Via Twitter, dat mag eigenlijk helemaal niet. Want de dagvaarding moet via aangetekende brief onverwijld bij het thuisadres van de personen worden aangeboden. Jammer, maar hier hebben ze al een dikke fail.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:21 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dagvaarding via twitter.
Ze gaan wel met hun tijd mee
En als dat dan niet vastgesteld is, wat is dan de rechtvaardiging van hun acties om burgers in Nederland te beperken in hun vrijheid van informatievergaring?quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:23 schreef Bowlingbal het volgende:
Heeft stichting BREIN na al die jaren roepen eigenlijk wetenschappelijk bewezen dat elke download een misgelopen verkoop is? Of, zou dat, omdat het simpelweg niet zo is, nog niet vastgesteld zijn?
Lijst van standpunten:quote:
Ik zal het niet doen hoor, maar ik kan me oprecht voorstellen dat die kneus zijn zure bek nergens meer in het openbaar kan vertonen, er zit altijd wel ergens iemand met losse handjes.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:21 schreef melovechai het volgende:
ben benieuwd hoe tim kuik in het cafe of op feestjes ontvangen wordt
brein, heeft laatst nog iemand vermoordt, dat mag ook natuurlijk allemaal...
Dat. En daarnaast: įls dit al een rechtsgeldige manier zou zijn: omdat die site platligt, kunnen de heren de dagvaarding niet eens lezenquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:23 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Via Twitter, dat mag eigenlijk helemaal niet. Want de dagvaarding moet via aangetekende brief onverwijld bij het thuisadres van de personen worden aangeboden. Jammer, maar hier hebben ze al een dikke fail.
Zelfs de paus wil niet meer met hem communiceren, excommunicatie.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dan heeft FOK! zoveel verschillende users en niemand die Tim Kuik aka BREINhoer in zijn omgeving heeft? Familie van, kennis, omgeving????
1. Als logische consequentie zal niet iedereen hier mee akkoord gaan. Maar om toch in de sfeer van heffingen te blijven: een kopieerheffing op cd's is zinloos, want ik kan bijvoorbeeld ook mijn beelddragers daar zelf op willen zetten. Stel je voor dat ik nooit download, dan betaal ik daar wel voor. Nu blijkt dat dat echt 95 % van de personen download. Je kunt per internetverbinding per maand ook 1 euro meer vragen als downloadheffing en die in de kas voor artiesten laten stromen. Daarvoor moeten clubjes als buma/stemra en brein verdwijnen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:25 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Lijst van standpunten:
Geen thuis kopieer heffing
Downloaden muziek/films moet gewoon kunnen
Alle BREIN gestapo het land uit
Als ik een relatie zou hebben met Kuik in welke vorm dan ook zou ik het in alle toonaarden ontkennen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dan heeft FOK! zoveel verschillende users en niemand die Tim Kuik aka BREINhoer in zijn omgeving heeft? Familie van, kennis, omgeving????
Dat vind ik eigenlijk een minder goed idee, want mensen die willen betalen voor muziek vinden 99 cent echt niet boeiend, mensen die downloaden gaan echt niet ineens betalen omdat het 49 cent goedkoper is.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:29 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
2. Of verlaag de prijzen van een download via koopsite's. Het heeft geen zin om 1,49 of 0.99 cent te betalen per nummer voor een cd met 18 tracks bijvoorbeeld. Je krijgt er namelijk niets extra's voor. Halveer de prijzen en kijk of het dan effect heeft.
Dan moet je natuurlijk naar de prijselasticiteit van downloads kijken, maar daar ben ik niet in thuis.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:35 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk een minder goed idee, want mensen die willen betalen voor muziek vinden 99 cent echt niet boeiend, mensen die downloaden gaan echt niet ineens betalen omdat het 49 cent goedkoper is.
Hangt er vanaf hoe je het aanpakt. Als je een webportal zou maken die dit aanbiedt, plus de mogelijkheid van combinatie aanbiedingen, streams, abonnementen etc, en de prijs van 1 liedje zou 50 cent zijn, zou ik daar zeker niet zo moeilijk over doen...quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:35 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk een minder goed idee, want mensen die willen betalen voor muziek vinden 99 cent echt niet boeiend, mensen die downloaden gaan echt niet ineens betalen omdat het 49 cent goedkoper is.
Beter zou zijn als je het op een lage kwaliteit gratis zou kunnen luisteren / bekijken...dan kun je overwegen om het op een betere kwaliteit aan te schaffen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:41 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe je het aanpakt. Als je een webportal zou maken die dit aanbiedt, plus de mogelijkheid van combinatie aanbiedingen, streams, abonnementen etc, en de prijs van 1 liedje zou 50 cent zijn, zou ik daar zeker niet zo moeilijk over doen...
Sowieso luistert de gemiddelde downloader volgens mij ook maar naar 10% van zijn muziek ofzoEn een film kijk je hooguit 1 keer per jaar
Op sites krijg je meestal maar 20 seconden te horen.... van het meest oninteressante deel van het nummerquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Beter zou zijn als je het op een lage kwaliteit gratis zou kunnen luisteren / bekijken...dan kun je overwegen om het op een betere kwaliteit aan te schaffen.
Het merendeel wat ik download dat luister ik bijv. even om te kijken of ik het wel of niet wil hebben.
Ook een mogelijkheid, als je zo'n portal maakt kan je vrij veel creativiteit kwijt...quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Beter zou zijn als je het op een lage kwaliteit gratis zou kunnen luisteren / bekijken...dan kun je overwegen om het op een betere kwaliteit aan te schaffen.
Het merendeel wat ik download dat luister ik bijv. even om te kijken of ik het wel of niet wil hebben.
Waarom niet gewoon gratis en onbeperkt kunnen luisteren?quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:44 schreef capricia het volgende:
[..]
De industrie wel, daar zit hem ook net het hele probleem.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:54 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik ga er namelijk helemaal niet van uit dat een download gelijk staat aan een misgelopen verkoop.
Op basis waarvan doen ze dat dan?quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:58 schreef McKillem het volgende:
[..]
De industrie wel, daar zit hem ook net het hele probleem.
Niet meer dan een logische redenatie vanuit hun oogpunt, hoe fout of onterecht ookquote:Op woensdag 24 juni 2009 11:01 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Op basis waarvan doen ze dat dan?
Stel je voor dat je 50 euro per maand geld hebt om te besteden aan cd's. Je koopt 2 Cd's van 20 euro en een budgetgame van 10 euro. Maar toevallig kom je nog een leuk spel tegen op internet, maar je hebt geen geld meer. Dus je downloadt het spel. Je probeert het uit, maar het blijkt dat je het niet leuk vindt. Dus je gooit het weer weg. Je hebt 20 euro uitgespaard door niet het spel te kopen, je weet dat het een slecht spel is, dus je hebt je centen weer aan iets anders te besteden.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:58 schreef McKillem het volgende:
[..]
De industrie wel, daar zit hem ook net het hele probleem.
Verzinnen?quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:01 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Op basis waarvan doen ze dat dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |