Dit kan niet veel goeds betekenen. Groente bevatten al zo weinige vitamines en dit betekent nog minder voedingswaarde.quote:Monsanto en Dole gaan samen smaak van broccoli en bloemkool verbeteren
Monsanto is een 5-jarige samenwerking aangegaan met Dole Fresh Vegetables om samen nieuwe groentenproducten te ontwikkelen die de consument meer keus geven. Via veredeling willen de bedrijven bij broccoli, bloemkool, sla en spinazie verbetering aanbrengen wat betreft voedingswaarde, smaak, kleur, textuur en aroma.
Dole heeft de marktkennis en is een sterk merk in de groenten en fruitsector. Monsanto brengt haar veredelingskennis in. Nieuwe producten uit de samenwerking zullen in Noord-Amerika worden vermarkt door Dole.
bron
quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:44 schreef kabelhaspel het volgende:
Niks lekker dan verse sappige Broccoli met gesmolten kaas.
Nu nog wel ja... straks niet meer.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:44 schreef kabelhaspel het volgende:
quote:
er staat geen genetische manipulatie maar veredeling iets dat de mensheid al doet sinds we landbouw hebben uitgevondenquote:Op woensdag 24 juni 2009 19:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dit kan niet veel goeds betekenen. Groente bevatten al zo weinige vitamines en dit betekent nog minder voedingswaarde.
Monsanto is veruit het slechtste bedrijf op aarde. Dit lijkt mij een stap om Codex Alimentarius, ja dat eind dit jaar wordt ingevoerd, tot een succes te helpen.
Deze niet alledaagse combinatie zou nooit bij me opgekomen zijn, maar het klinkt verrukkellijk!!quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:44 schreef kabelhaspel het volgende:
En daar zit wmb precies het heikele punt, opgegroeid in Wageningen weet ik heel goed wat veredeling is, de wietjes die daar door studenten werden gekweekt, wauw!quote:Op woensdag 24 juni 2009 21:27 schreef Neurot het volgende:
er staat geen genetische manipulatie maar veredeling iets dat de mensheid al doet sinds we landbouw hebben uitgevonden
maar aan de andere kant wordt er samengewerkt met monsanto
Hoezo is dat niet alledaags. Al sinds het mij heugt aten vroeger thuis altijd broccoli en bloemkool met een kaassaus.quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Deze niet alledaagse combinatie zou nooit bij me opgekomen zijn, maar het klinkt verrukkellijk!!
Idd, maar het is volgens mij ook niet helemaal pluis daar. Of wel? Heb er ooit wel eens zo'n vage conspiracy-docu over gezien, maar in deze wereld weet ik één ding zeker: nooit je bronnen meteen geloven. Dus what's what?quote:Op donderdag 25 juni 2009 00:33 schreef tho_Omas het volgende:
Ik zie Monsanto staan, ik denk: "dat zou wat voor Lambiekje zijn".
BINGO.
Knap, dat je geraden hebt dat ik het was. Maar heb je je ook verdiept in Monsanto's bedrijfsvoering wat mijn punt dus is. En dat het geen goede ontwikkeling is.quote:Op donderdag 25 juni 2009 00:33 schreef tho_Omas het volgende:
Ik zie Monsanto staan, ik denk: "dat zou wat voor Lambiekje zijn".
BINGO.
Ik ben er deels bekend mee. En ik weet ook dat het inderdaad niet echt fantastisch is wat ze doen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 00:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Knap, dat je geraden hebt dat ik het was. Maar heb je je ook verdiept in Monsanto's bedrijfsvoering wat mijn punt dus is. En dat het geen goede ontwikkeling is.
Oke dan ben je dus eens met de strekking dat ze dus af moeten blijven van de broccoli/bloemkool.quote:Op donderdag 25 juni 2009 00:47 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ik ben er deels bekend mee. En ik weet ook dat het inderdaad niet echt fantastisch is wat ze doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |