abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70355538
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:20 schreef RockabeIIa het volgende:
Maar het gaat over! Heus!

Weer een mijlpaal: Ik heb luiers gekocht pampers in de aanbieding bij het kruidvat

Morgen ga ik op kraamvisite bij een vriendin, haar kindje is nu 16 dagen oud

Mefke, waar zit jouw fysio?

Stiemie, koppetje gevoeld Gek hé?
#geen
pi_70356312
Eerste pak luiers, wat leuk!
pi_70356341
Stiemie hoofdje gevoeld
Ymme goede echo
Vergeetachtige dames, ik doe met jullie mee

Net weer goedgekeurd bij de vlos, beeb is nog niet helemaal ingedaald maar ligt al wel lekker laag. En schopte tegen de doptone aan
Suiker was... redelijk. Nuchter en 4u waren okee, maar na-de-lunch nog wel te hoog, dus gewoon blijven diëten en dan hopen dat dat bijtrekt, volgende week weer lek laten prikken Als het dan goed is, mag ik nog gewoon thuis bevallen zonder problemen

Ohja vandaag over precies één maand is mijn uitgerekende datum Sneeeellll!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_70356672
Allereerst gefeliciteerd aan alle nieuwe zwangeren!

DuchessX ik vind wat jullie gaan doen als kraamfeestje zo ontzettend leuk klinken. Ik zou dat zelf ook wel willen, maar het zit er niet in dus ik kom wel naar die van jullie *nodigt zichzelf onbeschaamd uit* Grapje hoor, maar het klinkt wel echt superleuk!

Ik heb een tijdje niet gereageerd, maar wel bijna alles meegelezen en meegeleefd Ik had een beetje een dip en dan sluit ik mezelf een beetje af. Maar het gaat nu weer beter.
Met mijn meisje gaat alles heel goed. Ik voel haar vaak. Ze slaapt wel graag uit en begint tegen een uur of 12 te trappelen. Etenstijd

Ik maak me zelf ook een beetje zorgen om hoe het straks gaat met mijn katten. Ik denk dat ze heel lief zullen zijn, maar sommige dingen zullen niet meer kunnen. Ik wil mijn dochtertje de eerste maanden in de wieg op mijn slaapkamer laten slapen, maar dan zullen de katten buiten de slaapkamer moeten blijven. Daar zie ik tegenop, want ze slapen allebei bij mij in bed. Eentje echt onder de dekens, tegen mij aan. Superlief en het is voor haar echt haar hoogtepunt van de dag is. Ze staat echt te popelen om onder het dekbed te duiken als 'mama dan eindelijk naar bed komt' en dan een half uurtje te knuffelen. Ik wil het risiko niet lopen dat ze als ik slaap de wieg induiken. Maar vind het nu al erg dat ze het rot zullen vinden dat ze voorlopig niet meer in bed mogen slapen.

Verder maak ik me druk over heel veel dingen die ik hier ook vaak voorbij zie komen. And then some
pi_70356832
Effe snel, ik heb inderdaad wel vaker gehoord van kindjes die tegen ribben aan meppen/schoppen, maar die van mij pakt dus iets van een zenuw ofzo aan de achterkant, mijn rugkant. VK zijn van de week ook wel dat ie fijn tegen alle organen aan loopt te duwen, maar pff, dat het zo heftig zou zijn. En mijn rug en bekken doen sowieso zeer vandaag (te diep geslapen denk ik, want er ook niet uitgeweest voor plassen).

Duchess, mijn fysio zit niet in Son, maar een kilometer of 8 er vandaan (pm me maar, kan nu op het werk effe niet inloggen). En stiemie dus rustiger aan doen, vervelend! Succes ermee. (en de rest ben ik weer kwijt)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:22:22 #81
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_70356898
je zou in de wieg ook iets van ballonnen kunnen gaan leggen, of aluminiumfolie zodat de kat al leert dat het niet haar terrein is.

In het oude huis, hadden wij boven geen deur naar onze kamer, en naar het kamertje van Thijs stond alleen maar een schot voor (stukje hout)
De katten kwamen dus ook gewoon op onze slaapkamer.
nooit problemen door gehad.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:33:46 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70357330
Xenia, je zou wel nu al kunnen beginnen met af en toe een nachtje niet om ze alvast eraan te laten wennen. Dan heb je kans dat ze het straks niet meteen met de baby associeren.
pi_70357430
Wij hebben nu zo'n campingbedjes-klamboe over de wieg gespannen om de nieuwsgierige katten te weren. Werkt ook heel goed.

Vorige keer hadden we ballonnen in de box gelegd maar nadat er midden in de nacht eens eentje knapte vond ik dat toch minder... De ene kat was zich trouwens ook kapot geschrokken en die durfde er neit meer bij in de buurt te komen. Die andere lag er naderhand nog heel vaak in tussen de ballonnen
pi_70357793
Stiemie, rustiger aan doen dus...
Het hoofdje voelen en dan een schop krijgen, pittig dametje weet nu al wat ze wel en niet wil .

Steeds bij de vk daalt de hartslag van de baby als ik daar op de bank op mn rug lig... maar nu wordt ik ook weer vaak wakker op mn rug liggend... zou dat slecht zijn voor t kind?
Op zich vind ik het niet heel naar slapen en wel fijn als ik behalve linker en rechter zij ook nog de rug-optie open heb. Toen ik een tijdje terug zo naar was dacht ik dat het kwam doordat ik op mn rug had gelegen, maar heb het daarna niet meer gehad...
Ook een tijd veel minder op mn rug gelegen uit een soort automatisme denk ik... maar nu draai ik dus weer steeds vaker op mn rug.
Morgen naar de vk dan ga ik het toch even vragen, maar misschien dat iemand hier het weet...?

En als iemand nog een potje geduld heeft staan hou ik me aanbevolen, ik heb best een kort lontje en daar baal ik enorm van
Fake it till you make it...
pi_70357855
Pff ik slaap de laatste tijd ook niet echt goed meer.
Als ik op mijn linkerzij ga liggen begint hij met zn voetjes of handjes te bewegen en dat gevoel is zo irritant dat ik me dan maar weer omdraai (misschien wilt hij dat dan ook).
Lig ik op mijn rug krijg ik superpijn aan mijn bekkenspieren en het voelt alsof een grote steen in mn maag drukt en lig ik op mijn rechterzij dan ademt mn vriend steeds uit in mn gezicht hah.

Ik moet ook echt om de twee uur naar de wc snachts..lijkt wel zoeen slapstickfilm waarin alles zich herhaalt. Ik denk ook echt steeds: daaar gaan we weer!

Wil gewoon zo graag dat hij eruit is he. Daarnet heb ik een uur in bad gelegen en toen ik eruit was voelde ik hem enorm drukken op mijn blaas. Dacht effe dat mijn water ging breken . Maar niet dus.

Heb trouwens ook echt niks te doen nu in mn verlof..ik verveel me nu al.
En van de verveling wordt ik heel erg moe en beetje down.
Ik wil gewoon leuke dingen doen maar iedereen is werken of heeft t zelf te druk.
En in mijn eentje weggaan vind ik nu best eng mocht mijn water breken onderweg ofzo.

Wat doen jullie nu de hele dag?

Trouwens wil iemand mijn naam aub blauw maken voor de openingspost?
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:51:44 #86
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_70357997
Shit, Hema - kortingsavond vergeten
Fijn dat jij er wel aan gedacht hebt het-is-mij, klinkt alsof je er flink gebruik van gemaakt hebt!

Stiemie, het hoofdje gevoeld, leuk! Al dacht je dametje er dus anders over... En rustiger aan doen is inderdaad soms verdomd lastig met een drukke peuter (laat dat "bijna" maar weg joh) in huis. Succes ermee!

Duchess, heb je al zo'n luiertje bekeken? Moet je doen, gegarandeerd dat je smelt

Xenia, jezelf druk maken over 1001 dingen... wen er maar aan, dat gaait helaas nooit meer over als je eenmaal zwanger bent of kinderen hebt

Vlindur, ik had laatst ook dat er iemand aanbelde beneden bij de intercom en vroeg of ik diegene ben met een paarse Opel corsa. Had ik mijn autosleutels in de deur laten zitten
Vreselijk, voor hetzelfde geld was een gelegenheidsdief er gewoon zomaar mee weg gereden! Ik heb echt mazzel gehad.
.... met gevoel voor drama....
pi_70358027
Panda, Gewoon met je vriend van plaats ruilen in bed, dan ademt hij niet meer in je gezicht als je op die zij ligt!
pi_70358136
Panda, als je je naam blauw wil hebben, moet je even een ticker ergens aanmaken.
En je water kan niet breken, dat doen je vliezen. Water breken doen ze in t engels.
En je bent nog geen 36 weken joh, als je nu al uit angst thuisblijft...
pi_70358221
Hah ja dat kunnen we misschien beter gaan doen. Maar ik lig gewoon liever aan de kant van de deur omdat ik er zovaak uit moet snachts.

Is het trouwens waar dat je op je linkerzij het beste kan slapen voor de gezondheid van je baby?
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:57:12 #90
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_70358226
Panda, ik heb tijdens mijn verlof veel gelezen, me realiserend dat het vast een hele tijd zou duren voordat ik weer tijd en rust zou vinden om een goed boek te lezen. En hele jaargangen van America's Next Top Model op Youtube gekeken, urenlang weggedroomd in de babykamer, geluierd, doelloos rondgeslenterd in de hoop dat de bevalling van start zou gaan etc.
pi_70358354
Panda heb je alle kleertjes al minstens 8 keer opnieuw in de kast gelegd? En het bedje/wiegje nog eens opgemaakt? Knuffels ge-herschikt? Rondje met de kinderwagen in huis gelopen? Dat is wat ik me erg van mijn vorige verlof herinner

Duchess inderdaad haal er eens zo'n luiertje uit Linde gebruikt er nu 1 voor haar aankleed-ernie. En dan te weten dat ze zelf nog prematuur-luiertjes om heeft gehad omdat de maat 1 in het begin nog wat te groot was...
pi_70358371
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:55 schreef innepin het volgende:
Panda, als je je naam blauw wil hebben, moet je even een ticker ergens aanmaken.
En je water kan niet breken, dat doen je vliezen. Water breken doen ze in t engels.
En je bent nog geen 36 weken joh, als je nu al uit angst thuisblijft...
Ik ben al bijna 37 weken morgen

Kijk maar hierna:

Lengte zwangerschap: 35 weken, 6 dagen, 1 uur
Nog te gaan: 4 weken, 22 uren
Vordering: 89.67%
Geslacht: jongen (volgens de Chinese maankalender)
Bevallingsdatum: 24/07/2009
Sterrenbeeld: Leeuw

De baby's evolutie - week 36 (maand 9):
Je baby is er nu bijna aan toe om geboren te worden, alleen zijn zijn longetjes nog niet helemaal klaar.
Rond deze tijd daalt je baby in, wat wil zeggen dat je weer wat meer plaats krijgt voor je maag en longen. Misschien moet je nu terug meer gaan plassen, omdat je baby na het indalen lager in je buik komt te liggen en zo tegen je blaas kan drukken.

Op het einde van deze week is je baby zo'n 45 cm groot en weegt een goede 2900 gram

En ik ben misschien inderdaad wel bang uitgevallen. Ik durf wel weg maar gewoon niet graag in mijn eentje voor als er iets mocht gebeuren. Sommige babys komen ook te vroeg toch.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:04:00 #93
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70358451
Panda, men zegt wel dat als je op de linkerzijde slaapt je baarmoeder het best doorbloedt wordt.
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:04:18 #94
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_70358460
Maar Panda, de kans is groter dat je met een eerste overtijd loopt dan dat je 3 weken te vroeg bevalt! Het zou zonde zijn om je laatste weken zo eenzaam en alleen thuis te moeten slijten, zeker nu met dat mooie weer.
pi_70358477
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:01 schreef panda1980 het volgende:

[..]

Dat zou knap zijn, aangezien ik een dag later uitgerekend ben en nog geen 36 weken ben
quote:
Kijk maar hierna:

Lengte zwangerschap: 35 weken, 6 dagen, 1 uur
Lees het zelf nog maar eens door
pi_70358527
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:57 schreef Kersjes het volgende:
Panda, ik heb tijdens mijn verlof veel gelezen, me realiserend dat het vast een hele tijd zou duren voordat ik weer tijd en rust zou vinden om een goed boek te lezen. En hele jaargangen van America's Next Top Model op Youtube gekeken, urenlang weggedroomd in de babykamer, geluierd, doelloos rondgeslenterd in de hoop dat de bevalling van start zou gaan etc.
Ja gelezen heb ik ook erg veel vooral in babyboeken over de bevalling en over de opvoeding en ontwikkeling.
Ook programmas gekeken op de pc heb ik gedaan..alle afleveringen van SOS Sonja omdat ik na de bevalling weer wil afvallen
America's next topmodel is ook een goed idee ja... Op de babykamer wegdromen heb ik al elke dag gedaan maar wil gewoon de baby hebben! Niet de meubels alleen.
En rondslenteren lukt niet zo echt ik moet na elke stap die ik zet alweer naar de wc en haat dat gestaar van andere mensen zodra ze mijn megazwangere buik zien.

Ik ga zometeen gewoon effe in de tuin zitten denk ik..als ik t volhou in deze warmte.
pi_70358594
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:04 schreef innepin het volgende:

[..]

Dat zou knap zijn, aangezien ik een dag later uitgerekend ben en nog geen 36 weken ben
[..]

Lees het zelf nog maar eens door
Ja maar ik ben ook 35 weken en 6 dagen maar dat noemen ze wel al de 36e week van de zwangerschap.

Vanaf morgen zit ik dus in week 37 van de zwangerschap en ben ik 36 weken zwanger.
pi_70358628
Kersjes Dat is helemaal niet handig! Ik had tenminste mn sleutels in huis, anders kan ik niet naar binnen. Wat een geluk had je!

Panda, wat gaaf al die informatie! Hoe kom je daar aan? Dat wil ik ook!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_70358646
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:07 schreef panda1980 het volgende:

[..]

Ja maar ik ben ook 35 weken en 6 dagen maar dat noemen ze wel al de 36e week van de zwangerschap.

Vanaf morgen zit ik dus in week 37 van de zwangerschap en ben ik 36 weken zwanger.
Ja duh, ik ben niet achterlijk. Je spreekt alleen jezelf tegen, omdat je eerder zei:
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:01 schreef panda1980 het volgende:
Dus.
pi_70358691
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:08 schreef Vlindur het volgende:
Kersjes Dat is helemaal niet handig! Ik had tenminste mn sleutels in huis, anders kan ik niet naar binnen. Wat een geluk had je!

Panda, wat gaaf al die informatie! Hoe kom je daar aan? Dat wil ik ook!
Klik hier maar eens op daar kun je het uitrekenen:

http://9maand.be/zwanger/zwanger/bereken.php

Vanaf dag 1 van je zwangerschap zit je trouwens ook niet in week 0 maar in week 1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')