10.00 uur begint het.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:31 schreef GreyWolf het volgende:
Hoe laat moet je morgen aanwezig zijn?
Schiet ook niet opquote:B Psychologie
(B Psychologie)
Periode: 01-09-2009 t/m 31-08-2010
Universiteit Maastricht
MAASTRICHT
Status: Inschrijvingsverzoek ingediend
Wanneer heb je je ingeschreven?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:54 schreef Black-Death het volgende:
Op Studielink staat bij mij nog steeds dit:
[..]
Schiet ook niet op
Voor studenten is het ¤59,- per jaar dacht ik.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:58 schreef Sharkdoggie het volgende:
Is lid zijn van de NIP niet prijzig? Wil trouwens wel naar die congres. Nog meer mensen die gaan? En in zijn voor een mini-meet?
Ik heb abnormal psych een oudere druk. Ook ben ik enorm schappelijkquote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:04 schreef flexster het volgende:
hoi, ik ga nu naar mn derde jaar op de radboud universiteit.
Heeft iemand de boeken
Cognition, Brain, and Consciousness: introduction to Cognitive Neuroscience. Baars & Cage, 2007, Academic Press
Stahl , S.M.. Stahl's Essential Psychopharmacology, Neuroscientific basis and Practical Applications. (2008, 3rd edition)
Comer - Abnormal psychology, 2009
Groth-Marnat, G. (2009). Handbook of psychological assessment (5th ed.)
Die van Comer en Groth mogen denk ik ook wel een drukje ouder zijn dan 2009.
Wil je er vanaf voor een schappelijke prijs laat me weten..want die boeken zijn veels te duur!!!!
Zeker te doen. Ik weet niet waar je gaat studeren, want er zal heus wel verschil zitten tussen universiteiten m.b.t. statistiekonderwijs, maar als het snor zit met je aanleg en je bent bereid je in te zetten zou ik me geen zorgen maken. Het was mij nog niet bekend dat er uni's zijn met toelatingstoetsen, dit lijkt me dan ook sterk. Volgens mij kom je er altijd wel met A1,2 op VWO niveau.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:32 schreef RRGJL het volgende:
Nog even een vraagje over statistiek![]()
Wat is de mening van psychologiestudenten hier eigenlijk daarover? Kun je deelnemen aan de studie zonder voorkennis mbt. statistiek? Ik vind het geen ramp als dat betekent dat ik daar meer tijd in moet investeren dan de andere vakken. Van de ene hoor ik namelijk dat 'ie zelf ook niets wist van statistiek en dat ze helemaal bij het begin begonnen, maar van de andere kant hebben sommige universiteiten zelfs 'toelatingstoetsen' statistiek die je moet halen om toegelaten te worden tot de studie. Het is me allemaal niet zo duidelijk![]()
Ik maak me geen zorgen om de wiskundige aanleg. Die heb ik wel. Ik vraag me alleen af of het inderdaad 'te doen' is zonder voorkennis (ja, ik begrijp getallen hoor, dat wel)...
Toelating is voor mensen van het HBO met een havo diplomaquote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:39 schreef flexster het volgende:
[..]
Het was mij nog niet bekend dat er uni's zijn met toelatingstoetsen, dit lijkt me dan ook sterk. Volgens mij kom je er altijd wel met A1,2 op VWO niveau.
Als het gewoon een soort geschiedenis/inleiding is van psychologie, dan is het vreselijkquote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:41 schreef Finitio het volgende:
Heel benieuwd of psychologie wat is, volg vanaf volgende week de minor 'Hoogtepunten uit de psychologie' aan de erasmus universiteit.
Jammer, ik moet die boeken ook hebben. zijn het dan alleen de boeken voor die eerste 3 domeinvakken ofzo? *geen zin heeft om zelf de site te raadplegenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:48 schreef flexster het volgende:
ja ik zie net dat het 100 pagina's scheelt. Ik denk dat jij de 5de druk hebt of niet? die heeft 497 pagina's en de nieuwe (7de druk uit 2010) heeft er 587. Dat durf ik niet![]()
het zijn niet alle boeken voor het derde jaar (helaas) maar dit was een beginnetje
heb er wel zin in!
Ik twijfel nog een beetje waar ik ga studeren. Groningen schijnt wat statistiek betreft minder zwaar te zijn (dan Nijmegen waar ik eerst heen wilde). Daarnaast heeft groningen geen Numerus Fixus en lijkt het me een leuke stad.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:39 schreef flexster het volgende:
[..]
Zeker te doen. Ik weet niet waar je gaat studeren, want er zal heus wel verschil zitten tussen universiteiten m.b.t. statistiekonderwijs, maar als het snor zit met je aanleg en je bent bereid je in te zetten zou ik me geen zorgen maken. Het was mij nog niet bekend dat er uni's zijn met toelatingstoetsen, dit lijkt me dan ook sterk. Volgens mij kom je er altijd wel met A1,2 op VWO niveau.
Het probleem is dat er veel mensen rondlopen die van te voren blèren dat ze nooit iets snappen van "wiskunde" en ze daarmee drukker zijn dan met opletten, met als gevolg dat ze op de uni (tenminste bij ons) begonnen met hoe je kwartielen, mediaan en gemiddelde moet uitrekenen
Tilburg ookquote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:00 schreef Operc het volgende:
Op de RU beginnen ze wel echt bij het begin met statistiek en bouwen ze het daarna op.
PM je mailadres, dan stuur ik het eerste college uit Tilburg & dan voel je je meteen beterquote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:02 schreef RRGJL het volgende:
Maar 'bij het begin', sorry als ik lastig ben hoor, maar wat houdt dat concreet in? Zo ver in het begin dat je geen voorkennis nodig hebt? (mits je het tempo bijhoudt uiteraard)
Inderdaad. Omdat er ook mensen zijn die al in geen tijden wiskunde gehad hebben beginnen ze bij het beginnen. Gemiddeldes uitrekenen etc.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:02 schreef RRGJL het volgende:
Maar 'bij het begin', sorry als ik lastig ben hoor, maar wat houdt dat concreet in? Zo ver in het begin dat je geen voorkennis nodig hebt? (mits je het tempo bijhoudt uiteraard)
nee voor brein, persoon, psychodiagnostiek en psychofarmacologie. Gedrag doe ik later, moet theoretische psychologie inhalenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:38 schreef Operc het volgende:
[..]
Jammer, ik moet die boeken ook hebben. zijn het dan alleen de boeken voor die eerste 3 domeinvakken ofzo? *geen zin heeft om zelf de site te raadplegen*
Ik heb nadat ik 1 juli mijn herinschrijfformulieren op de bus heb gedaan, helemaal niks meer vernomenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:12 schreef MeloD het volgende:
Theoretisch gezien had ik voorkennis moeten hebben (6 jaar lang wiskunde vwo gedaan) maar er bar weinig van blijven hangen altijd. Eindexamen afgesloten met een 5 voor wiskunde (A1). Ik vond de statistiekvakken dan ook heel pittig, maar ook daar weer, als ik er gewoon voor had gaan zitten had ik het gemakkelijk in één keer kunnen halen. Want toen ik er aan gíng zitten snapte ik het.
Mensen van Leiden: zijn er meer die nog geen collegekaart binnen hebben?
Ik heb ze ook ontvangen uit Leiden, maar ook pas begin deze week.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:43 schreef Sharkdoggie het volgende:
MeloD: Heb collegekaarten van beiden studies gekregen. Alleen geen collegekaart met foto maar daar staat toch geen jaar op (gebruik die van 2 jaar geleden nog).
psychodiagnostiek en psychofarmacologie zijn de keuze vakken van je domein?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:46 schreef flexster het volgende:
[..]
nee voor brein, persoon, psychodiagnostiek en psychofarmacologie. Gedrag doe ik later, moet theoretische psychologie inhalen
quote:"De Examencommissie heeft alle resultaten gecontroleerd en geconstateerd dat je aan alle onderdelen van het bachelor examen voldaan hebt per 31 augustus 2009. Van harte gefeliciteerd!"
dankuquote:
Bikkelen op heel veel partysnacks jaquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:33 schreef Grumpey het volgende:
ahhh, dus eerst nog even 4 dagen bikkelen eigenlijk
maar feli
En wat ben je nu / ga je doen?quote:
Ik ga beginnen aan mijn master Neuropsychology aan de UMquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:36 schreef automatic_ het volgende:
[..]
En wat ben je nu / ga je doen?
Ik zie je namelijk niet in de OP
Tof!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:38 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Ik ga beginnen aan mijn master Neuropsychology aan de UM.
Ja.. dan ben ik snel weg.. ik hoef de minor niet te volgen namelijk.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 21:41 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Als het gewoon een soort geschiedenis/inleiding is van psychologie, dan is het vreselijk
si! ik wou persoon kiezen met een paar brein-vakken in de vrije ruimte (die overblijft naast een drietal 2dejaars vakken). Vergeet je niet in te schrijvenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:21 schreef Operc het volgende:
[..]
psychodiagnostiek en psychofarmacologie zijn de keuze vakken van je domein?
En ik moet helaas ook TP overnieuw doen. Ja/Nee vragen blijven irritant.
TP is maar 4 weken, die domeinen 12, mocht ik het door TP niet bij kunnen houden heb ik 8 weken om in te halen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:41 schreef flexster het volgende:
Begin je trouwens wel met alle 3 de verdiepingsvakken én TP erbij? Zat te twijfelen, wil iig geen gedrag kant op dus ik dacht dat doe ik later wel. Wil beetje relaxt beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |