Ik deed VWO toen ik er was. Mijn docent deed ook veel op de TU, vandaar dat we er binnen kwamen. Die blauwe straling, cherenkovstraling, wordt veroorzaakt doordat neutronen sneller dan het licht door het water heen gaan. En dat kun je gewoon zien. Hoe vet is datquote:Op woensdag 24 juni 2009 13:19 schreef zquing het volgende:
[..]
Vette shit
jammer dat ik geen electrotechniek meer doeHad ik m mischien een keer in 't echt kunnen zien
Hoax, je kan niet sneller dan het licht gaan tenzij het pure teleportatie is, wat betekent dat ze technisch gezien niet door het water heen gaan.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:20 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ik deed VWO toen ik er was. Mijn docent deed ook veel op de TU, vandaar dat we er binnen kwamen. Die blauwe straling, cherenkovstraling, wordt veroorzaakt doordat neutronen sneller dan het licht door het water heen gaan. En dat kun je gewoon zien. Hoe vet is dat
Waar koop jij je kernfusiestroom in? Voor zover ik weet bestaat het namelijk nog niet. En zonne-energie is nog lang niet uitontwikkeld en heeft een ontzettend groot potentieel.quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:31 schreef Trommeldaris het volgende:
www.atoomstroom.nl
Steun het![]()
![]()
ZonnecollectorenDie dingen zijn pas inefficient.
Kerncentrales zijn top.
En kernfusie al helemaal
Correctie: 30 tot 50.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:17 schreef gabberklaas het volgende:
[..]
Je leefomgeving wordt niet verknald als er een kerncentrale staat, de hedendaagse kerncentrales zijn niet te vergelijken met Tsjernobyl. En bovendien ligt er nog voor minimaal 200 jaar aan uranium in de grond.
Al heb je dan zo ongeveer meer energie nodig om het uit de zee te halen dan de energie die je eruit kunt krijgen. Nu al kost het delven en het bouwen van de centrale grofweg 1/3 van de energie welke een centrale oplevert. En bouwen en delven is helemaal niet CO2-vrij.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Even opgezocht bouwen we 15x zoveel kerncentrales kunnen we alleen met de voorraden in het water al 170 eeuwen vooruit.
De prijs ligt natuurlijk wel hoger dan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cherenkov_radiationquote:Op woensdag 24 juni 2009 13:22 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Hoax, je kan niet sneller dan het licht gaan tenzij het pure teleportatie is, wat betekent dat ze technisch gezien niet door het water heen gaan.
quote:While relativity holds that the speed of light in a vacuum is a universal constant (c), the speed at which light propagates in a material may be significantly less than c. For example, the speed of the propagation of light in water is only 0.75c. Matter can be accelerated beyond this speed during nuclear reactions and in particle accelerators. Cherenkov radiation results when a charged particle, most commonly an electron, travels through a dielectric (electrically insulating) medium with a speed greater than that at which light propagates in the same medium.
bronnen?quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:25 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Al heb je dan zo ongeveer meer energie nodig om het uit de zee te halen dan de energie die je eruit kunt krijgen. Nu al kost het delven en het bouwen van de centrale grofweg 1/3 van de energie welke een centrale oplevert. En bouwen en delven is helemaal niet CO2-vrij.
Uranium uit zeewater. Er zit ook goud in zeewater, zie jij al FOK-ers naar de zee rennen met een zeefje?
Geostabiele locatiesquote:Op woensdag 24 juni 2009 13:29 schreef Metro2005 het volgende:
En waar gaan de voorstanders van kernenergie het afval laten? Het zijn nu al veel wagonladingen vol, gaan wat dat allemaal voor een jaar of 5000 tot 10.000 opslaan in betonnen kisten en naar afrika sturen ofzo?
En dan hopen dat die betonnen kisten het zo lang volhouden?
Het worden ook nog eens best veel van die afvalkisten als iedereen op kernenergie overgaat.
Bronnen? Je denkt serieus dat je ooit economisch rendabel uranium kunt winnen uit de zee?quote:
Ik verwacht dat de noodzaak nooit zal komen en dat kernfusie voor die tijd rendabel is. Maar houdt niet in dat wanneer de nood hoog genoeg is het kanquote:Op woensdag 24 juni 2009 13:31 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Bronnen? Je denkt serieus dat je ooit economisch rendabel uranium kunt winnen uit de zee?
Je kunt nog beter glas verbranden om energie te winnen. Bij wijze van.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:32 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de noodzaak nooit zal komen en dat kernfusie voor die tijd rendabel is. Maar houdt niet in dat wanneer de nood hoog genoeg is het kan
Ik wil je best wel geloven(en doe dat tot op zekere hoogte ook wel), maar zou toch echt graag bronnen willen zienquote:Op woensdag 24 juni 2009 13:35 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Je kunt nog beter glas verbranden om energie te winnen. Bij wijze van.
Tenzij op de een of andere debiele manier de wereld niet meer zonder uranium kan (en op een andere manier de energie kan produceren om dat uranium te winnen), zal er nooit uranium uit de zee gewonnen worden.
Oja, verbeter jij de wetenschap even. Ik zat fout met mijn 'neutronen', het is dan ook alweer 3 jaar terug dat ik daar rondliep. De rest van mijn verhaal staat nog steeds.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:22 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Hoax, je kan niet sneller dan het licht gaan tenzij het pure teleportatie is, wat betekent dat ze technisch gezien niet door het water heen gaan.
Als het al minder energie zou kosten om het uit de zee te halen dan de energie die het oplevert, zou het al gedaan worden, nietwaar?quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:39 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik wil je best wel geloven(en doe dat tot op zekere hoogte ook wel), maar zou toch echt graag bronnen willen zien
Tuurlijk niet, er zijn veel rendablere manieren om uranium te winnen. Maar schaarste doet de wil tot rendabiliteit verminderenquote:Op woensdag 24 juni 2009 13:42 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Als het al minder energie zou kosten om het uit de zee te halen dan de energie die het oplevert, zou het al gedaan worden, nietwaar?
Noem jij een put in donker Afrika waar je complete afgraving hebt 'rendabeler'?quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:43 schreef zquing het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, er zijn veel rendablere manieren om uranium te winnen. Maar schaarste doet de wil tot rendabiliteit verminderen
Kost het minder? Ja................quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:45 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Noem jij een put in donker Afrika waar je complete afgraving hebt 'rendabeler'?
http://www.iaea.org/NewsCenter/News/2006/uranium_resources.htmlquote:Op woensdag 24 juni 2009 13:07 schreef zquing het volgende:
[..]
Zou ik die bron ook mogen zien? Lijkt me wel interessant om te lezen
Ik tel er drie!quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:18 schreef kikoooooo het volgende:
Lol kut hippie. Nederland had altijd al twee kerncentrales.
nee, het uranium wat we nodig hebben kunnen we gewoon uit de grond halen dus op dit moment is het niet rendabel om uranium te winnen uit zeewater omdat we op dit tempo het niet nodig is om te doen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:42 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Als het al minder energie zou kosten om het uit de zee te halen dan de energie die het oplevert, zou het al gedaan worden, nietwaar?
kern 'avfal' is nog voor zat doeleinden veilig te gebruiken, alleen omdat overal waar nuclear en radioaciefvoor staat voor de meeste mensen betekent gevaarlijk en OH NOES WE GAAN ALLEMAAL dood. wordt onderzoek op het gebied van radioactiviteit en de toepassing van dit spul nogal tegen gehoudequote:Op woensdag 24 juni 2009 13:29 schreef Metro2005 het volgende:
En waar gaan de voorstanders van kernenergie het afval laten? Het zijn nu al veel wagonladingen vol, gaan wat dat allemaal voor een jaar of 5000 tot 10.000 opslaan in betonnen kisten en naar afrika sturen ofzo?
En dan hopen dat die betonnen kisten het zo lang volhouden?
Het worden ook nog eens best veel van die afvalkisten als iedereen op kernenergie overgaat.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:20 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ik deed VWO toen ik er was. Mijn docent deed ook veel op de TU, vandaar dat we er binnen kwamen. Die blauwe straling, cherenkovstraling, wordt veroorzaakt doordat neutronen sneller dan het licht door het water heen gaan. En dat kun je gewoon zien. Hoe vet is dat
quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:22 schreef Supersoep het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |