeld een opleiding als SJD. Het hangt er maar net vanaf wat jouw sterke en minder sterke punten zijn. Ik vind het dan ook misplaatst om te veronderstellen dat de opleidingen die jij noemde helemaal niets voorstellen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:27 schreef zquing het volgende:
[..]
De WO varianten stellen niets voor, lijkt me dat de HBO varianten al helemaal waardeloos zijn. En PABO
Heb er ervaring mee, en er is geen smilie die voldoende uitdrukt hoequote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:33 schreef TvhN het volgende:
[..]
Wellicht dat jij wel over de juiste competenties beschikt, maar ik weet zeker dat er genoeg studenten van HBO-niveau moeite zullen hebben met bijvoorbeeld een opleiding als SJD. Het hangt er maar net vanaf wat jouw sterke en minder sterke punten zijn. Ik vind het dan ook misplaatst om te veronderstellen dat de opleidingen die jij noemde helemaal niets voorstellen.
Ik weet zeker dat ik als WO-er zou sjezen op de PABO. Dat maakt dat uiteraard nog niet een opleiding van niveau.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:33 schreef TvhN het volgende:
[..]
Wellicht dat jij wel over de juiste competenties beschikt, maar ik weet zeker dat er genoeg studenten van HBO-niveau moeite zullen hebben met bijvoorbeeld een opleiding als SJD. Het hangt er maar net vanaf wat jouw sterke en minder sterke punten zijn. Ik vind het dan ook misplaatst om te veronderstellen dat de opleidingen die jij noemde helemaal niets voorstellen.
Sowieso, 50-plussers die smileys gebruikenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Terechte klacht! Ik vind het ook verschrikkelijk hoe er de laatste jaren college wordt gegeven en wat ze allemaal verplicht maken. Rot gewoon op.
Laatst postte een docent een announcement op blackboard met daarin een smiley. Tyf gewoon lekker op naar HBO.
die bestaan nietquote:
Qua niveau niet nee, beta studies stellen wat voor, en ik neem aan dat enkele alpha masters ook wel niveau hebben. Sociale wetenschappen zijn bedacht om meer mensen een studie te kunnen laten volgenquote:Het hangt er maar net vanaf wat jouw sterke en minder sterke punten zijn. Ik vind het dan ook misplaatst om te veronderstellen dat de opleidingen die jij noemde helemaal niets voorstellen.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:36 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Sowieso, 50-plussers die smileys gebruiken. Die zien er dan meestal zo uit: ";'-))"
.
Ik vind nogsteeds dat ze MBO cursussen van een maand moeten geven, dan kan ik gaan kwartetten met MBO diploma'squote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ik als WO-er zou sjezen op de PABO. Dat maakt dat uiteraard nog niet een opleiding van niveau.
Waar leg jij die grens dan; wanneer is er sprake van een opleiding van niveau? Ik vind dat, gelet op de vakken die je moet volgen en de competenties die je hiervoor nodig hebt- bij een opleiding als SJD- je mag spreken over een opleiding van niveau.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ik als WO-er zou sjezen op de PABO. Dat maakt dat uiteraard nog niet een opleiding van niveau.
Uitstekend plan. Kunnen we eindelijk die vervelende MBO-ers met voor hun inzichtelijk bewijs om de oren slaan dat die opleidingen echt niks voorstellen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:40 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik vind nogsteeds dat ze MBO cursussen van een maand moeten geven, dan kan ik gaan kwartetten met MBO diploma's
Het is allicht hoger dan basisschoolniveau. Maar werkelijk niveau? SJD-ers zitten niet eens in hetzelfde universum als WO juristen, en dat geldt toch niet bepaald als de moeilijkste WO studie die er is.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:45 schreef TvhN het volgende:
[..]
Waar leg jij die grens dan; wanneer is er sprake van een opleiding van niveau? Ik vind dat, gelet op de vakken die je moet volgen en de competenties die je hiervoor nodig hebt- bij een opleiding als SJD- je mag spreken over een opleiding van niveau.
Geen niveau in vergelijking met het WO. De MBO-er denkt daar vast anders ovr, als er een vergelijking met het MBO wordt gemaakt. Het gaat altijd om je perspectief.quote:Overigens wil ik ook weer niet zeggen dat het 'top' is. Ik snap zelf ook wel dat je voor een WO-opleiding over meerdere competenties moet beschikken dan bij een gemiddelde HBO-opleiding; het niveau is simpelweg hoger. Het gaat mij er meer om dat ik het misplaatst vind om dan als WO'er maar te roepen dat een aantal HBO-opleidingen geen niveau hebben.
Oh, voor zo'n Cambridge certificate heb ik me hier op de middelbare school in de 5e klas voor de grap ook even ingeschreven en direct met gemak gehaald. En mijn Engels is nou niet eens direct uitstekend. Laten we er niet meer waarde aan gaan hechten dan nodig.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:42 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Dus jij onderschat de waarde van officiële Cambridge certificaten die aan dat soort opleidingen zijn gekoppeld?
WO'ers die denken dat HBO'ers vier jaar lang uit hun neus vreten.
Sure...ten eerste zijn de certificaten niet gratis en ten tweede een 5 VWO/HAVO scholier die een Certificate of Proficiency in English haalt.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:44 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Oh, voor zo'n Cambridge certificate heb ik me hier op de middelbare school in de 5e klas voor de grap ook even ingeschreven en direct met gemak gehaald. En mijn Engels is nou niet eens direct uitstekend. Laten we er niet meer waarde aan gaan hechten dan nodig.
En nee, het was niet zo'n gare First Certificate o.i.d.
Ten eerste: wie zei 'gratis'quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:09 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Sure...ten eerste zijn de certificaten niet gratis en ten tweede een 5 VWO/HAVO scholier die een Certificate of Proficiency in English haalt.![]()
![]()
Pics or it never happened..quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:30 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Ten eerste: wie zei 'gratis'![]()
Ten tweede:
Balkenende spreekt best goed engels, alleen zn uitspraak is wat minder.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:09 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Sure...ten eerste zijn de certificaten niet gratis en ten tweede een 5 VWO/HAVO scholier die een Certificate of Proficiency in English haalt.![]()
![]()
Typisch gevalletje Nederlander die denkt dat hij goed is in Engels maar in de praktijk niets van bakt.
Balkenende Engels
quote:
- Subjectief, ik vind het een prima locatie en makkelijk te bereiken.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:43 schreef TNA het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom? Elke willekeurige mongool kan zo'n poepding halenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:09 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
![]()
Typisch gevalletje Nederlander die denkt dat hij goed is in Engels maar in de praktijk niets van bakt.
Balkenende Engels
Wel goed voor een scholier...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:34 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Beetje een kutcijfer, mja kwam door het interview waar ik een ov voor had vanwege de zenuwen.
Zo'n test is echt enkel voor mensen die amper Engels kunnen of compleet andere taal/cultuur hebben dan die van de Engelsen...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:39 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom? Elke willekeurige mongool kan zo'n poepding halen!!! Net zoals de TOEFL en de IELTS, het bewijst geen ene ruk. Voor de meeste Engelse en Amerikaanse universiteiten moet je zo'n ding halen zodat je überhaupt een kans hebt om toegelaten te worden.
Op mijn middelbare school kon je het gewoon als een soort bijvak kiezen, kreeg je tien uur bijles oid en vervolgens voor het examen. Volgens mij heeft ook minstens de helft van de mensen zo'n certificaat gescoord.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:09 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
![]()
Balkenende Engels
Hij heeft het dan ook alleen over een minimum aantal punten, niet over verplichte college's.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:44 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Inzetten en college lopen zijn niet 1 op 1 hetzelfde.
Één WO-boekenwurm alstublieft. Die heeft heel wat meer kennis, die praktijkervaring is ook wel in een half jaar bijgewerkt en wie zegt dat een WO'er geen engels kan?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:18 schreef Muzz_ het volgende:
De hoeveelheid allochtonen op de grotere studies, ik hoef echt niet tussen al die marrokanen te gaan zittenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:36 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
[..]
- Subjectief, ik vind het een prima locatie en makkelijk te bereiken.
- Colleges zijn niet verplicht, werkcolleges ook niet.
- Wat is er mis met welke mensen?
Kortom, wat een kutconclusie.
Perfect Swahili...quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:50 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Verplichte taaltoets voor jou, jongeman.
Ik moet overigens zeggen dat op mijn HBO opleiding op de BSA na geen van die dingen bestaat.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:31 schreef zquing het volgende:
Maar nu de vergelijking met HBO, ik ben dus verplicht minstens 45 punten te gaan halen in m'n eerste jaar. Anders komt er dus zo'n leuk BSAtjeVerder zijn er dus verplichte colleges, ik ga gvd niet meer naar school, ik kan zelf toch wel bepalen wanneer ik wel en niet naar college ga
. En om 't nog erger te maken zijn er voor de verplichte colleges, verplichte opdrachten die gemaakt moeten worden, gaan we nog huiswerk krijgen ook
.
Ksst, kleuter! Je weet dat de persoon die smileys uitgevonden heeft nu 61 jaar oud is?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:36 schreef wikwakka2 het volgende:
Sowieso, 50-plussers die smileys gebruiken.
Ik wilde dus zeggen dat Muzz wel stoer kan gaan doen met z'n certificaten, maar het stelt echt weinig voor.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 22:00 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Zo'n test is echt enkel voor mensen die amper Engels kunnen of compleet andere taal/cultuur hebben dan die van de Engelsen...
Cambridge is wel zo leuk, maar het zegt niet echt veel tenzij je native nivo hebt. Zusje heeft een grade A gehaald in C1 bv.
Dat het bij de UvA slecht geregeld is, pleit nog niet voor de VU...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:33 schreef Fortitudo het volgende:
Mensen die afgeven op de VU
Bij VU is de boel tenminste geregeld.
Op de UvA moet je elke periode afwachten of het vak ubverhaupt nog wordt gegeven en of de docent dat in dit geval ook weet.
Heb echt hele, hele slechte dingen gehoord over UvA, frauduleuze praktijken en administratieve blunders, die zorgen voor een sterke devaluatie van je diploma.
Dan kun je beter ook niet naar de UvA, Heel die 'hoofddoekenbrigade' komt hier hun master doen als ze hun Ba hebben gehaald aan de VU.quote:Op zondag 28 juni 2009 01:35 schreef zquing het volgende:
[..]
De hoeveelheid allochtonen op de grotere studies, ik hoef echt niet tussen al die marrokanen te gaan zitten. Ik vind die locatie kut, aangezien ik woonruimte op 10 minuten fietsten van de UvA heb. Het niet hebben van 2 verplichte uren weegt imho niet op tegen de rest
van de tien mensen die op de UvA zitten die ik ken, hebben er al 4 gezeik gehad om inschrijvingen van het 1 of ander.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:11 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dan kun je beter ook niet naar de UvA, Heel die 'hoofddoekenbrigade' komt hier hun master doen als ze hun Ba hebben gehaald aan de VU.
Trouwens, tip van een insider: Zorg dat je je administratie echt in één keer goed regelt. Dat wil zeggen, inschrijving volledig en correct invullen, na bellen voor ontvangst, etc. Echt, als dát misgaat aan de UvA ben je zo ontzettend de Sjaak. Als je niet op de lijstjes staat dan kom je de meeste werkgroepen niet in, geen cijfers, geen toegang tot BB of de juiste vakken etc. Het gebeurt niet heel vaak hoor, maar als..
Dit dus. Ik prepare mensen voor hun TOEFL in azie en voor Nederlanders is dit over het algemeen geen kunst om te halen. Het is voornamelijk bedoeld voor mensen uit AZIE of andere landen/werelddelen waarin de Engelse taal nauwelijks aanwezig is. Beetje makkelijk afgeven dus als je Nederlander bent want dan is zo een TOEFL echt een peulenschilquote:Op zaterdag 27 juni 2009 22:00 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Zo'n test is echt enkel voor mensen die amper Engels kunnen of compleet andere taal/cultuur hebben dan die van de Engelsen...
Cambridge is wel zo leuk, maar het zegt niet echt veel tenzij je native nivo hebt. Zusje heeft een grade A gehaald in C1 bv.
Dat soort dingen heb ik ook gehoord over de UvA. Master is maar 1 jaar, dus dat valt wel mee. Maar als ik nog ooit een master ga doen in de economische richting ga ik denk ik schakelen naar econometriequote:Op zondag 28 juni 2009 12:11 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dan kun je beter ook niet naar de UvA, Heel die 'hoofddoekenbrigade' komt hier hun master doen als ze hun Ba hebben gehaald aan de VU.
Trouwens, tip van een insider: Zorg dat je je administratie echt in één keer goed regelt. Dat wil zeggen, inschrijving volledig en correct invullen, na bellen voor ontvangst, etc. Echt, als dát misgaat aan de UvA ben je zo ontzettend de Sjaak. Als je niet op de lijstjes staat dan kom je de meeste werkgroepen niet in, geen cijfers, geen toegang tot BB of de juiste vakken etc. Het gebeurt niet heel vaak hoor, maar als..
Tjah, ik ken er ook meer dan me lief is waarbij het misgaat. Zo lullig ook, omdat ze echt een berg moeten verzetten om hun inschrijving weer in orde te krijgen. Docenten worden er zo gek van dat ze allemaal iets roepen in de trant van: "het spijt ons ook, maar we kunnen er zelf echt niets aan doen, dus bemoeien we er ons echt helemaal niet meer mee". Daardoor kom je gelukkig de meeste werkgroepen ook wel in zonder op een lijstje te staan, maar daarna gaat het alsnog mis met tentamens enzo.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:17 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
van de tien mensen die op de UvA zitten die ik ken, hebben er al 4 gezeik gehad om inschrijvingen van het 1 of ander.
En als je nu nog een keer op OP leest en dan beseft dat 't een 2e studie isquote:Op zondag 28 juni 2009 13:17 schreef MouzurX het volgende:
Dus TS vindt zichzelf helemaal geweldig omdat hij studeert maar 45 van de 60 punten halen kan/wilt hij niet?![]()
Blijkbaar heb je die verplichte werkcolleges wél nodig aangezien je anders gewoon de volle hap makkelijk zou halen in 1 jaar.
Toevallig had ik gisteren nog een discussie met een collega over hoe het komt dat Nederlanders vaak zo goed zijn in Engels. En dat was ook niet de eerste keer. Al kunnen veel (alhoewel minder dan eerst) mensen idd nog steeds horen waar ik vandaan kom, dus mijn accent is nog steeds niet helemaal kwijt.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:25 schreef Flammie het volgende:
Voor de mensen die overigens denken "goed" te zijn in Engels. Ik neem aan dat het dan voornamelijk grammar betreft want je hebt wat jaartjes buitenland nodig om ook nog een leuke uitspraak erop na te houden dat niet klinkt als Peter R de Vries
Veel Nederlanders denken dat ze goed zijn in Engels, maar vaak hoor je ze tenenkrommende uitspraken doen en uitdrukkingen/zinsbouw rechtstreeks uit het Nederlands vertalen.quote:Op zondag 28 juni 2009 14:46 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Toevallig had ik gisteren nog een discussie met een collega over hoe het komt dat Nederlanders vaak zo goed zijn in Engels. En dat was ook niet de eerste keer. Al kunnen veel (alhoewel minder dan eerst) mensen idd nog steeds horen waar ik vandaan kom, dus mijn accent is nog steeds niet helemaal kwijt.
Ik dacht dat er trouwens veertig studiepunten in een jaar zaten, niet zestig?
quote:Op zondag 28 juni 2009 14:54 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Veel Nederlanders denken dat ze goed zijn in Engels, maar vaak hoor je ze tenenkrommende uitspraken doen en uitdrukkingen/zinsbouw rechtstreeks uit het Nederlands vertalen.
En idd Peter R. de Vries / Balkenende accent
Oh, helemaal waar, maar in de multinational waar ik werk heerst toch nog wel eens de gedachte dat de Nederlanders er echt goed in zijn. Gisteren hebben we TV/ondertitels maar de schuld gegeven, niet het onderwijs.quote:Op zondag 28 juni 2009 14:54 schreef Muzz_ het volgende:
Veel Nederlanders denken dat ze goed zijn in Engels, maar vaak hoor je ze tenenkrommende uitspraken doen en uitdrukkingen/zinsbouw rechtstreeks uit het Nederlands vertalen.
Dat heb ik gelukkig nog nooit gehad. Ben wat subtieler.quote:En idd Peter R. de Vries / Balkenende accent
Dat was vroegâh, toen het nog studiepunten waren. Nu zijn het officieel ECTS, waarvan er 60 in 42 oude studiepunten gaan geloof ik.quote:Op zondag 28 juni 2009 14:46 schreef LintuxCx het volgende:
Ik dacht dat er trouwens veertig studiepunten in een jaar zaten, niet zestig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |