abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70640927
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 14:15 schreef RodeRidderrr het volgende:
De enige reden dat funda nog niet naar de 200.000 is gegaan, is dat op 1 juli een nieuw maand en een nieuw halfjaar begon en sommige makelaars (en misschien funda zelf ook wel) even de bestanden hun periodieke schoonmaakbeurt hebben gegeven.
de enige reden dat funda nog niet naar de 200.000 is gegaan is volgens jou omdat ze huizen niet dubbel opnemen en verkochte huizen afmelden? I see your point
pi_70641189
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 14:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

de enige reden dat funda nog niet naar de 200.000 is gegaan is volgens jou omdat ze huizen niet dubbel opnemen en verkochte huizen afmelden? I see your point
Precies. Er ging ineens, in één klap zo'n duizend vanaf. Noem het achterstallig onderhoud over het afgelopen halfjaar. Er zijn natuurlijk in de lente iets meer huizen verkocht dan normaal, dat is altijd zo. Maar blijkbaar niet zoveel meer om het aantal te koop staande huizen echt significant te laten dalen. Kun je nagaan.

Nu is de lente afgelopen. Die 200.000 gaan we dit jaar zeker nog halen, daar durf ik een jaarinkomen onder te verwedden. Waarschijnlijk deze maand nog.
Op zondag 5 juli 2009 14:54 schreef Mutant01 het volgende:
Mijn discussietechniek is niet netjes soms en daar kom ik openlijk voor uit.
pi_70641384
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 14:31 schreef RodeRidderrr het volgende:

[..]

Precies. Er ging ineens, in één klap zo'n duizend vanaf. Noem het achterstallig onderhoud over het afgelopen halfjaar. Er zijn natuurlijk in de lente iets meer huizen verkocht dan normaal, dat is altijd zo. Maar blijkbaar niet zoveel meer om het aantal te koop staande huizen echt significant te laten dalen. Kun je nagaan.

Nu is de lente afgelopen. Die 200.000 gaan we dit jaar zeker nog halen, daar durf ik een jaarinkomen onder te verwedden. Waarschijnlijk deze maand nog.
ik geloof dat jij het cynisme in mijn post niet helemaal vat
Ik moet ook meer PI's gebruiken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 juli 2009 @ 14:43:54 #104
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70641454
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 15:00 schreef Metatron het volgende:

[..]

Rotterdam, Blijdorp.
Mijn collega heeft nog een appartement in Blijdorp te koop staan.
pi_70641503
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 14:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik geloof dat jij het cynisme in mijn post niet helemaal vat
Ik vatte je "cynisme" prima (al zou ik het zelf geen cynisme willen noemen, maar eerder ironie), en dat was ook juist de reden dat ik er even serieus op inging. Je kunt wel bijdehand doen, maar dat verandert niks aan het feit dat we binnenkort door die 200k heengaan.
pi_70641550
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 14:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mijn collega heeft nog een appartement in Blijdorp te koop staan.
Best leuk wonen daar. De enige plek in de binnenstad van Rotterdam waar ik nog zou overwegen om iets te kopen. De rest is verziekt door jeweetwels, maar die gaan er in Blijdorp natuurlijk ook vanzelf wel komen.
pi_70641911
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 14:46 schreef RodeRidderrr het volgende:

[..]

Ik vatte je "cynisme" prima (al zou ik het zelf geen cynisme willen noemen, maar eerder ironie), en dat was ook juist de reden dat ik er even serieus op inging. Je kunt wel bijdehand doen, maar dat verandert niks aan het feit dat we binnenkort door die 200k heengaan.
ik vond het eigenlijk vooral leuk dat je zo keurig specifiek 1/7 als datum van onderhoud en zomeropruiming noemde.

Bijdehand doen laat ik het liefste over aan mensen die betere oneliners kunnen verzinnen en plaatjes kunnen googlen.

Ik denk overigens dat het wel eens zou kunnen meevallen met de groei. Ik denk dat veel mensen thans noodgedwongen hun zes maands contract termijn bij hun makelaar uitdienen, en dat veel huizen van funda zullen verdwijnen omdat de verkoopopdracht wordt ingetrokken. Geen goed nieuws voor de huizenmarkt trouwens, want dat betekent minder doorstromers, en dus (nog) minder dynamiek.
pi_70641999
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 15:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik denk overigens dat het wel eens zou kunnen meevallen met de groei. Ik denk dat veel mensen thans noodgedwongen hun zes maands contract termijn bij hun makelaar uitdienen, en dat veel huizen van funda zullen verdwijnen omdat de verkoopopdracht wordt ingetrokken. Geen goed nieuws voor de huizenmarkt trouwens, want dat betekent minder doorstromers, en dus (nog) minder dynamiek.
Daar staat tegenover dat de werkloosheid meer dan verdubbelen gaat. Tenminste, dat denk ik.

Voor veel werklozen zal dat voorlopig weinig uitmaken, omdat die nog een paar jaar WW vangen. Maar dat geldt lang niet voor iedereen.
pi_70642133
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 15:11 schreef RodeRidderrr het volgende:

[..]

Daar staat tegenover dat de werkloosheid meer dan verdubbelen gaat. Tenminste, dat denk ik.

Voor veel werklozen zal dat voorlopig weinig uitmaken, omdat die nog een paar jaar WW vangen. Maar dat geldt lang niet voor iedereen.
als dat gebeurt (ik geloof er nog niet zo in, als ik om me heen kijk, of werk ik gewoon in de verkeerde sector?) zul je dat n.m.m. niet eens zozeer in het aantal huizen merken, maar wel in de prijzen. Meer gedwongen verkopen.

Nu heeft het kabinet wel het wondermiddel deeltijd WW ingezet, en denk ik dat banken ook onder druk gezet worden om prudent met executies om te gaan. Zie ook niet zoveel gedwongen verkopen, anders dan bijvoorbeeld eind jaren '70
pi_70642306
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 15:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

als dat gebeurt (ik geloof er nog niet zo in, als ik om me heen kijk, of werk ik gewoon in de verkeerde sector?) zul je dat n.m.m. niet eens zozeer in het aantal huizen merken, maar wel in de prijzen. Meer gedwongen verkopen.
Ik weet niet waar jij werkt, maat het hele MKB staat momenteel op z'n kop. En daar werken toch de meeste mensen.
quote:
Nu heeft het kabinet wel het wondermiddel deeltijd WW ingezet, en denk ik dat banken ook onder druk gezet worden om prudent met executies om te gaan. Zie ook niet zoveel gedwongen verkopen, anders dan bijvoorbeeld eind jaren '70
Die deeltijd-WW blijft een tijdelijke maatregel en op een gegeven moment is de pot gewoon leeg. Houd er ook rekening mee dat de gewone WW-pot leeg kan, aangezien het een verzekering is en geen "recht".

Deze crisis is veel erger dan die van de jaren '70, maar het ergste moet voor de burger nog komen. De media zijn er eigenlijk te vroeg opgedoken, waardoor mensen alweer crisismoe zijn en het weinig indruk meer maakt. Neemt niet weg dat ontslagen gewoon realiteit zijn.

We zullen zien wie er gelijk krijgt.
pi_70645973
Welk deel van het totale woningaanbod zou nou daadwerkelijk op Funda staan? Ik zag laatst op een mooie locatie aan het IJ in Amsterdam 5 redelijk nieuwe appartementen te koop staan. Toen ik op Funda ging kijken wat ze moesten kosten bleek er maar 1 op de site te staan.
pi_70648413
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 17:36 schreef dvr het volgende:
Welk deel van het totale woningaanbod zou nou daadwerkelijk op Funda staan? Ik zag laatst op een mooie locatie aan het IJ in Amsterdam 5 redelijk nieuwe appartementen te koop staan. Toen ik op Funda ging kijken wat ze moesten kosten bleek er maar 1 op de site te staan.
inderdaad hier staat ook een nieuwbouwblok halfleeg die er maar een op de site heeft
pi_70648442
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 15:26 schreef RodeRidderrr het volgende:

[..]
Die deeltijd-WW blijft een tijdelijke maatregel en op een gegeven moment is de pot gewoon leeg. Houd er ook rekening mee dat de gewone WW-pot leeg kan, aangezien het een verzekering is en geen "recht".
En de WW is heel kort tegenwoordig en dan ga je zo de bijstand in en dan ga je van twee naar een inkomen
  zaterdag 4 juli 2009 @ 20:16:33 #114
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_70650033
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 14:15 schreef RodeRidderrr het volgende:
Ja, de huizenverkoop loopt inderdaad als een trein. (NOT!!!)

De enige reden dat funda nog niet naar de 200.000 is gegaan, is dat op 1 juli een nieuw maand en een nieuw halfjaar begon en sommige makelaars (en misschien funda zelf ook wel) even de bestanden hun periodieke schoonmaakbeurt hebben gegeven.

Zeg Sjabbie, heb jij je huis eigenlijk al verkocht?
Ik zeg niet dat het als een trein loopt, mij valt op dat huizen waar ik interesse in had alle 4 verkocht zijn in maand tijd.

En jij denkt dat de makelaars niet eerder dan 1 juli de tijd hadden om hun bestanden actueel te maken? Lekker tegenstrijdig van je om ervan uit te gaan dat ze daar maar 1 x per jaar de tijd voor hebben/nemen. Vanwege de drukte zeker?

Mijn huis is nog te koop, alhoewel we er wel over denken het eruit te halen en een paar dingetjes in te verbouwen en dan de komende jaren er weer lekker van genieten. Ik ziet niet op de schopstoel maar als je weet dat mijn huis te koop staat wist je ook dat ik er geen haast mee heb.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  zaterdag 4 juli 2009 @ 20:20:19 #115
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_70650113
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 15:11 schreef RodeRidderrr het volgende:

[..]

Dat denk je...

Er is werk genoeg en als je je ww-tijd uit hebt gezeten dan kom je dus in de bijstand. Als je 25 jaar geleden een huis hebt gekocht kan je die hypotheek prima met een uitkering betalen over het algemeen, hedendaags huren is vele malen duurder. Als je met bijstand je woonlasten niet kan betalen dan zijn mensen ineens wel bereid om een rot-baantje aan te pakken, terwijl tijdens de ww dat vaak niet wordt gedaan omdat men soms dan zelfs minder gaat verdienen...

Welk percentage WWers stroomt ook echt door naar de bijstand? Of denk je alleen maar zonder je erin te verdiepen?
and made it rain upward
pi_70650481
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 10:06 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Jahoor, negeer gewoon mijn constatering hierboven en houd vast aan je plaatje.... Hoezo oogkleppen...
1) waar ga ik voorbij aan jouw constatering?
2) Jouw beeld van een nationale markt bepaald de gehele markt?
3) Volgens mij ben jij degene met de oogkleppen, als je 2 echt gelooft.
pi_70664058
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 20:20 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dat denk je...
Ja, dat denk ik. Het CBS, de Rabobank en Wouter Bos denken dat ook. Wat denk jij?
quote:
Er is werk genoeg en als je je ww-tijd uit hebt gezeten dan kom je dus in de bijstand. Als je 25 jaar geleden een huis hebt gekocht kan je die hypotheek prima met een uitkering betalen over het algemeen, hedendaags huren is vele malen duurder. Als je met bijstand je woonlasten niet kan betalen dan zijn mensen ineens wel bereid om een rot-baantje aan te pakken, terwijl tijdens de ww dat vaak niet wordt gedaan omdat men soms dan zelfs minder gaat verdienen...
Mensen die 25 jaar geleden hun huis gekocht hebben en nauwelijks nog hypotheek hebben, zijn in het algemeen niet diegenen die nu worden ontslagen.
quote:
Welk percentage WWers stroomt ook echt door naar de bijstand? Of denk je alleen maar zonder je erin te verdiepen?
Tot nu toe nog vrijwel niemand, omdat de afgelopen jaren vrijwel niemand in de WW zat. Maar dat gaat veranderen. Wacht maar rustig af. En dan begint het grote huilen.
  zondag 5 juli 2009 @ 21:55:57 #118
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_70682160
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:52 schreef RodeRidderrr het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik. Het CBS, de Rabobank en Wouter Bos denken dat ook. Wat denk jij?
[..]

Mensen die 25 jaar geleden hun huis gekocht hebben en nauwelijks nog hypotheek hebben, zijn in het algemeen niet diegenen die nu worden ontslagen.
[..]

Tot nu toe nog vrijwel niemand, omdat de afgelopen jaren vrijwel niemand in de WW zat. Maar dat gaat veranderen. Wacht maar rustig af. En dan begint het grote huilen.
1. Ik denk wat ik denk, niet wat me voorgespiegeld wordt.

2. Laat maar zien welke leeftijdsgroep nu ontslagen gaat worden. Dat denk je wederom en is geen feit.

3. Afwachten zal het idd leren, maar afwachten betekend niet automatisch jou gelijk.

Mensen (met name woningbezitters) zullen zich niet zomaar het huis uit laten zetten. Gebeurt dat toch dan zullen banken niet zomaar een verlies gaan nemen (aangezien er volgens jou nog een verse hypotheek op zit).
and made it rain upward
  zondag 5 juli 2009 @ 21:58:40 #119
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_70682250
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 20:35 schreef RvLaak het volgende:

[..]

1) waar ga ik voorbij aan jouw constatering?
2) Jouw beeld van een nationale markt bepaald de gehele markt?
3) Volgens mij ben jij degene met de oogkleppen, als je 2 echt gelooft.
Je bedoelt regionaal?

Ik zeg nergens dat de hele markt weer aantrekt, ik constateer een verandering hier in de buurt. Ik vind het interessant om in de gaten te houden en deel dat hier. Sorry dat het niet aan jou verwachting voldoet..
and made it rain upward
  zondag 5 juli 2009 @ 22:00:15 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70682314
Toch begin ik ook wel te merken dat de arbeidsmarkt slechter wordt. Jongeren vinden niet als vanzelfsprekend een baan (met opleiding) en contracten worden niet verlengd. Dat gaat natuurlijk ook invloed hebben op de huizenmarkt.
The End Times are wild
  zondag 5 juli 2009 @ 22:06:26 #121
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_70682578
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:00 schreef LXIV het volgende:
Toch begin ik ook wel te merken dat de arbeidsmarkt slechter wordt. Jongeren vinden niet als vanzelfsprekend een baan (met opleiding) en contracten worden niet verlengd. Dat gaat natuurlijk ook invloed hebben op de huizenmarkt.
Jongeren met een opleiding eisen misschien wel een baan die aansluit op hun niveau. Als je wil werken kan je morgen beginnen. Je moet dan wel met minder genoegen nemen. Als je dat niet kan moet je niet gaan jammeren dat je geen werk kan vinden en daardoor geen huis kan kopen. Als je wil kan er veel.

Uiteraard heeft dat invloed op de huizenmarkt en dan bedoel ik vooral de mentaliteit. Jongeren die zo verwend zijn dat ze met een gewoon huis geen genoeg nemen, laat staan een flatje. Die nemen ook niet met een simpele baan genoegen. Zelfs niet met een gewone auto of kleding. Tja, dat worden geen serieuze kopers omdat het dromers zijn. Dat merkt de markt nu al. Starters zijn veel te kieskeurig. Wees blij als je iets kan huren en nog blijer als je iets kan kopen.

Kritisch zijn is goed, maar sommige tegenwoordig..
and made it rain upward
pi_70683217
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:55 schreef Sjabba het volgende:

[..]

1. Ik denk wat ik denk, niet wat me voorgespiegeld wordt.

2. Laat maar zien welke leeftijdsgroep nu ontslagen gaat worden. Dat denk je wederom en is geen feit.
bij ons worden alle tijdelijke contracten niet verlengd en externen eruit gegooid en we hebben het hier over de overheid.
De overheid heeft een constante personeelsbehoefte door de jaren heen, maar ze gedraagt zich met de markt mee, dat heb ik altijd zeer merkwaardig gevonden
  zondag 5 juli 2009 @ 22:39:10 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70683945
Ja, bizar is dat. Ze zou juist tegen de markt in moeten werken.

Bij ons werkten ook verschillende ICT-ers. We konden er niet genoeg krijgen. Toen de dotcom-crisis kwam moesten die er ook uit! Terwijl ze toen juist relatief goedkoper waren.
The End Times are wild
  zondag 5 juli 2009 @ 23:04:17 #124
44885 Metatron
THE VOICE
pi_70684907
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:06 schreef Sjabba het volgende:
Jongeren met een opleiding eisen misschien wel een baan die aansluit op hun niveau.
Niet alleen dat, maar ze eisen ook meteen een salaris dat ik misschien zou overwegen bij iemand die zich bewezen heeft met een jaartje of 10 ervaring. Wij hadden laatst een aantal vacatures openstaan op het vlak van systeem- en netwerk-beheer, en 90% van de net van school komende kandidaten kon ik alleen op salariseis al afschrijven.

Net van school, geen drol ervaring, en dan ijskoud 4000 -4500 bruto willen vangen. .
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  zondag 5 juli 2009 @ 23:06:29 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70685001
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:04 schreef Metatron het volgende:

[..]

Niet alleen dat, maar ze eisen ook meteen een salaris dat ik misschien zou overwegen bij iemand die zich bewezen heeft met een jaartje of 10 ervaring. Wij hadden laatst een aantal vacatures openstaan op het vlak van systeem- en netwerk-beheer, en 90% van de net van school komende kandidaten kon ik alleen op salariseis al afschrijven.

Net van school, geen drol ervaring, en dan ijskoud 4000 -4500 bruto willen vangen. .
Over wat voor niveau hebben we het dan? Systeembeheer is toch eerder MBO of HBO-niveau?

(Trouwens, ook voor een academisch gevormd afgestudeerde is 4000 bruto heel erg veul)
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')