Ik moest even grinniken, ergens is dat echt zoooo herkenbaar.quote:Op zondag 28 juni 2009 11:50 schreef TumTum het volgende:
Morgen weer een gesprek met mn coach en herinder met net dat ik had beloofd om deze week bij te houden wat ik nou eigenlijk doe op een dag.
Zo maar even van een hele week gaan invullen.
Ik heb afgelopen vrijdag mijn eerste therapie afspraak gehad. Het doel is dat ik mijn symptomen dusdanig onder controle kan krijgen dat ik zonder de concerta mijn dingen kan doen.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:07 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik moest even grinniken, ergens is dat echt zoooo herkenbaar.
haha, volgens mij verwachten ze ook niet anders.quote:Op maandag 29 juni 2009 06:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen vrijdag mijn eerste therapie afspraak gehad. Het doel is dat ik mijn symptomen dusdanig onder controle kan krijgen dat ik zonder de concerta mijn dingen kan doen.
Heb ik van de psycholoog huiswerk gekregen. Moet een soort van dagboek bij gaan houden... Ben bang dat het uiteindelijk op uitloopt dat ik 2 weken in moet gaan vullen de dag voor de volgende afspraak...
Ik weet niet wat ze verwacht, maar het is inderdaad wel nuttig. Zo krijg je wel inzicht in hoe chaotisch en druk je kan zijn en hoe het varieert.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:13 schreef TumTum het volgende:
[..]
haha, volgens mij verwachten ze ook niet anders.Ze keek er bij mij tenminste niet van op.
Maar volgens mij kan je het wel het beste proberen, ik zie het 'nut' er iig wel van in.
Het labeltje heeft natuurlijk altijd een bijsmaakje, maar zolang je er iets aan hebt is het alleen maar goed toch?quote:Op maandag 29 juni 2009 12:49 schreef northernlight81 het volgende:
Ik mag hier vanaf nu officieel ook posten.
Net de diagnose gekregen (ADHD). Scoorde 8/9 op aandachtstekort (echt niet verwacht) en 9/9 op hyperactiviteit.
Ben wel opgelucht. Niet dat ik blij ben met het labeltje natuurlijk, maar als ik de behandeling zie denk ik echt dat ik daar iets aan ga hebben.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 29 juni 2009 12:49 schreef northernlight81 het volgende:
Net de diagnose gekregen (ADHD). Scoorde 8/9 op aandachtstekort (echt niet verwacht) en 9/9 op hyperactiviteit.
Ben wel opgelucht. Niet dat ik blij ben met het labeltje natuurlijk, maar als ik de behandeling zie denk ik echt dat ik daar iets aan ga hebben.
Voor mij was het labeltje vooral een verademing, omdat ik daardoor een gerichte aanpak van mijn problemen kon beginnen.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:49 schreef northernlight81 het volgende:
Heb nog geen flauw idee en dit vroeg ik me dus ook al af.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:08 schreef agentstarling het volgende:
vertellen jullie aan je omgeving dat je ADHD hebt en medicatie gebruikt. Of alleen tegen mensen die heel dichtbij je staan?
Hoe reageren mensen erop?
Ik hoefde er maar 2x naartoe voor de diagnose en daarna kan je een andere vestiging nemen voor de behandeling. Je moet ook mensen meenemen die je goed kennen van nu en van vroeger (dus je ouders ofzo). Kunnen hun vast wel rijden met de auto.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:03 schreef Miasan het volgende:
Ik ben net uitgenodigd voor een intakegesprek bij PsyQ (voor ADD) in november.Ik zit midden in een opleiding en ik kan echt niet zo lang wachten. Ga nu denk ik bij een andere vestiging van PsyQ die afspraak maken, al is het bijna 3 uur reizen (lang leve de OV jaarkaart), ze hebben praktisch geen wachtlijst.
Ik heb het in een sollicitatie nog nooit benoemd (MBO weleenswaar, maar toch). Enkel de directe leidinggevende en directe collega's hebben belang bij de wetenschap. Het bedrijf niet. IMOquote:Op maandag 29 juni 2009 14:10 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Heb nog geen flauw idee en dit vroeg ik me dus ook al af.
Ik ben aan het solliciteren en dan bestaat de kans dat je psychologische test krijgt. Kan ik het dan beter alleen zeggen als ik weet dat ik zo'n test ga krijgen, moet ik het sowieso zeggen of lul ik me wat ADHD betreft wel makkelijk door een psychologische test heen?
Heeft iemand enig idee hoe er gereageerd wordt op ADHD door bedrijven tijdens sollicitatiegesprekken (voor een HBO functie)? Ik ben bang dat ik hierdoor veel minder kans heb als er meerdere sollicitanten zijn.
Dit zou ik ook wel willen weten aangezien ik zeer binnenkort ook aan het solliciteren moet. Mijn idee is, niet zeggen, zien waar het schip strand and na een maand of 3 een functioneringsgesprek aanvragen?quote:Op maandag 29 juni 2009 14:10 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Heb nog geen flauw idee en dit vroeg ik me dus ook al af.
Ik ben aan het solliciteren en dan bestaat de kans dat je psychologische test krijgt. Kan ik het dan beter alleen zeggen als ik weet dat ik zo'n test ga krijgen, moet ik het sowieso zeggen of lul ik me wat ADHD betreft wel makkelijk door een psychologische test heen?
Heeft iemand enig idee hoe er gereageerd wordt op ADHD door bedrijven tijdens sollicitatiegesprekken (voor een HBO functie)? Ik ben bang dat ik hierdoor veel minder kans heb als er meerdere sollicitanten zijn.
[..]
Ik heb het wel aan diverse mensen verteld, mijn familie en vrienden. Ik ben er sowieso wel open over, als het erover gaat dan zeg ik het welquote:Op maandag 29 juni 2009 13:08 schreef agentstarling het volgende:
vertellen jullie aan je omgeving dat je ADHD hebt en medicatie gebruikt. Of alleen tegen mensen die heel dichtbij je staan?
Hoe reageren mensen erop?
Dit is echt zo herkenbaar. Maar ik heb afgelopen week een gesprek gehad op mijn werk waarbij ik eerlijk verteld heb dat ik me verveel en uitdaging zoek. Ook uitgelegd wat het met me doet als ik geen uitdaging heb, (lethargie en humeurig gedrag) en dat ik dat echt niet wil en ook niet expres doe. En gevraagd of ze met me wilden kijken om wat meer uitdaging te vinden.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:44 schreef Maartel het volgende:
Ik heb meer moeite met in actie komen![]()
Op m'n vrije dagen (met name als ik niets heb afgesproken) neem ik me van alles voor maar zit ik steeds om 2 uur nog in m'n badjas, kom uiteindelijk 7 uur eens van m'n bank af om boodschappen te doen, en baal dan weer van wat ik allemaal niet gedaan heb![]()
Op het werk heb ik eigenlijk continu een gevoel van "waaah, ik wil hier weg!!", en is 't alsof ik vooral continu op zoek ben naar manieren om onder werk uit te komen![]()
Tijd voor ander werk zou je denken, maar dat heb ik dus bij zo'n beetje elke baan en studie gehad tot nu toe..
M'n vorige functie was een soort van uitzondering, maar daar ging ik weer zo in op dat ik er aan onder door ging.. dat viel aan een arbo-arts uit te leggen, vandaar m'n huidige (weinig uitdagende) nieuwe functie.. uitleggen dat je gek wordt van onrust en verveling omdat het werk je niet boeit is wat lastiger, zonder als verwend jongetje te klinken (wat ik mezelf eigenlijk ook wel vind, maar ik moet mezelf verdomme echt de hele dag corrigeren en op mezelf inpraten om niet te denken "ach stik maar" en de hele boel op te geven... Dodelijk vermoeiend dit.)
Hij doet nog steeds vreemdquote:Op maandag 29 juni 2009 19:20 schreef DrD00m het volgende:
He MaJo, hoe gaat het nu met je lover?
Weer helemaal top of doet ie nog een beetje 'vreemd'?
(nieuwsgierig)
Misschien is ie zelf ook werelds chaotisch johquote:Op maandag 29 juni 2009 22:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hij doet nog steeds vreemdeerst nog sms contact maar op mijn laatste sms of hij gister wilde afspreken niets meer gehoord
Mja maar ik word er zo onzeker van. Heb hem dus een mailtje gestuurd dat hij duidelijk moet zijn, als hij wil kappen prima maar geef dat dan even aanquote:Op maandag 29 juni 2009 22:59 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Misschien is ie zelf ook werelds chaotisch joh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |