Godverdomme, wat ik vandaag heb meegemaakt! Kwart over 7 Albert Heijn in, 10 voor 8 Albert Heijn uit. Ik hou het kort (iig, korter dan dat het was).
Ik kom binnen, zoek de actieproducten en ga naar de kassa. Daar vraag ik of ze eerst even het product wil scannen en dan kijken hoe duur het is. Ze pakt de folder,
''Ja iek kan niet zzien walke producte hat isch''
''Dan scant u er toch gewoon 1?''
''Iek zal doen, maar jij moet dan wel betalen, daarna jij kan naar informatiebalie.''
''Is goed''
Ik met mijn product naar de informatiebalie. Leg de folder van het Kruidvat neer, de bon en de 3 tandenborstels.
Ik: ''Ik wil graag mijn geld terug, de Kruidvat is goedkoper.''
Staat een meisje van een jaar of 20 en een vrouw van 65, die vrouw die mij gister al niet al te vriendelijk vertelde dat het maar 6 actieproducten maximaal was.
Zij: ''Dat kan niet, ze zijn even duur.''
Ik: ''Nee, Kruidvat is 1.49, jullie zijn 1.50''
*Blablabla heel lulverhaal, duurt nog een kwartier waar meerdere malen benadrukt wordt dat het gaat om de afrondingsprijs en ze daarom even goedkoop zijn.''
Ik: ''Ja, maar het gaat niet om de afrondingsprijs, het gaat om de prijs opzich!''
Oude vrouw gaat weg om iets met iemand te spreken, wat overigens niet hierover ging.
Het meisje van rond de 20 en een andere vrouw die erbij staat van een jaar of 40 (ook baliemedewerkster) vraagt hoeveel ik al heb. Ik een beetje uitgelegd. Vrouw van 40 vond het echt niet kunnen, vond het nogal zielig (heeft ze niet zo letterlijk gezegd, maar zo kwam het over en was het ook bedoeld) en al die shit.
Meisje van 20 via de intercom vragen of die vrouw van 65, komt niet
5 minuten wachten
Nog een keer intercom.
Vrouw komt erbij, en wéér hetzelfde lulverhaal dat het gaat om de afrondingsprijs.
Ik: ''Ja, maar 1.49 is goedkoper dan 1.50! 1.50 min 1.49 is 1 cent! Er is een cent verschil!''
Zij: ''Ik heb ook wel leren rekenen op school hoor''
Ik: ''Ik heb het baliepersoneel al iets te vaak te hoog ingeschat, sorry.''
Vrouw pakte net de telefoon voor dat ik mijn laatste zin begon, maar brengt die geruisloos terug naar de plek waar die dan in ligt (waar je je nummer intoetst) en kijk me echt zo aan:

+

+

+
Zij: ''Als jij zo'n toon tegen mij aanslaat. Ik heb niet mij jou geknikkerd en ik heb ook niet bij je in de klas gezeten. Ik vind het'' Bla bla bla, nog wat verwijten.
Ik had er nu helemaal de schijt in, de discussie was nog ongeveer 5x zo lang als deze. Nu was ik het zak, flikkerde het bonnetje op de toonbank en vraag mijn geld terug. Die blikken waren onvergetelijk! Meisje van plusminus 20:

+ een arrogante blik
Vrouw van 65:
Zonder dat ze nog een woord tegen elkaar zeggen krijg ik mijn geld terug. Ik bedank en wens ze nog een fijne dag. Al bellend ben ik de deur uit gegaan, maar het hoofdkantoor was al dicht...
Vraag: Had ik het hier mee moeten krijgen? De baliemedewerksters kwamen constant met het argument dat het om de afrondingsprijs ging. Alvast bedankt