als je het fonetisch wilt doen, doe het dan ook goed (incl. grammatica foutje). Je moet wat vaker een biertje bestellen in spanjequote:
we wonen in Nederland en als je als commetator capabel bent om spaanse spelers bij hun spaanse naam te noemen ben je gewoon een goede commetator. Dat Mr Gruter gister voor de rest weinig goeds deed doet niks af van het feit dat je (als je het kan) het best zo mag doen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:28 schreef koningdavid het volgende:
Zat dus net VS - Spanje te kijken (Confederations Cup). Ik zat me zo te ergeren aan hoe die commentator (Jeroen Grueter volgens mij) de namen uitsprak. "David Billa", "Xabi", "Billareal", "Balencia"...
Flikker toch op, we wonen in Nederland.
Gel-sea?quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:30 schreef Iblis het volgende:
Ik vind dat er inderdaad consequent beleid moet komen, niet Chelsea als Tsjelsie uitspreken, maar gewoon Gel-séa. Dat staat er immers toch? Mangestèr Unie-tet. Arsee-nal.
Olav Mol is wat dat betreft ook niet veel soeps. Ja, Robert Kubica, dat doet-ie gewoon zoals het er staat, en niet zoals dat rare Poolse Koebitsa. Maar met Hamilton faalt hij nog vaak.
Ja, het is toch fokking irritant als zo'n commentator fancy doet met z'n talenkennis. Tjelsieie, nou, knap hoor, er staat gewoon Gel-sea, ja. What's next? Loe-ies Fiegoe zeggen? Billarreal? Maak het even!quote:
Clas-Jan Goentelaarquote:Op donderdag 25 juni 2009 19:48 schreef BoerBert het volgende:
Commentatoren die Villarreal uitspreken als Billareal vergeten nog steeds een 'r' hoorEn ja, 'Loe-ies Fiegoe' is inderdaad fokking irritant. Alsof buitenlanders dingen als 'Scheveningen' wel goed kunnen uitspreken
we zeggen toch ook geen luis (als in het beestje) soeares?! nee wij noemen hem ook gewoon zoals je het uitspreekt. Net zoals mensen die lietmanen zeggenquote:Op donderdag 25 juni 2009 19:52 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, het is toch fokking irritant als zo'n commentator fancy doet met z'n talenkennis. Tjelsieie, nou, knap hoor, er staat gewoon Gel-sea, ja. What's next? Loe-ies Fiegoe zeggen? Billarreal? Maak het even!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |