abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:06:41 #1
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_70296615
Hoi, ik zit er over te denken om deze week een bus te pakken naar een autodealer (occasion), waar ik ter plekke een auto wil kopen. Alleen... hoe werkt dat in de praktijk met betalen? Want de auto die ik wil kost ongeveer 10.000 EUR en dat bedrag kan ik niet pinnen. Heb een limiet van 2500 EUR op mijn pinpas volgens mij, en op mijn creditcard eveneens. Kan ik zeg maar een aanbetaling doen, de auto meekrijgen, en dan later de rest overmaken? Of is dat niet gebruikelijk? Ik heb geen zin om nog een keer terug te moeten gaan (het is twee uur met het OV er naar toe).
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:10:00 #2
260175 Djahani
Dont do drugs, without me
pi_70296700
Je kan beter naar de bank toe, en daar het geld opnemen ( niet via automaat ). Dan kan je 10.000¤ opnemen mits je genoeg geld hebt.

En dan naar de dealer toe, of een cheque uitschrijven kan ook..

[ Bericht 2% gewijzigd door Djahani op 23-06-2009 18:15:08 ]
pi_70296709
Gedeeltelijk contant opnemen en de rest daar pinnen.
pi_70296731
Deze week heeft nog meer dan 4 dagen.
Pin elke dag 2500 zou ik zeggen, te beginnen bij vandaag en ga er vrijdag heen.

Overigens ben je compleet gestoord als je bij een eerste bezichtiging een auto koopt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_70296737
Weet niet bij welke bank je zit, maar er bestaat ook nog zoiets als contant geld opnemen bij een bank.
Bijv.:
http://www.rabobank.nl/pa(...)m_ik_contant_geld_op
pi_70296763
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:10 schreef Djahani het volgende:
Dan kan je 10.000¤ opnemen mits je te weinig geld hebt.
Moet dat niet zijn: "mits je genoeg geld hebt" ???

Of gebruik ik het woordje mits al mijn hele leven verkeerd? :0
vosss is de naam,
pi_70296764
waarom niet van tevoren via internetbankieren overboeken? of vertrouw je het bedrijf niet helemaal?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:14:14 #8
260175 Djahani
Dont do drugs, without me
pi_70296849
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Foutje ik ben fout
pi_70296859
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:11 schreef vosss het volgende:

[..]

nee jij gebruikt het goed en sjahani maakte een foutje
gr gr
pi_70296876
Gelukkig maar
vosss is de naam,
pi_70296897
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:11 schreef babipangang het volgende:
waarom niet van tevoren via internetbankieren overboeken? of vertrouw je het bedrijf niet helemaal?
Onderhandel jij nooit voordat je iets koopt?
pi_70296931
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_70297059
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:16 schreef PankPinther het volgende:

[..]

Onderhandel jij nooit voordat je iets koopt?
had de op niet goed gelezen zie ik nu, en nu klopt mijn bericht niet meer...
pi_70297242
pinpas mee, cardreader mee, internetbankieren bij garage, garage kan controleren of betaling gedaan is op hun rekening... klaar, auto is van jou, heeft bij mij ook gewerkt.... als jij een auto wil kopen mag je er best effe internetten
pi_70297450
je kunt ook gewoon ff naar de bank, (ook gedaan bij fortis) en ff zeggen tegen hen wanneer je de auto koopt.
zij regelen dan iets dat je bijvoorbeeld 1malig op 1 vastgestelde datum 10000 kunt pinnen, of meer of minder natuurlijk.
toch?
pi_70297562
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:38 schreef keesos het volgende:
je kunt ook gewoon ff naar de bank, (ook gedaan bij fortis) en ff zeggen tegen hen wanneer je de auto koopt.
zij regelen dan iets dat je bijvoorbeeld 1malig op 1 vastgestelde datum 10000 kunt pinnen, of meer of minder natuurlijk.
Dat dus..

en wie gaat er nou direct een auto meenemen? Zitten meestal wel wat dagen overheen. Overigens kan Ts het geld gewoon overmaken naar de dealer. en dan maar twee keer de bus nemen. luie donder!
pi_70297763
Je kunt het ook via een cheque doen, hoef je niet met al dat geld over straat te lopen...
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_70297923
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:51 schreef Virus3000 het volgende:
Je kunt het ook via een cheque doen, hoef je niet met al dat geld over straat te lopen...
Een cheque? Kom jij net met je tijdmachine uit 1938 of zo?
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_70297955
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:43 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Dat dus..

en wie gaat er nou direct een auto meenemen? Zitten meestal wel wat dagen overheen. Overigens kan Ts het geld gewoon overmaken naar de dealer. en dan maar twee keer de bus nemen. luie donder!
Ze moeten die auto ook een afleverbeurt geven, apk doen. Je neemt een auto toch nooit meteen mee? Tenzij je 'm bij een particulier koopt.

Los daarvan komt er natuurlijk wel een moment dat je 'm wél meeneemt en dan verwacht de verkoper toch op de een of andere manier geld.
"Who are you?"
pi_70298053
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:51 schreef Virus3000 het volgende:
Ik snap niet wat iedereen daar toch altijd moeilijk over doet. Gewoon die enveloppe met geld in je binnenzak, en geen mens die het ziet, weet, merkt, of ook maar enigszins op het idee komt om eens in jouw binnenzak te gaan kijken wat of daar zoal te halen valt. Zolang je zelf ook doet alsof er niks aan de hand is, is er ook geen mens die wat vermoedt.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_70298109
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:04 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ik snap niet wat iedereen daar toch altijd moeilijk over doet. Gewoon die enveloppe met geld in je binnenzak, en geen mens die het ziet, weet, merkt, of ook maar enigszins op het idee komt om eens in jouw binnenzak te gaan kijken wat of daar zoal te halen valt. Zolang je zelf ook doet alsof er niks aan de hand is, is er ook geen mens die wat vermoedt.
Af en toe heb je van die krantenberichtjes van mensen die onderweg een klein fortuin verloren zijn. De kans is klein, maar het is wel lullig als je die envelop met tien ruggen per ongeluk laat liggen in de trein.
"Who are you?"
pi_70298185
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:06 schreef DonVincenzo het volgende:

[..]

Af en toe heb je van die krantenberichtjes van mensen die onderweg een klein fortuin verloren zijn. De kans is klein, maar het is wel lullig als je die envelop met tien ruggen per ongeluk laat liggen in de trein.
Ik zeg nergens dat je evengoed gewoon wel voorzichtig moet zijn
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 20:22:06 #24
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_70300733
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:00 schreef DonVincenzo het volgende:

[..]

Ze moeten die auto ook een afleverbeurt geven, apk doen. Je neemt een auto toch nooit meteen mee? Tenzij je 'm bij een particulier koopt.

Los daarvan komt er natuurlijk wel een moment dat je 'm wél meeneemt en dan verwacht de verkoper toch op de een of andere manier geld.
Mijn vorige auto had ik bij een particulier vandaan: vriend meegenomen die veel van auto's weet, proefrit gemaakt, en meteen betaald en meegenomen. Was prima.

Dit keer haal ik 'm bij een dealer die er om bekend staat vooral auto's verder door te verhandelen: geen apk, geen beurt, niks. Kijken=kopen bijna. Is een wat apart recept wellicht, maar het gaat om meestal 3-5 jaar oude ex-leaseauto's die gewoon nog prima zijn. Beste strategie is dan: kijken, proefritje maken, onderhoudsboekjes checken en dan de dealer bellen uit het onderhoudsboekje (!) om te vragen of ze nog speciale dingen wel/niet hebben gedaan, en als dat allemaal ok lijkt: gewoon kopen. De betreffende dealer is ongeveer 1500 EUR goedkoper dan dealers waar je wel apk en onderhoud en garantie etc krijgt, maar ja, dat kost je dan dus uiteindelijk nog meer dan nu. Heb half internet door zitten lezen op zoek naar reviews over de dealer, en die komen er op neer dat ze niet heel vriendelijk zijn, maar dat de auto's doorgaans gewoon prima zijn. Zolang je boekje maar even checkt enzo. Dus ik durf de gok wel te wagen als het meteen -na telefoontje naar dealer uit onderhoudsboekje- oke lijkt. Waarom dan nog een keer terugkomen? Doe ik hooguit als er pitten in de auto zitten die ik ze dan wel laat fixen.

Afijn, ik ben dus gekke henkie niet, maar zit wel beetje te knoeien met dat geld. Raboreader mee is waarschijnlijk inderdaad wel makkelijkste om te doen. Goeie tip!
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  dinsdag 23 juni 2009 @ 20:23:12 #25
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_70300775
Eh, via de telefoon? :S
Doet mijn vader altijd als hij een auto koopt. Kost wel een 10'tje ofzo. Of 7 euro, iets in die richting.
pi_70300875
pinnen blijft makkelijkst, ipv al deze klassieke ideeen hier.
toch?
pi_70301345
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:29 schreef TheOneAndOnly het volgende:
pinpas mee, cardreader mee, internetbankieren bij garage, garage kan controleren of betaling gedaan is op hun rekening... klaar, auto is van jou, heeft bij mij ook gewerkt.... als jij een auto wil kopen mag je er best effe internetten
Zo heb ik het ook gedaan
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:00:29 #28
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_70305002
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:06 schreef darktower het volgende:
Hoi, ik zit er over te denken om deze week een bus te pakken naar een autodealer (occasion), waar ik ter plekke een auto wil kopen. Alleen... hoe werkt dat in de praktijk met betalen? Want de auto die ik wil kost ongeveer 10.000 EUR en dat bedrag kan ik niet pinnen. Heb een limiet van 2500 EUR op mijn pinpas volgens mij, en op mijn creditcard eveneens. Kan ik zeg maar een aanbetaling doen, de auto meekrijgen, en dan later de rest overmaken? Of is dat niet gebruikelijk? Ik heb geen zin om nog een keer terug te moeten gaan (het is twee uur met het OV er naar toe).

Vriend jij bent echt nog groen achter de oren he als het gaat om een auto kopen

"... een aanbetaling doen, de auto meekrijgen, en dan later de rest overmaken? "

Wat denk jezelf als je dit terug leest? Dat een autodealer in deze tijd je voor een
kwart van het officiele bedrag een hele auto meegeeft? Zo werkt het niet. Lees
de eerder gegeven adviezen maar goed door en handel ernaar want het beste
is en blijft gewoon het geld opnemen bij de Bank en dan je auto gaan kopen.

Ik neem aan dat je genoeg geld bij je Bank hebt uitstaan om op te nemen. Trouwens
als het om zo een bedrag gaat dan moet je vantevoren even bellen met je Bank.
Tenzij je natuurlijk een CC hebt waar je per dag ¤ 10.000 als max krediet hebt en
je meerdere CC in je bezit hebt,maar dat laatste betwijfel ik. Oh ja, andere optie:
Laat je familie de auto uit Duitsland importeren en betaal het bedrag dan later aan
je familie, dat is de Turkse manier trouwens en scheelt geld.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
pi_70310742
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 20:22 schreef darktower het volgende:
Waarom dan nog een keer terugkomen? Doe ik hooguit als er pitten in de auto zitten die ik ze dan wel laat fixen.
Pitten?
  woensdag 24 juni 2009 @ 00:39:52 #30
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_70310819
vaak zit er een paar dagen tussen de koop en het afleveren door een afleverbeurt. in de tussentijd kun je het geld gewoon overmaken, op de dag dat je de auto komt halen staat het keurig bijgeschreven op de rekening van de dealer.
From feudal serf to spender.
pi_70318154
Lekker cash opnemen en betalen bij aflevering. Misschien een kleine aanbetaling pinnen.

Zeker in deze tijden zou ik niet graag 10K naar een autohandelaar overmaken, het zal je gebeuren dat je aankomt en hij precies faillet gegaan is
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_70327878
Ze hebben toch wel een pinapparaat bij dat bedrijf? Je kan misschien niet zomaar 10.000 kontant opnemen, maar 10.000 afrekenen via pin moet gewoon kunnen.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_70328043
10K uit de muur trekken lijkt me geen pretje, dan krijg je 200 briefjes van 50 euro mee....

Ik zou zeggen: een aanbetaling doen met PIN en de rest overschrijven per bank.
So we just called him Fred too
  woensdag 24 juni 2009 @ 16:50:25 #34
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_70329585
Creditcard? ook altijd handig in het buitenland of als je bijvoorbeeld een hotel wilt boeken. Volgens mij zijn er wel creditcard maatschappijen die hele schappelijk prijzen hanteren voor incidenteel gebruik.
pi_70330370
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:14 schreef Cothen het volgende:
10K uit de muur trekken lijkt me geen pretje, dan krijg je 200 briefjes van 50 euro mee....

Ik zou zeggen: een aanbetaling doen met PIN en de rest overschrijven per bank.
Ik heb gewoon geld gepind toen ik mijn auto ging ophalen en kreeg briefjes van 200 uit de automaat
pi_70330494
Dat zijn nog steeds 50 briefjes om aan een bedrag van ¤ 10k te komen. Niet erg handzaam. Als je het überhaupt redt met 10k.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')