http://twitter.com/mousavi1388quote:The Living voice of the Movement was heard again"Allahu Akbar".This Friday, We all are going to send GREEN BALLOONS to the sky #iranElectionabout 1 hour ago from web
Je kan mensen de straat af slaan/schieten. Maar je kan ze niet het verlangen uit hun hart pakken.quote:Tonight, like past nights, the chants of "Allah-o-Akbar" were heard on roof tops of Tehran & other cities. #iranelection
Dit gaat em niet worden denk ik, try again in 10 years.quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:27 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
#13 tvp
van Moussavi1388
[..]
http://twitter.com/mousavi1388
D'r is niet zoveel verlangen meer over na 10 kogels door je lijf denk ik zo.quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:28 schreef Py het volgende:
[..]
Je kan mensen de straat af slaan/schieten. Maar je kan ze niet het verlangen uit hun hart pakken.
Ja, het vooruitzicht om omgebracht te worden is niet aanlokkelijk om in je groene kleedje op straat te gaan staan denk ikquote:Op donderdag 25 juni 2009 23:30 schreef Py het volgende:
Na het bloedbad van gisteren is er vandaag weinig gedemonstreerd volgens mij
Ik weet niet of jullie de video kunnen zien buiten de UK: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/8119713.stmquote:Iran doctor tells of Neda's death
The doctor who tried to save an Iranian protester as she bled to death on a street in Tehran has told the BBC of her final moments.
Dr Arash Hejazi, who is studying at a university in the south of England, said he ran to Neda Agha-Soltan's aid after seeing she had been shot in the chest.
Despite his attempts to stop the bleeding she died in less than a minute, he said.
Video of Ms Soltan's death was posted on the internet and images of her have become a rallying point for Iranian opposition supporters around the world.
Dr Hejazi also told how passers-by then seized an armed Basij militia volunteer who appeared to admit shooting Ms Soltan.
Dr Hejazi said he had not slept for three nights following the incident, but he wanted to speak out so that her death was not in vain.
He doubted that he would be able to return to Iran after talking openly about Ms Soltan's killing.
"I was there with some friends because we had heard that there were some protests and we decided to go and take a look," he said.
"Anti-riot police were coming by motorcycles towards the crowd."
Dr Hejazi said he saw Ms Soltan, who he did not know, with an older man who he thought was her father but later on learned was her music teacher.
"Suddenly everything turned crazy. The police threw teargas and the motorcycles started rushing towards the crowd. We ran to an intersection and people were just standing. They didn't know what to do.
"We heard a gunshot. Neda was standing one metre away from me. I turned back and I saw blood gushing out of Neda's chest.
"She was in a shocked situation, just looking at her chest. Then she lost her control.
"We ran to her and lay her on the ground. I saw the bullet wound just below the neck with blood gushing out.
"I have never seen such a thing because the bullet, it seemed to have blasted inside her chest, and later on, blood exiting from her mouth and nose.
"I had the impression that it had hit the lung as well. Her blood was draining out of her body and I was just putting pressure on the wound to try to stop the bleeding, which wasn't successful unfortunately, and she died in less than one minute."
Dr Hejazi said he first thought the gunshot had come from a rooftop.
But later he saw protesters grab an armed man on a motorcycle.
"People shouted 'we got him, we got him'. They disarmed him and took out his identity card which showed he was a Basij member. People were furious and he was shouting, 'I didn't want to kill her'.
"People didn't know what do to do with him so they let him go. But they took his identity card. There are people there who know who he is. Some people were also taking photos of him."
Dr Hejazi said he knew he was putting himself in jeopardy by talking about what happened.
"It was a tough decision to make to come out and talk about it but she died for a cause. She was fighting for basic rights... I don't want her blood to have been shed in vain."
He added: "She died on the streets to say something."
Dr Hejazi said he did not believe he could now return to Iran.
"They are going to denounce what I am saying. They are going to put so many things on me. I have never been in politics. I am jeopardising my situation because of the innocent look in her (Neda's) eyes."
Dan zou deze slag aan Khatemei zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja, het vooruitzicht om omgebracht te worden is niet aanlokkelijk om in je groene kleedje op straat te gaan staan denk ik
link staat al in de OPquote:Op donderdag 25 juni 2009 23:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik weet niet of jullie de video kunnen zien buiten de UK: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/8119713.stm
Fijn hè, dat je dat gewoon mag posten zonder dat er volgende week op je deur wordt gekloptquote:
Thanxquote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:15 schreef Disana het volgende:
http://twitter.com/persiankiwi had al 2 dagen niet getwitterd, maar er is nu een http://twitter.com/persiankiwi2
http://twitter.com/iranriggedelectquote:It's 1:00 pm time to fly the balloons #IranElection #Neda17 minutes ago from TweetDeck
De enige hoop die ik nog heb is dat het in de top gaat rommelen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:51 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Thanx, lijkt idd sterk op 'kiwi1'.
[..]
http://twitter.com/iranriggedelect
Hoop er maar in houden.
Ik ook, maar ik had helemaal niet het gevoel dat er iets te gebeuren stond. De meeste mensen die ik sprak over de verkiezingen stonden daar vrij onverschillig tegenover. Ze hadden het idee dat er toch niks zou veranderen, wie er ook zou winnen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:59 schreef Elkafila het volgende:
Ik ben 6 weken geleden nog in Iran geweest.
Je voelde dat er iets zat aan te komen. Dit allemaal had ik echter niet verwacht.
Bizar
Dat komt ook overeen met alle beschrijvingen; in het begin leefde die hele verkiezing helemaal niet. Veel mensen wilden niet eens gaan stemmen. En toen gingen Ahmedinejad en Moussavi plotseling head-on waardoor het er echt op leek dat mensen een keuze zouden krijgen. Pas in de laatste twee weken voor de stembusgang sloeg het dus om van desinteresse naar hoop op verandering.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik had helemaal niet het gevoel dat er iets te gebeuren stond. De meeste mensen die ik sprak over de verkiezingen stonden daar vrij onverschillig tegenover. Ze hadden het idee dat er toch niks zou veranderen, wie er ook zou winnen.
Ook niet verrassendquote:Ahmad Khatami, called for the execution of "rioters" during a speech at Tehran University.
Niet echt nee, de Islamitische Republiek is altijd moorddadiger en onderdrukkender geweest dan welke van zijn voorgangers dan ook.quote:
Deze beelden zijn me wat te subjectief, wie weet heeft diezelfde gast net een baksteen naar de politie gegooid of iets. Geloof nooit echt één bron alleen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:53 schreef Py het volgende:
[..]
De executies worden ter plekke uitgevoerd (graphic):
[ ! ]
En al zou hij dat hebben gedaan, vind je het gerechtigd om 'm dan maar gelijk met een headshot om te leggen?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Deze beelden zijn me wat te subjectief, wie weet heeft diezelfde gast net een baksteen naar de politie gegooid of iets. Geloof nooit echt één bron alleen.
Ligt aan de situatie, ik weet niet wat hij gedaan heeft. Ik zie alleen iemand lopen die neergeknald word. Wie weet had hij wel op de politie geschoten 5 minuten eerder?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:05 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
En al zou hij dat hebben gedaan, vind je het gerechtigd om 'm dan maar gelijk met een headshot om te leggen?
quote:e-source: "Tehran is very very quiet. There's anger & passion, but going out to show it doesn't seem very productive and is very dangerous"
16 minutes ago from web
Dan nog wordt er iemand ge-executeerd zonder een echt proces, niet?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ligt aan de situatie, ik weet niet wat hij gedaan heeft. Ik zie alleen iemand lopen die neergeknald word. Wie weet had hij wel op de politie geschoten 5 minuten eerder?
Ik trek geen conclusies uit deze beelden, hoe hard ze ook mogen zijn.
Ja, maar die wijkt niet veel af van de jouwe.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:43 schreef feessie het volgende:
Ik begin nu toch wel ernstig twijfels te krijgen over de houding t.a.v. het opwekken van kernenergie. Als ik nu zie hoe moordlustig dit regime kan zijn , snap ik best dat israel een preventieve aanval wil lanceren om dit te voorkomen.
Iemand een mening?
Ik wil zeggen dat ik het terecht zou hebben gevonden als hij werd neergeschoten nadat hij een gelijk iets had gedaan een tijdje eerder (wat toevallig nooit zichtbaar is op die filmpjesquote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:10 schreef Py het volgende:
[..]
Dan nog wordt er iemand ge-executeerd zonder een echt proces, niet?
Wat wil je nou zeggen?
http://giagro.wordpress.com/torrents/quote:Dutch:De volgende torrents bevatten videobeelden die politiebrutaliteit tenopzichte van de protesters, waaronder sommigen extreem grafisch. Al deze video’s zijn gecontroleerd op authenticiteit. Het is van kritiek belang dat deze lijst gedownload en geseed wordt, in de hoop zoveel mogelijk mensen te kunnen bereiken.
quote:According to witnesses: After chasing protesters off they started destroying anything they could get their hands on.
One militia hits a security window with such force that his baton gets hacked off. The hacked of baton was later found by residents inside the house. People are often hit with similar brutality... Broken bones and wounds requiring stitches are a common occurrence.
Of hij is wellicht te vinden in een van de grafische filmpjes..quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Even een stukje naar boven lezen, hij is er nog
Ja maar wie zegt dat persiankiwi en persiankiwi2 dezelfde zijn?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Even een stukje naar boven lezen, hij is er nog
persiankiwi 2 deed zijn eerste tweets ook met TwitterFon. Denk dat het een wannabee is.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:46 schreef Py het volgende:
[..]
Ja maar wie zegt dat persiankiwi en persiankiwi2 dezelfde zijn?
Op internet wordt daaraan getwijfeld, bevestiging is er nog niet.
De oorspronkelijke persiankiwi schijnt nog wel vrij rond te lopen maar is 'on the move' atm, volgens twitter.
quote:Today, those who are not YET intimidated, raided, arrested and threatened will fly green balloons in the sky. (All the above has happened to my loved ones ...)
Today, the idiot giving the Friday prayer sermon has launched implicit death threats against Mousavi.
Iran is now officially a fascist state ...
Het enige wat ik jou hier en in Video: Vernedering van Palestijnen door Israelische soldaten voortdurend zie herhalen is dat je geen oordeel hebt omdat je de omstandigheden niet kent. Ondertussen suggereer je steeds dat men het wel verdiend zou hebben.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik wil zeggen dat ik het terecht zou hebben gevonden als hij werd neergeschoten nadat hij een gelijk iets had gedaan een tijdje eerder (wat toevallig nooit zichtbaar is op die filmpjes).
En wat ik wil zeggen is dat ik het walgelijk en barbaars zou hebben gevonden als hij werd neergeschoten zonder aanleiding of bedreiging voor de agent in kwestie.
Aangezien ik geen van beide zeker kan weten vorm ik er geen mening over, en vind ik het te subjectief om te gebruiken om sympathie op te wekken voor Iranese protesten.
quote:Top dissident cleric warns Iran over crackdown
TEHRAN (AFP) — Top Iranian dissident cleric Grand Ayatollah Hossein Ali Montazeri warned on Thursday that continued suppression of opposition protests could threaten the very basis of the Islamic republic.
"If Iranians cannot talk about their legitimate rights at peaceful gatherings and are instead suppressed, frustrations will build up which could possibly uproot the foundations of the government, no matter how powerful," the cleric said in a statement faxed to AFP.
It was the latest broadside fired off against the regime by Montazeri, who was once tipped to take over from the father of the revolution Ayatollah Ruhollah Khomeini but fell out with the late leader before his death.
Montazeri, now 85, also urged the authorities to set up an "impartial" committee with full power to find a solution to the worst crisis in the 30-year history of the Islamic republic.
"My recommendation to the great and dear Iranian nation is to pursue its logical and fair demands in complete calm," he added.
Tehran has been rocked by a wave of unrest since the result of the June 12 poll gave President Mahmoud Ahmadinejad a thumping victory over his main rival Mir Hossein Mousavi.
Last week Montazeri called on Iran?s young people to pursue peaceful demonstrations against the election result, which the opposition has charged was rigged to ensure victory for the hardline incumbent.
One of the main architects of the Islamic republic, Montazeri was a student and close ally of Khomeini. But he fell from grace in the late 1980s after he became too openly critical of political and cultural restrictions, most notably Iran's treatment of political prisoners and opposition groups.
Montazeri resigned months before Khomeini's death in 1989, and was told by Khomeini to stay out of politics and focus instead on teaching in the religious city of Qom.
Montazeri, considered by his followers to be the highest living authority of Shiite Islam in Iran, has also questioned the theological credentials of current supreme leader Ayatollah Ali Khamenei.
This was branded as treason, and in 1997 Montazeri was placed under house arrest for five years before being released under the presidency of Ahmadinejad's predecessor Mohammad Khatami.
Another top cleric Grand Ayatollah Nasser Makarem Shirazi said the election dispute must be resolved in a way that leaves no doubt in the minds of the people.
"The issue should be resolved in a way that turns suspicion into trust," he was quoted as saying by the Mehr news agency.
"I expect that when the dust settles, we come up with solutions to the issue in order to achieve national peace. I call upon all experts to solve the crisis."
http://www.google.com/hos(...)2A3bSE44i_MvccKr_sfAquote:
Grand Ayatollah Hossein Ali Montazeri was placed under house arrest in 1997
Stemmingmakerij... dit geloof ik niet.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:20 schreef Manke het volgende:
RT@cnnbrk@LaraABCNews RT from #iran Report: Execution of Some Protesters That Were Arrested Has Begun (Confirmed)
Zo ongelooflijk is het ook weer niet, de geschiedenis leert dat 'ze' nogal medogenloos opereren als het om tegenstand gaat. Verzet tegen de dictator wordt al snel uitgelegd als afvalligheid van het ware geloof en daar staat de doodstraf op.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:25 schreef feessie het volgende:
[..]
Stemmingmakerij... dit geloof ik niet.
Ik geloof zeker wel dat het ooit zal gebeuren , maar niet dat het nu al gebeurd.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zo ongelooflijk is het ook weer niet, de geschiedenis leert dat 'ze' nogal medogenloos opereren als het om tegenstand gaat. Verzet tegen de dictator wordt al snel uitgelegd als afvalligheid van het ware geloof en daar staat de doodstraf op.
Al vrij snel na de eerste demonstraties werd verkondigd dat elk protest gezien werd als een aanval op de islam.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zo ongelooflijk is het ook weer niet, de geschiedenis leert dat 'ze' nogal medogenloos opereren als het om tegenstand gaat. Verzet tegen de dictator wordt al snel uitgelegd als afvalligheid van het ware geloof en daar staat de doodstraf op.
Als het aan mij ligt pamfletten strooien dat we de revolutie steunen en eventueel binnen zullen trekken met legers. Maarja, wishful thinking.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:48 schreef Py het volgende:
[..]
Al vrij snel na de eerste demonstraties werd verkondigd dat elk protest gezien werd als een aanval op de islam.
Ja want ze hebben in Iran helemaal geen moeite met rechtbanken die mensen veroordelen op basis van de aanklacht alleen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:48 schreef feessie het volgende:
[..]
Ik geloof zeker wel dat het ooit zal gebeuren , maar niet dat het nu al gebeurd.
De mensen komen eerst voor een tribunaal zover ik gehoord heb.
ja dat d8 ik ookquote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:25 schreef feessie het volgende:
[..]
Sommige mensen denken echt dat Iran een leuk land is.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:25 schreef feessie het volgende:
[..]
Dat tweede punt is natuurlijk kul. "Neda Agha Soltan" staat er als naam.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:12 schreef Disana het volgende:
Inderdaad, twijfels over de nieuwe persiankiwi:
@oxfordgirl persiankiwi2's English is much better - more grammatically correct. Don't believe it's her. Why change name to Persiankiwi2?
@oxfordgirl plus persiankiwi never listed her real name, this one does!
En daarnaast is het Engels ook niet echt beter. Maar er waren hier ook twijfels.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:17 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat tweede punt is natuurlijk kul. "Neda Agha Soltan" staat er als naam.
quote:Khatami, a member of the Assembly of Experts, said the judiciary should charge the leading "rioters" as being "mohareb" or one who wages war against God.
"They should be punished ruthlessly and savagely," he said. Under Iran's Islamic law, punishment for people convicted as mohareb is execution.
http://news.yahoo.com/s/nm/20090626/ts_nm/us_iran_election_213
Ik vind het toch wel knap dat jij kan oordelen hoe ik over Iran denkt.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:16 schreef .txt het volgende:
[..]
Sommige mensen denken echt dat Iran een leuk land is.
Punt blijft dat het een gerucht kan zijn, maar dat het net zo makkelijk echt kan zijn. De mullah's hebben zich nooit geschaamd voor de schaamteloze vertoning die in Iran voor recht moet doorgaan.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:25 schreef feessie het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel knap dat jij kan oordelen hoe ik over Iran denkt.
Er wordt een bericht getwitterd wat vrij veel op stemmingmakerij lijkt. Vervolgens trek ik dat bericht in twijfel en dan ga jij vertellen dat ik Iran een leuk land vind..
Twitter is WAARHEID.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:25 schreef feessie het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel knap dat jij kan oordelen hoe ik over Iran denkt.
Er wordt een bericht getwitterd wat vrij veel op stemmingmakerij lijkt. Vervolgens trek ik dat bericht in twijfel en dan ga jij vertellen dat ik Iran een leuk land vind..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |