Ben ik niet met je eens, in hoeverre worden films dan beter volgens jou? Is dat vanwege de technische mogelijkheden? Ik blijf nog altijd kijken naar de mate waarin een verhaal me kan boeien, emotioneren, angst aan jagen, op het puntje van mijn stoel kan laten zitten, etc. In sommige gevallen heeft de computer daar een positieve werking op, maar in vele gevallen ook niet. CGI is - zeker als je naar films van voor de jaren 90 gaat kijken - zeker niet een must om een goede film te creeëren. Saai wil ik het overigens ook niet noemen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:51 schreef Risce het volgende:
[..]
Je hebt ergens wel een punt, maar je kunt ook zeggen dat films gewoon beter worden, omdat er meer mogelijkheden en probeersels zijn geweest. Besides, 99% van de films voor 1990 zijn supersaai, dat kun je niet ontkennen.
Met kleine aanpassing ben ik het met je eensquote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:51 schreef Risce het volgende:
[..]
Je hebt ergens wel een punt, maar je kunt ook zeggen dat films gewoon beter worden, omdat er meer mogelijkheden en probeersels zijn geweest. Besides, 99% van de films na 1990 zijn supersaai, dat kun je niet ontkennen.
Dat, en omdat een recente film nu eenmaal verser in het geheugen ligt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:09 schreef DrDentz het volgende:
Omdat de gemiddelde Fok!er opgegroeid is in de jaren '80 '90 tot nu.
Als ik vanavond een Hitchcock kijk, ligt die toch echt verser in mijn geheugen hoorquote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:59 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Dat, en omdat een recente film nu eenmaal verser in het geheugen ligt.
Plot is sowieso overrated.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:02 schreef Siniti het volgende:
[..]
Dat kan ik heel goed ontkennen. Meer actie/sneller/betere CGI =/= betere films. Teveel films vandaag de dag rusten 100% op de actie en CGI zonder enig plot.
Maar het is natuurlijk subjectief. Wat jij saai vindt vinden anderen weer niet saai.
Landen van herkomstquote:1. The Conversation (1974; Francis Ford Coppola, us)
2. Das Experiment (2001; Oliver Hirschbiegel, de)
3. Hotaru no Haka (Grave of the Fireflies) (1988; Isao Takahata, jp)
4. Gongdon Gyeongbi Guyeok JSA (Joint Security Area) (2000; Chan-Wook Park, kr)
5. Tattoo (2002; Robert Schwentke, de)
6. Bad Lieutenant (1992; Abel Ferrara, us)
7. Der Untergang (Downfall) (2004; Oliver Hirschbiegel, de)
8. Chinjeolhan Geumjassi (Sympathy for Lady Vengeance) (2005; Chan-Wook Park, kr)
9. Elling (2001; Peter Næss, no)
10. El Laberinto del Fauno (Pan's Labyrinth) (2006; Guillermo Del Toro, es)
11. Det Sjunde Inseglet (The Seventh Seal) (1957; Ingmar Bergman, se)
12. Unfaithfully Yours (1948; Preston Sturges, us)
13. Äideistä Parhain (Mother of Mine) (2005; Klaus Härö, fi)
14. Donnie Brasco (1997; Mike Newell, us)
15. Man on the Moon (1999; Milos Forman, us)
16. Paths of Glory (1957; Stanley Kubrick, us)
17. Pi (1998; Darren Aronofsky, us)
18. The Last Hangman (2005; Adrian Shergold, uk)
19. The Producers (1968; Mel Brooks, us)
20. Rashômon (In the Woods) (1950; Akira Kurosawa, jp)
21. Milk (2008; Gus Van Sant, us)
22. K-PAX (2001; Iain Softley, us)
23. Il Grande Silenzio (The Great Silence) (1968; Sergio Corbucci, it)
24. Groundhog Day (1993; Harold Ramis, us)
25. Hot Fuzz (2007; Edgar Wright, uk)
26. Frost/Nixon (2008; Ron Howard, us)
27. Geukrakdo Salinsageon (Paradise Murdered) (2007; Han-Min Kim, kr)
28. Fear and Loathing in Las Vegas (1998; Terry Gilliam, us)
29. Das Boot (1981; Wolfgang Petersen, de)
30. C'est Arrivé Près de Chez Vous (Man Bites Dog) (1992; Rémy Belvaux, André Bonzel, fr)
31. Before the Devil Knows You're Dead (2007; Sidney Lumet, us)
32. Bangkok Dangerous (1999; Oxide Pang Chun & Danny Pang, th)
33. Children of Men (2006; Alfonso Cuarón, uk)
34. Dog Day Afternoon (1975; Sidney Lumet, us)
35. Scarface (1983; Brian de Palma, us)
36. Shichinin no Samurai (Seven Samurai) (1954; Akira Kurosawa, jp)
37. Snatch. (2000; Guy Ritchie, uk)
38. The Big Lebowski (1998; Joel Coen, us)
39. The Three Burials of Melquiades Estrada (2005; Tommy Lee Jones, us)
40. Yojimbo (The Bodyguard) (1961; Akira Kurosawa, jp)
41. Twelve Monkeys (1995; Terry Gilliam, us)
42. The Wrestler (2008; Darren Aronofsky, us)
43. Kôshônin (The Negotiator) (2003; Takashi Miike, jp)
44. 2001: A Space Odyssey (1968; Stanley Kubrick, us)
45. Boiler Room (2000; Ben Younger, us)
46. Boksuneun Naui Geot (Sympathy for Mr. Vengeance) (2002; Chan-Wook Park, kr)
47. The Aristocrats (2005; Paul Provenza, us)
48. Se7en (1995; David Fincher, us)
49. Solyaris (1972; Andrei Tarkovsky, ru)
50. JCVD (2008; Mabrouk El Mechri, be)
En daarbij helpt de tv ook wel, oude films komen bijna niet meer op tv.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:59 schreef spoor4 het volgende:
Dat, en omdat een recente film nu eenmaal verser in het geheugen ligt.
quote:Op maandag 27 juli 2009 13:38 schreef beantherio het volgende:
Na mijn geboorte zijn er namelijk eigenlijk alleen maar kutfilms gemaakt. Ik weet niet wat voor conclusies ik daar uit moet trekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |