abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 mei 2010 @ 21:39:52 #151
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_82075790
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 09:01 schreef Sodium het volgende:

[..]

Tja, kwestie van smaak. Ik vind Forum, Atlas, Lumen, Gaia en Radix wel mooi om te zien. In ieder geval niet lelijker dan dat standaardbeton wat je wel eens bij andere universiteiten ziet. Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om de onderwijskwaliteit en daar schijnt in Wageningen niet zoveel mis mee te zijn als ik al die berichten van 'Wageningen weer op nr 1!' etc mag geloven.

Wat betreft die fietsenstalling: die zie je ook niet. Die zit in de kelder van Forum, als ik mij niet vergis.
Fietsenkelder zit onder het Forum inderdaad. Die lijkt groot maar zit toch dagelijks vol. Het Forum is sowieso te klein voor alle studenten, de liften etc. kunnen de drukte tijdens spitsuur echt niet aan.

Onderwijskwaliteit is gemiddeld genomen wel prima volgens mij, maar je moet het gewoon treffen met je vakken/docenten/professoren. De ene keer is het geweldig, de andere keer matig.
  † In Memoriam † zaterdag 29 mei 2010 @ 21:41:10 #152
230491 Zith
pls tip
pi_82075884
Nou, ik weet de bezettingsgraad van buitenlandse studenten in andere richtingen niet, maar bij mijn richtingen is 60% buitenlands ofzo, die mogen best wat meer steun krijgen IMO. En sowieso ben ik voorstander van een Engels Nederland.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 29 mei 2010 @ 22:13:55 #153
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_82077843
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 21:41 schreef Zith het volgende:
Nou, ik weet de bezettingsgraad van buitenlandse studenten in andere richtingen niet, maar bij mijn richtingen is 60% buitenlands ofzo, die mogen best wat meer steun krijgen IMO. En sowieso ben ik voorstander van een Engels Nederland.
Meer steun dan je in Wageningen kunt krijgen kun je niet wensen als buitenlandse student. En mijn ervaring is dat de studenten uit Wageningen wel zo sociaal zijn dat ze de buitenlanders een beetje op gang helpen. Maar zo moeilijk is het heus niet, ook niet voor een Afrikaan of Chinees.
  † In Memoriam † zaterdag 29 mei 2010 @ 22:22:27 #154
230491 Zith
pls tip
pi_82078355
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 22:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Meer steun dan je in Wageningen kunt krijgen kun je niet wensen als buitenlandse student. En mijn ervaring is dat de studenten uit Wageningen wel zo sociaal zijn dat ze de buitenlanders een beetje op gang helpen. Maar zo moeilijk is het heus niet, ook niet voor een Afrikaan of Chinees.
Het gaat om de boodschap die je wilt afgeven. Wil je een internationale universiteit zijn, dan moet je maandelijkse magazine ook in het engels zijn (en niet een heel artikel in 5 zinnetjes samenvatten). Ik heb het liefst zo internationaal mogelijk, dus ik wil dit ook
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 29 mei 2010 @ 22:31:00 #155
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_82078884
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 22:22 schreef Zith het volgende:

[..]

Het gaat om de boodschap die je wilt afgeven. Wil je een internationale universiteit zijn, dan moet je maandelijkse magazine ook in het engels zijn (en niet een heel artikel in 5 zinnetjes samenvatten). Ik heb het liefst zo internationaal mogelijk, dus ik wil dit ook
Ben jij ooit naar een 'internationale' universiteit in Duitsland of bijvoorbeeld Frankrijk geweest? Dan mogen studenten in Wageningen écht niet klagen. En het is ook goed als studenten een beetje Nederlands leren. Probeer maar eens een en ander bij de overheid en andere instanties voor elkaar te krijgen als buitenlander (belastingdienst, NS, woningcorporaties, verzekeraars etc.). Dat is niet makkelijk.

Ik ken Grieken, Duitsers, een Turk en zelfs Afrikanen die in 2 maanden redelijk tot zeer goed in het Nederlands konden communiceren.

Ik heb twee Grieken (ex-Wageningen studenten) die geen Nederlands spreken moeten helpen met het vinden/regelen van woonruimte in Rotterdam en andere zaken, echt een drama ivm legitimatie en Nederlandse formulieren enzo...maar wel gelukt!

Het is goed als je de buitenlanders tegemoet komt, maar je hoeft het niet te overdrijven.
  † In Memoriam † zaterdag 29 mei 2010 @ 22:40:54 #156
230491 Zith
pls tip
pi_82079529
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 22:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ben jij ooit naar een 'internationale' universiteit in Duitsland of bijvoorbeeld Frankrijk geweest? Dan mogen studenten in Wageningen écht niet klagen. En het is ook goed als studenten een beetje Nederlands leren. Probeer maar eens een en ander bij de overheid en andere instanties voor elkaar te krijgen als buitenlander (belastingdienst, NS, woningcorporaties, verzekeraars etc.). Dat is niet makkelijk.
Heb in Lyon gestudeerd en inderdaad is het daar nog minder, maar dat is geen argument om het niet te doen he
quote:
Het is goed als je de buitenlanders tegemoet komt, maar je hoeft het niet te overdrijven.
Het gaat mij er juist om het meer internationaal worden. Ben al blij dat de meeste thesissen engels zijn. Het liefst gaat het Nederlandse helemaal weg.
pi_82098224
Ben het met leolinedance eens dat de internationale studenten het best treffen in Wageningen. De meeste Nederlandse studenten zijn zeer tolerant en er niet vies van niet-Nederlandse studenten te helpen met allerhande zaken. Dat maakt ook dat de sfeer goed is. Daarnaast is er (voor zover ik weet) online een Engelstalige variant van alle in Resource gepubliceerde verhalen en artikelen. En dat vind ik prima. We leven in Nederland, de taal is Nederlands en in Wageningen is de tweede, gelijke voertaal Engels. Niets mis met die constructie. Ik weet dat men in Wageningen overweegt om het Nederlands als voertaal af te schaffen, maar dat zou ik geen goede zet vinden.
  zondag 30 mei 2010 @ 18:18:14 #158
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_82109016
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 22:40 schreef Zith het volgende:

[..]

Heb in Lyon gestudeerd en inderdaad is het daar nog minder, maar dat is geen argument om het niet te doen he
[..]

Het gaat mij er juist om het meer internationaal worden. Ben al blij dat de meeste thesissen engels zijn. Het liefst gaat het Nederlandse helemaal weg.
Oke, dat is jouw mening. Ik ben het er niet mee eens, vind dat we wel genoeg doen zo.
  zondag 30 mei 2010 @ 18:18:59 #159
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_82109050
quote:
Op zondag 30 mei 2010 14:00 schreef Sodium het volgende:
Ben het met leolinedance eens dat de internationale studenten het best treffen in Wageningen. De meeste Nederlandse studenten zijn zeer tolerant en er niet vies van niet-Nederlandse studenten te helpen met allerhande zaken. Dat maakt ook dat de sfeer goed is. Daarnaast is er (voor zover ik weet) online een Engelstalige variant van alle in Resource gepubliceerde verhalen en artikelen. En dat vind ik prima. We leven in Nederland, de taal is Nederlands en in Wageningen is de tweede, gelijke voertaal Engels. Niets mis met die constructie. Ik weet dat men in Wageningen overweegt om het Nederlands als voertaal af te schaffen, maar dat zou ik geen goede zet vinden.
pi_82221965
Misschien een suffe vraag, maar ik ga mij waarschijnlijk zeer binnenkort inschrijven bij de gemeente (jeeej!) en vroeg mij af of ik daarvoor op het stadshuis of het stadskantoor moet zijn. Ik neem aan het stadshuis op de Markt? Enne, moet ik mij nou nog uitschrijven in mijn vorige woonplaats/gemeente of gaat dat automatisch? Ik vergeet dat soort informatie altijd.

En is het misschien een idee als we de OP eens updaten in de FOK-wiki?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sodium op 02-06-2010 08:33:31 ]
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:06:57 #161
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_82222979
Je hoeft je niet uit te schrijven bij je huidige gemeente, dat wordt automatisch gedaan.
Volgens mij moest ik 5 jaar geleden bij het stadskantoor zijn, maar weet niet of dat nog steeds zo is. Ach als je verkeerd staat sturen ze je wel door.
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:09:43 #162
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_82224653
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 08:09 schreef Sodium het volgende:
Misschien een suffe vraag, maar ik ga mij waarschijnlijk zeer binnenkort inschrijven bij de gemeente (jeeej!) en vroeg mij af of ik daarvoor op het stadshuis of het stadskantoor moet zijn. Ik neem aan het stadshuis op de Markt? Enne, moet ik mij nou nog uitschrijven in mijn vorige woonplaats/gemeente of gaat dat automatisch? Ik vergeet dat soort informatie altijd.

En is het misschien een idee als we de OP eens updaten in de FOK-wiki?
Je moet op de markt zijn, en als je je daar inschrijft wordt je door Wageningen uitgeschreven bij je vorige woonplaats
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_82237354
Dat zijn twee tegenstrijdige antwoorden. Maargoed, het wordt eerst naar de markt en wellicht daarna door.

En pssst, ik heb inmiddels een soort van vakantie!
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:56:43 #164
163216 bioloogje
pi_82239808
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:06 schreef Sodium het volgende:
Dat zijn twee tegenstrijdige antwoorden. Maargoed, het wordt eerst naar de markt en wellicht daarna door.

En pssst, ik heb inmiddels een soort van vakantie!
Bij mij was ook al 5 jaar geleden he...

en pssst ik ook
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 16:14:41 #165
230491 Zith
pls tip
pi_82240634
Ik mag nog hard werken
pi_82242949
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:56 schreef bioloogje het volgende:

[..]

en pssst ik ook
Ja, daarom ga ik ook eerst naar de Markt
Geniet van je vakantie!
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 16:14 schreef Zith het volgende:
Ik mag nog hard werken
Nog even doorzetten!
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:51:42 #167
190186 hierissieweer
pi_82260659
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:56 schreef bioloogje het volgende:

[..]

en pssst ik ook
bij mij 15 maanden
  donderdag 3 juni 2010 @ 00:41:32 #168
163216 bioloogje
pi_82266411
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:51 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

bij mij 15 maanden
Dan zou ik op jouw oordeel vertrouwen...
pi_82267015
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 22:40 schreef Zith het volgende:

[..]

[..]

Het is maar net hoe je je wilt presenteren inderdaad.
Ikzelf zou me willen presenteren als een internationaal serieus te nemen universiteit. En als je hier wilt komen studeren, dan zul je toch minstens een basaal begrip van de lokale taal, i.c. Nederlands (niet eens Waogenings wa), moeten hebben. Maakt het leven hier ook veel makkelijker als je het verschil weet tussen ingang en uitgang.
Ironisch eigenlijk: van de lager opgeleide nazaten van gastarbeiders eisen we dat ze Nederlands leren, voor de intelligente studenten verloochenen we onze eigen taal.
En dan cijfers: 60 % buitenlands en 40 % inlands. En al die diverse buitenlanders, uit wel 150 verschillende landen, moeten allemaal Engels kennen. Voor de meesten een vreemde taal. En voor de grootste groep, de Nederlanders, is er geen plaats?

Lopend door het Forum, met alleen maar bordjes in het Engels, begreep ik opeens waarom mensen in een Vogelaarwijk op Wilders stemmen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_82267123
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 00:41 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Dan zou ik op jouw oordeel vertrouwen...
De Burgerlijke Stand, tegenwoordig GBA, zat 5 jaar geleden in een pand aan de Herenstraat.
Tegenwoordig zit zij in het gemeentehuis, ingang Markt 2, door de draaideur.
Vorige week nog geweest.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 3 juni 2010 @ 01:12:39 #171
163216 bioloogje
pi_82267310
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 01:06 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De Burgerlijke Stand, tegenwoordig GBA, zat 5 jaar geleden in een pand aan de Herenstraat.
Vorige week nog geweest.
Dan is het goed van mij om in dit geval op hierissieweer te vertrouwen...
pi_82267749
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 01:12 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Dan is het goed van mij om in dit geval op hierissieweer te vertrouwen...
Vertrouw me maar: dat is waar!
  † In Memoriam † donderdag 3 juni 2010 @ 07:41:50 #173
230491 Zith
pls tip
pi_82269171
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 01:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]
En voor de grootste groep, de Nederlanders, is er geen plaats?

In mijn droomwereld spreken alle Nederlanders Engels, een goede start is op de universiteit beginnen
pi_82279510
Gisteren bij O'Mundo gegeten, echt een beleving zeg!
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_82303658
quote:

[..]

Vorige week nog geweest.
Tof, das heel recente info. Inschrijven kan dus niet meer mis gaan.
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:08 schreef Casparovvv het volgende:
Gisteren bij O'Mundo gegeten, echt een beleving zeg!
Is dat niet een restaurant met Michelinster? Schijnt wel erg goed te zijn, ja. En hoe kwam jij daar terecht?
  donderdag 3 juni 2010 @ 23:54:14 #176
190186 hierissieweer
pi_82311014
quote:

[..]

Vorige week nog geweest.
Het GBA was mijn buurman, wordt nu het historiisch gemeente archief... Alleen schiet het niet zo op met de herinrichting ervan...
pi_82312583
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:54 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Het GBA was mijn buurman, wordt nu het historiisch gemeente archief... Alleen schiet het niet zo op met de herinrichting ervan...
Oh ja, dat was jij die daar woonde.
pi_82312606
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 07:41 schreef Zith het volgende:

[..]

In mijn droomwereld spreken alle Nederlanders Engels, een goede start is op de universiteit beginnen
Maar waarom is dat dan?
pi_82435288
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 21:48 schreef Sodium het volgende:

[..]
Is dat niet een restaurant met Michelinster? Schijnt wel erg goed te zijn, ja. En hoe kwam jij daar terecht?
Klopt.

Ik heb er gewoon met mijn vriendin gereserveerd.
pi_82820695
Inschrijven is gelukt. Ik moest inderdaad op het Stadhuis aan de Markt zijn.
quote:
Op maandag 7 juni 2010 11:49 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Klopt.

Ik heb er gewoon met mijn vriendin gereserveerd.
Ah, chique hoor!
quote:
Vanaf maandag 14 juni gaan we kamers publiceren met een huuringang 1 juli of later. Ben je 1e-jaars, dan kun je vanaf 14 juni dus reageren op ons aanbod. Het aanbod is voorlopig beperkt en wij verwachten dan ook dat voornamelijk de inschrijvingen met een reisurgentie aan bod zullen komen. Je kunt een reisurgentie aanvragen via je persoonlijke pagina. Je komt hiervoor in aanmerking bij een reisduur van minimaal 150 minuten enkele reis van station naar station. De urgentie is geldig in de maanden juli, augustus en september.
En ja hoor, de jacht op kamers is weer begonnen. Leek de markt maandenlang 'stil te staan', nu reageren de eerstejaars fanatiek op de kamers die beschikbaar komen op Idealis. Het is gedaan met de rust.
pi_82874124
Ik sta ook op het punt om op kamers te gaan in Wageningen en heb reistijdurgentie gekregen. Is het een zeer groot nadeel als een kamer op het noorden ligt? Ik zit nu thuis altijd te klote met mn beeldscherm omdat de zon er 's middags op schijnt (kamer op westen). Heeft iemand nog ervaring met een grote vs kleine afdeling qua gezelligheid en dergelijke? Hoelang duren de editie's trouwens op idealis om te reageren?
  woensdag 16 juni 2010 @ 11:49:15 #182
163216 bioloogje
pi_82874622
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 11:39 schreef MrMazzeltov het volgende:
Ik sta ook op het punt om op kamers te gaan in Wageningen en heb reistijdurgentie gekregen. Is het een zeer groot nadeel als een kamer op het noorden ligt? Ik zit nu thuis altijd te klote met mn beeldscherm omdat de zon er 's middags op schijnt (kamer op westen). Heeft iemand nog ervaring met een grote vs kleine afdeling qua gezelligheid en dergelijke? Hoelang duren de editie's trouwens op idealis om te reageren?
Hey, ik heb ook een kamer op het Noorden maar heb nergens last van. Het ligt er ook maar aan waar je je beeldscherm neerzet he. Op een gegeven moment schijnt de zon vanuit het westen wel mijn kamer in maar mijn scherm staat aan de andere kant dus dan heb je er geen last van.

Over de gezelligheid op de afdelingen kan ik zeggen dat het niet ligt aan de grootte van de afdeling. Ik ken mensen die met 18 man wonen en het super leuk hadden, maar waarbij het in de loop der jaren minder is geworden. (Dus kan zowel erg sociaal als minder sociaal zijn op een grootte afdeling) Daarbij ken ik op kleine afdelingen (3 a 4 personen) voorbeelden van hele gezellige maar ook hele ongezellige groepen. Je moet dus even kijken op een afdeling wanneer je iets aangeboden krijgt, en dan proberen in te schatten wat het voor iets is. Als het achteraf toch niets is kun je altijd nog verhuizen, aan het einde van het jaar, wanneer de eerste jaars nog niet mogen reageren zijn er altijd genoeg kamers over.
pi_82875064
@momo: graag gedaan!
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 11:39 schreef MrMazzeltov het volgende:
Volgens mij heb je bij Idealis 2 dagen de tijd om te reageren op een kamer (altijd voor 7.00 uur 's ochtends). Uiterste datum staat in het overzicht van de kamer.

Wat betreft de orientatie van de kamer: dat is echt heel persoonlijk. De een zit graag op het zuiden (lekker de hele dag zon, maar dus ook een warme kamer), terwijl de ander juist liever op het noordwesten zit (avondzon en een relatief koele kamer). Als je problemen hebt met je beeldscherm, kun je ook altijd overwegen verduisterende rolgordijnen aan te schaffen. Ik zou daar een kamer niet voor laten schieten als deze verder bevalt. Overigens kun je beter even op Googlemaps kijken hoe de kamer georienteerd is. De noordpijl staat niet altijd correct in de plattegrond.

Qua gezelligheid op een afdeling is het volgens mij meer afhankelijk van de mensen die er wonen, dan van de grootte van een afdeling. Veel mensen op een afdeling leveren misschien veel contacten op, maar het nadeel van een grote afdeling kan ook zijn dat mensen langs elkaar gaan leven. Succes!
pi_82875691
quote:
Overigens kun je beter even op Googlemaps kijken hoe de kamer georienteerd is. De noordpijl staat niet altijd correct in de plattegrond.
@Sodium: bedankt voor de tip, die pijl staat idd niet goed: de kamer die ik op het oog heb, ligt op het westen. dat is wel een mooie orientatie vind ik, want je bent overdag toch weg; heb je 's middags of 's avonds nog een beetje zon
  woensdag 16 juni 2010 @ 12:17:04 #185
163216 bioloogje
pi_82875857
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:13 schreef MrMazzeltov het volgende:

[..]

@Sodium: bedankt voor de tip, die pijl staat idd niet goed: de kamer die ik op het oog heb, ligt op het westen. dat is wel een mooie orientatie vind ik, want je bent overdag toch weg; heb je 's middags of 's avonds nog een beetje zon
Waar heb je eigenlijk iets aangeboden gekregen?
pi_82876010
Niet gekregen, moet zelf reageren op de website: op de Haarweg. Hoor je het goed als er een badkamer en wc tegen je kamer aanliggen?
  woensdag 16 juni 2010 @ 12:29:02 #187
163216 bioloogje
pi_82876395
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:20 schreef MrMazzeltov het volgende:
Niet gekregen, moet zelf reageren op de website: op de Haarweg. Hoor je het goed als er een badkamer en wc tegen je kamer aanliggen?
Bij ons niet, de muren zijn redelijk geluiddicht al het geluid komt via de deuren in de gang, dus wij horen eerder de overburen dan de naaste buren. Maar ik weet niet zeker of dat op de haarweg ook zo is...
pi_82876431
Waar zit je zelf dan?
  woensdag 16 juni 2010 @ 12:31:12 #189
163216 bioloogje
pi_82876478
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:29 schreef MrMazzeltov het volgende:
Waar zit je zelf dan?
Walstraat
pi_82877543
nice, idealis is down

update: doet t weer
pi_82878885
Is het aan te raden een eigen (kleine) koolkast te hebben?
pi_82879331
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:21 schreef MrMazzeltov het volgende:
Mwah, ik eet er niet voldoende van om het in een apart kastje op te bergen.
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:32:35 #193
163216 bioloogje
pi_82879405
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:21 schreef MrMazzeltov het volgende:
Ik woon achter in de gang, en vind het heerlijk om mijn drinken gekoeld op mijn kamertje te hebben. Dus fijn: Ja Noodzakelijk: Nee

en je moet er maar de ruimte voor (over) hebben...
pi_82879509
Graag gedaan! De meeste binnenmuren van de meeste complexen zijn volgens mij vrij dik en van stevig beton. Het lijkt mij dat daar niet al teveel geluid doorheen zal gaan. Wat betreft de koelkast: ik vind het wel handig, een tafelmodel in je eigen kamer. Zo hoeft je niet telkens heen en weer te lopen naar de gezamelijke keuken.

Bio is mij telkens net voor...
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:41:19 #195
163216 bioloogje
pi_82879795
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:34 schreef Sodium het volgende:
Graag gedaan! De meeste binnenmuren van de meeste complexen zijn volgens mij vrij dik en van stevig beton. Het lijkt mij dat daar niet al teveel geluid doorheen zal gaan. Wat betreft de koelkast: ik vind het wel handig, een tafelmodel in je eigen kamer. Zo hoeft je niet telkens heen en weer te lopen naar de gezamelijke keuken.

Bio is mij telkens net voor...
Sorry

Ik ben aan het soggen, dus te vaak aan het F5-en...
pi_82882729
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:41 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Sorry

Ik ben aan het soggen, dus te vaak aan het F5-en...
Bekend probleem...
pi_82940026
Als ik een huurcontract wil tekenen moet ik een ID en (indien in bezit) kopie collegekaart of bewijs inschrijving onderwijsinstelling. Collegekaart heb ik sowieso niet, maar wat geldt als bewijs van inschrijving?
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:24:20 #198
163216 bioloogje
pi_82940629
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:12 schreef MrMazzeltov het volgende:
Als ik een huurcontract wil tekenen moet ik een ID en (indien in bezit) kopie collegekaart of bewijs inschrijving onderwijsinstelling. Collegekaart heb ik sowieso niet, maar wat geldt als bewijs van inschrijving?
Het is lang geleden voor mij maar, als het goed is heb je die of krijg je die thuisgestuurd van de WUR. Als je nog niets ontvangen hebt kun je die ook niet meebrengen, dus dan even vragen of je die later nog kunt laten zien...
pi_82943303
Officieel moet je bij Idealis inderdaad bij het tekenen van een huurcontract een aantal documenten kunnen overleggen. Een bewijs van inschrijving ontvang je meestal wanneer je je bij een onderwijsinstelling inschrijft. Dat bewijs geeft je recht op een collegekaart, die je moet ophalen bij Student Service Centre. Idealis vraagt zo'n bewijs zodat ze zeker weten dat enkel studenten gebruikmaken van hun voorzieningen.

Heb je je al ingeschreven bij de universiteit of VHL en heb je nog geen bewijs van inschrijving? Dan kan je mogelijk met andere documenten aantonen dat je echt gaat studeren in Wageningen. Ik neem aan dat je bij Studielink of DUO (voorheen IBG) het een en ander geregeld hebt. Neem dat dan mee als 'bewijs'. Maar ik denk eigenlijk dat het geen probleem zal zijn.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 08:08:32 #200
229513 Blurred86
Live Positive
pi_82964884
ik heb nooit een bewijs van inschrijving oid bij idealis hoeven laten zien
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')