abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70529558
Trein is bij de acp defect geraakt (hetgeen wel vaker voorkomt). Een andere trein moest m wegslepen. Dat heeft nogal lang geduurd, dus ik vermoed dat die ook kaput gegaan is of dat ze niet konden koppelen of i.d.

Feit is dat er een andere trein die kant op gegaan is en dat het toen nog erg lang duurde allemaal...
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:39:55 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70529631
Als ik NSvertragingen.nl moet geloven, kwam de eerste melding rond 11.03... pas na 16.30 was de boel weer normaal. Dat is 5,5 uur wat inderdaad absurd lang is t.o.v. de normale 2 - 2,5 uur.

* James1988 was net niet snel genoeg dus

Maar wat is een acp nou weer?
pi_70529898
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat wil ik ook wel eens weten. Aanrjding met persoon staat normaliter ongeveer 2 uur voor. Kan een half uurtje uitlopen okee. Maar de HELE dag? Er moet meer geweest zijn.
Ja eerst stond er aanrijding met persoon en later defecte trein... Maarja of daartussen nog wat gereden heeft weet ik ook niet.

Ik moet trouwens zeggen: Sommige dingen zijn gewoon k*t bij de Syntus, oa. die railbussen. Maar vandaag toch iets positiefs gehad wat typisch bij Syntus past. Ik zat dus in de stoptrein naar Oldenzaal vanaf zutphen (v. 12:37). Om 12:35 roept de machinist (lees: buschauffeur) om: "U bevind zich in de stoptrein naar Hengelo met als eindbestemming Oldenzaal. Wegens vastgelopen remmen kunnen we momenteel niet rijden. Ik probeer dit zo spoedig mogelijk te verhelpen." Uiteindelijk reden we weer binnen de 5 minuten vertraging. Maarja, eenmaal in Hengelo de vertraging ingehaald, komen daar alle treinen tegelijk aan. D.w.z.: Goederentrein, intercity berlijn 12:58 + 13, intercity schiphol 13:05 + 10, stoptrein Oldenzaal 13:14, stoptrein Enschede 13:05 + 15, stoptrein Apeldoorn 13:16 + 3, stoptrein Zutphen 13:14. Stoptrein Zwolle 13:28
En dat allemaal op twee spoortjes, waarvan de intercity's d'r al één nodig hadden, de overige 5 moesten het doen met de andere. Uiteindelijk goed mee weggekomen met +15. Maar geluk dat ik voor tentamens een half uurtje eerder weg ga.

Zo, ik mijn verhaaltje ook weer kwijt
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:56:59 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70530293
Misschien eerst een persoonsaanrijding waarna een andere trein het ding moest wegslepen omdat de eerste stuk was?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:59:56 #280
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70530409
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:24 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is VIRM een uitzondering
Niet echt bepaald, dit gebeurt wel vaker.
  woensdag 1 juli 2009 @ 08:54:09 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70537080
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:39 schreef James1988 het volgende:
Als ik NSvertragingen.nl moet geloven, kwam de eerste melding rond 11.03... pas na 16.30 was de boel weer normaal. Dat is 5,5 uur wat inderdaad absurd lang is t.o.v. de normale 2 - 2,5 uur.

* James1988 was net niet snel genoeg dus

Maar wat is een acp nou weer?
Pas ettelijke uren na 16:30 bedoel je.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 juli 2009 @ 09:52:41 #282
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_70538261
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat wil ik ook wel eens weten. Aanrjding met persoon staat normaliter ongeveer 2 uur voor. Kan een half uurtje uitlopen okee. Maar de HELE dag? Er moet meer geweest zijn.
Ik heb ergens gelezen dat er een defect bij de betreffende VIRM optrad, waardoor alles uitliep.

Overigens ligt de volgende springer intussen bij Boxtel op het spoor.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:41:13 #283
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70539579
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:03 schreef TeringHenkie het volgende:
Lijken ruimen van het spoor met dit weer
Dat is met geen enkel weer leuk lijkt me.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 1 juli 2009 @ 13:43:40 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70545467
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 08:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Pas ettelijke uren na 16:30 bedoel je.
Mijn excuses, ik bedoelde vrijgegeven.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 juli 2009 @ 14:41:09 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70547196
vandaag zouden er weer vier wadjes richting Polen gaan. Zouden ja, want er schijnt volgens een bericht op RolandRail niet betaald te zijn en daarom gaat het transport niet door.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 juli 2009 @ 17:59:25 #286
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_70554290
Goed nieuws. GOOGoGoGOGOog.
  woensdag 1 juli 2009 @ 18:57:20 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70555682
quote:
Dat is al best vlot ook nog Als dat maar goed gaat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70566532
quote:
In de televaag staat:
quote:
DEN HAAG - De eerste rechtstreekse treinen op het hsl-traject tussen Amsterdam en Rotterdam gaan, als de laatste testen goed verlopen, op 7 september rijden.
............................
  woensdag 1 juli 2009 @ 23:57:57 #290
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70566615
Dat de Televaag door de autolobby gesteund wordt zal me niet verbazen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 juli 2009 @ 00:10:55 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70567020
mja, ze zijn eindelijk een keer op de goede manier sceptisch.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 2 juli 2009 @ 08:52:55 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70570833
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Welke mongool bedacht heeft dat er niet gewacht werd, weet ik niet, maar die mag echt weleens goed gaan nadenken over waar hij in GODSnaam mee bezig is. Spoorcapaciteit was bepaald niet dwingend in Amf, en of je voor het kopmaken richting Gvc in Ut nou 8 of 5 minuten hebt, tijd zat is het toch. Idioot.
Wellicht problemen met een kruising bij Dld o.i.d.? Ik ken de exacte ligging van de treinen niet op dat traject.
quote:
Maar bedankt veldcrew

HC 142 heeft geknokt voor zijn aansluitingen, en de baas van de 570 heeft in weerwil van alles toch wel gewacht. Chapeau!
Enige ongehoorzaamheid en eigen initiatief is altijd goed.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:34:49 #293
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_70573387
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 09:52 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

Overigens ligt de volgende springer intussen bij Boxtel op het spoor.
En drie op een rij

09:03:57 02-07-09 Melding: PRIO 1: Onder trein NS Station Best STATIONSSTRAAT 4 BEST : 678 629 [OVD] OFFICIER VAN DIENST
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:43:46 #294
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70573623
Kunnen die egoïsten voor de verandering thuisblijven en zichzelf een O.D. toedienen?

Dan wordt het leed alleen geleden binnen de eigen familie, en niet ook door passagiers en personeel.
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:45:31 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70573681
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:43 schreef Ofyles2 het volgende:
die egoïsten
Mensen die dat doen zijn geen egoïsten maar zijn gewoon heel erg ziek*.

*En dan niet ziek als in de moderne betekenis, maar ziek in de zin dat ze een ernstige ziekte hebben.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_70574390
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 23:57 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat de Televaag door de autolobby gesteund wordt zal me niet verbazen.
Ben ook geen fan van de Televaag, maar dit klopt gewoon en dat Televaag meer auto fan is dan OV fan lijkt mij duidelijk.

Het HSL-zuid project in NL is iets waar voor je dood moet schamen, we lijken wel een 2de wereldland.
Ze zijn al meer dan 10 jaar bezig met de HSL, inTurkije is het eerste deel van de HSL van 245 km al in gebruik en daar hebben ze maar 6 jaar overgedaan.
............................
  donderdag 2 juli 2009 @ 12:06:16 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70575876
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:43 schreef Ofyles2 het volgende:
Kunnen die egoïsten voor de verandering thuisblijven en zichzelf een O.D. toedienen?

Dan wordt het leed alleen geleden binnen de eigen familie, en niet ook door passagiers en personeel.
Hoe 'n egoïst moet je zijn, om het leven van een ander verwaarloosbaar te achten vergeleken met het op tijd rijden van jouw trein?
EN hoe 'n egoïst moet je zijn, om dan ook nog die ANDER voor egoïst uit te maken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 2 juli 2009 @ 12:53:28 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70577041
Nederland regelland, dat is één van de problemen met die hele HSL. We willen teveel te snel, een beveiligingssysteem in beta gebruiken zonder backup is gewoonweg niet slim.

De eigenlijke lijn was in 2006 al opgeleverd, wat een bouwtijd van 6 jaar betekent. Dit is op zich redelijk voor een dergelijk project, ook wanneer je rekening houdt met allerlei protestgroepen enzo.

Dat er daarna nog eens bijna 3 jaar nodig was voor een beveiligingssysteem is gewoon ultieme faal... men had ook het Franse TVM430 of het Duitse LZB ernaast moeten leggen, dan had er nu allang materieel gereden terwijl men rustig de ERTMS kon afronden.
  donderdag 2 juli 2009 @ 12:53:32 #299
136283 knars
Teethgrinder
pi_70577043
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:14 schreef sander89 het volgende:

[..]
Het HSL-zuid project in NL is iets waar voor je dood moet schamen, we lijken wel een 2de wereldland.
In een Tweede Wereldland werd er gewoon gebouwd, zonder gezeik. Het was een Vooruitgang voor Het Volk onder inspirerende leiding van de Grote Wijze Leider. Denk dat jij een Derde Wereldland bedoelt?
  donderdag 2 juli 2009 @ 12:55:30 #300
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70577104
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:53 schreef James1988 het volgende:
Nederland regelland, dat is één van de problemen met die hele HSL. We willen teveel te snel, een beveiligingssysteem in beta gebruiken zonder backup is gewoonweg niet slim.

De eigenlijke lijn was in 2006 al opgeleverd, wat een bouwtijd van 6 jaar betekent. Dit is op zich redelijk voor een dergelijk project, ook wanneer je rekening houdt met allerlei protestgroepen enzo.

Dat er daarna nog eens bijna 3 jaar nodig was voor een beveiligingssysteem is gewoon ultieme faal... men had ook het Franse TVM430 of het Duitse LZB ernaast moeten leggen, dan had er nu allang materieel gereden terwijl men rustig de ERTMS kon afronden.
"Huuuu, ik weet het allemaal veel beter dan die domme ingenieurs!"

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')