abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70315228
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:21 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dagvaarding via twitter.

Ze gaan wel met hun tijd mee
Via Twitter, dat mag eigenlijk helemaal niet. Want de dagvaarding moet via aangetekende brief onverwijld bij het thuisadres van de personen worden aangeboden. Jammer, maar hier hebben ze al een dikke fail.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:23:18 #52
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70315231
Heeft stichting BREIN na al die jaren roepen eigenlijk wetenschappelijk bewezen dat elke download een misgelopen verkoop is? Of, zou dat, omdat het simpelweg niet zo is, nog niet vastgesteld zijn?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:24:15 #53
248844 Bowlingbal
pi_70315254
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:23 schreef Bowlingbal het volgende:
Heeft stichting BREIN na al die jaren roepen eigenlijk wetenschappelijk bewezen dat elke download een misgelopen verkoop is? Of, zou dat, omdat het simpelweg niet zo is, nog niet vastgesteld zijn?
En als dat dan niet vastgesteld is, wat is dan de rechtvaardiging van hun acties om burgers in Nederland te beperken in hun vrijheid van informatievergaring?

Als ICT-jurist Engelfriet nog meeleest (dat doet hij wel eens, en ik volg zijn columns ook wel eens), of een andere jurist, waar is de rechtvaardiging van die beperking?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_70315286
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:18 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Ritaaaa! Trots op Internet!
Lijst van standpunten:

Geen thuis kopieer heffing
Downloaden muziek/films moet gewoon kunnen
Alle BREIN gestapo het land uit
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:26:51 #55
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70315325
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:21 schreef melovechai het volgende:
ben benieuwd hoe tim kuik in het cafe of op feestjes ontvangen wordt

brein, heeft laatst nog iemand vermoordt, dat mag ook natuurlijk allemaal...
Ik zal het niet doen hoor, maar ik kan me oprecht voorstellen dat die kneus zijn zure bek nergens meer in het openbaar kan vertonen, er zit altijd wel ergens iemand met losse handjes.

Ik zou het ook niet proberen tegen te houden overigens, zou het filmpje ervan beschermd zijn door auteursrechten? .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator woensdag 24 juni 2009 @ 10:27:07 #56
236264 crew  capricia
pi_70315334
Ben wel benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Deze censuur.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_70315336
Dan heeft FOK! zoveel verschillende users en niemand die Tim Kuik aka BREINhoer in zijn omgeving heeft? Familie van, kennis, omgeving????
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:27:33 #58
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70315348
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:23 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Via Twitter, dat mag eigenlijk helemaal niet. Want de dagvaarding moet via aangetekende brief onverwijld bij het thuisadres van de personen worden aangeboden. Jammer, maar hier hebben ze al een dikke fail.
Dat. En daarnaast: įls dit al een rechtsgeldige manier zou zijn: omdat die site platligt, kunnen de heren de dagvaarding niet eens lezen .
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:29:25 #59
248844 Bowlingbal
pi_70315403
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dan heeft FOK! zoveel verschillende users en niemand die Tim Kuik aka BREINhoer in zijn omgeving heeft? Familie van, kennis, omgeving????
Zelfs de paus wil niet meer met hem communiceren, excommunicatie.
- Donald Love
pi_70315415
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:25 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Lijst van standpunten:

Geen thuis kopieer heffing
Downloaden muziek/films moet gewoon kunnen
Alle BREIN gestapo het land uit
1. Als logische consequentie zal niet iedereen hier mee akkoord gaan. Maar om toch in de sfeer van heffingen te blijven: een kopieerheffing op cd's is zinloos, want ik kan bijvoorbeeld ook mijn beelddragers daar zelf op willen zetten. Stel je voor dat ik nooit download, dan betaal ik daar wel voor. Nu blijkt dat dat echt 95 % van de personen download. Je kunt per internetverbinding per maand ook 1 euro meer vragen als downloadheffing en die in de kas voor artiesten laten stromen. Daarvoor moeten clubjes als buma/stemra en brein verdwijnen.

2. Of verlaag de prijzen van een download via koopsite's. Het heeft geen zin om 1,49 of 0.99 cent te betalen per nummer voor een cd met 18 tracks bijvoorbeeld. Je krijgt er namelijk niets extra's voor. Halveer de prijzen en kijk of het dan effect heeft.

Aanvullingen?

Misschien een topic openen ergens voor Trots op Internet/Partij voor de Internetbelangen....standpunten verzamelen, symphatisanten. Dan contact zoeken met FTD, en voegen met financiėle middelen in het proces.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_70315530
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als ik een relatie zou hebben met Kuik in welke vorm dan ook zou ik het in alle toonaarden ontkennen.
pi_70315575
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:29 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]
2. Of verlaag de prijzen van een download via koopsite's. Het heeft geen zin om 1,49 of 0.99 cent te betalen per nummer voor een cd met 18 tracks bijvoorbeeld. Je krijgt er namelijk niets extra's voor. Halveer de prijzen en kijk of het dan effect heeft.
Dat vind ik eigenlijk een minder goed idee, want mensen die willen betalen voor muziek vinden 99 cent echt niet boeiend, mensen die downloaden gaan echt niet ineens betalen omdat het 49 cent goedkoper is.
  Moderator woensdag 24 juni 2009 @ 10:35:18 #63
236264 crew  capricia
pi_70315583
Ik vind het zo'n vreemde vorm van censuur.
Hoe willen ze dit handhaven? Op basis van IP-adres? Dan surf ik wel anoniem daar naartoe...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_70315618
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:35 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk een minder goed idee, want mensen die willen betalen voor muziek vinden 99 cent echt niet boeiend, mensen die downloaden gaan echt niet ineens betalen omdat het 49 cent goedkoper is.
Dan moet je natuurlijk naar de prijselasticiteit van downloads kijken, maar daar ben ik niet in thuis.
pi_70315779
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:35 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoe je het aanpakt. Als je een webportal zou maken die dit aanbiedt, plus de mogelijkheid van combinatie aanbiedingen, streams, abonnementen etc, en de prijs van 1 liedje zou 50 cent zijn, zou ik daar zeker niet zo moeilijk over doen...

Sowieso luistert de gemiddelde downloader volgens mij ook maar naar 10% van zijn muziek ofzo En een film kijk je hooguit 1 keer per jaar
  Moderator woensdag 24 juni 2009 @ 10:44:52 #66
236264 crew  capricia
pi_70315898
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:41 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoe je het aanpakt. Als je een webportal zou maken die dit aanbiedt, plus de mogelijkheid van combinatie aanbiedingen, streams, abonnementen etc, en de prijs van 1 liedje zou 50 cent zijn, zou ik daar zeker niet zo moeilijk over doen...

Sowieso luistert de gemiddelde downloader volgens mij ook maar naar 10% van zijn muziek ofzo En een film kijk je hooguit 1 keer per jaar
Beter zou zijn als je het op een lage kwaliteit gratis zou kunnen luisteren / bekijken...dan kun je overwegen om het op een betere kwaliteit aan te schaffen.
Het merendeel wat ik download dat luister ik bijv. even om te kijken of ik het wel of niet wil hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_70315989
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Beter zou zijn als je het op een lage kwaliteit gratis zou kunnen luisteren / bekijken...dan kun je overwegen om het op een betere kwaliteit aan te schaffen.
Het merendeel wat ik download dat luister ik bijv. even om te kijken of ik het wel of niet wil hebben.
Op sites krijg je meestal maar 20 seconden te horen.... van het meest oninteressante deel van het nummer
pi_70316174
quote:

[..]

Ook een mogelijkheid, als je zo'n portal maakt kan je vrij veel creativiteit kwijt...
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:54:27 #69
248844 Bowlingbal
pi_70316266
quote:

[..]

Waarom niet gewoon gratis en onbeperkt kunnen luisteren?

Mensen geven behoorlijk veel uit aan optredens van artiesten. En mensen willen soms ook, zelfs als ze alles al gedownload hebben, de 'echte' cd hebben. Of zelfs het vinyl. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Ik ga er namelijk helemaal niet van uit dat een download gelijk staat aan een misgelopen verkoop.
- Donald Love
pi_70316288
Wat wel een probleem kan zijn is dat, dat portal oneerlijke concurrentie kan zijn voor bedrijven als Apple (iTunes Store) en Beatport.

Eigenlijk zou je samen moeten werken met de platenmaatschappijen, de artietsen en de aanbieders. Allemaal wat inleveren maar wel zorgen dat meer mensen (een beetje) betalen waardoor er in totaal weer meer geld komt.
pi_70316443
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:54 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ik ga er namelijk helemaal niet van uit dat een download gelijk staat aan een misgelopen verkoop.
De industrie wel, daar zit hem ook net het hele probleem.
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:01:07 #72
248844 Bowlingbal
pi_70316551
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:58 schreef McKillem het volgende:

[..]

Op basis waarvan doen ze dat dan?
- Donald Love
pi_70316604
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:01 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Niet meer dan een logische redenatie vanuit hun oogpunt, hoe fout of onterecht ook
pi_70316686
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:58 schreef McKillem het volgende:

[..]

Stel je voor dat je 50 euro per maand geld hebt om te besteden aan cd's. Je koopt 2 Cd's van 20 euro en een budgetgame van 10 euro. Maar toevallig kom je nog een leuk spel tegen op internet, maar je hebt geen geld meer. Dus je downloadt het spel. Je probeert het uit, maar het blijkt dat je het niet leuk vindt. Dus je gooit het weer weg. Je hebt 20 euro uitgespaard door niet het spel te kopen, je weet dat het een slecht spel is, dus je hebt je centen weer aan iets anders te besteden.

Reactie: daar kun je voor sparen, en dan moet je maar even wachten tot je het koopt. Tsja, tegenwoordig kun je bijna niets meer terugbrengen als het blijkt dat je het niets vindt. En CD's raak ik na een tijdje ook op uitgekeken. Mijn downloadverzameling ververs ik ook af en toe. Dan gooi ik weer dingen weg, en komt wat nieuws bij.
pi_70316697
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:01 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Verzinnen?
Die schadevergoeding van een kleine 2 miljoen die die Amerikaanse moet betalen omdat ze 24 nummers heeft geshared is er een prima voorbeeld van dat de industrie die macht ook gewoon heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')