Hoofddorp heeft geen stadsrechten dus ook geen stadspoortdeurenquote:Op woensdag 24 juni 2009 11:13 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Je sjouwt nu wel twee stadspoortdeuren de berg op wou je zeggen?
quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:17 schreef Aresdreams het volgende:
lijkt verbluffend veel op allsystemshalt
Een beetje nuanceren mag ook welquote:Op woensdag 24 juni 2009 12:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Op mijn werkplek kan ik de sample niet luisteren, maar over het algemeen moet een gitaar vooral mid en hoog weergeven, zeker als je metal speelt. De fout die veel gitaristen maken wanneer ze van de slaapkamer naar het podium over stappen, is dat ze hun gitaargeluid zo maken zoals het solo klinkt, maar dat werkt niet, want dan krijg je echt een poepmix. Gitaar moet los klinken alsof je een mes in je hoofd krijgt, want dan klinkt het in de mix lekker.
Laag haal je wel uit de bas en de drums.
ach ja, het is inderdaad wel zo dat ik thuis meer bas er in draai dan in de oefenruimte, alhoewel... eenerlaatste ding had te veel bas (en gain) en daarvan heb ik notie genomen van diegene die dat zeiden, en is me geluid nu dus weer net iets andersquote:Op woensdag 24 juni 2009 12:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Op mijn werkplek kan ik de sample niet luisteren, maar over het algemeen moet een gitaar vooral mid en hoog weergeven, zeker als je metal speelt. De fout die veel gitaristen maken wanneer ze van de slaapkamer naar het podium over stappen, is dat ze hun gitaargeluid zo maken zoals het solo klinkt, maar dat werkt niet, want dan krijg je echt een poepmix. Gitaar moet los klinken alsof je een mes in je hoofd krijgt, want dan klinkt het in de mix lekker.
Laag haal je wel uit de bas en de drums.
Bands zoals van jou en van mij hebben ook nog eens een toetsenist. Toetsenisten kunnen het gehele frequentiegebied van de band beslaan. De kunst is dat niet te doen. Als bassist vind ik het heel irritant wanneer een toetsenist allerlei basakkoorden gaat spelen. Hoor je gelijk zowel mij als de basdrum niet meer goed..
Dus onze toetsenist laat dat ook maar tegenwoordig. Hij doet nog genoeg met zijn linkerhand, maar het klinkt nu meer open. Soms maken hij en ik samen juist een basakkoord. Maar ja, door ervaring en progressief denken leert men enzo
.
En ik vind een beetje schel gitaargeluid gewoon lekker, zoals dat van mijn grote vriend Dave. Wat ik juist vreselijk vind is dat overmatig zware, bassige geluid dat aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal die nieuwe amerikaanse bandjes nu hebben.
Het is niet alleen dat je met elkaar rekening moet houden, maar ook met de akoestiek van de zaal. Zo moet je eigenlijk je distortion ietsje terug draaien, omdat door de PA je er toch wel weer iets bij krijgt.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:01 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Een beetje nuanceren mag ook wel![]()
Een gitaar mag best wel laag hebben er is echter verschil tussen een beetje laag en een zompige ranszooi.
En als je met meerdere muzikanten speelt is het logisch dat je gaat luisteren en afregelen.
Weinigquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:07 schreef Aresdreams het volgende:
en slaap?
daarom probeer ik meestal wel even de zaal in te lopen wanneer we allemaal aan het soundchecken zijn om te kijken hoe het in de zaal er een beetje uitkomtquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Het is niet alleen dat je met elkaar rekening moet houden, maar ook met de akoestiek van de zaal. Zo moet je eigenlijk je distortion ietsje terug draaien, omdat door de PA je er toch wel weer iets bij krijgt..
Op dat punt ben ik blij bas te spelen. Ik heb iets minder geregel. Waar ik als bassist wel last van heb is van geluidstechnici die drums, zang en gitaar inregelen en de rest maar wat laten hangen..
"Oh, je speelt bas...dan draai ik het knopje "bas" open, ok?" Nee, niet ok!![]()
.
Hey mid is voor gitaren en jurgelsquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:06 schreef Witchfynder het volgende:
Veel geluidstechnici snappen bas gewoon niet, zeker niet als je het soort geluid wilt zoals ik (de Geddy Lee/John Entwistle hard rock ronk). Ik wil veel mid, mid, mid en mid en dan krijg ik van de FoH een "woooeeeeemp"-geluid. Tsssk.
.
Een van onze gitaristen heet Jurgen. Krijgt hij nu dubbel mid?quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:17 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Hey mid is voor gitaren en jurgels![]()
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=orgel+jurgen&btnG=Google+zoeken&meta=&aq=f&oq=quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:52 schreef Witchfynder het volgende:
Zoals wie?![]()
Ik ken alleen Johans, Jons, Thijsen, Dons enzo....
601, maar zal niet veel schelenquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:56 schreef guitarist het volgende:
[..]
Is dat een Casio Casiotone 403? Die heb ik ook!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |