abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71310264
Klopt, zie eerder in dit topic.

Wel een leuk initiatief natuurlijk. Met Derksen voor de analyses, dus dat zal wel kommer en kwel zijn.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71310402
Zeer slechte zaak dit, dat gaat de weinige suporters die er nog zijn niet stimuleren om naar het stadion te komen. De stadions zullen dus nog leger zijn.

En dan komt Derksen er nog overheen die de competitie en de clubs publiekelijk mag afkraken, echt de imago-boost die de Jupiler League kan gebruiken....
- verwijderd door admin -
pi_71310502
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:42 schreef groenen het volgende:
Zeer slechte zaak dit, dat gaat de weinige suporters die er nog zijn niet stimuleren om naar het stadion te komen. De stadions zullen dus nog leger zijn.
Omdat er één wedstrijd per week live wordt uitgezonden?
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_71310638
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:49 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

Omdat er één wedstrijd per week live wordt uitgezonden?
Alle wedstrijden zijn op hetzelfde tijdstip? Waarom zou je als liefhebber naar het stadion toe rijden om op vrijdagavond met -2 graden op een sfeerloze tribune te zitten als de wedstrijd ook op tv wordt uitgezonden?

De echte fans zullen wel gewoon gaan, maar de mensen die af en toe een wedstrijdje mee pikken zullen waarschijnijk vaker wegblijven.

Nog een geluk dat alle seizoenkaarten al zo'n beetje verkocht waren voor dit nieuws bekend werd.
pi_71310953
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:57 schreef groenen het volgende:

[..]

Alle wedstrijden zijn op hetzelfde tijdstip?
Eén wedstrijd per week wordt er uitgezonden, de rest dus niet. Als er al een negatief effect is heb je het dus over een paar honderd man ofzo die wegblijven omdat de wedstrijd op TV wordt uitgezonden. Maar die wedstrijden kunnen net zo goed positief werken in de vorm van promotie voor de Jupiler League. En waarom zou iemand geen seizoenskaart kopen omdat z'n club een paar keer in een seizoen een wedstrijd live op TV heeft?
pi_71311247
Een paar honderd man is in de Jupiler League het halve stadion. De Graafschap, Cambuur en misschien MVV zijn daarop de uitzonderingen.

En er zijn ook liefhebbers die wegblijven omdat er een andere wedstrijd op TV is, vaak genoeg gemerkt tijdens speeldagen tijdens een Champions League speelronde. Maar zelfs door de slechte eredivisiewedstrijden op de vrijdagavond. Bestuursleden van FC Volendam hebben ook regelmatig geklaagt over die vrijdagavond eredivisiewedstrijd omdat het slecht is voor de Jupiler League.

En een paar wedstrijden valt nog maar te bezien hoor, ik hoop dat ze behoorlijk varieren met de ploegen die ze uitzenden. Maar ik vrees dat Volendam als titelkandidaat vaak aan bod gaat komen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 13:14:28 #57
497 Maja
Ja denk!?!
pi_71312199
Ik zie het probleem niet, integendeel, voor uitwedstrijden is het ideaal.

Maar zoals gemeld, ze varieren natuurlijk in ploegen, dus worden er hoogstens 2/3 thuiswedstrijden live uitgezonden van Volendam.
pi_71342432
ik vind wel dat sommige clubs best wel naar jupiler kunnen ijsel meer vogels harkemase boys en nog wel wat en als die naar de jupiler gaan is het daar echt we uitverkocht hoor
HaRdStYLE 24/7 fc zwolle
  zondag 26 juli 2009 @ 19:47:09 #59
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_71346383
Live uitzndingen heeft volgens mij alleen maar een positief gevolg. De mensen die thuisblijven omdat de wedstrijd op de tv komt is te verwaarlozen (Echt geen paar honderd man, zoals elders werd gezegd!)

Meer televisie tijd betekent gewoonweg meer inkomsten en reclameopbrengsten.
Ik ben er erg blij mee, net als een paar jaar geleden met TALPA die de wedstrijden via internet uitzond.Dat heeft ook geen publiek in het stadion gekost, hoor.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zondag 26 juli 2009 @ 21:16:02 #60
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_71348920
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 14:14 schreef Appelperenstroop het volgende:
Eindelijk heeft de KNVB dat doorgevoerd.

Zelf denk ik dat RBC Roosendaal dit seizoen gaat schitteren, met een kampioenschap.
Lollaments

Waarop baseer je dat? Ik denk dat we 16e gaan worden
pi_71349298
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:47 schreef Knutknuttsson het volgende:
Live uitzndingen heeft volgens mij alleen maar een positief gevolg. De mensen die thuisblijven omdat de wedstrijd op de tv komt is te verwaarlozen (Echt geen paar honderd man, zoals elders werd gezegd!)
Mja, die paar honderd man zei ik meer voor de 'discussie'. Ook een paar honderd man op 10 (wedstrijden per ronde) x 3000 (gemiddeld aantal toeschouwers in een jupiler league-wedstrijd) = 30.000, stelt niks voor.

Tevens komen er denk ik weinig mensen naar wedstrijden in de jupiler league omdat die kwalitatief zo hoogstaand zijn; anders zouden ze wel naar eredivisie-wedstrijden gaan. 't Gaat hen waarschijnlijk toch voornamelijk om het steunen van de club en de sfeer in het stadion.
  zondag 26 juli 2009 @ 21:36:58 #62
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_71349520
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:29 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

Mja, die paar honderd man zei ik meer voor de 'discussie'. Ook een paar honderd man op 10 (wedstrijden per ronde) x 3000 (gemiddeld aantal toeschouwers in een jupiler league-wedstrijd) = 30.000, stelt niks voor.

Verkeerde berekening. Er wordt namelijk maar éen wedstrijd uitgezonden. Dus de andere 9 wedstrijden hebben geen last van eventueel wegblijvende supporters die naar de televisie kijken.
pi_71349996
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:14 schreef Maja het volgende:
Ik zie het probleem niet, integendeel, voor uitwedstrijden is het ideaal.

Maar zoals gemeld, ze varieren natuurlijk in ploegen, dus worden er hoogstens 2/3 thuiswedstrijden live uitgezonden van Volendam.
Voor uitwedstrijden zie ik wel dat het invloed gaat hebben op de hoeveelheden supporters. Waarom je haasten na het werk, de file induiken en twaalf minuten na de aftrap het stadion in gaan, als je ook rustig thuis op de bank kan kijken......
  zondag 26 juli 2009 @ 21:56:24 #64
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_71350105
Voor uitwedstrijden is het inderdaad wat anders. Maar nu zijn er over het algemeen toch geen geweldige grote groepen die meereizen. En degenen die nu vanuit bijvoorbeeld Veendam naar Maastricht reizen, zullen dat wel blijven doen.
pi_71350200
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:36 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Verkeerde berekening. Er wordt namelijk maar éen wedstrijd uitgezonden. Dus de andere 9 wedstrijden hebben geen last van eventueel wegblijvende supporters die naar de televisie kijken.
Ik heb toch zelf ook gezegd dat het maar over één wedstrijd gaat. Het totaal aantal toeschouwers op een jupiler league-avond is echter iets van 30.000 (gok ik). Daartegen afgezet is 200-300 man erg weinig.
  zondag 26 juli 2009 @ 22:02:40 #66
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_71350315
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:59 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

Ik heb toch zelf ook gezegd dat het maar over één wedstrijd gaat. Het totaal aantal toeschouwers op een jupiler league-avond is echter iets van 30.000 (gok ik). Daartegen afgezet is 200-300 man erg weinig.
Snap hem nu...
pi_71350379
Overigens werd er in 1999-2000 ook wekelijks een wedstrijd uit de eerste divisie uitgezonden op rtl5.
  zondag 26 juli 2009 @ 22:07:38 #68
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_71350489
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:04 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Overigens werd er in 1999-2000 ook wekelijks een wedstrijd uit de eerste divisie uitgezonden op rtl5.
Ja, was geen kijkcijferkanon toendertijd.
pi_71350524
Was dat niet FOX ofzoiets? Of is dat al langer geleden?
pi_71354869
Is al bekend welke wedstrijd als eerste live komt? Zal wel Cambuur - de Graafschap worden. De ploegen met de grootste aanhang in de JL. En anders Volendam - Den Bosch.
  maandag 27 juli 2009 @ 12:17:39 #71
497 Maja
Ja denk!?!
pi_71361240
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:53 schreef DRD het volgende:

[..]

Voor uitwedstrijden zie ik wel dat het invloed gaat hebben op de hoeveelheden supporters. Waarom je haasten na het werk, de file induiken en twaalf minuten na de aftrap het stadion in gaan, als je ook rustig thuis op de bank kan kijken......
Er is maar één wedstrijd live op zo'n avond. Dan gaat dat dus alleen op voor de club die dan uit moet.
pi_71365248
waar staat dat van 1 live duel op rtl7
HaRdStYLE 24/7 fc zwolle
pi_71370202
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:08 schreef groenen het volgende:
Was dat niet FOX ofzoiets? Of is dat al langer geleden?
Was dat niet met René van der Gijp als co-commentator en Hans Kraaij junior als presentator?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 27 juli 2009 @ 17:45:53 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_71371059
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:49 schreef TerroRobbie het volgende:
Is al bekend welke wedstrijd als eerste live komt? Zal wel Cambuur - de Graafschap worden. De ploegen met de grootste aanhang in de JL. En anders Volendam - Den Bosch.
Zal wel Cambuur-De Graafschap zijn neem ik aan ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')