Gisteren nog de 9591 gezien op de stopper Den Haag Centraal - Roosendaal.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:18 schreef dennistd het volgende:
Ik neem aan dat je de stoptrein bedoelt? Die rijdt met mat'64 en DDAR, geen sprinter in te zien. Als je de stoptrein naar Hollands spoor bedoelt, daar zitten wel sprinters in
Volgens mij zijn al die airco's dood in die dingen. Zaterdag nog onder de douche geweest in een ICMm.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:26 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag 4x ICMm als LM gezien te Gn (kwamen uit Onnen). De 4017 voorop, welke (vermoed ik) gisteren defect is afgevoerd naar Onnen, kwam ook weer terug
Dat mag ook, ik dacht dat ie naar den haag ging, maar naar Leiden kan ook..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Correctie: Dordrecht - Leiden Centraal - Schiphol - Hilversum -Utrecht Centraal
lolwhut? Daarstraks was het nog een aanrijding met een persoon?quote:Tussen Gilze-Rijen en Tilburg West rijden minder treinen door een defecte trein.
Er rijden bussen.
Tijdje terug gaven ze juist meer informatie bij een verstoring. Tegenwoordig heet alles maar gewoon "defecte trein"quote:Oorzaak Tussen Gilze-Rijen en Tilburg West rijden minder treinen door een defecte trein.
Er rijden bussen.
Ik heb ook zo mijn twijfels aan deze creatieve redenen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Vaag.
[..]
Tijdje terug gaven ze juist meer informatie bij een verstoring. Tegenwoordig heet alles maar gewoon "defecte trein"
Het was toch echt een aanrijding met een persoon. Ik zat in die treinquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:41 schreef James1988 het volgende:
Pfft, tussen Tbw en Gz blijft het maar duren - de aanrijding was al voor 12:00, en zou aanvankelijk tegen 14:00 zijn verholpen. Toen tegen 15:30... nu al tegen 16:30.
Edit:
[..]
lolwhut? Daarstraks was het nog een aanrijding met een persoon?
Oeps... wat gebeurde er? Waar gebeurde het? In welke trein zat je (stoptrein/intercity)?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:06 schreef SoeperKoe het volgende:
[..]
Het was toch echt een aanrijding met een persoon. Ik zat in die trein
Een DDM is net iets erger.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:15 schreef knars het volgende:
Ah, airco's. Gisteren nog een dappere poging gewaagd 44 minuten in een DD-AR te zitten in de avondspits met dit broeierige kutweer. Stapte schoon in, stapte plakkerig en bezweet weer uit. Ik meed die krengen altijd al zo veel mogelijk, tot de temperatuur weer onder de 15 graden zakt blijf ik gewoon helemaal weg uit die rommel, al kost het me een half uur omrijden.
Het gebeurde precies tussen Gilze-Rijen en Tilburg Reeshof eigenlijk (heb begrepen dat het daar Lage Madepad in Hulten heet), ik zat in de intercity, moest van Dordrecht naar Tilburg. Opeens gaat de trein vol in de remmen, alleen stof en stenen vlogen in het rond en tegen de ramen, best wel paniek in de trein bij sommige mensen. Na een kwartier ofzo werd er omgeroepen dat het om een aanrijding met een persoon ging. Veel brandweer en technische dienst gezien en ook nog een ambulance. Ik heb in totaal anderhalf uur in de trein gezeten en toen mochten we eruit en moesten een stukje langs het spoor lopen naar de bussen die waren ingezet.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oeps... wat gebeurde er? Waar gebeurde het? In welke trein zat je (stoptrein/intercity)?
Waarom bussen laten rijden als alles weer normaal is?quote:Oorzaak De beperkingen tussen Gilze-Rijen en Tilburg West als gevolg van een defecte trein zijn voorbij.
Er rijden bussen.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Nee hoor, je zit ernaastquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:11 schreef Ofyles2 het volgende:
Menselijk falen.
Een aantal faalhazen bij het cargobedrijf was nalatig in het onderhoud van de tankwagons.
quote:Berlusconi zei dat de opruimwerkzaamheden in het rampgebied bij het station woensdagavond afgerond zullen zijn. Ook zei hij dat de ramp is ''veroorzaakt door een passerende scooter'', zonder uitleg te geven.
Tot eind 19 uur heeft de problematiek zeker geduurd, reed vanuit Zl richting Ah DD-AR. Gelukkig zit er marge tussen Ah - Nm om toch nog wat vertraging in te halen. Wat is er precies gebeurd?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
De 3656 (vertrektijd Arnhem 17:10 richting Zwolle) was AFGELADEN en had in Zutphen inmiddels +35 te pakken. Probeerde het pad van de 3658 te houden maar ook dat lukte niet..
Ja, dat wil ik ook wel eens weten. Aanrjding met persoon staat normaliter ongeveer 2 uur voor. Kan een half uurtje uitlopen okee. Maar de HELE dag? Er moet meer geweest zijn.quote:
Ja eerst stond er aanrijding met persoon en later defecte trein... Maarja of daartussen nog wat gereden heeft weet ik ook niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat wil ik ook wel eens weten. Aanrjding met persoon staat normaliter ongeveer 2 uur voor. Kan een half uurtje uitlopen okee. Maar de HELE dag? Er moet meer geweest zijn.
Pas ettelijke uren na 16:30 bedoel je.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:39 schreef James1988 het volgende:
Als ik NSvertragingen.nl moet geloven, kwam de eerste melding rond 11.03... pas na 16.30 was de boel weer normaal. Dat is 5,5 uur wat inderdaad absurd lang is t.o.v. de normale 2 - 2,5 uur.
* James1988 was net niet snel genoeg dus
Maar wat is een acp nou weer?
Ik heb ergens gelezen dat er een defect bij de betreffende VIRM optrad, waardoor alles uitliep.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat wil ik ook wel eens weten. Aanrjding met persoon staat normaliter ongeveer 2 uur voor. Kan een half uurtje uitlopen okee. Maar de HELE dag? Er moet meer geweest zijn.
Dat is met geen enkel weer leuk lijkt me.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:03 schreef TeringHenkie het volgende:
Lijken ruimen van het spoor met dit weer
Mijn excuses, ik bedoelde vrijgegeven.quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Pas ettelijke uren na 16:30 bedoel je.
Dat is al best vlot ook nogquote:Op woensdag 1 juli 2009 17:59 schreef TommyGun het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)erste+HSL-trein.aspx
In de televaag staat:quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:59 schreef TommyGun het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)erste+HSL-trein.aspx
quote:DEN HAAG - De eerste rechtstreekse treinen op het hsl-traject tussen Amsterdam en Rotterdam gaan, als de laatste testen goed verlopen, op 7 september rijden.
Wellicht problemen met een kruising bij Dld o.i.d.? Ik ken de exacte ligging van de treinen niet op dat traject.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Welke mongool bedacht heeft dat er niet gewacht werd, weet ik niet, maar die mag echt weleens goed gaan nadenken over waar hij in GODSnaam mee bezig is. Spoorcapaciteit was bepaald niet dwingend in Amf, en of je voor het kopmaken richting Gvc in Ut nou 8 of 5 minuten hebt, tijd zat is het toch. Idioot.
Enige ongehoorzaamheid en eigen initiatief is altijd goed.quote:Maar bedankt veldcrew
HC 142 heeft geknokt voor zijn aansluitingen, en de baas van de 570 heeft in weerwil van alles toch wel gewacht. Chapeau!
En drie op een rijquote:Op woensdag 1 juli 2009 09:52 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Overigens ligt de volgende springer intussen bij Boxtel op het spoor.
Mensen die dat doen zijn geen egoïsten maar zijn gewoon heel erg ziek*.quote:
Ben ook geen fan van de Televaag, maar dit klopt gewoon en dat Televaag meer auto fan is dan OV fan lijkt mij duidelijk.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:57 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat de Televaag door de autolobby gesteund wordt zal me niet verbazen.
Hoe 'n egoïst moet je zijn, om het leven van een ander verwaarloosbaar te achten vergeleken met het op tijd rijden van jouw trein?quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:43 schreef Ofyles2 het volgende:
Kunnen die egoïsten voor de verandering thuisblijven en zichzelf een O.D. toedienen?
Dan wordt het leed alleen geleden binnen de eigen familie, en niet ook door passagiers en personeel.
In een Tweede Wereldland werd er gewoon gebouwd, zonder gezeik. Het was een Vooruitgang voor Het Volk onder inspirerende leiding van de Grote Wijze Leider. Denk dat jij een Derde Wereldland bedoelt?quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:14 schreef sander89 het volgende:
[..]
Het HSL-zuid project in NL is iets waar voor je dood moet schamen, we lijken wel een 2de wereldland.![]()
"Huuuu, ik weet het allemaal veel beter dan die domme ingenieurs!"quote:Op donderdag 2 juli 2009 12:53 schreef James1988 het volgende:
Nederland regelland, dat is één van de problemen met die hele HSL. We willen teveel te snel, een beveiligingssysteem in beta gebruiken zonder backup is gewoonweg niet slim.
De eigenlijke lijn was in 2006 al opgeleverd, wat een bouwtijd van 6 jaar betekent. Dit is op zich redelijk voor een dergelijk project, ook wanneer je rekening houdt met allerlei protestgroepen enzo.
Dat er daarna nog eens bijna 3 jaar nodig was voor een beveiligingssysteem is gewoon ultieme faal... men had ook het Franse TVM430 of het Duitse LZB ernaast moeten leggen, dan had er nu allang materieel gereden terwijl men rustig de ERTMS kon afronden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |