Ik wil ook graag nog even
Daniele Righi voorstellen, mocht iemand hem niet kennen. Hoewel hij wel vaker in beeld rijdt en van aanvallen houdt, staat hij op 33-jarige leeftijd helaas nog op 0 overwinningen. Hier is hij in de Tour van 2007 in de aanval met onder meer Tosatto en Voigt:
![]()
Zijn beste uitslag ooit is de 3e plaats in de GP Miguel Indurain in 2004, waar hij geklopt werd door Matthias Kessler en Miguel Angel Martin Perdiguero. Het zou mooi zijn als hij deze Tour deze prestatie kan verbeteren, van Kessler en Perdiguero heeft hij in ieder geval geen last meer.
Dit is overigens zijn 5e Tour op rij voor de Lampre-ploeg, waar hij een zeer gewaardeerde kracht is. Gisteren is hij gestart met een keurige 137e plaats, 1 plekje achter ploegmaat Samtambrogio. Die zullen elkaar de hele Tour gezelschap gaan houden in de bus, Danieles kwaliteiten komen niet naar voren in de bergen. Op het vlakke zal het moeten gaan gebeuren. Dus ik heb één boodschap voor mijn held: Daniele, veel aanvallen deze Tour en op naar die 1e overwinning.