abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:41:53 #226
70982 Ill-Skillz
Allegretto
pi_70625006
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:24 schreef ShadyLane het volgende:
Volgens mij is er nog wel wat te vinden. Ik heb enorm lang gezocht voordat ik Rojas vond, maar ik zocht dan ook bij voorkeur naar een Spanjaard. Kwam intussen ook nog wel een paar niet zo bekende Vlamingen, Fransozen en Nederlanders tegen. Ik vind dat een Nederlander best moet mogen, ook al kent iedereen z'n naam, als het een debutant is of om andere redenen nog niet zo'n enorme erelijst heeft, toch?
Ik heb er één kunnen vinden.
pi_70625710
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:15 schreef Roynaldinho het volgende:
Zijn er nog onbekende renners die nog niet geadopteerd zijn?

Ik wil er ook een

David Loosli van Lampre is die al gekozen? Deze, mij onbekende, renner wil ik wel adopteren.
Damn....die wilde ik net kiezen. Blijft weinig over maar ik ben ook wel vrij laat :S
Pierrieck Fedrigo van Boygues Telecom is volgens mij nog niet gekozen, bij deze dan.
Is de enige renner die ik nog kon vinden die ik niet ken..

Hmm dacht dat ik m niet kon maar zie net dat hij het bergklassement van de Dauphine Libere heeft gewonnen. Ben een beetje in de war, zal de hitte wel wezen
Is hij nu te bekend? Anders wil ik Nicolas Vogondy van Agritubel.

[ Bericht 15% gewijzigd door GriffonVulture op 03-07-2009 21:10:43 ]
Live the dream
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:15:32 #228
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_70625968
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:35 schreef Zelva het volgende:

[..]

Txurruka en niet 'Txurukka'.
Kreeg al een vermanend sms-je van Amets uit Monaco...

Blijft een lastige naam.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_70626007
Opmerkelijk dat niemand eerder Rast koos. Toch wel de grote onbekende in de Tourselectie van Astana (samen met Muravyev dan)
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:50:55 #230
260637 Croccy
Why so serious?
pi_70627033
Introductie Stéphane Augé:

De 35-jarige Fransman zal dit jaar voor de zevende keer van start gaan in de Tour. Zijn tourdebuut was voor de ploeg Jean Delatour en hij behaalde in het algemeen klassement de 115e plaats, dat betekende ook meteen zijn beste notering tot nu toe in het algemeen klassement.

Augé zal deze tour vooral in dienst rijden maar krijgt ook de vrijheid om mee te gaan in de ontsnapping. In de tijdrit zal hij al vroeg uit de startblokken vertrekken. Zijn doel deze tour is deel uitmaken van ontsnappingen.
pi_70628864
Mag ik mijn adoptierenner aan jullie voorstellen?? Het gaat om Mark Renshaw van Team Columbia. Hij is op 22 oktober 1982 geboren in Bathurst. Zijn lengte is 185 centimeter en hij weegt 70 kg. Renshaw is prof sinds 2004
Ploegen:
2003 - fdjeux.com (stagiair vanaf 01-09)
2004 - fdjeux.com
2005 - La Française des Jeux
2006 - Crédit Agricole.
2007 - Crédit Agricole
2008 - Crédit Agricole
2009 - Team Columbia

overwinningen:
2004
Manchester, Scratch Race

2006
5e etappe Geelong Bay Classic Series
3e etappe Ronde van de Middellandse Zee (ploegentijdrit met Aleksandr Botsjarov, Pietro Caucchioli, Christophe Edaleine, Jimmy Engoulvent, Dmitri Fofonov, Rémi Pauriol en Yannick Talabardon)
Tro-Bro Léon

2007
Proloog Tour Down Under
2e etappe Geelong Bay Classic Series
Eindklassement Geelong Bay Classic Series
2e etappe Ronde van Picardië

2008
1e etappe Tour Down Under
2de etappe Geelong Bay Classic series
Eindklassement Geelong Bay Classic series
2e etappe Circuit Franco-Belge

2009
1e in eerste etappe Giro D'Italia (ploegentijdrit samen met Mark Cavendish, Edvald Boasson Hagen, Michael Barry
Thomas Lovkvist, Marco Pinotti, Morris Possoni, Michael Rogers en Konstantin Siutsou

Vorig jaar maakte hij namens Credit Agricole zijn debuut in de Tour de France. Helaas heeft hij de Tour vorig jaar niet uitgereden.

Hij zal in deze Tour de France de sprint moeten aantrekken voor zijn naam- en ploeggenoot Mark Cavendish. Ik heb er zelf veel vertrouwen in dat dat zal goedkomen. Verder zal hij weinig vrijheid krijgen denk ik.

Morgen start hij trouwens om 17:32. Dat word dus met bord op schoot voor de tv
naar zijn proloog kijken.
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_70631201
Mijn adoptierenner Stijn Vandenbergh heeft zin in zijn eerste grote ronde. De 25-jarige renner van Katusha gaat met een goed gevoel van start in Monaco nu hij zich mag verheugen op de belangstelling van de Belgische ploeg Silence-Lotto. Ook zijn huidige ploeg Katusha heeft hem al contractverlenging aangeboden en dus kan Stijn rustig de aanbiedingen vergelijken en weet hij zich verzekerd van een toekomst in het profpeloton.
Stijn is een noeste werker en zal dus mogen werken voor de kopstukken van de ploeg Italiaans kampioen Pozzato en de sprinter Napolitano. Maar als er een kansje is zal hij zelf ook wel voor een succesje willen gaan.
pi_70632385
quote:
Kenny van Hummel opent Tour 2009

Kenny van Hummel heeft de eer om als eerste renner van start te gaan in de 96ste editie van de Tour de France.

De sprinter van Skil-Shimano (26) hoort zaterdag om 16.00 uur het startschot voor de eerste etappe, een individuele tijdrit van 15,5 km met start en finish in Monaco.

De Spanjaard Carlos Sastre, de winnaar van vorig jaar, vertrekt als laatste om 19.08 uur.

Zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong is al vroeg aan de beurt. De Amerikaan start al als achttiende.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 10:46:44 #234
5324 SHARKYKING
 More than you think you are
pi_70636316
Ik adopteer Tyler Farrar (of is die al te bekend?)
-=( Take the way home that leads back to Sullivan Street)=-
pi_70636379
zou ik de deze topper in spé mogen adopteren

ik denk dat de gemiddelde tourvolger tog zal fronsen bij het zien van deze naam..

mart smeets zou zeggen daar heeft u nog nooit van gehoord

64. Mikhail Ignatiev (Rus)
pi_70640147
Iedereen is zeker al bezet.
That's all folks!
pi_70640254
Ignatiev en Farrar zijn imo aardig bekend.
pi_70640334
Om 16.02 begint voor Brice Feillu zijn eerste tour. Hij start als 3e en eerste Fransman en de geruchten gaan dat hij weleens de eerste renner zal kunnen worden die over de meet komt door meteen onze landgenoot van Hummel en Wrolich in te halen.
pi_70640350
Eens zoeken of ik nog een toffe renner kan vinden.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_70640488

Pasamontes

Luis Pasamontes Rodigruez werd op 2 oktober 1979 geboren in Cangas del Narcea, wat in het noorden van Spanje ligt. Zijn profcarriére begon Luis bij Relax-Fuelanda, waar hij drie jaar bleef fietsen, alvorens naar Unibet.com te verhuizen. Daar beleefde hij zijn moment of fame in Nederland, door bij een spoorwegovergang door rood licht te rijden, terwijl hij ontsnapt was, waarna hij gediskwalificeerd werd. Bij dit team pakte Pasamontes zijn belangrijkste overwinning, de eerste etappe in de ronde van Wallonie. Ook reed hij drie dagen in de leiderstrui. Dat het een renner is met klimmerscapiciteiten bewees Luis ook in 2007, door de bergtrui van de ronde van Ronde van Catalonië en Walonië mee naar huis te nemen. In 2008 verhuisde Pasomentes naar zijn huidige team, Caise D'espargne.

Hoewel onbekend bij het grote publiek, reed Pasomentes goede klasseringen in de Vuelta, met een 20e plaats in zijn debuut in 2004. In de jaren erna ging het iets minder met een 28e (2005) en een 35e plaats in 2008. Ook reed hij vorig jaar de Giro, die hij afsloot als 36e. In deze tour is er in Caisse D'espargne door het wegvallen van Valverde niet een echte favoriet voor de gele trui. Toch zal Luis waarschijnlijk vooral voor Pereiro Sio en L.L. Sanchez moeten werken. Neemt niet weg dat hij misschien in één van de bergetappes mee kan glippen met een ontsnapping, om zo voor de dagoverwinning te gaan strijden.

Vandaag kan Luis meteen al aan de bak in de 15,5 km lange tijdrit/proloog, hij start als 9e renner om 16:08. Gezien zijn geringe tijdritcapiciteiten hoeven we niet al te veel te verwachten van Luis, zijn dagen moeten nog komen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_70640552
Gaat Gregory Rast met zijn team Astana voor een nieuwe Franse Revolutie zorgen? Zullen de resultaten van 2009 die van 220 jaar eerder doen verbleken? Om 17h00 kunnen we Gregory's vertrek gadeslaan. Rugnummer 28, in de gaten houden!
pi_70641216
Als blijk van vertrouwen heb ik mijn protege, Jose Joaquin Rojas, opgenomen in mijn Telesport Tourpoule-selectie. Jose waardeerde dit gebaar zeer en wees mij op zijn blog, waar hij ons op de hoogte zal houden van zijn belevenissen in zijn allereerste Tour.

Onze held is als een kind zo blij dat hij naar de Tour mag. Hier heeft hij altijd al van gedroomd, al voordat hij kon fietsen:

en vooral vanaf het moment dat hij voor het eerst het stalen ros besteeg:

Jose, jongen, nu is het moment dan gekomen. Zet 'm op vanmiddag!
pi_70641619
JJ Rojas had ook een fietsende broer, Mariano, een groot klimtalent mid jjaren '90 die op veel te jonge leeftijd overleed in een tragisch auto ongeluk.
pi_70641697
Ah, dank voor de info. Het Spaans op die website kost me wat moeite. Hij schrijft iets als "mijn broer was volop bezig met zijn fietscarriere" en dat hij zelf altijd al renner wilde worden, net als zijn oudere broer. Er staat een foto op van de kleine Jose met Mariano:

Wat een vreselijk verhaal, en wat mooi dat Jose nu mag debuteren in de Tour.

[ Bericht 17% gewijzigd door ShadyLane op 04-07-2009 15:04:51 ]
pi_70646385
Ik wil graag Sergio Paulinho adopteren.

Op een zilvere medaille op de spelen van 2004 na niks gepresteerd maar wel de meesterknecht van Contador.
Boodschap van algemeen nut.
pi_70649466
Mijn held David Loosli heeft vandaag voornamelijk genoten van het prachtige Monaco. Hij vergaat daardoor om een beetje door te fietsen en kwam als 147e over de finish in een mooie tijd van 18:26:00.

Morgen gaan we meer zien van hem!

Wat een held is Kenny van Hummel trouwens! Als 1e starten en finishen als één-na-laatste (Dorpsgenoot dus ik hou hem ook scherp in de gaten)
pi_70649514
Bingen zoals verwacht geheel anoniem als 154e geeindigd!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_70649606
Marco heeft zich vandaag ingereden, voorbereidend op die belangrijke dagen die nu volgen.
Hij eindigt nu al leuk in de nabijheid van een naaste concurrent, niemand minder dan Oscar "dreamy" Freire.

Wat Bandiera miste in monaco was.. zijn neefje die wel altijd bij de GP aanwezig is aan de finish: bandiera a scacchi bianca e nera
Dat vond Marco dan ook wel een beetje jammer, gelukkig zwaaiden er wel een aantal bandiere italiane naar hem.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 20:00:07 #249
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_70649684
Roche stond mooi op het podium vandaag. Helaas was het zijn vader, maar met een 43e plaats op 1.27 van Cancellara een goed begin van Nicolas.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_70649695
Rojas smste kort voor zijn start dat hij bijna niet meer recht kon staan van de zenuwen. In dat licht bezien is zijn 86e plek helemaal zo gek nog niet, zeker als je bedenkt dat hij daarmee renners als Popovych, Voeckler en Flecha achter zich laat.

Het vermoeden is dat dit onverwacht goede debuut onze vriend zo'n boost gegeven heeft, dat hij morgen gaat knallen. Hou die jongen in de gaten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')