Klopt. Da's logica voor je.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:02 schreef SeLang het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk als je geen inkomen hebt (zoals ik)?
Kan ik dan niks huren en ook niks kopen met een hypotheek?
Oftwel, zit ik nu gevangen in Engeland en kan ik nooit meer terug naar NL?
Veel van je vrienden werken natuurlijk ook in de financiele sector en daar zijn de salarissen natuurlijk minstens 2* modaal. Waardoor het al weer wat makkelijk wordt om wat te vinden in de particuliere sector.quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:57 schreef Drive-r het volgende:
Geen idee, ik heb nooit in Nederland gehuurd. Ik geef alleen maar aan dat al mijn vrienden het doen, dus het is blijkbaar mogelijk. Ik weet dat die inkomenseis af en toe lastig is, maar blijkbaar is het te regelen.
Soms zijn banken behoorlijk gek. Ik krijg nog steeds geen hogere limiet dan £1000 op m'n creditcard (wel gevraagd) omdat ik nooit schulden heb gehad en ik dus geen credithistory heb waaruit blijkt dat ik aflossingen op tijd betaalquote:Op woensdag 15 juli 2009 13:04 schreef Drive-r het volgende:
Maar banken zijn niet helemaal gek, je kunt prima een hypotheek krijgen zonder vast inkomen.
Nee, ik heb geen vrienden in Nederland in die sector. De meeste zijn ingenieur en beginnen rond model, meestal iets eronder.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Veel van je vrienden werken natuurlijk ook in de financiele sector en daar zijn de salarissen natuurlijk minstens 2* modaal. Waardoor het al weer wat makkelijk wordt om wat te vinden in de particuliere sector.
Alleenstaanden die rond modaal verdienen hebben echt een probleem om voor hun betaalbare woonruimte te vinden in nederland.
Zou je niet kunnen huren zonder inkomen?quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:12 schreef SeLang het volgende:
Btw: een hypotheek wil je natuurlijk niet zonder inkomen, want dan betaal je wel de volle prijs voor een huis maar je hebt geen aftrek. Huren is dus de enige optie. Maar ja, geen inkomen...
I'm doomed
Je vergeet reserveringen voor groot onderhoud nog mee te nemen bij koop.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
rekensommetje
100 m2 in de rivierenbuurt doet ongeveer 3.500 per m2 is 350k.
350k financieren kost 17,5k bruto (5%, dat is thans ongeveer 10 jr vast)-/- laten we zeg 30% belastingvoordeel (rekening houdend met huurwaardeforait etc.) is 12,25k netto.
Huren kost 1,1k x 12 is 13.2k
Zie het verschil. Is ongeveer gelijk. Huren is vooral aantrekkelijk vanwege de flexibiliteit. Of als je wenst te speculeren op een prijsval, natuurlijk
(Bijna) alleen particulier. Alle corporaties waar ik mee te maken hebben gehad hanteren inkomenseisen. Ook voor de woningen die ze in de geliberaliseerde sector hebben.quote:Op woensdag 15 juli 2009 17:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zou je niet kunnen huren zonder inkomen?
Waha, pauper! Geen kredietgeschiedenis is nog erger dan een slechte kredietgeschiedenis. Ik heb ooit expres aan een aandelenleaseplan meegedaan (was nog lucratief ook) en wat frutsels op krediet gekocht om zo'n geschiedenis te krijgen. Niet om krediet te kunnen krijgen, maar simpelweg om niet steeds bijvoorbaat verdacht te zijn. Werkt prima. Als ik jou was zou ik gewoon een paar sokken en onderbroeken bij Wehkamp bestellen, dan tel je voortaan ook mee in de wereld van het grote geld.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:12 schreef SeLang het volgende:
Soms zijn banken behoorlijk gek. Ik krijg nog steeds geen hogere limiet dan £1000 op m'n creditcard (wel gevraagd) omdat ik nooit schulden heb gehad en ik dus geen credithistory heb waaruit blijkt dat ik aflossingen op tijd betaal
Ik heb nieuws voor je: professionele verhuurder willen een loonstrookje zien, en zijn zo mogelijk nog strenger dan banken t.a.v. inkomenslimieten.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:08 schreef Metatron het volgende:
[..]
Je vergeet reserveringen voor groot onderhoud nog mee te nemen bij koop.
Daarnaast kan huren nog een voordeel hebben, je bent namelijk niet afhankelijk van de hyotheekverstrekker m.b.t. de prijsklasse van je huis. Bij huur houdt niemand je tegen om bijvoorbeeld 50% van je besteedbaar inkomen aan huur te spenderen. Bij koop zit er een limiet op de hypotheek die je kunt krijgen. Kun je weer afvangen door eigen geld te gebruiken, maar dan moet je dat wel hebben.
Bij welke commerciele verhuurder kan ik dat doenquote:Op woensdag 15 juli 2009 19:08 schreef Metatron het volgende:
Bij huur houdt niemand je tegen om bijvoorbeeld 50% van je besteedbaar inkomen aan huur te spenderen
En dat geldt zoverre ik weet voor de commerciele verhuurders waarmee ik contact ben geweest allemaal. Je kan misschien met wat onderhandelen nog wel op 25% van je maand inkomen uitkomen maar daarna houdt het echt op.quote:VuistregelAls vuistregel kunt u hanteren dat uw bruto maandinkomen minimaal 4,5 maal de maandhuur van de door u geslecteerde Vesteda-woning moet bedragen
Ligt er helemaal aan wat voor lening je wil. Een normale lening kun je heel makkelijk krijgen in NL met een schone lei. Een hypotheek niet.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:33 schreef dvr het volgende:
[..]
Waha, pauper! Geen kredietgeschiedenis is nog erger dan een slechte kredietgeschiedenis. Ik heb ooit expres aan een aandelenleaseplan meegedaan (was nog lucratief ook) en wat frutsels op krediet gekocht om zo'n geschiedenis te krijgen. Niet om krediet te kunnen krijgen, maar simpelweg om niet steeds bijvoorbaat verdacht te zijn. Werkt prima. Als ik jou was zou ik gewoon een paar sokken en onderbroeken bij Wehkamp bestellen, dan tel je voortaan ook mee in de wereld van het grote geld.
in nummer #3 niet denk ikquote:Op donderdag 16 juli 2009 18:33 schreef Ixnay het volgende:
Die 200.000 halen we niet.
wat veroorzaakt dit dan?:quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:26 schreef raptorix het volgende:
Overigens zijn die getallen niet gefaked, die worden echt bepaald op basis van werkelijk beschikbare objecten, ik heb code zelf geschreven
de teller nam dus meer toe in 1 dag dan het aantal huizen wat 1 dag te koop stondquote:Op woensdag 15 juli 2009 08:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
waarom de teller onbetrouwbaar is:
vandaag 770 huizen erbij (1 dag tekoop)
echter Bladeren: 198.632 koopwoningen
dan zijner dus circa negatief 1600 huizen afgemeld (?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |