abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70311432
De legendarische reeks (ahum) gaat gewoon verder!

Hier kun je dus gewoon alles kwijt over Indonesië.

Deeltje 4 had geen OP, dus deeltje 5 krijgt er ook geen. Iedereen snapt wel wat ie hier moet doen vermoed ik zo.

Vorige deeltjes:
  • [centraal] Indonesië - deel 4
  • Indonesië (deel 3)
  • [centraal] Indonesië - deel 2
  • [centraal] Indonesië

[ Bericht 56% gewijzigd door indahnesia.com op 24-06-2009 02:03:22 ]
  • pi_70311435
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 16:15 schreef Godtje het volgende:
    Iemand had mij een PM gestuurd met tips en die heb ik per ongeluk verwijderd
    Net nu ik hem rustig wil gaan lezen.
    Zo behulpzaam ben ik niet.
    pi_70311449
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 16:17 schreef nelisb het volgende:
    Dat is balen Godje

As maandag zullen wij landen in Jakarta om 13 uur plaatselijke tijd Maar eerst nog trouwen as vrijdag
    Misschien zien we elkaar nog op het vliegveld, ik vlieg rond die tijd naar Kuala Lumpur namelijk... haha..

Fijne vakantie en een goed huwelijk toegewenst!
    pi_70311485
    Ik zie overigens dat ik ALLE ( ) delen uit deze reeks geopend heb tot op heden.
    pi_70311849
    Selamat pagi...
    pi_70311922
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 01:57 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Zo behulpzaam ben ik niet.
    Helaas.

Is het al 4 aug?
    pi_70311935
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 05:54 schreef Godtje het volgende:

[..]

Helaas.

Is het al 4 aug?
    Hopelijk nog niet, dan heb ik een trip naar KL en een vakantie naar Bali gemist.
    pi_70311943
    tvp
    pi_70312497
    Pagi
    Lawamena hitihala Lawamena haulala
    pi_70322945
    Joe .
      woensdag 24 juni 2009 @ 14:02:44 #12
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_70323147
    terimah kasi
    pi_70552905
    Avond allemaal vanuit Bandung!

@ Indahnesia.com

ik zoek voor 17 juli 2 tickers van Lombok naar Bali. Rond 9 uur in de ochtend vertrek.
    Waar kan ik nu al tickets kopen met een creditcard?
    Ik moet vroeg op Bali zijn ivm een afspraak daar. De boot is geen optie, duurt te lang en de snelboot vertrekt pas om 13 uur.

Enige suggesties?
    pi_70643556
    donderdag voor 6 weken naar indonesie.
    pi_70662167
    Over twee weekjes ga ik al naar Bali! Plannen zijn nu zo: Kuta, Ubud, Lovina, Amed, Gili Islands (niet perse in die volgorde)

Iemand nog leuke accomodatie-tips? In Ubud ga ik in Nick's Pension slapen, beviel vorige keer super.
      zondag 5 juli 2009 @ 11:39:31 #18
    64387 ioor
    be cool!
    pi_70662212
    In Amed moet je naar hidden paradise gaan, echt een superleuke accomodatie. Als je naar Johnny vraagt op het strand kan die een hele tour met je uitzetten!
    hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
    pi_70878940
    Volgend jaar zomervakantie ben ik van plan om met Air Asia van Londen Stansted naar Kuala Lumpur te vliegen en dan door naar Indonesie.
    Air Asia gebruikt Jakarta zo'n beetje als hub binnen Indonesie maar ik wil niet steeds eerst naar JKT moeten vliegen voordat ik door kan.

Nu zijn er een aantal Indonesische airlines een tijd lang gebanned in Europa(sinds kort weer toeglaten geloof ik).

Met welke airline kan ik het beste binnen Indonesie vliegen?

Over mijn reisplannen:
    Ik zal beginnen op Kalimantan(Samarinda, m'n vriendin is daar dan net klaar met haar co-schappen) wil heel graag naar de Molukken(mijn roots) en waarschijnlijk een laatste weekje in Bali doen(een laatste weekje chillen voordat de studie weer roept) Ik zal zo'n 7 a 8 weken hebben en ik sta open voor suggesties om nog andere regio's aan te doen.
    Lawa mena hau lala!
    pi_70893721
    Ik zit nu op Lombok en heb tot nu toe 4 binnenlandse vluchten gehad.
    1 x Lion Air, 1,5 uur vliegen, prima vlucht.
    2 x Indonesian Air Transport, 2 x een uur. prima vlucht. Stoelen goed en zelfs wat drinken en een koekje
    1 x Merpati. 20 minuten van Bali naar Lombok. Omhoog en omlaag,maar prima vliegtuig.

Tickets gewoon hier gekocht, reisbureau's genoeg en de prijs is laag.
    pi_70893825
    quote:
    Op zaterdag 11 juli 2009 16:39 schreef Rubstah het volgende:
    Volgend jaar zomervakantie ben ik van plan om met Air Asia van Londen Stansted naar Kuala Lumpur te vliegen en dan door naar Indonesie.
    Air Asia gebruikt Jakarta zo'n beetje als hub binnen Indonesie maar ik wil niet steeds eerst naar JKT moeten vliegen voordat ik door kan.

Nu zijn er een aantal Indonesische airlines een tijd lang gebanned in Europa(sinds kort weer toeglaten geloof ik).

Met welke airline kan ik het beste binnen Indonesie vliegen?

Over mijn reisplannen:
    Ik zal beginnen op Kalimantan(Samarinda, m'n vriendin is daar dan net klaar met haar co-schappen) wil heel graag naar de Molukken(mijn roots) en waarschijnlijk een laatste weekje in Bali doen(een laatste weekje chillen voordat de studie weer roept) Ik zal zo'n 7 a 8 weken hebben en ik sta open voor suggesties om nog andere regio's aan te doen.
    ze zijn nog steeds gebanned, maar er gaan er vier van de lijst af mogelijkerwijs. Alle 50+ andere blijven erop staan. Denk niet dat je daar naar moet kijken als je wil vliegen in Indonesie. Europa is ver weg, en als je verongelukt maakt het denk ik vrij weinig uit of je nu wel of niet verzekerd was (voor jezelf althans).
    pi_70900331
    Ik zoek nog een vliegtuig van Yogyakarta naar Lombok maar die kan ik maar niet vinden.
    Bestaat dat gewoon niet?
    pi_70902828
    Jawel. Alleen in Indonesië te boeken.
    Volgens mij garudA
    pi_70902892
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 15:40 schreef nelisb het volgende:
    Jawel. Alleen in Indonesië te boeken.
    Volgens mij garudA
    Ah vandaar dat ik het op de site niet kan vinden.
    Dan gok ik het wel ter plekke.

Dank u 100 maal
    pi_70903334
    Hebben wij ook gedaan, kan prima. Toevallig naast ons hotel een "reisbureau" en kon daar tickets kopen.
    pi_70905916
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 15:53 schreef nelisb het volgende:
    Hebben wij ook gedaan, kan prima. Toevallig naast ons hotel een "reisbureau" en kon daar tickets kopen.
    Tof
    Dan kan het schema gewoon door gaan zoals bedacht.
    pi_71017320
    Selamat sore!
    Ik kom me ook graag even melden in dit stormlooptopique
    Ga eind dit jaar ook richting Indonesië. Java en Bali wel te verstaan.
    Iemand nog geweldige tips (aangezien een OP nog ontbreekt )
    pi_71018123
    Ik ga overmorgen al naar Bali!!
    pi_71023851
    Wie spreken hier eigenlijk Indonesisch? Kunnen jullie jezelf redden in de taal, of tolken er anderen voor je ?
    pi_71024428
    ik kan me prima redden, al is het schrijven ervan minder eenvoudig. Gelukkig maakt het over het algemeen niet heel veel uit, ik blijf toch een blanke en dus altijd 'anders dan de rest'.
    pi_71055020
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 04:41 schreef indahnesia.com het volgende:
    Helaas, het was jarenlang stil. Moest het dan per se fout gaan?

Six dead as two bomb rock Mega Kuningan area in Jakarta
    Ik las het net.
      vrijdag 17 juli 2009 @ 14:32:56 #34
    236335 neen
    schone schijn
    pi_71067112
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 08:26 schreef EricT het volgende:
    Wie spreken hier eigenlijk Indonesisch? Kunnen jullie jezelf redden in de taal, of tolken er anderen voor je ?
    Anderen (Familie/Tolk) maar jezelf redden is zonder de taal te kennen ook geen probleem. Communiceren kan immers op allerlei manieren.
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 11:39 schreef ioor het volgende:
    In Amed moet je naar hidden paradise gaan, echt een superleuke accomodatie. Als je naar Johnny vraagt op het strand kan die een hele tour met je uitzetten!
    Volgens mij ben ik ook daar geweest lekker buiten douchen als ik me niet vergis

En nu die bommen en de man die aantal dagen geleden was neergestoken
    het lijkt niet wat het is
    pi_71067335
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 14:32 schreef neen het volgende:

[..]

Anderen (Familie/Tolk) maar jezelf redden is zonder de taal te kennen ook geen probleem. Communiceren kan immers op allerlei manieren.
    [..]

Volgens mij ben ik ook daar geweest lekker buiten douchen als ik me niet vergis

Maakt het niet beter op!...

Ze hadden al veel te veel geleden onder die Bali-aanslag...
    pi_71070618
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 14:32 schreef neen het volgende:

Altijd weer hetzelfde geleur. Jakarta is 1.000 kilometer naar het westen en die Nederlander die vermoord werd in Nunukan is iets van 1.200 kilometer naar het noorden. Leg die afstanden over Europa en het is ineens gevaarlijk in Amsterdam als er in Lyon of Berlijn iets gebeurt. Onnozel dus, maar dat zal ik de gemiddelde toerist niet kwalijk nemen.
    pi_71070830
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 16:11 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Altijd weer hetzelfde geleur. Jakarta is 1.000 kilometer naar het westen en die Nederlander die vermoord werd in Nunukan is iets van 1.200 kilometer naar het noorden. Leg die afstanden over Europa en het is ineens gevaarlijk in Amsterdam als er in Lyon of Berlijn iets gebeurt. Onnozel dus, maar dat zal ik de gemiddelde toerist niet kwalijk nemen.
    Bijna dagelijks vallen er wel dooien in Amsterdam, maar das komkommertijd...!
    pi_71077424
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 04:41 schreef indahnesia.com het volgende:
    Helaas, het was jarenlang stil. Moest het dan per se fout gaan?

Six dead as two bomb rock Mega Kuningan area in Jakarta
    En haal de complottheorieën maar weer uit de kast

Mogelijke verdachten:
    -Jemaah Islamiya
    -Wiranto-Kalla / antiYudhoyono aanhangers
    -Pro-Yudhoyono aanhangers
    pi_71152974
    Kleine impressie:

Rinca:

Java:

Lombok:

Flores:

Vlakbij Komodo:

Jakarta:

VanuitGili Trawagan kijkend naar Lombok:
    pi_71153498
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 16:22 schreef nelisb het volgende:
    Kleine impressie:

Rinca:
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Java:
    [ afbeelding ]
    Lombok:
    [ afbeelding ]
    Flores:
    [ afbeelding ]
    Vlakbij Komodo:
    [ afbeelding ]
    Jakarta:
    [ afbeelding ]
    VanuitGili Trawagan kijkend naar Lombok:
    [ afbeelding ]
    Tof nelis!
    pi_71153690
    Heb meer dan 600 foto's, moeilijk kiezen!
    Maar tof was het zeker!

Foto vlakbij Komodo zijn vliegende honden! Iedere dag op hetzelfde tijdstip kwamen ze uit de mangroven! 1000enden!

Wanneer ga jij?
    pi_71178996
    quote:
    Kleine impressie
    Mooie foto's!
    pi_71184529
    Thanks! en heb er nog zoveel meer haha!
    pi_71190037
    tvp
    pi_71228899
    Heeft iemand nog tips voor een overnachting in Jakarta? De volgende dag gaat het weer verder naar Yog dus het moet vooral niet heel duur zijn (tussen 0 en 35?), wel schoon en een beetje comfort en het liefst goed te bereiken vanaf de luchthaven en centrum.
    pi_71229114
    Ik heb geslapen in ibis tamarin.
    Geloof 35¤.
    Was een half uur van de luchthaven geloof ik.
    Netjes. Niet te groot. Zwembad.
    Oud batavia was vlakbij.
    Treinstation ook
      woensdag 22 juli 2009 @ 21:23:53 #47
    236335 neen
    schone schijn
    pi_71229206
    2 Jaar geleden zat ik hier gewoon bed/airco/douche/ontbijt best klein en niet luxe maar gewoon prima
    Locatie weet ik niet meer precies, de volgende dag nog dingen in de stad gedaan en pas later met de trein verder gereisd.
    het lijkt niet wat het is
    pi_71259092
    Dank beide

Door nelisb terecht gekomen bij Ibis het is alleen een andere dan Tamarin geworden. Deze schijnt iets dichter bij de luchthaven te zijn en wat betreft kwaliteit gelijk.

Ik heb er zin in
    pi_71262784
    quote:
    Kleine impressie:
    [Foto's]
    Wow, super mooie foto's zeg! Hoe was het uitstapje met die organisatie van dat jongetje wat jullie steunen?
    pi_71587042
    Even een klein schopje! Nelisb, wat een mooie foto's! Ik ben jaloers! Nog een kleine 6 weken en dan vertrek ik ook eindelijk richting Indonesië! Ik heb er zin in!

Weet iemand trouwens of het te doen is om met de bus van Medan naar Banda Aceh te gaan? Ivm de kosten (ben zo dom geweest om te boeken tijdens ramadan/suikerfeest) willen we graag met de bus gaan ipv met het vliegtuig.
    It is your friends who make your world!
    pi_71594229
    @ Saffron, Dat was erg leuk. Zijn eerst naar het weeshuis/opvangtehuis geweest. Erg goed werk wat die mensen daar verrichten. Daarna met ons "adoptie"kindje en zijn broertje naar de olifanten geweest. Eerst heerlijk gegeten, loempia's, hadden ze nog nooit gehad, om daarna samen met hun olifant te rijden. De 2 jochies hebben echt onwijs genoten. Daarna fietsen gekocht voor ze, 2 uur lopen is nu 45 minuten fietsen naar school.
    Daarna hebben ze in het weeshuis gekookt voor ons en hebben we met zo'n 50 kinderen lekker gegeten!
    Erg bijzondere dag!
    pi_71594244
    @ ikiskoel,

Hoelang ga je naar Indonesië? Waar ga je allemaal heen?
    pi_71614771
    We gaan 3 weken. We vliegen op Singapore, daarna naar Batam voor familiebezoek. Van daaruit willen we eigenlijk naar Pulau Weh, een eilandje vlakbij Banda Aceh. Maar: alle opties staan in principe nog open. We willen wel dingen zien, maar ook kunnen relaxen. Het is natuurlijk niet de bedoeling om he-le-maal kapot thuis te komen :-)
    pi_71616243
    Dat kapot thuis komen is niet goed nee. Wij zijn ook 3 weken geweest en met name de laatste week rustig aan gedaan. Met name alleen strand en relaxen.

