quote:
Als ik even (bij wijze van TVP) een stukje quote mag stelen;
-Geen lolitas.
-Geen androgyne mannen in de hoofdrol met achterlijke kapsels die er uit zien alsof hun ballen nog niet ingedaald zijn.
-Geen kleine lieve meisjes die op een of andere manier enorm sterk en bruut zijn.
-Geen achterlijke wapens die er uit zien als het gemiddelde fantasy zwaard in de elven winkel(ook westerse RPGs maken zich hier schuldig aan, maar ik kan mij daar enorm aan ergeren(voorbeeld: alle zwaarden van final fantasy hoofdpersonen))
-Een interessant verhaal dat niet vervalt in clichématigheden en zonder overbodige liefdesverhoudingen en sociaal geneuzel.
-Fatsoenlijke geloofwaardige tegenstanders.
-En doe nu eens gewoon niet een enorm wereldvernietigend plot. Als dat het enige is wat je kan verzinnen...
Ik weet dat hier uitzonderingen op zijn, maar ik raak er gewoon gefrustreerd van om het zoveelste meisje met een mannenstem te spelen die de wereld moet redden van een enorm kwaad.
Persona 4 schijnt daar allemaal geen reet van aan te trekken en doet iets origineels. En hoewel ik het niet gespeeld heb vond ik die wel even noemenswaardig.