Wat een klote zooi!!!
Enige tijd geleden zijn mijn vriendin en ik weer opnieuw gaan zoeken naar een huisje. Om de financiën wat makkelijker te laten verlopen hebben we op 4 april een gezamenlijke rekening aangevraagd bij de ING. Dit is aangevraagd vanaf het ouderlijk adres van mijn vriendin omdat we uiteraard nog geen nieuwe woning (en dus ook geen adres) hadden.
Enkele dagen later kregen we een woning toegewezen dus dat was goed nieuws! Inmiddels hadden we ook het openingscontract binnen van die rekening. Nou snel, ingevuld en opgestuurd. Enkele dagen later kregen een pin-pas opgestuurd en konden we de pincode en login-gegevens voor internetbankieren afhalen op een ING kantoor.
Die gegevens dus snel maar opgehaald. Mijn vriendin kreeg een pincode van iemand anders dus haar pas werd direct geblokkeerd. Maar een nieuwe aangevraagd..
Na twee weken kregen we het openingscontract terug. Er klopte iets niet. Maar niemand kon me vertellen wat er niet klote. Het enige wat ze konden doen was een nieuw openingscontract toesturen, vooruit dan maar. Weer alles ingevuld en opgestuurd. Ook die kwam terug.. Het hele verhaal nog een keer opgestuurd en weer niks... Pisneidig heb ik toen contact opgenomen met de klantenservice, daar wiste ze me (pas na 40 minuten bellen!!) te vertellen dat de adres gegevens niet klopte.. Van mij was namelijk mijn ouderlijk adres bekend terwijl ik (op aanraden van een ING kantoor) het nieuwe woonadres invulden. Mijn vriendin had daar nog helemaal geen rekening en vulde ook het nieuwe woonadres is terwijl de rekening was aangevraagd vanaf haar ouderlijk adres. Nou goed, kan me voorstellen dat het dan mis loopt. Alleen dat het zo lang moet duren voordat iemand daar achter komt?
Dus... Het nieuwe (alweer) openingscontract dus maar 4x gekopieerd en ingevuld volgens alle mogelijke mogelijkheden. Alles in een envelop en weer opgestuurd. Wat denk je.. Komt vandaag weer terug!
Als het aan mijn vriendin lag waren we al lang naar een andere Bank over gestapt. Ik heb nooit problemen gehad met de Postbank, maar sinds die bij de ING hoort begin ik daar toch anders over te denken. Maar nou komt punt2, we hebben op goed vertrouwen meteen 400 euro op die rekening gezet zodat diverse instanties (gas, water, licht, verzekering e.d.) daar ook geld van af konden halen. Dit geld staat er nu ook op maar kan er pas afgehaald worden als de rekening geactiveerd wordt. Die rekening wordt pas geactiveerd als het openingscontract compleet is
Dus ik wordt hier stront chagereining van!!!. Dalijk na m'n werk ga ik direct naar zo'n ING kantoor toe om daar zo'n medewerken over te balie heen te sleuren!! Wil mijn geld terug zodat we een degelijk naar een degelijke bank kunnen gaan!!
In verband met tijdgebrek ga ik naar een plaatselijk kantoor. Maar wie kan me contactgegevens van de ING vertellen waar die mensen zitten die die openingscontracten openen en activeren? Dan ga ik daar zelf wel heen en doe ik het zelf. Wat een klote zooi!!!
Nu is het dus 23 juni en hebben we nog steeds geen rekening en staat ons geld inmiddels al dik 2 maanden geparkeerd op een ING rekening zonder dat we er iets mee kunnen...