abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70998729
quote:
Mosley ziet Jean Todt als ideale opvolger
15 juli 2009

Jean Todt moet de nieuwe president van de internationale autosport FIA worden, vindt scheidend president Max Mosley. De Fransman was van 1993 tot en met 2007 teambaas van Ferrari en zat tot voor kort ook in de Raad van Bestuur van de Italiaanse autofabrikant. Afgelopen maart nam Todt afscheid van Ferrari.

"Jean Todt zou de juiste persoon zijn om de FIA te gaan leiden", schreef Mosley in een brief aan de leden van de FIA. "Jean is zonder twijfel de beste autosportmanager van zijn generatie. Zijn teams hebben het wereldkampioenschap rally, Parijs-Dakar, de 24 uur van Le Mans en menig Formule 1-titel gewonnen. Ook is hij directeur geweest van een succesvolle autofabrikant. Hij weet dus hoe het is om leiding te geven aan een grote, complexe organisatie. Hij zou de ideale man zijn om mijn werk van de afgelopen zestien jaar, voort te zetten. Ik hoop dat jullie hem zullen steunen."

De teams in de Formula One Teams Association lieten eerder weten te hopen dat er een neutrale president komt. Volgens Mosley is Todt, ondanks zijn Ferrari-verleden, volledig onafhankelijk. "Als Todt wordt gekozen, zal hij geen speciale banden meer hebben met Ferrari of Peguet Citroën, de autofabrikant achter zijn teams in de rally en Le Mans. Todt zou zich volledig inzetten voor een onafhankelijke FIA."
Goed idee om een oud ferrari-medewerker op die post te zetten als je al de schijn hebt dat de letters FIA voor Ferrari International Assistance staan...
Ari Vatanen lijkt me wat dat betreft een betere kandidaat, zeker gezien zijn politieke ervaring.
pi_70999667
Ik las gisteren in de AD dat Bernie ook waarschijnlijke stopt.

Ik weet ook niet of Jean Todt een goede keuze is. Ik ken Ari Vatanen niet zo. Ik zie beter Stewart Fia president worden.
pi_70999692
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:30 schreef LeXX het volgende:

[..]

Goed idee om een oud ferrari-medewerker op die post te zetten als je al de schijn hebt dat de letters FIA voor Ferrari International Assistance staan...
Ari Vatanen lijkt me wat dat betreft een betere kandidaat, zeker gezien zijn politieke ervaring.
Wanneer houd dat nou eens een keertje op met dat FIA/Ferrari gezeik
pi_71000284
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:08 schreef Googolplexian het volgende:
Eindelijk (maar ik huiver nog omdat het niet in een contract is opgenomen)
[..]
En draagt Jean Todt voor als opvolger.

Begrijp me niet verkeerd, topmanager die Todt, en ik geloof zeker dat hij het kan en met relatief gemak de teams net zo over de zeik kan krijgen als Mosley kon. Maar gezien z'n tijd bij Ferrari zou ik het verstandig vinden als hij eerst even nog een paar jaar wat anders gaat doen, om wat "neutrale" bestuurservaring op te doen. De FIA heeft toch al het imago dat ze pro-Ferrari zijn, dat zal er niet beter op worden als Todt nu president zou worden.
  woensdag 15 juli 2009 @ 15:54:55 #205
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_71003820
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:14 schreef Googolplexian het volgende:
Ik kende het nog niet :

Onboard Laps : http://www.formula1.com/video/onboard.html
die reviews van elke race kende je hopelijk wel toch?
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 15 juli 2009 @ 15:58:43 #206
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_71003959
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:19 schreef Googolplexian het volgende:
R. Schumacher : tegenstander van racen
[..]

toch heeft hij gelijk. Button zei dat ook al:
quote:
"Mijn voorsprong in het kampioenschap is hetzelfde gebleven, alleen is iemand anders nu tweede", zei Button. "Het is goed dat Webber won, omdat hij en Vettel nu heel dicht bij elkaar staan in het kampioenschap. Ze zijn lekker punten van elkaar aan het afsnoepen. Als Vettel had gewonnen was dat een ramp geweest. Ik kijk wel uit naar Hongarije, waar we nieuwe onderdelen zullen krijgen. We moeten daar echt de Red Bulls verslaan."
maar nu er toch een einde gekomen lijkt te zijn aan de dominantie van BrawP denk ik niet dat het heel veel kwaad kon.

edit: trouwens, ik wil graag naar de gp van belgie. wat is aan te raden qua kaartverkoop, plaatsen hotels etc?

[ Bericht 5% gewijzigd door bodylotion op 15-07-2009 18:25:56 ]
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:05:37 #207
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_71027460
Bourdais is nu officieel ontslagen

Ik zal hem niet missen
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_71027672
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:58 schreef bodylotion het volgende:

edit: trouwens, ik wil graag naar de gp van belgie. wat is aan te raden qua kaartverkoop, plaatsen hotels etc?
een camping nemen in plaats van een hotel... anders mis je de helft van wat een gp weekend zo leuk maakt
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_71027753
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
Bourdais is nu officieel ontslagen

Ik zal hem niet missen
Reed hij nou F1 nog nooit gezien
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:34:14 #210
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_71028346
quote:
Toro Rosso ontslaat Sebastien Bourdais
PARIJS - Het formule 1-team Toro Rosso heeft de Franse autocoureur Sebastien Bourdais ontslagen. De renstal heeft dit donderdag laten weten.
Toro Rosso is ontevreden over de prestaties van de Fransman en zal bij de komende grandprix in Hongarije niet meer voor het team starten.
,,De GP van Duitsland was de laatste race van Bourdais voor Toro Rosso'', aldus teambaas Franz Tost. ,,In zijn tweede jaar heeft hij niet laten zien wat wij van hem verwachtten, daarom wordt hij vervangen.''
Vervangen
Bourdais reed sinds 2008 voor Toro Rosso. Hij staat op dit moment zestiende in de tussenstand, twee plaatsen onder zijn Zwitserse teamgenoot Sebastien Buemi.
Toro Rosso maakt later bekend wie Bourdais gaat vervangen. De Spanjaard Jaime Alguersuari lijkt de belangrijkste kandidaat.
www.ad.nl
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_71028371
Hij heeft er wel erg weinig van gebakken. Zegt dit iets over het niveau van de Champcars van weleer, of is dit appels met peren vergelijken?
pi_71029169
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:35 schreef kriele het volgende:
Hij heeft er wel erg weinig van gebakken. Zegt dit iets over het niveau van de Champcars van weleer, of is dit appels met peren vergelijken?
Appels met peren vergelijken denk ik. De Champcar/IRL wagens zijn zwaarder dan een Formule 1 wagen. En vereist dus een andere benadering.

Wat ik van Olav Mol begrepen heb (Zij hij een paar reaces terug) is dat de reactiesnelheid van Bourdais niet snel genoeg is voor een F1wagen, maar wel goed genoeg voor een ChampCar/IRL wagen of LMS wagen. Daar is hij dus wel goed, maar niet in de F1.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_71029307
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:30 schreef LeXX het volgende:

[..]

Dat niet alleen, zijn zoon is ook manager van Massa. Dus of hij daarin objectief kan blijven?

Misschien wel, maar bij elke beslissing in het voordeel van Massa (of enig andere rijder die door zijn zoon gemanaged wordt) heeft hij de schijn tegen.

Dus ja, Vatanen lijkt mij een betere (onafhankelijkere) voorzitter.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:07:16 #215
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_71031066
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:04 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Appels met peren vergelijken denk ik. De Champcar/IRL wagens zijn zwaarder dan een Formule 1 wagen. En vereist dus een andere benadering.

Wat ik van Olav Mol begrepen heb (Zij hij een paar reaces terug) is dat de reactiesnelheid van Bourdais niet snel genoeg is voor een F1wagen, maar wel goed genoeg voor een ChampCar/IRL wagen of LMS wagen. Daar is hij dus wel goed, maar niet in de F1.
is het niet zo dat als je talent hebt je overal hard in gaat? Rossi en Loeb kunnen ook een behoorlijk potje sturen in een F1 bolide.
pi_71031970
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:07 schreef bodylotion het volgende:

[..]

is het niet zo dat als je talent hebt je overal hard in gaat? Rossi en Loeb kunnen ook een behoorlijk potje sturen in een F1 bolide.
Dus jij denkt dat Rossi net zo goed een F1-auto kan afstellen als bijv. Schumacher? En zo niet, dan denk je dus dat Schumacher sneller op een fiets is dan Rossi?

Een F1 auto gaat niet uit zichzelf ineens zo hard of bijv. harder dan de rest
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:54:37 #217
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_71032597
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:34 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat Rossi net zo goed een F1-auto kan afstellen als bijv. Schumacher? En zo niet, dan denk je dus dat Schumacher sneller op een fiets is dan Rossi?

Een F1 auto gaat niet uit zichzelf ineens zo hard of bijv. harder dan de rest
nee dat snap ik wel. maar draai het eens om. Schumacher zou waarschijnlijk wel sneller zijn in een ChampCar dan Bourdais.
pi_71032736
quote:
Webber onderweg naar contractverlenging

De kans is groot dat Mark Webber ook in 2010 voor Red Bull Racing zal rijden. Het team wil de 32-jarige Australiër namelijk graag behouden voor volgend jaar.

"Mark is erg goed bezig en is een fantastische teamspeler", vertelde teambaas Christian Horner tegen het Britse Autosport. "We hebben een goede balans in het team en we zullen binnenkort met hem over een nieuw contract gaan praten."

Webber rijdt al sinds 2007 in dienst van het team uit Milton Keynes en behaalde afgelopen zondag op de Nürburgring zijn allereerste overwinning in de Formule 1. In de stand om de wereldtitel bezet de Red Bull-coureur momenteel de derde stek.
pi_71037932
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:54 schreef bodylotion het volgende:
nee dat snap ik wel. maar draai het eens om. Schumacher zou waarschijnlijk wel sneller zijn in een ChampCar dan Bourdais.
aan de andere kant: Schumacher is met enige regelmaat verslagen tijdens kart-races, Race of Champions en dergelijke. Als ik me niet vergis zelfs door Kovalainen. Nou denk ik niet dat Kovalainen in de F1 z'n volle potentieel heeft (kunnen) laten zien tot nu toe, maar ik kan niet geloven dat hij beter zou zijn dan Schumacher. Misschien zou Bourdais Schumacher in een champcar zoek rijden. Misschien ook niet. En misschien maakt het geen drol uit, omdat F1 de serie is waar het uiteindelijk telt.

Dat Schumacher zowel begin jaren 90 als halverwege dit decennium nog altijd kampioen werd telt voor mij wel zwaar. Ik denk dat de F1 auto's van begin jaren 90 meer reden zoals de Champcars van Bourdais dan de F1 van Schumacher's laatste jaren.
  donderdag 16 juli 2009 @ 16:57:40 #220
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_71038853
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 16:29 schreef Ared het volgende:

[..]

aan de andere kant: Schumacher is met enige regelmaat verslagen tijdens kart-races, Race of Champions en dergelijke. Als ik me niet vergis zelfs door Kovalainen. Nou denk ik niet dat Kovalainen in de F1 z'n volle potentieel heeft (kunnen) laten zien tot nu toe, maar ik kan niet geloven dat hij beter zou zijn dan Schumacher. Misschien zou Bourdais Schumacher in een champcar zoek rijden. Misschien ook niet. En misschien maakt het geen drol uit, omdat F1 de serie is waar het uiteindelijk telt.

Dat Schumacher zowel begin jaren 90 als halverwege dit decennium nog altijd kampioen werd telt voor mij wel zwaar. Ik denk dat de F1 auto's van begin jaren 90 meer reden zoals de Champcars van Bourdais dan de F1 van Schumacher's laatste jaren.
wat is het grootste verschil met een indycar? ze zijn zo'n 1630 pounds = 739.355563 kilograms op roadcourses, dus zo'n 135 kg zwaarder dan een F1 wagen (605 kg?) en een stuk minder hightech denk ik.
  donderdag 16 juli 2009 @ 19:39:05 #221
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_71043441
+ Geen carbon remmen.
pi_71043548
Plus pas sinds kort flippers aan het stuur
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_71046670
Erg netjes:
quote:
Webber apologised to Hamilton and McLaren

Jul.16 (GMM) Mark Webber apologised for bumping into Lewis Hamilton's McLaren in the battle for the first corner last weekend at the Nurburgring.

The Australian went on to record his maiden victory, but he actually lost the lead in the opening moments of the race to a KERS-assisted Hamilton as well as Rubens Barrichello, who he also bumped into.

Webber, 32, was penalised for the Barrichello contact but not the separate incident involving Hamilton, who had to drive slowly around the track en route to the pits with a shredded rear tyre.

The Red Bull driver admitted afterwards that he "clipped the back" of his silver-clad rival.

"After the race Mark sent us an email to apologise and to say that it was not intentional," Mercedes' Norbert Haug revealed to Germany's Auto Motor und Sport.

The German believes Hamilton would have been a podium contender if not for the Webber collision.

"I would like to say very clearly that we would not have beaten Red Bull," Haug insisted, "but I think a third place would have been possible."
Calm down, please!
pi_71047019
quote:
Bourdais overweegt juridische stappen tegen STR

Sebastien Bourdais denkt erover om juridische stappen te nemen tegen Scuderia Toro Rosso. Eerder vandaag (donderdag) maakte het team bekend de samenwerking met de Franse coureur te zullen beëindigen, iets wat volgens Bourdais contractbreuk betekent. Hij heeft namelijk niets gedaan wat een ontslag zou rechtvaardigen, meent hij zelf.

"Ik ben erg teleurgesteld en geschokt over de beslissing van Scuderia Toro Rosso om me niet tot het einde van het huidige seizoen te laten rijden", liet Bourdais in een verklaring weten. "In mijn ogen komt Scuderia Toro Rosso daarmee de contractuele verplichtingen niet na. Bovendien denk ik niet dat er iets in mijn gedrag de beslissing van het team rechtvaardigt. Ik laat mijn advocaten de situatie dan ook bekijken om de mogelijkheden van juridische stappen te onderzoeken."

Bourdais vindt het erg jammer dat hij niet nog een race extra heeft gekregen om zich te bewijzen, omdat het team volgende week enkele nieuwe onderdelen op de auto zal hebben. "Nog frustrerender vind ik het, dat de beslissing vlak voor de Hongaarse Grand Prix is genomen. Daar zal een nieuwe pakket competitieve onderdelen worden geïntroduceerd, waarmee de huidige moeilijkheden worden overwonnen. Ik ben ervan overtuigd dat ik met dat pakket goede resultaten had kunnen behalen om het team tevreden te stemmen."

"Ik wil al mijn fans nog wel bedanken voor hun steun. Mijn motivatie is niet verminderd, en ik blijf toegewijd aan mijn Formule 1-project, waar ik een carrière in de Verenigde Staten voor heb opgegeven", besloot Bourdais, die zes punten scoorde in anderhalf jaar Formule 1.

Bourdais wordt naar alle waarschijnlijkheid vervangen door Jaime Alguersuari, de reserverijder van Red Bull en Toro Rosso. De Spanjaard komt momenteel nog uit in de World Series by Renault, nadat hij vorig jaar het Britse Formule 3-kampioenschap op zijn naam wist te schrijven.
pi_71047710
Mjah ... bullshit ...

Zoals je tijdens de race zag was hij -na uitstappen- al emotioneel afscheid aan het nemen. Hij doet alsof hij dit niet wist of voelde aankomen.
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')