abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70279183
hallo,

ik heb een vraag,

ik heb gisteren een renault laguna gekocht uit 1994 maar toen ik de radio erin wou zetten, hebben ze die stekkers eraf geknipt dus ik heb allemaal losse draden!!

welke kleur is wat, en waar moet ik die op aansluiten, heeft iemand zo'n schema ervan?
pi_70279213
Welke kleuren heb je?
pi_70279252
http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html

kijk maar eens of je daarmee uit de voeten kan.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 08:51:14 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70279740
Wat een eikels. Waarom hebben ze dat gedaan?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70280010
misschien heeft die eigenaar dat niet gedaan maar de nieuwe eigenaar van de radio
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:05:39 #6
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70280019
schopje ---> PTA?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:59:25 #7
178389 freddyemmer
Keep it real.
pi_70281233
Ik had het ook een keertje met een auto. gewoon via het schema een nieuwe isostekker aansluiten. Wel eventueel aantal draden doormeten ivm (continu spanning en spanning via contact)
pi_70281238
vaak kun je dit wel bij car audio zaken halen:

Dan sluit je deze draden op de goede draden, en heb je gewoon weer iso stekkers..
pi_70281243
ik weet ook niet waarom ze dat gedaan heb!!

ik heb een kabeltje gehaald die achter in de radio gaat, en die verbonden moeten worden met de draden uit de auto, maar die kleuren komen totaal niet overheen!!, de kleuren die uit de auto komen zijn rood geel grijs zwart, en 3 of 4 roze,

gisteren heb ik iemand gevraagd en die zei dat ik het schema van de auto moest hebben, en het schema van de radio en dan kon ik ze zo verbinden!!
pi_70281317
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:59 schreef snucky het volgende:
vaak kun je dit wel bij car audio zaken halen:
[ afbeelding ]

Dan sluit je deze draden op de goede draden, en heb je gewoon weer iso stekkers..
ja deze heb ik gekocht, maar nu moet ik dus de goeie draden aan elkaar verbinden? maar die kleuren komen nooit overeen, dus dat wordt een hel, en daarom heb ik dat schema van mijn auto nodig?? weet iemand hoe ik daar aan kom??
pi_70289095
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:02 schreef jasperwiefferink het volgende:

[..]

ja deze heb ik gekocht, maar nu moet ik dus de goeie draden aan elkaar verbinden? maar die kleuren komen nooit overeen, dus dat wordt een hel, en daarom heb ik dat schema van mijn auto nodig?? weet iemand hoe ik daar aan kom??
je hebt zoals je nu zegt een renault laguna toch? Hoe moeilijk kan het zijn om even naar bijv. een RENAULT garage te lopen en te vragen welke kleur wat is?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  † In Memoriam † dinsdag 23 juni 2009 @ 14:27:57 #12
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70289403
Hint: meet het. Met een multimeter lukt dat prima en met een gloeilampje ook wel. Je moet alleen weten waar de draden van de radio voor zijn (continu spanning, spanning via contact, aarde, enzovoorts).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70289842
van die stekkers die je gekocht hebt moet je de zwarte voor de stroom enzo gebruiken en de bruine voor de luidsprekers.
Op de zwarte stekker is dit de juiste aansluitmethode:
rood : 12V geschakelde voeding van het contact
zwart: massa
geel: 12 V continue
Blauw: electrische antenne of versterker (niet altijd aanwezig)
roze: dimmer (als je de lampen van de auto aanzet, wordt het scherm van de radio gedimt) Deze is massa geschakeld

De kleuren uit de auto geel zwart en rood kan je een op een overnemen van de zwarte iso stekker.
Blauw zal waarschijnlijk niet gebruikt worden en ik denk dat grijs de dimmer is.

De roze zullen de luidsprekers zijn,
Waarschijnlijk hebben ze een grijze ringetjes op de kabel staan.

Om uit te zoeken welke 2 draden bij elkaar horen kan je een batterij (1.5V) gebruiken.
tussen 2 draden stop je de batterij, Hoor je een gekraak dan horen die twee draden bij elkaar.
Zoniet , een andere draad pakken netzolang tot je het kraken hoort.

De bruine stekker is voor de luidsprekers. Gebruik of de witte en grijze, of de paarse en groene voor de luidsprekers aan te sluiten.
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 17:17:26 #14
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:34:58 #15
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_70295689
Gewoon even prutsen en proberen, doubjj20 geeft al een mooie voorzet. Eventueel kun je ook eerst de spanning en aarde meten, die op de radio aansluiten en met de uitgaande draden van de radio een voor een de overige draden die uit het dashboard komen afgaan.. vroeg of laat heb je dan ook de juiste match met de speakers.
Vampire Romance O+
pi_70312349
hallo,

nou de radio heb ik aan gekregen hoor!! bedankt,

nu heb ik nog 1 probleem, de luidsprekers achter in de auto zijn voorzien van een roze en een gele draad!! en nu krijg ik alleen de luidsprekers linksvoor in de auto aan, de rest lukt niet!!
pi_70312493
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:00 schreef jasperwiefferink het volgende:
nu heb ik nog 1 probleem, de luidsprekers achter in de auto zijn voorzien van een roze en een gele draad!! en nu krijg ik alleen de luidsprekers linksvoor in de auto aan, de rest lukt niet!!
Dan heb je de speakerdraden door elkaar zitten gok ik
moet je die even goed uitzoeken
  † In Memoriam † donderdag 25 juni 2009 @ 01:30:33 #18
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70346487
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70350879
nou.. het is gelukt hoor, de radio doet het, de 4boxen doen het, wat een geluidje... wel een hoop gekut want ik krijg de constante spanning er niet aan, ik weet niet welk draadje uit de auto dat is

ook gingen de hele tijd de zekeringen van de klok erdoor heen, maar hij doet het in ieder geval, nu alleen die constante stroom nog!!
iemand nog tips?
pi_70352504
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:23 schreef jasperwiefferink het volgende:
nou.. het is gelukt hoor, de radio doet het, de 4boxen doen het, wat een geluidje... wel een hoop gekut want ik krijg de constante spanning er niet aan, ik weet niet welk draadje uit de auto dat is

ook gingen de hele tijd de zekeringen van de klok erdoor heen, maar hij doet het in ieder geval, nu alleen die constante stroom nog!!
iemand nog tips?
Rood met geel wisselen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_70353323
dus de gele op de rode, en rood op oranje(dat is constante stroom uit radio)??

Rood met geel wisselen
pi_70354807
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:40 schreef jasperwiefferink het volgende:

Rood met geel wisselen
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:40 schreef jasperwiefferink het volgende:

Rood met geel wisselen
Yep
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 13 juli 2009 @ 13:24:12 #23
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_70931796
Wees blij, als het goed is kan je heel makkelijk de iso stekkers installeren.

Bij mij hebben ze ALLE bedrading verwijderd, ik mag alles opnieuw leggen.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:45:18 #24
53151 T42
Pinball Wizard
pi_70969671
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 08:51 schreef eleusis het volgende:
Wat een eikels. Waarom hebben ze dat gedaan?
misschien heeft er nooit iso in gezeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')