Ziet er mooi uit Pulau Weh!
    pi_71616950
    Pulau Weh is inderdaad prachtig, aan de foto's te zien! Mn vent wil daar lekker gaan duiken en ik ga hele dagen snorkelen, haha. Heerlijk! Wegens familiebezoek en de ramadan doen we het de eerste week rustig aan. We komen namelijk op 13 september aan en de ramadan duurt tot de 21e geloof ik. Pas daarna durven we het aan om naar het streng Islamitische Aceh te gaan.
    pi_71618185
    Snorkelen is gaaf inderdaad. Wij hebben veel gesnorkelt bij Rinca, vlakbij Flores.
    We hadden een onderwater wegwerpcamera gekocht, foto's zijn nog aardig gelukt ook! Vooral 1tje met zo'n grote schildpad!

Ja leuk die ramadan. Ben benieuwd wat je er daadwerkelijk van meekrijgt.

Nog veel familie daar? Wij hebben nog familie in Jakarta,alleen mijn schoonvader heeft soms contact met ze, dus we zijn er maar niet heen geweest.
    pi_71620322
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 10:28 schreef Ikiskoel het volgende:
    Pulau Weh is inderdaad prachtig, aan de foto's te zien! Mn vent wil daar lekker gaan duiken en ik ga hele dagen snorkelen, haha. Heerlijk! Wegens familiebezoek en de ramadan doen we het de eerste week rustig aan. We komen namelijk op 13 september aan en de ramadan duurt tot de 21e geloof ik. Pas daarna durven we het aan om naar het streng Islamitische Aceh te gaan.
    houd er ook rekening mee dat tot een week na de ramadan men druk aan het reizen is en het openbare leven vrijwel tot stilstand zal komen. Kantoren, overheidsinstellingen, banken, postkantoren zijn zeker vier tot vijf dagen dicht.

Ik moet nog bier instaan voordat het feest weer begint, want dat gaat ook gewoon uit de meeste supermarkten.
    pi_71621938
    quote:
    Snorkelen is gaaf inderdaad. Wij hebben veel gesnorkelt bij Rinca, vlakbij Flores.
    We hadden een onderwater wegwerpcamera gekocht, foto's zijn nog aardig gelukt ook! Vooral 1tje met zo'n grote schildpad!

Ja leuk die ramadan. Ben benieuwd wat je er daadwerkelijk van meekrijgt.

Nog veel familie daar? Wij hebben nog familie in Jakarta,alleen mijn schoonvader heeft soms contact met ze, dus we zijn er maar niet heen geweest
    Een broer en twee neefjes wonen er. Valt dus wel mee qua familie. Maar zeker de moeite waard om ze na 5 jaar weer eens een bezoekje te brengen Ben nog nooit in een islamitisch land geweest tijdens de ramadan, dus ook ik ben erg benieuwd naar wat we allemaal gaan meemaken.
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 12:36 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

houd er ook rekening mee dat tot een week na de ramadan men druk aan het reizen is en het openbare leven vrijwel tot stilstand zal komen. Kantoren, overheidsinstellingen, banken, postkantoren zijn zeker vier tot vijf dagen dicht.

Ik moet nog bier instaan voordat het feest weer begint, want dat gaat ook gewoon uit de meeste supermarkten.
    Bedoel je dat alles 4 tot 5 dagen na het Suikerfeest dicht is? Ach, zolang er na zonsondergang eten en drinken te krijgen is ben ik blij.

Hoe vergaat het jou eigenlijk in Indonesië? Hoe lang woon je er nu al?
    pi_71641268
    Vanaf het suikerfeest wordt er gewoon weer overdag gegeten hoor, maar iedereen viert dat dan ook. Het is Kerstmis in het kwadraat zonder 2e kerstdag waar de 'woonmalls' open zijn.

Mij gaat het prima af. Ben hier nu dik drie jaar.
    pi_71906247
    Is het goed mogelijk van Kalimantan(Samarinda/Balikpapan) naar Brunei danwel Maleisisch Borneo te komen(Kota Kinabalu)?

Wellicht is dit niet nodig maar ik ben ff aan het kijken wat de meest optimale vakantieroute is als je moet beginnen in Samarinda,je graag naar Brunei/Maleisisch Borneo wil maar daarnaast ook naar de Molukken en Bali wilt.(Tanah Toraja en Java zijn ook nog opties om naartoe te gaan)
    Owja en met Air Asia op Kuala Lumpur vliegt en in de laatste (1,5 a 2) week ook nog wel graag stedenbezoekjes aan bijv. Singapore/Bangkok/Hong Kong/Guangzhou wil brengen.(niet al die steden moeten per se aangedaan worden maar hier wonen tegen die tijd waarschijnlijk bevriende medestudenten).
    En dat in zo'n 7 weken volgend jaar zomervakantie.
    Lawa mena hau lala!
    pi_72086431
    Een uurtje thuis
    De vluchten zijn perfect gegaan al blijft het een behoorlijke trip. Ik zal straks even kijken of ik per ongeluk leuke foto's heb gemaakt. Eerste reactie:

Jakarta:
    Yogya:
    Kuta
    Ubud
    Lovina
    Legian/Seminyak

Later meer
    pi_72086470
    quote:
    Kleine impressie:

Flores:
    [ afbeelding ]

Gave foto's hoor! Ik ben in 2003 ook die kant op geweest. Is die flores foto toevallig vanuit Golo Hilltop genomen?
    pi_72086715
    Nee, maar van bar die op een meter of 300 van het hiltop zit. Zelfde uitzicht dus!
    pi_72097713
    quote:
    Op zaterdag 22 augustus 2009 07:26 schreef Godtje het volgende:
    Een uurtje thuis
    De vluchten zijn perfect gegaan al blijft het een behoorlijke trip. Ik zal straks even kijken of ik per ongeluk leuke foto's heb gemaakt. Eerste reactie:

Jakarta:
    Yogya:
    Kuta
    Ubud
    Lovina
    Legian/Seminyak

Later meer
    Inderdaad zeg wat is Indonesie toch een topland . Mijn tripje was zo:

Ubud:
    Amed
    Gili Trawangan
    Seminyak
    pi_72098659
    quote:
    Op zondag 23 augustus 2009 11:20 schreef karoltje het volgende:

[..]

Inderdaad zeg wat is Indonesie toch een topland . Mijn tripje was zo:

Ubud:
    Amed
    Gili Trawangan
    Seminyak
    Ter plekke is mijn trip nog omgegooid. Heel Lombok inc Gili er uit omdat er geen rechtstreekse vluchten zijn van yog naar Lombok. Achteraf gezien maar beter ook anders was het misschien wel erg druk geworden. Nu heb ik het tempo en de duur van de verblijven als erg prettig ervaren. Lovina zelf wat van gemaakt met mensen om ons heen maar wat een k dorp.

Ubud was na Kuta even wennen en ik dacht eerst wat rustig.... maar dat viel toch helemaal goed en het is gewoon echt een leuke plek met genoeg te zien.

In Legian/Seminyak heerlijk de laatste drie dagen. Daar echt het lekkerste eten en leuke sfeer en nog op een goeie afstand van Kuta als je iets meer drukte wilt hebben. Bij de zanzibar heerlijk lunchen of dineren aan het strand.

Yog was heerlijk om mee binnen te komen met prachtige tempels, lage prijzen en hele vriendelijke mensen. Lekker met brommers, fietsen, auto's door de stad heen om alles te zien en te doen.

Hotel Tulips in Yogyakarta

Rijstvelden tijdens een fietstour in en rond Yogyakarta

Rijstdrogen tijdens een fietstour in en rond Yogyakarta

Rijstoogsten tijdens een fietstour in en rond Yogyakarta

Bakstenen maken tijdens een fietstour in en rond Yogyakarta

Met een motorbike Hidden temples en Prambanan

Borobodur

Kuta Beach

Fruitje @ Kuta beach

Hotel in Ubud

Lokale markt in Ubud

Elephant Cave

Water Temple

Koffie Plantage

Vulkaan met uitzicht over het meer

Monkey Forest

Bird Park in de buurt van Ubud

Reptile park in de buurt van Ubud

Sunset @ Lovina Beach

Eten op Lovina Beach

Offertje

Tanah Lot

Surfen in Legian
    pi_72098982
    Wat grappig Tulip Inn (heette het toen..) heb ik 2 jaar geleden ook geslapen! Heerlijk hotel met zwembadje!
    pi_72099094
    quote:
    Op zondag 23 augustus 2009 12:10 schreef karoltje het volgende:
    Wat grappig Tulip Inn (heette het toen..) heb ik 2 jaar geleden ook geslapen! Heerlijk hotel met zwembadje!
    Inderdaad, en een prima prijs en hele vriendelijke medewerkers.
    pi_72167789
    quote:
    [Foto's
    Enórm gave foto's zeg!

Nog maar 2,5wk en dan ga ik eindelijk naar Indonesië. De eerste week bij familie, daarna een week op Pulau Weh en vervolgens weer een kleine week bij familie. Bij mn familie gaan we leuke dagtripjes maken naar het strand, eilandjes in de buurt en we gaan lekker shoppen. Ik heb er zin in!
      zondag 30 augustus 2009 @ 15:59:12 #69
    125545 DR878
    I dont give a shit.
    pi_72282189
    Is er iemand nog naar Kuta in Lombok geweest ook heel mooi

Beware van groepen engels-studenten bij prambanan . Ik was slachtoffer haha..

Tijdens snorkeltrip even een stopby gemaakt bij een gezellig beachclubje at gili islands

Holiday resort waar ik verbleef in Lombok

Dit was in november 2008, ik hoop er snel weer naartoe te gaan!!

[ Bericht 13% gewijzigd door DR878 op 30-08-2009 16:06:15 ]
    Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%
    pi_72640985
    Over iets meer dan 24 uur vertrek ik ein-de-lijk naar Indonesië!
    pi_72641051
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 15:59 schreef DR878 het volgende:

Beware van groepen engels-studenten bij prambanan . Ik was slachtoffer haha..
    Jij niet alleen!
    Bij de borobudur was het trouwens nog veel erger inc aziaten die met je op de foto willen.
    pi_72645835
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 13:20 schreef Ikiskoel het volgende:
    Over iets meer dan 24 uur vertrek ik ein-de-lijk naar Indonesië!
    Veel plezier alvast!!

Weet iemand nog een leuk/goed hotel in Jakarta voor 2 nachten?
    pi_72748873
    Wij zaten in het Ibis tamarin.
    Nette kamers. Prima restaurant. Zwembad erbij. Prima in de stad gelegen. Betaalbaar ook.
      maandag 14 september 2009 @ 23:08:56 #74
    27619 victorinox
    Big, fuck-off shiny ones
    pi_72749673
    quote:
    Op zondag 23 augustus 2009 11:58 schreef Godtje het volgende:

Koffie Plantage
    [ afbeelding ]

Was de koffie lekker, of smaakte die meer naar chocolade...
    Dat is een cacaoboom.
    The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
    IMDb Vote History
      maandag 14 september 2009 @ 23:09:48 #75
    103590 dvdfreak
    geen dvdfreak maar kc27
    pi_72749730
    ticket geboekt ,11 oktober voor 3 weken naar Bali .Waar kan je het beste duiken?
    pi_72755893
    quote:
    Op maandag 14 september 2009 23:08 schreef victorinox het volgende:

[..]

Dat is een cacaoboom.
    De chocola was heerlijk. Ik was wel op de hoogte dat op de foto een cacooboom staat
    quote:
    Op maandag 14 september 2009 23:09 schreef dvdfreak het volgende:
    ticket geboekt ,11 oktober voor 3 weken naar Bali .Waar kan je het beste duiken?
    Ik heb gehoord in elk geval in de buurt van Banyuwedang (links boven). Er gaan veel trips vanaf Lovina daar heen. Ik ben zelf geen duiker dus ik heb het niet gedaan.Veel plezier in elk geval.
      woensdag 23 september 2009 @ 10:52:26 #77
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_73032118
    Wow nelis en Godtje, ziet er cool uit zeg!!!
      woensdag 23 september 2009 @ 10:59:32 #78
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73032324
    quote:
    Op maandag 14 september 2009 23:08 schreef victorinox het volgende:

[..]

Dat is een cacaoboom.
    Ik wilde net zeggen idd, dat is geen koffieplant...
      woensdag 23 september 2009 @ 11:00:30 #79
    105888 renzell
    pi_73032365
    Voor de ervaringsdeskundigen;

Ik weet dat een toeristenvisum in principe maar 30 dagen geldt. je kunt ze geloof ik verlengen tot 60, toch? Maar wat nu als je langer wil gaan? Ja, de grens over en een nieuw visum halen, zover was ik ook al. Maar kunnen jullie me aanraden waar dat het beste zou kunnen? Oost- Timor lijkt mij wel geschikt. Of Maleisie bij Kalimantan. Darwin kan natuurlijk ook (vliegen vanaf Bali), of Papua Nieuw Ginea, maar dat lijkt me allebei nogal een onderneming en alleen te doen als je daar ook daadwerkelijk een tijdje gaat zijn.

Kom ik bij mijn volgende vraag;

Zijn er hier mensen in Kalimantan geweest en zo ja, hoe waren jullie ervaringen?
    Zijn er mensen in Papua geweest en hoe vonden jullie dat?

Ik ben, na wat inlezen, geneigd te zeggen; Sumatra, Java, Nusa Tengara en Sulawesi. Maar ik heb eerlijk gezegd gewoon nog helemaal geen idee.

Bedankt alvast!
    pi_73032730
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 11:00 schreef renzell het volgende:
    Voor de ervaringsdeskundigen;

Ik weet dat een toeristenvisum in principe maar 30 dagen geldt. je kunt ze geloof ik verlengen tot 60, toch? Maar wat nu als je langer wil gaan? Ja, de grens over en een nieuw visum halen, zover was ik ook al. Maar kunnen jullie me aanraden waar dat het beste zou kunnen? Oost- Timor lijkt mij wel geschikt. Of Maleisie bij Kalimantan. Darwin kan natuurlijk ook (vliegen vanaf Bali), of Papua Nieuw Ginea, maar dat lijkt me allebei nogal een onderneming en alleen te doen als je daar ook daadwerkelijk een tijdje gaat zijn.

Kom ik bij mijn volgende vraag;

Zijn er hier mensen in Kalimantan geweest en zo ja, hoe waren jullie ervaringen?
    Zijn er mensen in Papua geweest en hoe vonden jullie dat?

Ik ben, na wat inlezen, geneigd te zeggen; Sumatra, Java, Nusa Tengara en Sulawesi. Maar ik heb eerlijk gezegd gewoon nog helemaal geen idee.

Bedankt alvast!
    Ik zou zelf niet gaan voor PNG en Oost-timor, omdat de situatie gespannen is en de grensovergangen daar sowieso al een heisa zijn. Honestly weet ik nieteens of er wel een officiele grensovergang tussen Indonesia en PNG is.

Ik zou dus voor Maleisië gaan hoewel ik er geen vergif op in neem dat tegen die tijd de relatie tussen Indo en Maleisie nog wel zo goed is
    pi_73194612
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 15:46 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

Veel plezier alvast!!

Weet iemand nog een leuk/goed hotel in Jakarta voor 2 nachten?
    quote:
    Op maandag 14 september 2009 22:57 schreef nelisb het volgende:
    Wij zaten in het Ibis tamarin.
    Nette kamers. Prima restaurant. Zwembad erbij. Prima in de stad gelegen. Betaalbaar ook.
    Verder geen goede hotels daar?
    pi_73195594
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 21:47 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

[..]

Verder geen goede hotels daar?
    Ik zat ook in een Ibis zo dicht mogelijk bij het vliegveld en de volgende ochtend was ik er al weer weg.
    Er zijn meer Ibis hotels en het was op zich prima.
    pi_73214980
    Iemand in Sulawesi geweest? Wat moet je echt bezoeken daar?

We fear that which we cannot see
    pi_73216748
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 17:01 schreef Ali_Ilegali het volgende:
    Iemand in Sulawesi geweest? Wat moet je echt bezoeken daar?

Bunaken, sowieso is omgeving Menado niet verkeerd
    pi_73247926
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 18:06 schreef EricT het volgende:

[..]

Bunaken, sowieso is omgeving Menado niet verkeerd
    Ok plan is volgens mij alleen Noord Sulawesi Dus alles wat je kan bedenken in de regio is welkom
    pi_73253745
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 17:08 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Ok plan is volgens mij alleen Noord Sulawesi Dus alles wat je kan bedenken in de regio is welkom
    Bunaken en omgeving Menado dus
    pi_73255045
    quote:
    Op zondag 23 augustus 2009 11:58 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ter plekke is mijn trip nog omgegooid. Heel Lombok inc Gili er uit omdat er geen rechtstreekse vluchten zijn van yog naar Lombok. Achteraf gezien maar beter ook anders was het misschien wel erg druk geworden. Nu heb ik het tempo en de duur van de verblijven als erg prettig ervaren. Lovina zelf wat van gemaakt met mensen om ons heen maar wat een k dorp.

Ubud was na Kuta even wennen en ik dacht eerst wat rustig.... maar dat viel toch helemaal goed en het is gewoon echt een leuke plek met genoeg te zien.

In Legian/Seminyak heerlijk de laatste drie dagen. Daar echt het lekkerste eten en leuke sfeer en nog op een goeie afstand van Kuta als je iets meer drukte wilt hebben. Bij de zanzibar heerlijk lunchen of dineren aan het strand.

Yog was heerlijk om mee binnen te komen met prachtige tempels, lage prijzen en hele vriendelijke mensen. Lekker met brommers, fietsen, auto's door de stad heen om alles te zien en te doen.

Hotel Tulips in Yogyakarta
    [ afbeelding ]

Rijstvelden tijdens een fietstour in en rond Yogyakarta
    [ afbeelding ]

Rijstdrogen tijdens een fietstour in en rond Yogyakarta
    [ afbeelding ]

Rijstoogsten tijdens een fietstour in en rond Yogyakarta
    [ afbeelding ]

Bakstenen maken tijdens een fietstour in en rond Yogyakarta
    [ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Borobodur
    [ afbeelding ]

Kuta Beach
    [ afbeelding ]

Fruitje @ Kuta beach
    [ afbeelding ]

Hotel in Ubud
    [ afbeelding ]

Lokale markt in Ubud
    [ afbeelding ]

Elephant Cave
    [ afbeelding ]

Water Temple
    [ afbeelding ]

Koffie Plantage
    [ afbeelding ]

Vulkaan met uitzicht over het meer
    [ afbeelding ]

Monkey Forest
    [ afbeelding ]

Bird Park in de buurt van Ubud
    [ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Sunset @ Lovina Beach
    [ afbeelding ]

Eten op Lovina Beach
    [ afbeelding ]

Offertje
    [ afbeelding ]

Tanah Lot
    [ afbeelding ]

Surfen in Legian
    [ afbeelding ]
    Ik sta erop met dezelfde foto in Ubud
    pi_73255090
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 11:12 schreef EricT het volgende:

[..]

Ik zou zelf niet gaan voor PNG en Oost-timor, omdat de situatie gespannen is en de grensovergangen daar sowieso al een heisa zijn. Honestly weet ik nieteens of er wel een officiele grensovergang tussen Indonesia en PNG is.

Ik zou dus voor Maleisië gaan hoewel ik er geen vergif op in neem dat tegen die tijd de relatie tussen Indo en Maleisie nog wel zo goed is
    Ja kan ook naar Singapore gaan, dat doen de meeste expats.
    pi_73298317
    Meer nederlanders!
    quote:
    Drie keer per week Schiphol-Bali
    KLM wil met Garuda

SCHIPHOL - De KLM neemt het initiatief om de banden tussen Nederland en Indonesië weer aan te halen, te beginnen met betere vliegverbindingen.

President-directeur Peter Hartman laat in het diepste geheim de mogelijkheden nagaan van samenwerking met Garuda, de Indonesische luchtvaartmaatschappij, die tot voor kort om vage redenen prijkte op de zwarte lijst van de EU. "Wij waren het daarmee niet eens. Niemand is gebaat bij het isoleren van maatschappijen die misschien niet aan onze eisen voldoen. Samenwerking is dan het enige juiste middel om dat wel te bereiken", bevestigt de KLM-topman in een gesprek met deze krant. "Steun, hulp en samenwerking, daar gaat het om."

KLM start vanaf december drie keer per week een directe verbinding tussen Schiphol en Bali. Dat is goed nieuws voor vakantiegangers die nu nog uren kwijt zijn met het omreizen naar deze populaire bestemming. Garuda overweegt na enkele jaren afwezigheid om weer op Europa te vliegen. De stille diplomatie van de KLM-president zorgt dat Schiphol daarvoor boven aan de lijst prijkt.

"Goede vliegverbindingen zijn de basis voor volgende stappen. Dan volgen vaak ook het bedrijfsleven en de politiek. De beide landen kunnen daarvan profiteren. Wij hier op Schiphol natuurlijk ook en dat kunnen we met de gevolgen van de crisis goed gebruiken", aldus Hartman.
    http://www.telegraaf.nl/b(...)ol-Bali__.html?p=1,1
    pi_73372087
    iemand die nu in indonesië is en een slof marlboro black voor me wilt meenemen?
    pi_73454281
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 21:31 schreef whehe het volgende:
    iemand die nu in indonesië is en een slof marlboro black voor me wilt meenemen?
    Ik zag ze daar liggen. Wat is er zo lekker aan dan? Aangezien ik de normale Marlboro al te sterk vind in Indonesië heb ik me maar niet gewaagd aan de black, in de veronderstelling dat ze nóg zwaarder zijn...

De vakantie was trouwens heerlijk! Voor iedereen die een paar dagen door wil brengen op een bounty eiland met zeer vriendelijke bevolking, lekker eten, een prachtig snorkel- en duikgebied en heerlijk warm zeewater is Pulau Weh een absolute aanrader.
      woensdag 7 oktober 2009 @ 13:18:56 #92
    73305 Stpan
    Zullen wij laten hoo-ooren...
    pi_73454729
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 11:12 schreef EricT het volgende:
    Niet echt relevant, maar toen m'n vriendin Maleisisch Borneo binnenging (Nederlands paspoort, geboorteplaats Yogyakarta) krijg ze een week visium, en ik (NL pp, Rotterdam) 3 maanden via hetzelfde poortje.
    Schijnt dat ze het in het Maleisische deel niet zo op Indonesische vluchtelingen hebben.
    pi_73463410
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 13:05 schreef Ikiskoel het volgende:

[..]

Ik zag ze daar liggen. Wat is er zo lekker aan dan? Aangezien ik de normale Marlboro al te sterk vind in Indonesië heb ik me maar niet gewaagd aan de black, in de veronderstelling dat ze nóg zwaarder zijn...

De vakantie was trouwens heerlijk! Voor iedereen die een paar dagen door wil brengen op een bounty eiland met zeer vriendelijke bevolking, lekker eten, een prachtig snorkel- en duikgebied en heerlijk warm zeewater is Pulau Weh een absolute aanrader.
    Vind het gewoon een lekkere mint smaak hebben.
      donderdag 8 oktober 2009 @ 22:55:09 #94
    105888 renzell
    pi_73505397
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 20:43 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ja kan ook naar Singapore gaan, dat doen de meeste expats.
    Maar als je echt voor een wat langere tijd gaat, zul je dus toch 2 keer ergens de grens over moeten. Voorlopig hebben wij nog geen geld hoor ( ), maar het liefst zou ik een maand of 4 gaan. Vandaar dat ik even zat te puzzelen voor DE ideale route.
      donderdag 8 oktober 2009 @ 22:56:30 #95
    105888 renzell
    pi_73505432
    Naar Darwin is zeker geen optie he, qua geld...?
    pi_73509659
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 22:56 schreef renzell het volgende:
    Naar Darwin is zeker geen optie he, qua geld...?
    Waarom niet? AirAsia is niet duur en ver is het niet.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:16:21 #97
    105888 renzell
    pi_73514262
    Hmmm, da's ook nog wel een optie dan dus. Ik zal eens bij Air Asia gaan kijken, hoe duur die tickets zijn. Vliegen zal wel vanaf Bali zijn dan he?
    pi_73518005
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:16 schreef renzell het volgende:
    Hmmm, da's ook nog wel een optie dan dus. Ik zal eens bij Air Asia gaan kijken, hoe duur die tickets zijn. Vliegen zal wel vanaf Bali zijn dan he?
    Dat is volgens mij nog 6 a 8 uur vliegen
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:48:44 #99
    105888 renzell
    pi_73529436
    Neeeeee, dat kan toch niet?! Zes tot 8 uur ja?!
    pi_73530322
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:16 schreef renzell het volgende:
    Afstand Aceh-> Papua is vegelijkbaar met Amsterdam->Kabul

Toch elke keer weer wonderlijk hoe men zich verkijkt op Indonesia
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')