Mijn uitgerekende datum ligt in week 40 hoor.quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:21 schreef Stiemie het volgende:
Panda of je nou in week 36 of week 37 zit, het kan gewoon nog tot week 42 (of in jouw geval 43) duren tot de baby komt. Wil je dan echt al die tijd nog binnen blijven zitten? Ga lekker naar buiten. Mocht het beginnen dan heb je vaak nog alle tijd om naar huis te gaan
Maar dan ook graag zo'n ander filmcliché erbij: 10 minuten weeen, 2 keer persen et voila: Babyquote:Op donderdag 25 juni 2009 14:33 schreef innepin het volgende:
Het lijkt mij wel lachen eigenlijk, zo'n lekker filmcliché als begin van je bevalling![]()
*PLONS!*
Mja, of in elk geval bij de domst uitziende caissière doen alsof het echt zo gaatquote:Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Maar dan ook graag zo'n ander filmcliché erbij: 10 minuten weeen, 2 keer persen et voila: Baby
Ik ga voor ik ga slapen nog even naar het toilet, dan wordt ik meestal om 4 uur wakker om te plassen en dan als ik om kwart over 6 opsta ook gelijk weer. Dat is goed te doen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:52 schreef judes het volgende:
Ik heb me vandaag maar ziek gemeld, ik ben zoooooooo moe... Ik moet er ook steeds uit 's nachts om te plassen, hebben jullie daar ook last van (gehad)? Maarja, ik klaag niet te veel want ik ben niet misselijk *klopt af* dus er zijn hier meiden die het moeilijker hebben!
Om mezelf meer rust te geven.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:39 schreef DaviniaHR het volgende:
Ymme, fijn dat alles gode zit!Last van je schouders? Ook lekker dat je nog vaker mag gluren!
Waarom eigenlijk?
Is ook niet zo dat ik me 'zomaar' ziek meld, hoor, maar onze kat is deze week ook al ziek geweest en veel aan het mauwen geweest 's nachts, en ik ben ook nog eens erg verkouden. Vanmorgen was het echt alsof er een wolk in mijn hoofd hing, helemaal duizelig en hoofdpijn enzo... Dus ik zag het even niet zitten!quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:51 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Hier ook mega moe en ook nog eens misselijk, maar ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om me nu al ziek te melden. Zal ik het verloop van de zwangerschap nog vaak genoeg afwezig zijn, dus hou het vol totdat het echt echt echt niet meer gaat.
Ja, maar Huupie...das toch helemaal niet erg om daar op te lijken? Kijk hoe liefquote:Op donderdag 25 juni 2009 16:20 schreef huuphuup het volgende:
oh en mn voeten boooohje doet er niets aan en het geeft ook niet want het kan weinig kwaad, maar ik vind het zo lellik
en ik voel me zo'n lollefant
Dit vraagt natuurlijk om foto'squote:Op donderdag 25 juni 2009 16:37 schreef huuphuup het volgende:
Hahaha Linda![]()
lollefanten zijn ook lief ja
Oh en zo droog van die 6 ons aangekomen maar hahaha. Wel netjes hoor! Absoluut![]()
maar idd ghehe alsof je lijf denkt van omg nu mag het eindelijk weer... foooood!!
Innepin, mja het wordt wel steeds erger ja. Ik dacht een dag of twee geleden dat het ietsje was afgenomen, maar inmiddels heb ik zelfs worst-tenenen het vocht zit echt als een soort bult bovenop mn voeten? Zo'n charmante richel erin haha.
Nouja het doet geen zeer dat scheelt.
die staan erquote:
jaaaaa <3 ik wilde eerst dit weekend voorstellen om te dobberen maar nu heeft mn zusje besloten haar verjaardag eerder te vieren dus kan k nietquote:Op donderdag 25 juni 2009 17:02 schreef innepin het volgende:
Huup, in water dobberend kan je nóg beter je pootjes omhoog doen hè
ik heb het verteld toen ik bijna 10 weken was, we hadden toen een etentje ter ere van mijn diploma, en daar waren zowel ouders als schoonouders (en mijn zus, schoonzus, zwager en beste vriendin) bij aanwezig...quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:20 schreef judes het volgende:
[..]
Is ook niet zo dat ik me 'zomaar' ziek meld, hoor, maar onze kat is deze week ook al ziek geweest en veel aan het mauwen geweest 's nachts, en ik ben ook nog eens erg verkouden. Vanmorgen was het echt alsof er een wolk in mijn hoofd hing, helemaal duizelig en hoofdpijn enzo... Dus ik zag het even niet zitten!
Wanneer vertellen jullie het eigenlijk aan anderen? (of wanneer heb je het verteld) Wij zijn half van plan om het dit weekend aan onze naaste familie te vertellen, maar ik vind het wel spannend. Het is dan pas 7 weken, voor mijn gevoel nog best kort. Ben toch ook wel bang dat het nog mis gaat. Maarja, als het mis gaat en niemand weet er iets van, zit je er helemaal alleen mee...
Ja ik ook maar niet graag in mijn eentje.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:05 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik ben weer goedgekeurd door de Vk.
Vandaag ivm de warmte het opzetten van het bed en de box maar even uitgesteld tot morgen, we hadden er geen zin meer in.
Huup jemig en dan gaat het nog warmer worden ook volgende week zeggen zeDe pijn in mijn handen door het vocht wordt ook steeds erger, helaas verder niks aan te doen volgens de Vk.
Panda, ik ben nu 37wk 2 dg zwanger en ik ga er ook gewoon nog op uit hoor. Niet te ver van huis, maar wel gewoon dingen doen anders word ik gek! Mochten mijn vliezen dan breken dan is er altijd wel een oplossing te vinden om snel thuis te komen en wat de rest al zegt, met een beetje pech moet ik gewoon nog 5 weken.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 17:29 schreef Ca.ra het volgende:
Zal ik dan ook maar?
Whaaaaaaa wat een voeten Huup!![]()
Doe ze maar goed omhoog en nouja, als je er maar geen last van hebt he. Is je bloeddruk verder nog wel ok?
Ik bedoelde dat ook niet hoor, dat jij je 'zomaar' ziek zou hebben gemeld.quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:20 schreef judes het volgende:
[..]
Is ook niet zo dat ik me 'zomaar' ziek meld, hoor, maar onze kat is deze week ook al ziek geweest en veel aan het mauwen geweest 's nachts, en ik ben ook nog eens erg verkouden. Vanmorgen was het echt alsof er een wolk in mijn hoofd hing, helemaal duizelig en hoofdpijn enzo... Dus ik zag het even niet zitten!
Ik denk dat wij het de naaste familie vertellen als we de 6e juli de echo hebben gehad (ruim 7 weken ben ik dan) en de rest en mijn werk na de vakantie (ruim 11 weken ben ik dan) als alles goed mag gaan.quote:Wanneer vertellen jullie het eigenlijk aan anderen? (of wanneer heb je het verteld) Wij zijn half van plan om het dit weekend aan onze naaste familie te vertellen, maar ik vind het wel spannend. Het is dan pas 7 weken, voor mijn gevoel nog best kort. Ben toch ook wel bang dat het nog mis gaat. Maarja, als het mis gaat en niemand weet er iets van, zit je er helemaal alleen mee...
Oei, daarvoor kreeg ik dus op mijn kop van de VK! Die zei dus tegen mij dat als ik me nu zo slecht zou voelen als de 1e dag dat ik ziek werd 2 weken geleden en ik dus ben gaan werken functionerend op paracetamol, ik echt niet meer mocht gaan werken!quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:05 schreef happyme28 het volgende:
Ik bedoelde dat ook niet hoor, dat jij je 'zomaar' ziek zou hebben gemeld.Alleen denk ik dat ik zelfs als ik eigenlijk echt wel ziek zou zijn (en mij ziek zou melden als ik niet zwanger zou zijn) ik nu wel gewoon zou gaan werken. Eigenlijk niet goed dus, maar ik voel me nu al bezwaard en ik heb het nog niet eens verteld op mijn werk. Met mijn miskraam waren ze overigens wel heel lief een paar maanden geleden, dus ze weten wel dat we er mee bezig zijn en denk dat ze wel blij voor me zijn als het nu wel goed zou gaan. Maar toch... zit me er nu al druk om te maken.
Hahahahha...Whuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuquote:Op donderdag 25 juni 2009 16:32 schreef innepin het volgende:
Poppedein, ook jij mag wel eens een baaldag/emodagje hebben hoor!Je komt hier altijd over als de Vrolijkheid Zelve, altijd enthousiast en lief enzo, maar jij mag ook best gewoon last van je hormonen hebben zoals de rest van ons
Ja, ik weet hetquote:Op donderdag 25 juni 2009 19:14 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Oei, daarvoor kreeg ik dus op mijn kop van de VK! Die zei dus tegen mij dat als ik me nu zo slecht zou voelen als de 1e dag dat ik ziek werd 2 weken geleden en ik dus ben gaan werken functionerend op paracetamol, ik echt niet meer mocht gaan werken!
Zoals ze zei: je hebt niet meer alleen jezelf om voor te zorgen...
Wat doe ikquote:Op donderdag 25 juni 2009 19:16 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Hahahahha...WhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuDaar ging ze weer!
Is dat nou niet lastig op je werk?quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:16 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Hahahahha...WhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuDaar ging ze weer!
Misschien blijfthet je wel bespaard en anders schijt! Zeker als je je in 5 jaar nog niet ziek gemeld hebt...quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:18 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ja, ik weet hetmaar gelukkig (klop .. klop..) heb ik me de afgelopen 5 jaar niet 1 dag ziek gemeld (op mijn miskraam na) dus ik hoop dat het me bespaard blijft.
Fijn Asy, dat de echo datum vast staat!
Inwendig zeker wel. Uitwendig kun je hem ook al horen, had mijn collega'tje vorige week met dezelfde termijn. Maar weet niet of dat altijd zo is.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:52 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ja, ik neem aan dat ik dan al een hartje zie kloppen toch? (ben dan 9w4d)
Nouquote:Op donderdag 25 juni 2009 19:45 schreef vingerverf het volgende:
Is dat nou niet lastig op je werk?
*hartje laten horen*
En dan zelf gaan huilen! Ik zou het doen denk ik
Hahaha, heerlijk he, maar logisch toch ook... dat soort dingen maken alles gewoon zo "echt". dan moet je gewoon een kraamverzorgster regelen, dat zijn van die mensen die bij je thuis komen als er net een baby geboren is... een baby! In jouw huis! Jouw baby! wow!quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:52 schreef Asyniur het volgende:
Poppedein, ik moest van de week bijna huilen aan de telefoon toen ik de kraamzorg aan het regelen was. En die mevrouw reageerde ook nog eens heel lief waardoor het eigenlijk alleen maar erger werd...
Heb jij trouwens al de uitslag van dat Parvogebeuren?
Haha, dat deed ik ook toen! De hele dag!quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:58 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een temperatuur zeg! Het is wel even anders dan hartje winter toen ik zwanger was van Sasha.
Ik zit nu heel ongegeneerd (met de luxaflex dicht) In mijn onderbroek en shirtje op de bank. Kussen onder mijn benen en pootjes op tafel. Heeeeeeeeeeeeeerlijk!![]()
zo zat ik ook hoorquote:Op donderdag 25 juni 2009 20:58 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een temperatuur zeg! Het is wel even anders dan hartje winter toen ik zwanger was van Sasha.
Ik zit nu heel ongegeneerd (met de luxaflex dicht) In mijn onderbroek en shirtje op de bank. Kussen onder mijn benen en pootjes op tafel. Heeeeeeeeeeeeeerlijk!![]()
quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:58 schreef Brighteyes het volgende:
Wij hadden met 7 weken en 5 dagen via uitwendige echo een mooi beeld en goed hoorbare hartslagquote:Op donderdag 25 juni 2009 19:52 schreef Asyniur het volgende:
Ja, ik neem aan dat ik dan al een hartje zie kloppen toch? (ben dan 9w4d)
en ik had met 10 weken met een uitwendige echo geen goed beeld...quote:Op donderdag 25 juni 2009 21:53 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Wij hadden met 7 weken en 5 dagen via uitwendige echo een mooi beeld en goed hoorbare hartslag![]()
Mijn vrouwtje heeft het nu wel heel erg te pakken hoorelk luchtje ruikt ze van kilometers ver en word direct beroert er van
Er zit veel ijzer in vlees, volkorenproducten, groene groente, aardappelen en appelstroop. Ook gedroogd fruit (abrikozen, rozijnen) bevat veel ijzer.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:23 schreef Linda2205 het volgende:
Even 2 korte vraagjes aan alle medezwangeren hier...
Weet iemand een fruitsoort met veel ijzer erin? En kan je ook gewone stroop eten ipv appelstroop voor de ijzerwaardes? (Ze verkopen hier geen appelstroop...sukkels...)
Fruit is niks waard als ijzerbron, er zit veel te weinig in. Gedroogde pruimen zijn geloof ik wel iets ijzerrijker, maar ook niet echt.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:23 schreef Linda2205 het volgende:
Even 2 korte vraagjes aan alle medezwangeren hier...
Weet iemand een fruitsoort met veel ijzer erin? En kan je ook gewone stroop eten ipv appelstroop voor de ijzerwaardes? (Ze verkopen hier geen appelstroop...sukkels...)
Floradix is hier onwijs duur...ik heb wel tabletten, maar de vk raadde me aan om andere bronnen te zoeken, ivm lastige stoelgang. Dus hoopte ik op fruit, want dat eet ik sowieso vrij veel de laatste tijd!quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:33 schreef McLaura het volgende:
[..]
Fruit is niks waard als ijzerbron, er zit veel te weinig in. Gedroogde pruimen zijn geloof ik wel iets ijzerrijker, maar ook niet echt.
Stroop is sowieso wel ijzerrijk, maar er zit aan de andere kant ook weer heel veel suiker in. Is Floradix geen optie?
ah joh ik wil je best een pakketje sturen met zo'n tinnen doos appelstroop en twee pakjes floradix of iets dergelijks hoor. Of alleen floradix, ook goed. Als het echt zo duur is dan zal het wel opwegen tege de kosten van verzenden toch, of dat dan weer net niet?quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:06 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Floradix is hier onwijs duur...ik heb wel tabletten, maar de vk raadde me aan om andere bronnen te zoeken, ivm lastige stoelgang. Dus hoopte ik op fruit, want dat eet ik sowieso vrij veel de laatste tijd!
Dank je voor de links Asy, ik ga ze even bekijken!
Oef, en is versturen naar Duitsland duur? Ander is het natuurlijk het overwegen waard om het via familie of vrienden EDIT : of Huup te laten opsturen?quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:06 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Floradix is hier onwijs duur...ik heb wel tabletten, maar de vk raadde me aan om andere bronnen te zoeken, ivm lastige stoelgang. Dus hoopte ik op fruit, want dat eet ik sowieso vrij veel de laatste tijd!
Dank je voor de links Asy, ik ga ze even bekijken!
dan zou ik haar ook wat floradixpillen mee laten nemen johquote:Op donderdag 25 juni 2009 23:24 schreef Linda2205 het volgende:
Ja, Duchess, pillen idd, zei mijn vk vandaag ook. Relatief nieuw!
En thnx huupje! Maar mn moeder komt over 2 weekjes, dus die laat ik wel een voorraadje appelstroop meenemen iig! En tot die tijd maar ijzertabletten nemen ofzo...
Was dat dan?quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:26 schreef McLaura het volgende:
Ik had vandaag voor het eerst een oedeembeen, maar aan één kant. Wat een rotgevoel
oedeem = vochtquote:Op donderdag 25 juni 2009 23:31 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Was dat dan?
En huup: gewoon kruitvat? Zie je, hier moet het via de apotheek..miss dat het daarom zoveel duurder is?
En hoelang doe je daar dan mee? Want 84 tabletten voor 12¤ vink nog wel ok...daar kan ik de rest van de zwangerschap mee doen. (als 1 per dag tenminste genoeg is..)quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:37 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oedeem = vocht
euh ja ik dacht kruidvat, ik heb het hier bij kruidvat zien staan in elk geval. Nu ik eraan terugdenk heb ik mijn doosje bij Etos gehaald. Maar gewoon bij de drogist dus.
Als ik me goed herinner kostte het iets van 9 euro nog wat? Ff terug zoeken hoor.
eh met de pillen... zitten 84 pillen in, 3 maal daags, dus 28 dagen, een maandje dus.quote:
haha ik ook hoorquote:Op donderdag 25 juni 2009 23:45 schreef Linda2205 het volgende:
Dan kan ik het beter bij mn eigen tabletten en een broodje appelstroop houden...3x per dag...pfft...ik vergeet die ene zelfs al, alsme niet helpt herinneren
ohw maar das toch juist niet goed? als je lang wacht wordt t juist allemaal harder enzo en gaat t moeizamer dacht ik. Nouja, zolang je er zelf niet al teveel last van hebt zal het wel loslopenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:00 schreef Linda2205 het volgende:
ik wacht altijd net zo lang tot ik echtechtecht moet...wat kan betekenen dat ik rustig anderhalve week niet ga... Dus alles wat daar geen 2 of 3 weken van maakt is al top
Niet bij hema te koop, maar van Anita heb je meegroeibeha's met beugel, lekker stevig en er zijn ook met een leuk bloemetje zag ik online. Maar ik vermoed dat ze ook wat duurder zijn dan die hema dingen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:47 schreef Incantrix het volgende: Moet ik nu toch aan van de lelijke meegroei-BH's? Die hebben helemaal geen beugel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |